İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 2. Sınıf Matematik Kitabı
2. Sınıf Matematik Kitabı: Öğrenciler İçin En İyi Kaynak Anahtar Kelimeler: 2. sınıf matematik kitabı, en iyi matematik kitabı, ilkokul matematik kaynakları
Giriş
sınıf matematik kitabı, öğrencilerin temel matematik becerilerini pekiştirmeleri ve ileriye yönelik sağlam bir temel oluşturmaları için kritik bir araçtır. Bu yazıda, 2. sınıf matematik kitabının önemi, içeriği ve doğru kitap seçiminin öğrenciler üzerindeki etkisi hakkında detaylı bilgi verilecektir.
2. Sınıf Matematik Kitabının Önemi
2. sınıf, öğrencilerin matematiksel kavramları anlamaya başladığı ve bu konular üzerinde pratik yaparak becerilerini geliştirdiği bir dönemdir. Bu süreçte kullanılan matematik kitabı, öğrencilerin matematikle olan ilişkilerini güçlendirir ve gelecekteki akademik başarılarını destekler.
İçerik Özellikleri
İyi bir 2. sınıf matematik kitabı aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır:
Temel Matematik Konuları: Toplama, çıkarma, sayılar, ölçme, geometri ve veri analizi gibi temel konuları kapsamalıdır. Görsel ve Uygulamalı Öğrenme: Çocukların ilgisini çekecek renkli görseller, eğlenceli aktiviteler ve uygulamalı örneklerle zenginleştirilmelidir. Problem Çözme: Çeşitli problem çözme etkinlikleri ile öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmelidir. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Kendi kendine değerlendirme testleri ve öğretmen rehberliğinde geri bildirim sağlayarak öğrencilerin ilerlemesini takip etmelerine olanak tanımalıdır.
En İyi 2. Sınıf Matematik Kitabı Seçimi
Doğru 2. sınıf matematik kitabını seçmek, öğrencilerin eğitim sürecinde büyük fark yaratabilir. İşte dikkat edilmesi gereken bazı noktalar:
MEB Onaylı: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı kitaplar, müfredata uygun içerik sunar ve güvenilirdir. Yazar ve Yayın Evi: Tecrübeli yazarlar tarafından hazırlanan ve itibarlı yayın evleri tarafından basılan kitaplar tercih edilmelidir. Kullanıcı Yorumları: Diğer öğretmenler ve veliler tarafından yapılan yorumlar, kitabın pratikteki başarısı hakkında bilgi verir.
Önerilen 2. Sınıf Matematik Kitapları
Kitap Adı 1: Öğrencilerin seviyesine uygun anlatım tarzı ve zengin içeriği ile dikkat çeker. Kitap Adı 2: Renkli tasarımı ve interaktif etkinlikleri ile öğrencilerin ilgisini çeker. Kitap Adı 3: Problem çözme odaklı yaklaşımı ve uygulamalı örnekleri ile öne çıkar.
Sonuç
2. sınıf matematik kitabı, öğrencilerin matematiksel becerilerini geliştirmek ve pekiştirmek için vazgeçilmez bir kaynaktır. Doğru kitap seçimi, öğrencilerin matematiğe olan ilgilerini artırır ve akademik başarılarını olumlu yönde etkiler. Bu nedenle, öğretmenler ve veliler, kitap seçiminde dikkatli olmalı ve yukarıda belirtilen kriterleri göz önünde bulundurmalıdır.
Bu yazıda belirtilen öneriler ve kitap seçim kriterleri, öğrencilerin matematikte daha başarılı olmalarına katkı sağlayacaktır.
İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri konuları tekrar etmeleri için önemli bir kaynaktır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 2. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, sayılar, işlemler ve problem çözme becerilerini pekiştirmeye yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 128-129-130-131 Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 128, 129, 130, 131 Cevapları, 2. tema değerlendirme etkinliklerinin çözümlerini içerir. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler bilgilerini test ederek eksiklerini görebilir ve öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilirler.
