2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularını öğrenmelerine ve ölçü birimlerini doğru kullanmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 100-101-102-103-104-105-106-107-108-109-110


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Masanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel veya metre ile ölçebiliriz.

  • Yazı tahtasının en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Metre ile ölçebiliriz.

  • Kitabın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.

  • Sulu boyanın en ve boyunu hangi ölçme aracıyla ölçebiliriz?
    Cetvel ile ölçebiliriz.


Soru : Standart olmayan uzunluk ölçme birimlerini kullanarak ölçebileceğimiz nesnelere 5 örneği defterimize yazalım.


Cevap :

Standart olmayan uzunluk ölçme birimleriyle ölçebileceğimiz 10 nesne:

  1. Masanın uzunluğu (adım ile)
  2. Kitabın boyu (el uzunluğu ile)
  3. Defterin eni (parmak genişliği ile)
  4. Kalemin boyu (el uzunluğu ile)
  5. Sandalyenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  6. Odanın uzunluğu (adım ile)
  7. Oyuncak arabanın boyu (parmak genişliği ile)
  8. Yastığın eni (el genişliği ile)
  9. Taburenin yüksekliği (diz yüksekliği ile)
  10. Sulu boyanın boyu (parmak uzunluğu ile)

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Standart olmayan kütle ölçme birimleriyle ilgili soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Elif’in bir elinde kalem, diğer elinde kitap vardır. Hangisi daha ağırdır?
    Kitap daha ağırdır.

  • Buğra ve İlknur tahterevallidedir. Hangisi daha hafiftir?
    Tahterevallide daha yukarıda olan çocuk daha hafiftir.

  • Yukarıdaki hayvanları en ağırdan en hafife doğru sıralayalım:
    Fil > At > Kedi > Tavşan > Kuş


Soru : Haydi, çevremizde çantamızdan daha ağır ve daha hafif olan nesneleri bulup defterimize yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Çantamdan daha ağır nesneler:

  • Kitap
  • Su şişesi
  • Kalem kutusu

Çantamdan daha hafif nesneler:

  • Silgi
  • Kurşun kalem
  • Anahtarlık

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 102 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• İkişerli gruplara ayrılalım.
•Grup arkadaşımızla belirli bir mesafede karşılıklı duralım.
• “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adım atalım. Her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirelim. Arada boşluk kalmayacak şekilde adım atmaya devam edelim.
• Grup arkadaşımızla karşılıklı olarak sırayla sözleri söyleyip adım atalım.
• Hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan olacaktır.
• Grupların kazananlarıyla yine ikişerli eşleşelim.
• Son kişi kalana kadar oyuna bu şekilde devam


Cevap : Etkinlikte ikişerli gruplara ayrıldık ve belirli bir mesafede karşılıklı durduk. “Aldım, verdim, ben seni yendim.” diyerek adımlarımızı attık; her kelimede bir ayağımızın topuğunu diğer ayağımızın burnuna denk getirdik. Arada boşluk kalmayacak şekilde adımlara devam ettik.

Grup arkadaşımızla sırayla sözleri söyleyip adım attık ve hangimizin ayağı diğerinin ayağına ilk değerse o kazanan oldu. Grupların kazananlarıyla tekrar ikişerli eşleşip oyunu son kişi kalana kadar devam ettirdik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 103 Cevapları


1. Standart olmayan uzunluk ölçme araçlarını kullanarak ölçüm yapan çocukların cümlelerini okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Can, masanın uzunluğunu 6 adım ölçtü.
  • Sinan, halının uzunluğunu 20 adım ölçtü.
  • Meltem, kitabın uzunluğunu 5 parmak ölçtü.
  • Ceyda, tahtanın uzunluğunu 2 kol boyu ölçtü.
  • Asrın, koridorun uzunluğunu 22 adım ölçtü.
  • Kübra, kalem kutusunun uzunluğunu 12 parmak ölçtü.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları


2. Aşağıdaki soruları cevaplayalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 104 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 105 Cevapları


1. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.


• Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları neden farklı çıktı?


Cevap : Nehir ve marangozun ölçüm sonuçları farklı çıktı çünkü Nehir karışla ölçüm yaparken, marangoz hassas ölçüm için şerit metre kullandı. Karış her kişinin kendi el uzunluğuna göre değiştiği için sonuçlar farklı olur.


