2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları ile desteklenen bu kaynak, sayıları tanıma ve çözümleme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89 Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap MEB Yayınları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 arasındaki sayfalarda yer alan etkinlikler, toplama, çıkarma ve problem çözme konularını kapsamaktadır. Öğrenciler, kitap cevapları sayesinde kendi çözümlerini kontrol edebilir ve matematikte daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Matematik Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-73 Cevapları


 Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


• Gökyüzündeki kuşları sayarak yazalım.

Cevap :  On dört (14) tane kuş vardır.


• Kuşları sayarken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. 

Cevap :  Birer birer olarak kuşları saydık. 


• Kuş sayısını onluk ve birliklerine ayıralım.

Cevap :  Kuş sayısı ……..14………’tür. Bu sayı ………..1…….. onluk ve ………..4…….. birliktir. 


• Bahçedeki çiçekleri sayarak yazalım. 

Cevap : Cevap :  Yirmi (20) tane çiçek vardır.


• Çiçekleri sayarken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.

Cevap :  Birer birer olarak kuşları saydık. 


• Çiçek sayısını onluk ve birliklerine ayıralım.

Cevap :  Çiçek sayısı ……..20………’dir. Bu sayı ………2………. onluk ve ………..0…….. birliktir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları


1. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

Ördekleri onarlı gruplayalım.

• Onarlı kaç ördek grubu vardır? ……..2…………
• Onarlı gruplanamayan kaç ördek vardır? ……………6……………
• Ördek sayısı …….26………….’dır. Bu sayı ………2……….. onluk ve ……..6………… birliktir.


Soru : Market veya kırtasiyelerde onlu gruplar hâlinde paketlenebilen nesnelere örnekler verelim. Bu örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

  • Kalemler (10’lu paket)
  • Silgiler (10’lu paket)
  • Defterler (10’lu paket)
  • Boyalar (10’lu paket)
  • Pipetler (10’lu paket)
  • Oyuncak arabalar (10’lu paket)
  • Markerler (10’lu paket)
  • Kartonlar (10’lu paket)
  • Stickerler (10’lu paket)
  • Oyun hamurları (10’lu paket)

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 75 Cevapları


2. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

Kalemleri sayalım.
• Onarlı kaç kalem grubu vardır? …………7………………..
• Onarlı gruplanamayan kaç kalem vardır? …………2…………..
• Kalem sayısı ………72………..’dir.. Bu sayı ………7……….. onluk ve …………2…….. birliktir


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76-77 Cevapları


3. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

Elmaları onarlı gruplayalım.
• Onarlı kaç elma grubu vardır? ……………….1……………………
• Onarlı gruplanamayan kaç elma vardır? …….8………………..
• Elma sayısına göre noktalı yerleri dolduralım. ……..18………… elma = 10 elma + ……..8………

Çiçekleri onarlı gruplayalım.
• Kaç tane onarlı çiçek grubu oluştu? …………………..4………………
• Onarlı gruplanamayan kaç çiçek kaldı? …………….1……………


Soru : Şimdi de aşağıdaki onluk ve birlik bloklarını çiçek sayısı kadar boyayarak modelleyelim.


Cevap : 4 tane 10 tane sütun ve 1 tane tekli sütunu dilediğiniz renge boyayınız. 

Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
………….41……. sayısı, …………4…….. onluk ve ……….1………. birliktir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 78 Cevapları


Serpil Hanım, oğlu Kuzey’in okul kermesi için kurabiye hazırladı. Kuzey, annesinin kurabiyeleri tabaklara yerleştirmesine yardım etti. 

4. Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap

• Kurabiye tepsisinin birinde ………40……….., diğerinde ……….37………. kurabiye vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 79 Cevapları


Tepsilerdeki kurabiyeleri onar tane olacak şekilde tabaklara paylaştırarak çizelim. 


Cevap :  

• Her tabağa 10 kurabiye çizebildik mi? ……..Hayır…………
• Kurabiyeleri …………7…….. tabağa onar tane paylaştırdık. Bir tabağa …….7…………. kurabiye kaldı.


Şimdi de aşağıdaki onluk ve birlik bloklarını kurabiye sayısı kadar boyayarak modelleyelim.


