İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 154-155-156-157-158. Sayfa Cevapları, öğrencilerin saf madde ve karışım konusunu pekiştirmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda saf maddelerin özelliklerini ve karışımların nasıl oluştuğunu örneklerle açıklar. Öğrenciler, farklı maddeleri gözlemleyerek saf madde ile karışım arasındaki farkı öğrenirler.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 5. BÖLÜM: SAF MADDE VE KARIŞIM : 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, karışımları ayırma ve tanıma etkinlikleri yaparak öğrendiklerini uygular. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 154, 155, 156, 157, 158 Cevapları ise öğrencilerin gözlem, sınıflandırma ve analiz yapma becerilerini geliştirerek fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirmelerine katkı sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158
1. Aşağıda verilen görsellerden saf madde olanların altındaki kutucuğu kırmızıya, karışım olanların altındaki kutucuğu ise maviye boyayınız.
Cevap :

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 155 Cevapları
2. Aşağıda verilen karışımları ayırmak için kullanılabilecek uygun yöntemleri karışımların üzerinde bulunan numaraları kullanarak eşleştiriniz.
Cevap :
- Eleme : 4 ve 5
- Süzme : 1 ve 3
- Mıknatısla Ayırma : 2 ve 6
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 156 Cevapları
3. Aşağıdaki karışımları oluşturan maddeleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
Salata : Karışımı oluşturan maddeler: Domates, salatalık, marul, zeytinyağı, limon, tuz.
Turşu : Karışımı oluşturan maddeler: Salatalık, lahana, su, tuz, sirke.
Mercimek çorbası : Karışımı oluşturan maddeler: Mercimek, su, tuz, yağ, soğan.
Limonata : Karışımı oluşturan maddeler: Limon suyu, şeker, su.
Çay : Karışımı oluşturan maddeler: Su, çay yaprağı, şeker (isteğe bağlı).
Ayran : Karışımı oluşturan maddeler: Yoğurt, su, tuz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 157 Cevapları
Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap :
Örnek Tasarım: “Güneş Enerjisiyle Su Isıtma Düzeneği”
| Mühendislik Tasarım Basamakları | Açıklama |
|---|---|
| Problemin Tanımı | Elektrik kullanmadan suyu ısıtmak istiyoruz. |
| Araştırma (Bilgi Toplama) | Güneş enerjisinin nasıl kullanılabileceğini, siyah renkli yüzeylerin ısıyı daha çok tuttuğunu araştırdım. |
| Hayal Etme ve Buluş | Güneş ışığını kullanarak suyu ısıtan basit bir düzenek tasarlamaya karar verdim. |
| Tasarım Yapma / Planlama | Plastik şişe, siyah karton, alüminyum folyo ve su kullandım. Şişeyi siyah kartonla kaplayıp folyo ile güneş ışığını yansıttım. |
| Uygulama | Malzemeleri birleştirerek düzenek yaptım ve güneşli bir yere koydum. |
| Test Etme ve Geliştirme | Suyun bir süre sonra ısındığını gözlemledim. Daha iyi sonuç almak için şişeyi tamamen siyaha boyadım. |
| Değerlendirme | Tasarımım çalıştı, güneş enerjisiyle su ısındı. Elektrik harcamadan çevre dostu bir çözüm oldu. |
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 158 Cevapları
Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.
Cevap :
GÜNEŞ ENERJİSİYLE SU ISITMA DÜZENEĞİ
Amacım: Elektrik kullanmadan, çevre dostu bir şekilde suyu ısıtmak.
Kullandığım Malzemeler:
- Plastik şişe
- Siyah karton
- Alüminyum folyo
- Su
- Makas ve bant
Nasıl Çalışır:
- Şişeyi siyah kartonla kapladım.
- Güneş ışınlarını şişeye yönlendirmek için alüminyum folyodan yansıtıcı yaptım.
- Şişeyi suyla doldurup güneşli bir yere koydum.
- Bir süre sonra suyun ısındığını gözlemledim.
Sonuç: Sadece güneş enerjisini kullanarak suyu ısıttım. Bu düzenek sayesinde enerji tasarrufu sağlanır ve doğa korunur.