• Marangozluk dışında başka hangi mesleklerde standart uzunluk ölçme araçları kullanılır?


Cevap : Marangozluk dışında standart uzunluk ölçme araçları mimarlık, inşaat, terzilik, mühendislik, mobilyacılık gibi mesleklerde kullanılır.


• Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize ne gibi kolaylıklar sağlar?


Cevap : Standart uzunluk ölçme araçlarını kullanmak bize daha doğru, güven


ilir ve tekrarlanabilir ölçümler yapma kolaylığı sağlar.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 106 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Sulu boya, kalem, silgi, ataş, kalemtıraş, kalem kutusu, kitap, çanta.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Defterimizin kısa kenarının kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek
defterimize yazalım.
• Yazı tahtasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Öğretmen masasının boyunun kaç kulaç, kaç karış olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sıramızın uzunluğunun kaç karış, kaç parmak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sınıfımızın boyunun kaç adım, kaç ayak olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Sulu boyanın uzunluğunun kaç silgi, kaç kalemtıraş olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Matematik kitabının uzunluğunun kaç ataş, kaç silgi olduğunu ölçerek defterimize yazalım.
• Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için ne yapmamız gerekirdi?


Soru : Cevaplarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Defterimizin kısa kenarı 3 karış, 12 parmak uzunluğundaydı.

  • Yazı tahtasının boyu 5 kulaç, 20 karış uzunluğundaydı.

  • Öğretmen masasının boyu 4 kulaç, 16 karış uzunluğundaydı.

  • Sıramızın uzunluğu 3 karış, 14 parmak ölçüldü.

  • Sınıfımızın boyu 15 adım, 30 ayak uzunluğundaydı.

  • Sulu boyanın uzunluğu 2 silgi, 1 kalemtıraş idi.

  • Matematik kitabının uzunluğu 5 ataş, 3 silgi ölçüldü.

Ölçüm sonuçlarımızı arkadaşlarımızın bulduğu sonuçlarla karşılaştırdık; bazı farklılıklar oldu çünkü herkesin karış, parmak, adım gibi standart olmayan ölçüleri farklıydı.

Ölçüm sonuçlarımızın aynı olması için standart ölçme araçları (cetvel, metre, şerit metre) kullanmamız gerekir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 107 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

İki ölçüm sonucumuz da birbirinden farklı çıktı. Sence neden? Çünkü farklı standart olmayan ölçü birimleri kullandık. Cetvel kullansaydık ölçüm sonuçlarımız aynı olur muydu? Evet, aynı olurdu.

Ben de 15 santimetrelik cetvelle ölçerek 30 santimetre buldum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 108 Cevapları


3. Görsellerle ilgili yazıları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım. 


Günlük yaşamımızda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.


Cevap :

Günlük yaşamda karşılaştığımız uzunluk ölçümü yapılan durumlar:

  • Odanın boyunu ölçmek
  • Masanın uzunluğunu belirlemek
  • Kitap rafı yapmak
  • Duvar boyamak
  • Kıyafet dikmek veya terzilik işleri
  • Bahçeye çit kurmak
  • Yol veya spor sahası uzunluğunu ölçmek

Mezura ve cetvel gibi araçlar standart uzunluk ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart uzunluk ölçme aracı var mıdır? Araştırıp defterimize yazalım.


Cevap :

Mezura ve cetvel dışında başka standart uzunluk ölçme araçları:

  • Şerit metre
  • Lazer ölçer
  • Hassas kumpas
  • Ölçü çubuğu
  • Ölçüm tekerleği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 109 Cevapları


4. Damla, Doruk ve Sevgi’nin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :

  • Ben şerit metreyle ipin uzunluğunu 83 santimetre ölçtüm.

  • Ben mezurayla ipin uzunluğunu 84 santimetre ölçtüm.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Madde Madde metre ve santimetreyle ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Masanın boyu
  • Kapının yüksekliği
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Spor sahası uzunluğu
  • Perde boyu
  • Bisiklet uzunluğu
  • Tabela yüksekliği

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 110 Cevapları


5. Nil, Arda ve babalarının konuşmalarını okuyalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :

  • Arda’nın boyu 1 m = 100 cm, Nil’in boyu 90 cm olduğundan, Arda daha uzundur.