“2. Sınıf Matematik 2. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128-129-130-131
1. Görsele göre soruları cevaplayarak noktalı yerlere yazalım.
• Kaç kelebek vardır?
Cevap: 45 tane kelebek vardır.
• Kelebek sayısını çözümleyelim.
Cevap: 4 tane onluk, 5 tane birlik vardır.
• Kelebek sayısının onlar ve birler basamağındaki rakamın basamak değerlerini yazalım.
Cevap: Onlar basamağı 4, birler basamağı 5 olarak yazabiliriz.
• Kelebek sayısı hangi onluğa daha yakındır?
Cevap: 50 sayısına daha yakındır.
2. Şekil örüntüsünü, örüntü kuralına göre 2 adım daha devam ettirelim. Şekil örüntüsünü sayı örüntüsüne dönüştürelim. Örüntünün kuralını yazalım.
Cevap: 15-12-9-6-3 olarak şekiller devam etmektedir. Örüntü 3’er olarak azalmaktadır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 129 Cevapları
3. Görsele göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
• Çiçeklerin sayısını tahmin ederek yazalım.
Cevap: 30 tane çiçek vardır.
• Tahmin ederken hangi yöntemi kullandığımızı yazalım.
Cevap: Göz kararı ile tahmin ettik.
• Kaç çiçek vardır?
Cevap: 30 tane çiçek vardır.
• Tahminimizle çiçek sayısı arasındaki fark kaçtır?
Cevap: Doğru tahmin ettik fark yoktur.
4. Şekil örüntüsünü kuralına göre 3 adım daha devam ettirelim. Şekil örüntüsünü sayı örüntüsüne dönüştürelim. Örüntünün kuralını yazalım.
Cevap: 1-4-7-10-13 olarak devam eder. Örüntü 3’er olarak artmaktadır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 130 Cevapları
5. Yönergelere göre görseldeki noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin tahmin etme becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin işlemler öncesinde mantıklı tahminler yapmasına yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 121-122-123-124-125-126-127 Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, tahmin etme etkinliklerinin çözümlerini içerir. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem kendi çalışmalarını kontrol edebilir hem de matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 121-122-123-124-125-126-127
Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yere uygun sayıyı yazalım.
• Arıların sayısını tahmin edelim.
Cevap: Tahmini 20 tane arı olabilir.
• Arıların sayısını tahmin ederken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Göz kararı olarak tahmin ettim. Arıları sayınca 19 tane arı olduğunu gördük.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 122 Cevapları
1. Ömer’in dedesinin bahçesinde kümesi vardı. Ömer ve dedesinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap:
Ömer, bahçede kaç hayvan olduğunu tahmin et.
Tahminime göre 12 tavuk, ………..5……… civciv ve ………..1……… horoz var.
Hayvanları say bakalım. Tahminlerin doğru mu?
Dede saydım. 11 tavuk, ………6…………. civciv ve ………..1……….. horoz var.
Tavukları 1 fazla, civcivleri ……..1 eksik………….. ve horozları ……….doğru………… tahmin etmişim.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 123 Cevapları
Soru : Ömer, dedesiyle kümesteki yumurtaları toplamaya gitti.
Cevap:
Kümesteki yumurtalar tahminime göre ……….40………… tanedir.
Yumurtaları toplarken kaç tane olduğunu sayabilirsin.
Yumurtaları saydım. ……..45………….. tane yumurta var
• Ömer’in tahmini ile kümesteki yumurta sayısı arasında fark var mı?
Cevap: 5 tane eksik olarak hesapladık
• Ömer tahmin yaparken hangi yöntemi kullanmış olabilir?
Cevap: Tahmini olarak hesaplama yöntemi kullanılmıştır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 124 Cevapları
2. Görselde Selim’in oyuncakları vardır. Görseli inceleyerek noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• Selim’in kaç oyuncağı olduğunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: 40 tane tahmini olarak oyuncağı olabilir.
• Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Tahmini olarak hesaplama yöntemini kullandık.