Cevap :  7 tane 10 tane sütun ve 7 tane tekli sütunu dilediğiniz renge boyayınız. 

Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
……….77………. sayısı, ………7……….. onluk ve ……….7………. birliktir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 80-81 Cevapları


5. Gruplardaki nesneleri sayalım. Nesnelerin sayısını onluk ve birlik gösterimleriyle eşleştirelim. 


Cevap :  

  • 1. resim : 5 onluk 1 birlik
  • 2. resim : 4 onluk 6 birlik
  • 3. resim : 6 onluk 3 birlik
  • 4. resim : 7 onluk 2 birlik

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 82 Cevapları


6. Nesneleri sayalım. Bulduğumuz sayıları onluk ve birliklerine ayırarak çözümleyelim.


Cevap :  

  • 1. resim : 2 onluk 7 birlik
  • 2. resim : 4 onluk 4 birlik

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 83 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Sayılabilir nesneler (nohut, fasulye), silgi, kalem, kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
1. Bölüm
•Nesneleri 100’den fazla olmayacak şekilde sayarak ayıralım.
• Nesne sayısını onluk ve birliklerine ayıralım. Bu sayıyı çözümleyerek kâğıda yazalım.
2. Bölüm
• Nesneleri kullanarak 10 taneden az onluk ve birlikler oluşturalım.
• Oluşturduğumuz sayının çözümlemesini kâğıda yazalım.
• Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. Öğrendiklerimizi kontrol ederek tabloyu dolduralım.


Cevap :  

  • Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.

  • 1. Bölüm: Nesneleri sayarak 100’den az olacak şekilde ayırdık, sayıları onluk ve birliklerine ayırarak kâğıda yazdık.

  • 2. Bölüm: Nesnelerle 10’dan az onluk ve birlikler oluşturduk, sayıların çözümlemesini kâğıda yazdık.

  • Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaştık ve öğrendiklerimizi kontrol ederek tabloyu doldurduk.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 84 Cevapları


7. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. 


Cevap :  

Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
……..36………… sayısı, ………3……….. onluk ve ……….6………. birliktir


Soru  : Sayılarda rakamların bulunduğu yerlere verilen ismi araştıralım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  3 sayısı onlar basamağı, 6 sayısı birler basamağında yer alır. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87 Cevapları


9. Aşağıdaki sayıları oluşturan rakamların basamak değerlerini ve sayıların okunuşlarını yazalım. 


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 88 Cevapları


10. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. Sayıları onluk ve birlik bloklarını boyayarak modelleyelim.


Cevap :  

2-A sınıfının mevcudu 25’tir. 25 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri …..2………’dir. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri ..5………‘tir.

Yunus Emre İlkokulunda 98 öğrenci vardır. 98 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri …….9……..’dır. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri ……8……..‘dir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 89 Cevapları


11. Minik dostlarımızın sordukları sayıları bulalım. Bulduğumuz sayının olduğu kutuya minik dostumuzun resmini çizelim.


Cevap :  

Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 90’dır. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri 9’dur. Bu iki basamaklı sayı kaçtır? = 99

Birler basamağı 2, onlar basamağı 5 olan iki basamaklı sayı kaçtır? = 52

Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 80’dir. Birler basamağındaki  rakamın basamak değeri 0’dır. Bu iki basamaklı sayı kaçtır? = 80

56 sayısının rakamlarının yerlerini değiştirelim. Onlar basamağındaki rakamı bir eksiltelim. Yeni sayı kaç olur? =  55



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin sayı kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılar Metni Etkinlik Cevapları, sayıları tanıma, okuma ve yazma konularında öğrencilere pratik kazandırır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 cevapları sayesinde öğrenciler hem ödevlerini kontrol edebilir hem de eksiklerini görüp tekrar yaparak öğrenmelerini pekiştirebilirler. Bu kaynak, öğretmen ve veliler için de yol gösterici bir rehberdir.


“2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


 Soru : Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


Ördekleri sayalım. Ördeklerin sayısının yazılışını ve okunuşunu yazalım.


Cevap

Yazılışı:  12

Okunuşu: On İki


Kurbağaları sayalım. Kurbağaların sayısının yazılışını ve okunuşunu yazalım.