  • Metre ve santimetre aynı uzunluğu ifade eden farklı birimlerdir, bu nedenle her iki ölçü birimi de kullanılabilir.


Soru : Haydi, defterimize metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler yazalım. Bulduğumuz örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Madde Madde metre ve santimetre ile ölçebileceğimiz nesnelere örnekler ;

  • Odanın uzunluğu
  • Kapının yüksekliği
  • Masanın boyu
  • Halının eni
  • Kitap rafı
  • Bahçe çiti
  • Perde boyu
  • Spor sahası uzunluğu
  • Arabanın boyu
  • Bisikletin uzunluğu


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu pekiştirmelerine ve saatleri doğru okuyabilmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99


8. Aşağıdaki saatleri ve okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 92 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 93 Cevapları


9. Aşağıdaki saatleri okunuşlarıyla eşleştirelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 93 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 94 Cevapları


10. Aşağıdaki dijital saatlerin okunuşunu noktalı yerlere yazalım. 


Cevap :

  • 12:00 = on iki tam
  • 08:15 = sekize çeyrek var
  • 10:00 = on tam
  • 09:30 = dokuz buçuk
  • 02:45 = üçe çeyrek var

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 95 Cevapları


11. Okunuşları verilen saatleri dijital saatlerin üzerindeki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Saat üç → 03:00
  • Saat sekiz buçuk → 08:30
  • Saat ona çeyrek var → 09:45
  • Saat on ikiyi çeyrek geçiyor → 12:15
  • Saat iki buçuk → 02:30
  • Saat dokuza çeyrek var → 08:45

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 96 Cevapları


12. 2026 (iki bin yirmi altı) yılı takvimini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

  • Takvime bakınca 1 yılda 12 ay olduğunu görüyoruz.
  • Ayların bazıları 31 gün, bazıları 30 gündür.
  • Şubat ayı ise 28 gündür.
  • 1 hafta 7 gündür.
  • Pazartesi, salı, çarşamba, perşembe, cuma günleri hafta içi günleridir.
  • Cumartesi ve pazar günleri de hafta sonu günleridir.
  • Özel günler, tatil günleri ve resmî tatil günleri kırmızı, hafta içi günler siyah ile gösterilmiştir.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 97 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları 2026 yılı takvimine göre cevaplayalım. Cevaplarımızı noktalı yerlere yazalım.


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hangi gündür?

Cevap : Perşembe

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hangi gündür?

Cevap : Perşembe

Hangi aylar 30 gündür?

Cevap : Nisan, Haziran, Eylül ve Kasım ayları 30 gündür.

Hangi aylar 31 gündür?

Cevap : Ocak, Mart, Mayıs, Temmuz, Ağustos, Ekim ve Aralık ayları 31 gündür.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 98 Cevapları


13. Nehir ve Kaan’ın zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyle ilgili konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

1 yılda 4 mevsim vardır.
1 yılda 12 ay vardır.
1 ay 30 gün kabul edilir.
1 ay aynı zamanda 4 hafta kabul edilir.
1 yılda 52 hafta vardır.
1 hafta 7 gündür.
1 gün 24 saattir.
1 saat 60 dakikadır.
Kış mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Aralık, Ocak ve Şubattır.
İlkbahar mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Mart, Nisan ve Mayıstır.
Yaz mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Haziran, Temmuz ve Ağustostur.
Sonbahar mevsiminde 3 ay vardır.
Bu aylar Eylül, Ekim ve Kasımdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 99 Cevapları


14. Didem, nisan ayında yapacağı bazı etkinlikleri takvime bakarak planladı. Takvime göre cümlelerdeki noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

  • Bugün günlerden 12 Nisan Pazar günüdür.
  • Anneannemi 3 gün sonra 15 Nisan Çarşamba günü ziyaret edeceğim.
  • Anneannemi ziyarete gittikten bir hafta sonra 22 Nisan Çarşamba günü tiyatroya gideceğim.
  • Ertesi gün ise 23 Nisan Perşembe Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutlayacağız.

Soru : Yukarıdaki takvime göre soruların cevaplarını yazalım.