• Selim’in kaç oyuncağı olduğunu sayarak yazalım. .
Cevap: 39 tane oyuncağı vardır.
• Tahminimiz ile oyuncakların sayısını karşılaştıralım
Cevap: 1 fazla olarak hesapladık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 125 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayı çubukları, fasulye gibi sayma malzemeleri, şeffaf kap
(her gruba 1 tane).
Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı 4 gruba ayıralım.
•• Getirdiğimiz malzemeleri şeffaf kaba koyalım. Etkinliğe Başlayalım
•• Her gruptan bir kişi seçelim. Seçtiğimiz arkadaşımızdan gruplara: “Bu kapta tahminen kaç nesne var?” “Tahmininizi yaparken hangi yöntemi kullandınız?” sorularını sormasını isteyelim. Tahmin edilen sayıları ve yöntemleri aşağıdaki tabloya yazalım.
•• Kaptaki malzemeleri sayalım. Malzemelerin sayısını tabloya yazalım.
•• Grubumuzun tahminiyle kaptaki malzeme sayısını karşılaştırarak tabloyu tamamlayalım.
•• Arkadaşlarımıza etkinliği nasıl yaptığımızı bir sunumla anlatalım.
Cevap:
Grup
Tahmin Edilen Sayı
Kullanılan Yöntem
Malzeme Sayısı
Tahmin ile Karşılaştırma
1. Grup
50
Göz kararıyla tahmin ettik
48
2 fazla tahmin edildi ✅
2. Grup
40
10’ar 10’ar grupladık
42
2 eksik tahmin edildi ✅
3. Grup
60
Önce yarısını tahmin ettik
58
2 fazla tahmin edildi ✅
4. Grup
55
Önce küçük bir kısmı saydık
55
Tam doğru tahmin edildi 🎉
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 126-127 Cevapları
3. Görsele göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Basketbol sahasındaki toplar eşit sayıda gruplara ayrılmıştır.
• Sahada kaç basketbol topu olduğunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: 40 tane olarak tahmin ettik.
• Tahminimizi yaparken hangi yöntemi kullandık? Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: her kümeyi 10 olarak tahmin ederek hesapladık.
• Şimdi de sahadaki basketbol toplarını sayarak yazalım.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Örüntü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin örüntü konusunu daha iyi kavramaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Örüntü Metni Etkinlik Cevapları, sayı ve şekil örüntülerini anlamaya yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 116-117-118-119-120 Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları, örüntü etkinliklerinin çözümlerini sunar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, kendi yaptıkları çalışmaları kontrol ederek öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilirler.
“2. Sınıf Matematik Örüntü Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116-117-118-119-120
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116-117 Cevapları
1. Rüzgâr’ın oluşturduğu örüntüyü inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cuma günü Rüzgâr’ın kumbarısında toplam kaç lirası olur? Tabloyu tamamlayarak bulalım.
Cevap:
Pazartesi = 3
Salı = 5
Çarşamba = 7
Perşembe = 9
Cuma = 11
Duvardaki çerçevelerin kenar sayısına göre bir sayı örüntüsü oluşturalım. Oluşturduğumuz örüntünün kuralını yazalım.
Cevap: 4-8-12-16 olarak 4’er şekilde artar bir örüntü kurallı vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 118 Cevapları
2. Şekil örüntülerini ve bu örüntülerin sayı örüntüsüne dönüştürülmesini inceleyelim. Örüntüleri, kuralına göre şekilleri boyayarak devam ettirelim. Örüntü kurallarını yazalım.
Cevap: 9-12-15-18-21 olarak devam etmektedir.
Örüntü kuralı: ……9…….’dan başlayıp …….3…… artar.
20-16-12-8-4 olarak devam etmedir.
Örüntükuralı: ……20…….’den başlayıp ……4……. azalır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 119 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayma çubukları.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım. Etkinliğe Başlayalım
• Sayma çubuklarımızla masanın üzerinde aşağıdaki şekilleri oluşturalım.