Cevap

Yazılışı:  7

Okunuşu: Yedi


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 57 Cevapları


1. Görseldeki harfleri sayalım. Harflerin sayısını noktalı yere yazalım.


Cevap :  Alfabemizde ……….27……… tane harf vardır. 


2. Çevremizi inceleyelim. Soruları cevaplayalım. 


Cevap

• Sınıfımızda kaç sıra var? ……….15………..
• Sınıfımızda kaç kişi var? ………..26……….
• Okulumuzun bahçesinde kaç ağaç var? …………..21…….


Soru : Haydi, defterimize çevremizde bulunan ve sayabildiğimiz nesnelere örnekler yazalım. 


Cevap : Kalem, kitap, sıra, sandalye, ağaç, çiçek.


Soru : Günlük hayatımızda sayıları nerelerde kullanırız? Cevabımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Alışverişte para sayarken, saati öğrenirken, otobüs numarasına bakarken, yaşımızı söylerken sayıları kullanırız.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58-59 Cevapları


3. Nesne grafiği 2/A sınıfındaki matematik araç gereçlerinin sayısını göstermektedir. Nesne grafiğine göre noktalı yerlere uygun sayıları yazalım. 


Cevap

Nesne grafiğine göre 2/A sınıfında

………40………… tane küp,
………….30…….. tane kare,
……….35……….. tane kare prizma,
……….25……….. tane dikdörtgen,
………..25………. tane üçgen vardır.


Soru : Haydi, 2/A Sınıfındaki Matematik Araç Gereç Sayısı grafiğine göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Soru : Haydi, 2/A Sınıfındaki Matematik Araç Gereç Sayısı grafiğine göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.

Cevap : Grafiğe göre sınıfta en çok hangi araç gereç vardır?


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 60-61 Cevapları


4. Deniz görselindeki balıkları ve denizyıldızlarını sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :  Deniz görselinde ……..40…………. tane balık, ………..29………. tane denizyıldızı vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 62-63 Cevapları


5. 1’den 100’e kadar olan sayıların yazılışları veya okunuşlarını noktalı yerlere yazalım. 


Cevap

1 – bir 2 – iki 3 – üç 4 – dört 5 – beş 6 – altı 7 – yedi 8 – sekiz 9 – dokuz 10 – on
11 – on bir 12 – on iki 13 – on üç 14 – on dört 15 – on beş 16 – on altı 17 – on yedi 18 – on sekiz 19 – on dokuz 20 – yirmi
21 – yirmi bir 22 – yirmi iki 23 – yirmi üç 24 – yirmi dört 25 – yirmi beş 26 – yirmi altı 27 – yirmi yedi 28 – yirmi sekiz 29 – yirmi dokuz 30 – otuz
31 – otuz bir 32 – otuz iki 33 – otuz üç 34 – otuz dört 35 – otuz beş 36 – otuz altı 37 – otuz yedi 38 – otuz sekiz 39 – otuz dokuz 40 – kırk
41 – kırk bir 42 – kırk iki 43 – kırk üç 44 – kırk dört 45 – kırk beş 46 – kırk altı 47 – kırk yedi 48 – kırk sekiz 49 – kırk dokuz 50 – elli
51 – elli bir 52 – elli iki 53 – elli üç 54 – elli dört 55 – elli beş 56 – elli altı 57 – elli yedi 58 – elli sekiz 59 – elli dokuz 60 – altmış
61 – altmış bir 62 – altmış iki 63 – altmış üç 64 – altmış dört 65 – altmış beş 66 – altmış altı 67 – altmış yedi 68 – altmış sekiz 69 – altmış dokuz 70 – yetmiş
71 – yetmiş bir 72 – yetmiş iki 73 – yetmiş üç 74 – yetmiş dört 75 – yetmiş beş 76 – yetmiş altı 77 – yetmiş yedi 78 – yetmiş sekiz 79 – yetmiş dokuz 80 – seksen
81 – seksen bir 82 – seksen iki 83 – seksen üç 84 – seksen dört 85 – seksen beş 86 – seksen altı 87 – seksen yedi 88 – seksen sekiz 89 – seksen dokuz 90 – doksan
91 – doksan bir 92 – doksan iki 93 – doksan üç 94 – doksan dört 95 – doksan beş 96 – doksan altı 97 – doksan yedi 98 – doksan sekiz 99 – doksan dokuz 100 – yüz

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları


6. Ezgi, yuvarlakları boyayarak bir gemi oluşturdu. Ezgi’nin boyadığı gemiye göre noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap

• Ezgi’nin gemisinde ………36………… tane kırmızı, ……27…………… tane mavi, …………..16……. tane sarı ve ………….4…….. tane turuncu daire vardır.