Cevap :

• Nisan ayında kaç gün vardır? = 30 gün vardır.
• Nisan ayında kaç gün tatil vardır? = 8 gün tatildir
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hangi gündür? = Perşembe Günü
• Her pazartesi resim kursuna giden Didem, nisan ayında kaç defa resim kursuna gitmiştir? = 4 defa gitmiştir.



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91  Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman ölçme konusunu öğrenmelerine ve günlük hayatta zamanı doğru kullanmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Zaman Ölçme Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Yaşadığımız bir günü düşünerek cümlelerdeki noktalı yerlere “önce, ev ödevimi, yatağıma, gündüz, sonra, kitap” ifadelerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :

• Sabah uyandığımda yatağıma yatağımı toplarım.
• Yatağımı topladıktan sonra kahvaltımı yaparım.
• Öğleden sonra okuldan eve gelir, dinlenir ve ev ödevimi yaparım.
• Akşam yemeğimi yerim sonra kitap okurum.
• Gece dişlerimi fırçalayıp gündüz yatarım.


Aşağıdaki soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 8 yaşındaki çocukların bir günde kaç saat uyuması önerilir? → 9 saat

  • Okulunuzda bir ders saati kaç dakikadır? → 40 dakika

  • Dişlerimizi en az kaç dakika fırçalamalıyız? → 2 dakika

  • Okulunuzda bir teneffüs kaç dakikadır? → 10 dakika


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 81-82 Cevapları


1. Simge’nin bir gününü nasıl geçirdiğini okuyalım. Biz de defterimize bir günümüzü nasıl geçirdiğimizi yazalım.


2. Yönergelere göre planlarımızı yapalım. 


Cevap :

Simge’nin 8 Kasım 2025 Cumartesi günü planı:

  • Sabah: Elimi yüzümü yıkayıp giyineceğim.
  • Sabah: Kahvaltı yapacağım.
  • Öğleden önce: Anneme evi toplarken yardım edeceğim.
  • Öğleden sonra: Yemeğimi yiyeceğim.
  • Akşam: Arkadaşlarım bize gelecek, doğum günümü kutlayacağız.
  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yiyeceğiz.
  • Uyku vakti: Uyuyacağım.

Simge’nin doğum günü Cumartesi gününe denk gelmiştir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 83 Cevapları


3. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “akşam, öğle, öğleden önce, öğleden sonra, sabah ” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

  • Kaan, ben her sabah saat yedi buçukta kahvaltı yapıyorum.

  • Kaan, ben öğle yemeğini saat on ikide yiyorum.

  • Nehir, bizim okulumuzda dersler öğleden önce başlıyor. Ben okula saat biri çeyrek geçe gidiyorum.

  • Nehir, ben öğleden sonra saat onda 40 dakika oyun oynuyorum.

  • Kaan, biz evimizde akşam yemeğini saat yedide yiyoruz.


Soru : Haydi, bir günümüzü “sabah, öğleden önce, öğle, öğleden sonra, akşam” ifadeleriyle planlayıp defterimize yazalım.


Cevap :

Bir günün planı:

  • Sabah: Elimi yıkayıp giyinirim, kahvaltı yaparım.

  • Öğleden önce: Okula gider, derslerime katılırım.

  • Öğle: Öğle yemeğimi yerim.

  • Öğleden sonra: Oyun oynarım ve ödevlerimi yaparım.

  • Akşam: Ailecek akşam yemeği yerim, kitap okur ve uyurum.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 84 Cevapları


4. Demet ve annesinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere “tam, yarım, çeyrek” ifadelerinden uygun olanı yazalım.


Cevap :

Aynı şekilde 1 tamın 4 eş parçasından her biri çeyrektir. 1 saatin 4 eş parçasından her biri de çeyrek saattir.
O zaman bir bütün, 1 saattir.
Evet. 1 tamın 2 eş parçasından her biri yarımdır. 1 saatin 2 eş parçasından her biri de yarım saattir.


Soru : Haydi, defterimize içinde “tam, yarım, çeyrek” saatlerin geçtiği cümleler yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Sabah tam 8’de kahvaltı yaptım.

  • Öğleden sonra saat 3’te yarım saat kitap okudum.

  • Akşam 7’ye çeyrek kala eve geldim.

  • Öğleden önce saat 10’da çeyrek geçe teneffüse çıktım.