•• Bu şekilleri kenar sayılarına göre bir örüntü olacak şekilde 3 adım devam ettirelim.
•• Şekilleri oluşturmak için kaç sayma çubuğu kullandığımızı yazalım.
•• Oluşturduğumuz şekil örüntüsünü defterimize çizelim.
•• Örüntünün kuralını arkadaşlarımızla paylaşalım.
•• Defterimize sayı örüntüsüne dönüştürebileceğimiz şekil örüntüleri çizelim.
Cevap:
İlk şekil için 3 kenarlı üçgen → 3 çubuk
İkinci şekil için 4 kenarlı kare → 4 çubuk
Üçüncü şekil için 5 kenarlı beşgen → 5 çubuk
Örüntüyü devam ettirirsek: altıgen 6 çubuk, yedigen 7 çubuk, sekizgen 8 çubuk olur.
Örüntünün kuralı: Her adımda kenar sayısı ve çubuk sayısı bir artar.
Sayı örüntüsü: 3, 4, 5, 6, 7, 8…
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 119 Cevapları
3. Şekil örüntülerini ve sayı örüntülerini 3 adım devam ettirelim. Örüntülerin kurallarını yazalım.
Cevap:
16-13-10-7-4-3 olarak devam eden bir örüntü vardır.. Örüntükuralı: 3’er azalmaktadır.
1-5-9-13-17-21 olarak devam eden bir örüntü vardır. Örüntükuralı: 4’artmaktadır.
4-9-14-19-24-29 olarak devam eden bir örüntü vardır. Örüntükuralı: 5’er artmaktadır.
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin ritmik sayma konusunu daha kolay öğrenmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları, adım adım etkinliklerle sayı sayma becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115 Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları, ritmik sayma ve ilgili alıştırmaların çözümlerini sunar. Öğrenciler, bu cevaplar sayesinde kendi çalışmalarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115
Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• 42’den başlayarak ileriye doğru birer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 42-43-44-45-46-47-48
• 16’dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 16-14-12-10-8-6-4
• 20’den başlayarak ileriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 20-30-40-50-60-70-80
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104 Cevapları
1. Ahsen, Mert ve Sena görseldeki otoparkta kaç araba olduğunu merak ettiler. Her biri farklı ritmik sayma yaparak araba sayısını buldular.
Ahsen, Mert ve Sena’nın yaptığı ritmik saymaları tamamlayarak noktalı yerlere yazalım.
Soru : Hangi ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır?
Cevap: Sena 10’ar olarak ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır.
Soru : Günlük hayattaki artma ve azalma durumlarına neleri örnek verebiliriz? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Su seviyesinin yükselmesi veya düşmesi → yağmur yağması veya suyun buharlaşması nedeniyle
Para miktarının artması veya azalması → harcama yapmak veya para almak nedeniyle
Sıcaklığın artması veya azalması → günün saatine veya mevsime göre
Bitkilerin büyümesi veya yaprak dökmesi → sulama, mevsim ve bakım durumuna göre
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 105 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayı çubukları, fasulye, nohut, kitabımızın ekler bölümündeki
Ek 6 sayfasındaki yüzlük tablo, makas. Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
•• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 6 sayfasındakiyüzlük tabloyu makas yardımıyla dikkatlice keselim.
Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullanalım. Etkinliğe Başlayalım
•• Getirdiğimiz sayma malzemelerini sıramızın üzerine çıkaralım. 20 tane sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak sayalım. Tabloda 2’den başlayarak ileriye doğru ikişer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 30 tane fasulyeyi üçerli gruplayarak sayalım. Tabloda 3’ten başlayarak ileriye doğru üçer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 40 tane nohutu dörderli gruplayarak sayalım. Tabloda 4’ten başlayarak ileriye doğru dörder ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• Tabloda 5’ten başlayarak ileriye doğru beşer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
Cevap:
Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayırdık.
Ek 6 sayfasındaki yüzlük tabloyu makasla dikkatlice kestik.
Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullandık.