• Ezgi ………83………… tane yuvarlak boyadı.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları


Soru : Trampete her vuruşumuzda “tak” sesi oluşur. Haydi, görseldeki vuruşlara göre bir ritim oluşturalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım


Cevap

  1. • Kaç vuruş yaptık? ………65………..
  2. • Kaç vuruş yaptık? ………19………..

Soru : Haydi, bir ritim oluşturalım. Ritmimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Ellerimi iki kez çırptım (👏👏), sonra masaya iki kez vurdum (✊✊). Bu ritmi tekrar ettim.

👉 Böylece “çırp-çırp, vur-vur” şeklinde kolay bir ritim oluşur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 66-67 Cevapları


7. Görsellerdeki varlıkları sayalım. Bulduğumuz sayıyla eşleştirelim.


Cevap

  • 1. resimde 56,
  • 2. resim 72,
  • 3. resim 54
  • 4. resim 54

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 68 Cevapları


8. Hikâyeyi dinleyelim. Hikâyeye göre soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı görselin üzerinde bulup boyayalım.


Cevap

• Fırfır, kozada yaklaşık kaç günde büyüyecek? = 15
• Fırfır, türüne göre en az kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 100
• Fırfır, türüne göre en çok kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 1
• Hikâyede geçen diğer sayılar hangileridir?= 1, 10, 15, 90, 100


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları


9. Kerem, sekiz tane kart seçti. Kartların numaralarını ve görsellerini inceleyerek soruları cevaplayalım. 


• Şemsiye kaç numaralı kartın üzerindedir?

Cevap : 91


• Kelebek kaç numaralı kartın üzerindedir? Bu sayının okunuşunu yazalım. 

Cevap :  Yetmiş Sekiz


• Kemanın bulunduğu kart, hangi iki kartın arasındadır? Bu kart numaralarının okunuşlarını yazalım.

Cevap : Otuz Altı ile Elli İki sayıları arasında yer alır. 


• Yetmiş sekiz numaralı karttan sonra gelen kartın numarası kaçtır?

Cevap :  83


Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Şemsiye kartından önce hangi kart vardır?


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 70 Cevapları


10. Bilmecelerde sorulan sayıları bulalım. Bulduğumuz sayıları noktalı yerlere yazalım.


Cevap

  • 18 ile 22 arasında, okunuşu bir kelime, 5 harfli: yirmi

  • 80 ile 100 arasında, okunuşu bir kelime, 6 harfli: doksan

  • 35 ile 48 arasında, okunuşu iki kelime, 35’e daha yakın: kırk bir

  • 65 ile 77 arasında, okunuşu iki kelime, 77’ye en yakın: yetmiş beş


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 71 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Oyun Alanı: Sınıf.
Oyuna Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıftan 1 arkadaşımızı seçelim.
•• Aklından bir sayı tutmasını isteyelim.
•• 10 soru hakkımız olduğunu unutmayalım.
•• Sayıyı bulmak için “29’dan büyük mü, küçük mü?”, “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular soralım.
•• Aklından sayıyı tutan arkadaşımız sorulara “evet” ya da “hayır” şeklinde cevap vermelidir.
•• Sayıyı doğru tahmin eden ilk arkadaşımız aklından yeni bir sayı tutma hakkı kazanır.
•• 10 soru hakkı kullanıldığında doğru tahmin yapılmadıysa arkadaşımızdan aklından farklı bir sayı tutmasını isteyelim.
•• Oyuna bu şekilde devam edel


Cevap

  1. Sınıftan bir arkadaş seçtik.
  2. Arkadaşımız aklından bir sayı tuttu.
  3. 10 soru hakkımız olduğunu hatırladık.
  4. “29’dan büyük mü?” veya “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular sorduk.
  5. Arkadaşımız sorulara “evet” veya “hayır” dedi.
  6. Sayıyı doğru tahmin eden arkadaşımız yeni bir sayı tutma hakkı kazandı.
  7. 10 soru hakkı dolduysa arkadaşımızdan yeni bir sayı tutmasını istedik.
  8. Oyunu bu şekilde sırayla devam ettirdik.