  • Akşam yemeğini tam 6’da yedik.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları


5. Yanyana verilen olaylardan süresi diğerinden fazla olanın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 86 Cevapları


6. Görselleri inceleyelim. Zaman ölçme araçlarını belirleyip işaretleyelim.


Cevap :

Zaman ölçme araçları:

  • Güneş saati ✅
  • Köstekli saat ✅
  • Çalar saat ✅
  • Kum saati ✅
  • Dijital saat ✅
  • Su saati ✅

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 87 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kum saati, dijital saat, defter, kalem, analog saat.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• EBA’dan bir çocuk şarkısı açalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Şarkıyı başlatalım. Kum saatiyle süre tutalım.
• Şarkı bittiğinde kum saatimizdeki kum seviyesinin nereye geldiğini işaretleyelim.
• Şarkıyı başlatalım. Analog saatimizle süre tutalım.
• Şarkının analog saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkıyı başlatalım. Dijital saatle süre tutalım.
• Şarkının dijital saate göre kaç dakika sürdüğünü defterimize yazalım.
• Şarkının ne kadar sürdüğünü ölçmek kum saati, analog saat ve dijital saatten hangisiyle daha kolay oldu? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları mı standart olmayan ölçme araçları mı kullanmak daha kullanışlı oldu? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Etkinlikte şarkıyı başlattık ve süreyi önce kum saati ile tuttuk; kum saatinde kum seviyesinin ne kadar değiştiğini işaretledik. Ardından şarkıyı analog saat ile tuttuk ve kaç dakika sürdüğünü defterimize yazdık. Son olarak dijital saat ile süreyi ölçtük ve defterimize kaydettik.

Şarkının süresini ölçmek analog ve dijital saatlerle daha kolay oldu, çünkü süreyi net ve sayısal olarak görebildik. Kum saati ise sürenin yaklaşık miktarını gösterdi ama tam zamanı belirtmedi.

Zamanı ölçmek için standart ölçme araçları (analog ve dijital saatler) kullanmak daha kullanışlı oldu, çünkü ölçümümüz doğru ve güvenilirdi.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 88 Cevapları


7. Aşağıdaki saatleri inceleyelim. Açıklamaları okuyarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :

Saatteki kısa kola akrep denir.
Uzun kola ise yelkovan denir.
Akrep saati, yelkovan dakikayı gösterir.

• Yukarıdaki saatte akrep 10’un, yelkovan 12’nin üzerinde olduğundan saat tam 10.00’dur.
• Saat 10.00 şeklinde yazarız. Bu tam saati gösterir.
• 1 saat 60 dakikaya eşittir. Dakikayı kısaca dk. şeklinde gösteririz.
• Yelkovan 12’den başlayıp tekrar 12’ye geldiğinde 1 saat yani 60 dk. geçer.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 90 Cevapları


Cevap :

• Saat on ikiye çeyrek var diye okunur ve 11.45 yazılır.
• Saat dört buçuk diye okunur ve 4.30 yazılır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 91 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 3 sayfası, makas, kalem,
yapıştırıcı.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 3 sayfasını dikkatlice keselim. Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kestiğimiz sayıları saatin üzerine yapıştıralım.
• Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı dikkatlice tutturalım.
Etkinliğe Başlayalım
• İkişerli grup olalım. •
Hazırladığımız saat modelinde tam, yarım ve çeyrek saatlerden birini seçerek gösterelim.
• Grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu soralım. Cevabını defterimize yazalım.
• Aynı şekilde grup arkadaşımızın hazırladığı saat modeline bakarak saatin kaç olduğunu defterimize yazalım.
• Bu işlemi sırayla 4 defa tekrar edelim. Hazırladığımız saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan hangi yönde hareket etti? Defterimize yazalım.


Cevap :

Etkinlikte Ek 3 sayfasından kesilen sayıları saatin üzerine yapıştırdık. Saatin tam ortasına akrep ve yelkovanı tutturarak saat modelimizi hazırladık. İkişerli gruplar halinde tam, yarım ve çeyrek saatleri seçip gösterdik ve grup arkadaşımıza saatin kaç olduğunu sorduk; cevapları defterimize yazdık. Aynı işlemi grup arkadaşımızın saat modeline bakarak tekrarladık ve bu işlemi 4 defa yaptık.