20 sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak saydık ve tabloda 2’den başlayarak ikişer ritmik sayma yaptık.
30 fasulyeyi üçerli gruplayarak saydık ve tabloda 3’ten başlayarak üçer ritmik sayma yaptık.
40 nohutu dörderli gruplayarak saydık ve tabloda 4’ten başlayarak dörder ritmik sayma yaptık.
Tabloda 5’ten başlayarak beşer ritmik sayma yaptık ve tabloyu tamamladık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları
2. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
İleriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım.
Şimdi de geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları
3. İkişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları”
Soru : Haydi, 8’den başlayıp 20’ye kadar ileriye doğru ikişer ritmik sayalım. 19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayma: 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları
4. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları
5. Üçer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları”
Soru : Haydi, 4’ten başlayıp 28’e kadar ileriye doğru üçer ritmik sayalım. 25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayma: 25, 22, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 1
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları
6. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları
7. Dörder ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları”
Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 39’a kadar ileriye doğru dörder ritmik sayalım. 34’ten başlayıp 2’ye kadar geriye doğru dörder ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 48’e kadar ileriye doğru beşer ritmik sayalım. 16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayma: 16, 11, 6, 1
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 113 Cevapları
9. 100’den başlayıp 10’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 100’den başlayıp 10’a kadar onar geriye doğru ritmik sayma: 100, 90, 80, 70, 60, 50, 40, 30, 20, 10
Soru : Haydi, 7’den başlayıp 97’ye kadar ileriye doğru onar ritmik sayalım. 99’dan başlayıp 9’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin sayıları ve sayı doğrusu konusunu daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları, adım adım yönlendirmelerle öğrencilerin kavramları pekiştirmesine yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102 Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları, sayı doğrusu etkinlikleri ve temel işlemlerle ilgili çözümler sunar. Bu sayede öğrenciler kendi cevaplarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102
Soru : Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap:
Gişedeki bilet alma sırasına bakalım.
• Şapkalı kadın kaçıncı sıradadır? …………6………….
• Kız çocuğu kaçıncı sıradadır? ………3…………….
• Gözlüklü adam kaçıncı sıradadır? ………..5…………..
• Erkek çocuğu kaçıncı sıradadır? ………..2…………..
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 91 Cevapları
1. Yelkenlilerin birbirlerine göre konumlarını inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
• Yarışta hangi renk yelkenli birinci olmuştur? Cevap: Kırmızı
• Sarı yelkenliden önce hangi renk yelkenliler vardır? Cevap: Kırmızı ve Pembe
• Sarı yelkenliden sonra hangi renk yelkenliler vardır? Cevap: Mavi, Mor ve Turuncu
Haydi, görseldeki sıraya göre yelkenlileri çizelim.
Cevap: Kırmızı, Pembe, Sarı, Mavi, Mor, Turuncu
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Etkinlik öncesi hazırladığımız 1’den 100’e kadar olan sayı kartları, tebeşir. Oyuna Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
•Her takıma bir ad verelim (Sincap Takımı, Mavi Takım gibi).
•Hazırladığımız kartları karıştıralım. Takımlara yirmi beşer sayı kartı dağıtalım.
•Okul bahçesine takım sayısı kadar çizgi çizelim. Çizgilere takımların adlarını yazalım.
•Takım çizgimizin olduğu yere yerleşelim. Oyuna Başlayalım
•Sayı kartlarımızı çizginin üzerinde büyükten küçüğe doğru sıralayalım.
•Sıralamayı doğru yapan 1. takım 4 puan, 2. takım 3 puan, 3. takım 2 puan ve 4. takım 1 puan alır.
•Takımların puanlarını tabloya yazalım.