 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve pekiştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Kitabı 1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ilk temadaki konuları ne kadar öğrendiklerini görmelerine imkân tanır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 cevapları sayesinde öğrenciler hem ödevlerini kontrol edebilir hem de eksiklerini fark ederek tekrar yapabilirler. Bu kaynak, öğrenci, öğretmen ve veliler için yol gösterici bir rehberdir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53


1. Kareli kâğıttaki noktaları aşağıdaki yönergelere göre birleştirelim. Oluşan geometrik şeklin ismini noktalı yere yazalım.


 Cevap

  • 2, 4, 6, 8 ve 2 noktaları birleştirildiğinde dikdörtgen oluşur.

  • 5, 7, 9 ve 5 noktaları birleştirildiğinde üçgen oluşur.

  • 15, 20, 25, 30 ve 15 noktaları birleştirildiğinde dikdörtgen oluşur.

  • 0, 1, 3 ve 0 noktaları birleştirildiğinde üçgen oluşur.

  • 10, 11, 12, 13 ve 10 noktaları birleştirildiğinde beşgen oluşur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları


2. Aşağıdaki varlıkları inceleyelim. Varlıkların numaralarını benzediği geometrik cismin isminin altına yazalım.


 Cevap :

  • Silindir: 1 (konserve kutusu)

  • Üçgen Prizma: 2 (peynir), 8 (çadır)

  • Dikdörtgen Prizma: 3 (hediye kutusu), 5 (bavul)

  • Küre: 4 (futbol topu), 7 (dünya)

  • Küp: 6 (kutu), 9 (zihin küpü)


3. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazalım.


 Cevap

  • Silindirin kenarı vardır. → Y

  • Üçgen prizma yuvarlak bir cisimdir. → Y

  • Kürede köşe ve kenar yoktur. → D

  • Küp köşeli bir cisimdir. → D

  • Dikdörtgen prizmanın köşe ve kenarları vardır. → D


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 50 Cevapları


4. Çevremizde bulunan ve aşağıdaki geometrik cisimlere benzeyen nesneleri noktalı yerlere yazalım.


 Cevap

Çevremizde bulunan geometrik cisimlere benzeyen nesneler

  • Dikdörtgen prizma → Kitap, masa, dolap

  • Küp → Zeka küpü, kutu, zar

  • Üçgen prizma → Çadır, çatı, dilim peynir

  • Silindir → Bardak, konserve kutusu, pil

  • Küre → Top, portakal, dünya


5. Aşağıdaki yapıyı inceleyelim. Yapılardaki geometrik cisimlerin isimlerini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap :

Aşağıdaki yapıda bulunan geometrik cisimler

  • Küre

  • Küp

  • Dikdörtgen prizma

  • Üçgen prizma

  • Silindir


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 51 Cevapları


6. Aşağıdaki görselde geometrik şekillerden kaçar tane kullanıldığını bularak noktalı yerlere yazalım


 Cevap

Kare : 1

Dikdörtgen : 1

Çember : 2

Üçgen : 5


7. Geometrik şekillerle oluşturulan aşağıdaki modeli inceleyelim. Modeli verilen renklere uygun olarak boyayalım.


 Cevap : Bu kısımda boyama kalemlerinizi kullanarak yapmanız gerekiyor. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları


8. Numaralandırılmış geometrik şekil ve cisimlerin benzerlerini altta verilen çerçevede bulalım. Bulduğumuz geometrik şekil ve cisimlerin numaralarını noktalı yerlere yazalım.


 Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları


9. Verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisini daha az kullanarak kovayı doldurabiliriz? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap : 1. resimde yer alan sürahidir. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha fazladır. 


10. Verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisini daha çok kullanarak damacanayı doldurabiliriz? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap :  3. resimde yer alan kaşıktır. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha azdır. 


11. Bardaktaki suyu verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisine koyarsak dolmayabilir? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.


 Cevap : 2. resimde yer alan kaşıktır. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha azdır. 



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin matematiği daha kolay anlamaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta kullanılan litre, yarım litre gibi ölçü birimlerini tanımasına yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47 cevapları sayesinde öğrenciler ödevlerini kontrol ederek doğru sonuçlara ulaşabilir, eksik kaldıkları konuları tekrar ederek öğrenmelerini güçlendirebilirler. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için faydalı bir rehberdir.


“2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47


 Soru : Soruların cevaplarını defterimize yazarak arkadaşlarımızla tartışalım.


• Boş kovayı suyla doldururken şişe, bardak ve sürahiden hangisini kullanırsak kova daha çabuk dolar?

Cevap : Kova en çabuk sürahi ile dolar (kapasitesi en büyüktür).


• Şişe, bardak, sürahi ve termostan hangisi en az suyla dolar?

Cevap : Bardak en az suyla dolar (kapasitesi en küçüktür).


• Boş şişenin içine 2 bardak su koyalım. Sonra şişeyi boş kovaya boşaltalım. Kovanın içinde kaç bardak su olur?

Cevap : Kovanın içinde 2 bardak su olur.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları


1. Hikâyeyi okuyalım. Soruları cevaplayalım.

Sami Bey sabah erkenden uyandı. Hemen Sarıkız ile Karakız’ın yanına gitti. Onlara “günaydın” dedi. Sarıkız ile Karakız’dan üç kova süt sağdı. Sütleri kaynatmak için eve götürdü.


• Sütlerin şişelere doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki şişelerden hangisini kullanırsa daha çok şişeye ihtiyacı olur? İşaretleyelim.


Cevap :  2. resim


• Sütlerin bidonlara doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki bidonlardan hangisini kullanırsa daha az bidona ihtiyacı olur? İşaretleyelim.


Cevap :  3. resim


Sıvıları ölçmek için hangi araçları kullandığımızı araştıralım. Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Sıvıları ölçmek için bardak, sürahi, şişe, ölçü kabı, litre ve dereceli silindir gibi araçlar kullanırız.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları


2. Görseldeki standart olmayan sıvı ölçme araçlarını bularak işaretleyelim.


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki görsellerden farklı 3 tane standart olmayan ölçme aracı yazalım. 


Cevap :  Tencere, cezve ve kepçe örnek verilebilir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 45 Cevapları


3. Cümleleri okuyalım. Noktalı yere “doğru, az, fazla” ifadelerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :  

Onur, gül suyunu şişelere doldurduk. 2 bidon gül suyu 6 şişeyi doldurdu.

Şişe sayısını fazla tahmin etmişim.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 46 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Eş büyüklükte 2 tane kova, 2 tane sürahi, bardak, kepçe, su, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı 2 gruba ayıralım.
• Her gruba su dolu kova ve boş sürahi verelim.
• 1. gruba bir bardak, 2. gruba bir kepçe verelim.
Etkinliğe Başlayalım
• 1. grup üyeleri: Sürahinin kaç bardak suyla dolacağını tahmin edelim.
Tahminlerimizi tabloya yazalım. Bardağı kovadaki suyla dolduralım. Bardaktaki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç bardak suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• 2. grup üyeleri: Sürahinin kaç kepçeyle suyla dolacağını tahmin edelim. Tahminlerimizi tabloya yazalım. Kepçeyi kovadaki suyla dolduralım. Kepçedeki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç kepçe suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• Tahminlerimiz ile ölçüm sonuçları karşılaştıralım. Hangi grubun ölçüm sonucuna en yakın tahmini yaptığını bulalım.


Cevap

1. Grup (Bardak ile ölçüm)

Tahminim Ölçüm Sonucu Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla)
6 bardak 7 bardak Az

2. Grup (Kepçe ile ölçüm)

Tahminim Ölçüm Sonucu Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla)
4 kepçe 4 kepçe Doğru

Sonuç: 2. grup tahminini ölçüm sonucuna daha yakın yapmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 47 Cevapları


4. Görselleri inceleyelim. Doğru cevabın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.


• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap taşabilir?