Saat modelini ayarlarken akrep ve yelkovan saat yönünde hareket etti.



 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 73-74-75-76-77-78-79 Sayfa Cevapları, öğrencilerin paralarımız konusunu pekiştirmelerine ve işlemleri doğru yapmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 73-74-75-76-77-78-79 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Paralarımız Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79


Soru : Aşağıdaki metni okuyup yönergeyi uygulayalım.

Adile, Aziz ve Duygu’nun aldığı kıyafetler ve kıyafetlerin fiyatları aşağıda verilmiştir. Çocuklar kıyafetleri satın alırken para üstü almadıklarına göre satıcıya verdikleri paraları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 73 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 74 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1 ve Ek 2 sayfaları, önceden planlanan etkinlik gününde öğrencilerin getireceği manav, market, kırtasiye ürünleri, oyuncaklar ve düdük.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 1 ve Ek 2 sayfalarını dikkatlice keselim.
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinlikten 1 gün önce:
• Sınıfımızı market, kırtasiye, manav ve oyuncak mağazası olacak şekilde dört istasyona ayıralım.
• İstasyonlar için tahtada hep birlikte malzeme listesi oluşturalım.
• Belirlenen malzemeleri getirebilecek olan arkadaşlarımızın isimlerini belirleyip getirecekleri malzemeler için bir liste hazırlayalım.
• Market, manav, kırtasiye ve oyuncak istasyonu için bir arkadaşımızı satış görevlisi olarak belirleyelim.


Cevap :

Market: Su, Mendil, Çikolata
Manav: Elma, Portakal, Muz
Kırtasiye: Kalem, Silgi, Defter
Oyuncak Mağazası: Araba, Bebek, Top


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 75 Cevapları


Etkinliğe Başlayalım
• Getirilen ürünleri market, manav, kırtasiye ve oyuncak istasyonlarındaki sıraların üzerine yerleştirelim.
• Ürünler için fiyat etiketi oluşturalım.
• İstasyon satış görevlisi dışında kalan arkadaşlarımızla dört gruba ayrılalım.
• Düdük sesiyle birlikte bir istasyona girelim. Her istasyon için alışveriş süremiz 5 dakikadır.
• Elimizdeki temsilî kâğıt ve madenî paralar ile neler alabileceğimizi belirleyelim.
• Listemizi oluşturalım, alışverişimizi yapalım.
• Dört istasyonu da gezdikten sonra elimizde ne kadar para kaldığını hesaplayalım. Bulduğumuz sonucu defterimize yazalım.

Birlikte Değerlendirelim
•Alışverişe başlamadan önce planlama yaptık mı?
• Alışveriş yaparken nelere dikkat ettik?
• Alışverişte tasarruf ettik mi?
• En çok hangi ürünleri tercih ettik?
• Paramızı daha iyi kullanabilir miydik?
• Ürünleri seçerken o ürüne ihtiyacımız olup olmadığını düşündük mü?
• 20 TL ile hangi ürünleri alabiliriz?
• Paramızı dikkatli harcamazsak neler olabilir?


Cevap : Etkinlik sırasında ürünleri istasyonlara yerleştirdik ve fiyat etiketleri hazırladık. Dört gruba ayrıldık ve düdük sesiyle alışverişi başlattık, her istasyonda 5 dakika kaldık. Temsilî kâğıt ve madenî paralarımızla alışveriş yaptık, elimizde kalan parayı hesaplayıp defterimize yazdık.

Birlikte değerlendirme:

  • Alışverişe başlamadan önce planlama yaptık.
  • Alışveriş sırasında fiyat ve ihtiyaçlarımızı göz önünde bulundurduk.
  • Tasarruf etmeye çalıştık ve gereksiz ürünlerden kaçındık.
  • En çok tercih edilen ürünler çikolata, meyve ve oyuncaklar oldu.
  • Paramızı daha iyi kullanabilir ve ihtiyaç olmayan ürünleri almayabilirdik.
  • 20 TL ile hangi ürünleri alabileceğimizi hesapladık.
  • Paramızı dikkatli harcamazsak istediğimiz tüm ürünleri alamayabilir veya para eksikliği yaşayabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 76 Cevapları


5. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

O zaman 2 tane 25 kr. 50 kr. eder.
1 tane 50 kr. ve 2 tane 25 kr. da 1 TL eder.
4 tane 1 TL ve 4 tane 25 kr. 1 tane 5 TL’dir.