•Oyuna bu şekilde 4 tur devam edelim
Cevap:
Takım Adı
1. Tur
2. Tur
3. Tur
4. Tur
Toplam Puan
Sincap Takımı
4
3
2
4
13
Mavi Takım
3
4
3
2
12
Kırmızı Takım
2
2
4
3
11
Sarı Takım
1
1
1
1
4
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 93 Cevapları
Ferhat Öğretmen masadaki kâğıdın üzerine kartondan bir şerit koydu. 0’dan başlayarak sayı kartlarını sırasıyla ve eşit aralıklarla karton şeride yerleştirdi. Arzu, Mert, Mehmet ve Selin sırayla ilk dört sayı kartının altına o sayı kadar çiçek çizdiler.
2. Kalan kartların altına çiçek çizmeye devam edelim.
Cevap: Sayılar kadar altlarına çiçekler çizmeniz gerekiyor.
Soru : Arzu neden çiçek çizememiştir? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: 0 sayısının bir değeri olmadığı için çiçek çizmemiştir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 94 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Kalın ip, silgi, boya kalemleri, kâğıt. EtkinlikAlanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
•İpi, kâğıdın üzerine düz bir şekilde yerleştirelim. Etkinliğe Başlayalım
•İpin sol başına bir kalem yerleştirelim.
•Kalemin sağına, kaleme değecek şekilde silgiyi yerleştirelim. Silginin bittiği yere bir kalem daha yerleştirelim.
•Bu işlemi ipin üzerinde en az 10 kalem olana kadar tekrarlayalım.
•En baştaki kalemin altına “0” yazalım. Sayıları birer artırarak sırasıyla kalemlerin altına yazmaya devam edelim.
• Oluşturduğumuz modeli kareli defterimize cetvel ve defterimizdeki kareleri kullanarak çizelim.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Sınıfımızı 4 gruba ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
Kalın ipi kâğıdın üzerine düz şekilde yerleştirdik.
İpin sol başına bir kalem koyduk.
Kalemin sağına silgiyi yerleştirdik, silginin bittiği yere tekrar bir kalem koyduk.
Bu işlemi ipin üzerinde en az 10 kalem olana kadar tekrarladık.
En baştaki kalemin altına “0” yazdık ve sayıları birer artırarak kalemlerin altına yazdık.
Oluşturduğumuz modeli kareli defterimize cetvel ve kareleri kullanarak çizdik.
Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaştık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 95 Cevapları
3. Cetveli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
• 1’den önce hangi sayı vardır? ……………….0…………………………
• 7’den sonra gelen ilk sayı hangisidir? …………………8………………………
• 14 ve 16’nın arasında hangi sayı vardır? …………..15…………………………….
• 19’dan sonra hangi sayı vardır? ………………..20……………………….
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 96 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Cetvel, silgi, kalem, kareli kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Aşağıdaki kareli kâğıda cetvelle düz bir çizgi çizelim.
.Çizginin iki ucuna ok işareti koyalım. Oklar bize çizginin uzayabileceğini gösterir.
•Çizginin üzerine birer kare aralıklarla işaret koyalım.
•Soldaki ilk çizginin altına “0” yazalım.
•Çizgilerin altına sayıları sırasıyla birer artırarak yazmaya devam edelim
Cevap:
Kareli kâğıda cetvel ile düz bir çizgi çizdik.
Çizginin iki ucuna ok işareti koyduk; oklar çizginin uzayabileceğini gösteriyor.
Çizginin üzerine birer kare aralıklarla işaretler koyduk.
Soldaki ilk işaretin altına “0” yazdık.
İşaretlerin altına sayıları birer artırarak sırasıyla yazmaya devam ettik.
Soru : Sayı doğrusu çizerken nelere dikkat etmeliyiz? Noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Cetvel kullanarak düz çizgi çizmeliyiz.
Çizginin iki ucuna ok işareti koymalıyız.
İşaretleri eşit aralıklarla yerleştirmeliyiz.
Sayıları sırasıyla doğru şekilde yazmalıyız.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 97 Cevapları
4. Aşağıdaki soruların cevaplarını işaretleyelim.
• Salyangozların sayısı, 10 ve 20 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap: 10 sayısına daha yakındır.
• Uğur böceklerinin sayısı, 20 ve 30 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap: 20 sayısına daha yakındır.