Cevap :  1. resim.


• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap tam dolabilir?

Cevap :  2. resim.


• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap dolmayabilir?

Cevap :  1. resim.



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin matematik dersinde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, çocukların geometrik şekillerin kenar, köşe ve yüzey gibi özelliklerini daha kolay öğrenmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 cevapları sayesinde öğrenciler ödevlerini kontrol edebilir, eksik kaldıkları konuları tekrar edebilir ve konuları daha iyi kavrayabilirler. Bu içerikler hem öğrencilere hem de öğretmenlere destek olacak niteliktedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41


 Soru :  Oda görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Oda görselinde yukarıda numaralandırılan geometrik cisimlere benzeyen nesneleri bulalım. Nesnelerin yanındaki yuvarlağa benzediği geometrik cismin numarasını yazalım.


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları”

• Aynı numaralı nesnelerin biçimsel özelliklerini karşılaştıralım. Bu özellikleri arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Numarası aynı olan nesneler, aynı geometrik cismi temsil eder. Bu nesnelerin yüzey, köşe ve kenar özellikleri birbirine benzerlik gösterir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları


1. Bateri görselini inceleyelim. Noktalı yerlere görseldeki davulların ve zillerin benzedikleri geometrik cisim veya şekillerin isimlerini ve özelliklerini yazalım. Soruları cevaplayalım.


Cevap :  

Davullar silindire benziyor. Davullar silindir cisimlerdir.

Davulların yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım. 

Cevap :  Hayır, olmaz. Çünkü biçim aynı kalır.

Zil dairenin benzeri. Ziller daire şeklidir.

Zillerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde
bir değişim olur mu? Açıklayalım.

Cevap :   Hayır, olmaz. Biçim daire olarak kalır.

Geometrik şekiller veya cisimlerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım. 

Cevap :   Hayır, olmaz. Sadece görünümü değişir ama biçimi aynı kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Farklı büyüklükte geometrik cisim ve şekil modelleri.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinliğe Başlayalım
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Getirdiğimiz geometrik cisimleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı geometrik cisimlerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım.
• Getirdiğimiz geometrik şekilleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı olan geometrik şekillerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik şekillerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap :  

• Aynı geometrik cisimlerin büyüklükleri farklı olabilir ama biçimleri aynıdır.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimleri değişmez, sadece görünümleri farklı olur.
• Aynı geometrik şekiller de büyük ya da küçük olabilir, fakat biçimleri aynıdır.
• Şekillerin yerlerini veya yönlerini değiştirsek de biçimsel özellikleri değişmez.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları


2. Kerem ve Ela’nın geometrik cisimlerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım. 


Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü şekilleri aynı kalır, sadece görünümleri farklı olur.


Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü hepsi aynı şekildedir, sadece boyutları farklıdır.


Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişirse biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişse de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü onların kenar, köşe ve yüzey yapıları aynıdır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları


3. Kerem ve Ela’nın geometrik şekillerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım. 


Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü kenar ve köşeleri aynı kalır.


Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü şekil yine aynıdır, sadece boyutu değişir.


Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?

Cevap :  Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü temel yapısı, kenar ve köşe özellikleri aynı kalır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40 Cevapları


4. ki görsel arasındaki altı farkı bulalım. Nesnelerin yerleri, yönleri veya büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişti mi? Defterimize yazalım.


Cevap : Nesnelerin yönü, büyüklüğü ve konumu değişse bile şekilsel özellikleri aynı kaldı.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfası, kâğıt, makas, yapıştırıcı, renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfasındaki geometrik şekilleri dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz geometrik şekillerle görseller tasarlayalım.
• Geometrik şekilleri kâğıdın üzerine yapıştırarak tasarladığımız görselleri oluşturalım.
• Oluşturduğumuz görseli renkli kalemlerle boyayalım.
• Boyadığımız görseli arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Geometrik şekillerle görseller tasarladım. = Evet
Tasarladığım görselleri kâğıda yapıştırdım. = Evet



 

error: Content is protected !!