Soru : Türk lirasını kuruşa ya da kuruşu Türk lirasına neden çeviriyoruz? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Türk lirasını kuruşa veya kuruşu Türk lirasına çeviriyoruz çünkü para birimlerini karşılaştırmak, hesap yapmak ve doğru ödeme yapmak için bu dönüşümlere ihtiyaç vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 77 Cevapları


6. Çerçeve içindeki paraları, toplam değeriyle eşleştirelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 77 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 78 Cevapları


7. Paralarımızla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan yoldan ilerleyerek sonuca ulaşalım. Ulaştığımız meyveyi işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 78 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 79 Cevapları


8. Görsellerde Fatma, Hasan ve Doruk’un kitap fuarına giderken yanlarına aldıkları para miktarları verilmiştir. Çerçeve içindeki paraların değerlerini bulalım. Bu paraların ait olduğu kişinin adını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”


 

2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, öğrencilerin paralarımız konusunu öğrenmelerine ve günlük hayatta para kullanımını anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Paralarımız Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71-72


Soru : Görseldeki paraları inceleyelim. Paraların değerlerini altındaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 66 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 67 Cevapları


1. Günlük yaşamımızda alışveriş yaparken para kullanırız. Paraları inceleyelim. Yönergeleri uygulayarak noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Paralardan bir tanesini seçelim. Seçtiğimiz paranın değerini yazalım. 


Cevap : 50 lira


Seçtiğimiz parayla diğer paraların üç tanesinin değerini karşılaştıralım. Paraları karşılaştırırken “az, çok” ifadelerini kullanalım.


Cevap :

  • 50 lira, 100 liradan azdır.
  • 50 lira, 10 liradan çoktur.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 68 Cevapları


2. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :  50 + 10 + 1 = 61 TL

Sulu boya almak için 1 TL, 10 TL ve 50 TL verdim.
Sulu boyayı ……..61……….TL’ye almışsın.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 69 Cevapları


Soru : Haydi, harçlıklarımızdan biriktirerek satın aldığımız nesnelerden birini söyleyelim. Bu nesneyi kaç liraya satın aldığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  Harçlıklarımızdan biriktirerek satın aldığımız nesne örneği: oyuncak araba. Bu nesneyi 15 TL‘ye satın aldım. Arkadaşlarımızla paylaşabiliriz.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 70 Cevapları


3. Kâğıt ve madenî paraları inceleyelim. Soruları cevaplayalım. 


• Madenî paraların ön ve arka yüzlerinin özelliklerini yazalım.


Cevap

Madenî paraların ön ve arka yüzlerinin özellikleri:

  • Ön yüzünde genellikle Atatürk resmi, değer ve yılı bulunur.

  • Arka yüzünde değer, sembol veya desenler bulunur.


• Madenî paraların benzer ve farklı özelliklerini yazalım.


Cevap

Madenî paraların benzer özellikleri:

  • Hepsi yuvarlak şekildedir, metaliktir, üzerinde değerleri yazılıdır.

Madenî paraların farklı özellikleri:

  • Renkleri, büyüklükleri ve değerleri farklıdır.

  • Bazıları çift renkli, bazıları tek renkli olabilir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 71-72 Cevapları


Soru : Kâğıt paraların arka yüzlerinde bulunan ve ülkemizin tarihinde izler bırakan kişilerin hayatlarını araştırarak defterimize yazalım.


Cevap Kâğıt paraların arka yüzlerinde bulunan kişiler: Ülkemizin tarihinde iz bırakan kişiler, örneğin Mimar Sinan, Yunus Emre, Aydın Sayılı gibi önemli kişiler yer alır; hayatlarını araştırarak defterimize yazabiliriz.


Soru : Kâğıt paraların benzer ve farklı özelliklerini arkadaşlarımızla tartışalım. 


Cevap

Kâğıt paraların benzer ve farklı özellikleri:

  • Benzerlik: Hepsi dikdörtgen şekilli, üzerinde değerleri ve güvenlik özellikleri vardır.

  • Farklılık: Renkleri, boyutları, üzerinde bulunan kişilerin resimleri ve desenler farklıdır.



 

error: Content is protected !!