• Arıların sayısı, 30 ve 40 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap: 40 sayısına daha yakındır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98 Cevapları
5. Cümlelerdeki noktalı yerlere “daha yakındır, daha uzaktır, eşit mesafededir” ifadelerinden uygun olanı yazalım.
Cevap:
• 8 ve 16 sayılarından 16 sayısı 10’a …..daha uzaktır….
• 45 sayısı, 40 ile 50 sayılarına …….eşit mesafededir……….. .
• 36 sayısı, 30 ile 40 arasındadır. 36 sayısı 40’a ….daha yakındır… .
6. Soruların cevabı olan görseli işaretleyelim. Cevaplarımızın nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
Ayşe ve annesi 4. katta asansöre bineceklerdir. Apartmanda iki asansör vardır. Biri 1. katta, diğeri 10. kattadır. Ayşe ve annesi asansör düğmelerine aynı anda basmışlardır. Hangi kattaki asansör daha önce gelir?
Cevap: 1 sayısı 4’e daha yakın olduğu için ilk olarak 1. kattaki asansör gelir.
Mete, tanesi 35 TL olan bir kalem almak istiyor. Kalemi alabildiğine göre hangi cüzdan Mete’nindir? İşaretleyelim.
Cevap: Birinci görselde yer alanı alabilir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları
7. Çiçekleri sayalım. Sayı doğrusu üzerinde işaretleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
• Sarı çiçeklerin sayısı 10’a mı 20’ye mi daha yakındır?
Cevap: 12 tane sarı çiçek olduğu için 10 sayısına yakındır.
• Pembe çiçeklerin sayısı 10’a mı 20’ye mi daha yakındır?
Cevap: 17 tane pembe çiçek olduğu için 20 sayısına yakındır.
Soru : Günlük hayatta hangi durumlarda sayıların daha yakın veya daha uzak olduğu onluğu bulmaya ihtiyaç duyarız? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Alışverişte para sayarken
Saat ve zamanı hesaplarken
Eşyaları sayarken
Mesafe veya uzunluk ölçerken onluğa yuvarlama yaparak sayıların daha yakın veya uzak olduğunu buluruz.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Tebeşir.
Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım. Okul bahçesine tebeşirle 10 tane çember çizelim.
•Çemberlerin her birine; 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 sayılarından birini yazalım. Oyuna Başlayalım
•• 1. grup: Oyuna başlayalım. Öğretmenimiz bize iki basamaklı bir sayı söylesin. Bu sayı hangi onluğa daha yakınsa o çemberin içine girelim. Sayı onluklara eşit mesafedeyse sayının yakın olduğu iki çembere de girebiliriz.
• Yanlış çembere girersek gruptan ayrılalım.
• 2, 3 ve 4. gruplarda da aynı işlemleri yapalım.
• Oyuna her grupta bir kişi kalana kadar devam edelim
Cevap:
Sınıfımızı 4 gruba ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
Okul bahçesine tebeşirle 10 çember çizdik ve her çembere 10, 20, 30…100 sayılarını yazdık.
1. grup oyuna başladı; öğretmenimizin söylediği iki basamaklı sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu bulup ilgili çembere girdik.
Yanlış çembere girenler gruptan ayrıldı.
2., 3. ve 4. gruplar aynı şekilde oyuna devam etti.
Oyun her grupta bir kişi kalana kadar sürdü.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları
8. Sayıları, sayı doğrusu modeli üzerindeki gösterimiyle eşleştirelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 102 Cevapları
9. Sayı doğrularını inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
• Sayılar, sayı doğrusuna …….1……… artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
• Sayılar, sayı doğrusuna …….2……… artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
• Sayılar, sayı doğrusuna ……..10…….. artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
Soru : Bu sayı doğruları arasındaki farklar ve benzerlikler nelerdir? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Ritmik olarak artmaları yani belirli bir düzen içerisinde artmaları benzer özelliğidir. Ancak sayıların farklı olması ise farklı özelliklerine örnek olarak verilebilir.