2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitabı Cevapları, öğrencilerin matematik konularını daha iyi anlamaları ve pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin farklı geometrik şekilleri tanımasını ve bunları günlük yaşamda fark etmelerini sağlar.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 üzerindeki etkinlik cevapları, öğrencilerin konu tekrarını yapmasına ve eksiklerini tamamlamasına yardımcı olur. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için güvenilir bir rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34


 Soru : Tarihî ev görselini inceleyelim. Soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.


• Ev görselinde hangi geometrik şekillerin benzerleri vardır? 


Cevap : Ev görselinde küp (evin gövdesi), dikdörtgen prizma (kapı ve pencereler) ve üçgen prizma (çatı) geometrik şekilleri vardır.


• Bu geometrik şekillerin benzer yönleri ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

Farklı yönleri: Küpün tüm yüzleri eşittir, dikdörtgen prizmanın bazı yüzleri farklı boyuttadır, üçgen prizmanın tabanı üçgen şeklindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları


1. Fotoğraflardaki geometrik şekillere benzeyen kısımları inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  

• Görseldeki köprünün yapımında genellikle üçgen şekli kullanılmıştır. Nedenini araştıralım.

• Görseldeki güneş panelinde genellikle dikdörtgen şekli vardır. Nedenini araştıralım.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


2. Modelleri inceleyelim. Noktalı yerlere modelde kullanılan geometrik şekilleri yazalım.


Cevap :  

Modelde çember ve daire kullanılmıştır.

Zürafa modelinde dikdörtgen, üçgen ve kare kullanılmıştır.

Tren modelinde kare, çember, dikdörtgen, üçgen ve daire kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları


3. Kültürümüze ve farklı kültürlere ait geometrik şekillerin olduğu desenleri inceleyelim. Desenlerde hangi geometrik şekillerin olduğunu arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Desenlerde kare, üçgen, dikdörtgen, paralelkenar ve baklava dilimi şeklinde geometrik şekiller vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4
sayfaları, makas, renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızdan Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4 sayfalarını dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz sayfalardaki at, kamyon, kuş ve çiçek modellerini boyayalım.
• Kestiğimiz sayfaların arkalarına benzer modeller tasarlayalım. Tasarladığımız modelleri boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Bu el işi etkinliği sınıf içerisine arkadaşlarınızla beraber yapmanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları


4. Aşağıdaki kamyon görselini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Görseldeki kamyonda kullanılan yuvarlak olan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap Daire (tekerlekler).

Görseldeki kamyonda kullanılan köşesi ve kenarı olan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap Kare, dikdörtgen, üçgen.

Köşeli geometrik şekiller arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazalım.
Cevap Hepsinin köşeleri ve kenarları vardır. Kare ve dikdörtgenin köşeleri dörttür, üçgenin köşesi üçtür.

Görseldeki kamyonda 2 kare, 3 üçgen, 4 dikdörtgen ve 3 daire kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM 

Malzemeler: Renkli kalemler.
Etkinlik Alanı: Sınıf veya ev.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kare, üçgen, daire, çember ve dikdörtgen kullanarak hazırlayacağımız bir model düşünelim.
Etkinliğe Başlayalım
• Düşündüğümüz modeli aşağıda verilen alana çizelim.
• Oluşturduğumuz modeli renkli kalemlerimizle boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım


Cevap

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları


5. Aşağıdaki modellerde kullanılan geometrik şekilleri sayalım. Modellerle, bu modellerde kullanılan geometrik şekilleri renklerine göre sayılarıyla eşleştirelim.


Cevap :   Tabloyu Dolduralım:

Kareyi tanıyorum. → Evet
Dikdörtgeni tanıyorum. → Evet
Üçgeni tanıyorum. → Evet
Çemberi tanıyorum. → Evet
Daireyi tanıyorum. → Evet 



 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri kavramları pekiştirmesine yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin farklı geometrik şekilleri tanımasını ve günlük yaşamla ilişkilendirmesini kolaylaştırır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 Cevapları”

İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22, 23, 24, 25, 26  üzerindeki etkinlik cevapları, öğrencilerin konu tekrarını yapmasına ve eksiklerini tamamlamasına olanak sağlar. Bu kaynak, hem öğrenciler hem de öğretmenler için rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 


 Soru :  İstanbul’da bulunan Kız Kulesi görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Kız Kulesi görselinde hangi geometrik cisimler vardır?


Cevap :  Kız Kulesi görselinde silindir, küp ve koni şeklinde geometrik cisimler vardır.


• Bu geometrik cisimlerin benzer ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

• Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

• Farklı yönleri: Silindirin köşesi yoktur, küpün köşeleri vardır, koninin sivri bir ucu vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları


1. Fotoğraflardaki yapılar hangi geometrik cisimlere benzemektedir?


Cevap :  

Çanakkale Şehitler Anıtı → Dikdörtgen prizma
Anıtkabir → Dikdörtgen prizma
Gökdelen (yüksek bina) → Dikdörtgen prizma
Hollanda Küp Evler → Küp
Rumeli Hisarı → Silindir
Atomium (Belçika) → Küre


Soru : Çevremizdeki yapıları inceleyerek bunların hangi geometrik cisimlere benzediğini söyleyelim.


Cevap

Minare → Silindir
Ev → Küp ve dikdörtgen prizma
Kale burcu → Silindir
Su deposu → Silindir
Köprü ayakları → Dikdörtgen prizma
Cam küre süs → Küre


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki yapılarda işaretli yerleri inceleyelim. Bu yerlerin benzediği geometrik cismin adını noktalı yerlere yazalım.


Göbeklitepe’de işaretlenen bölüm hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Göbeklitepe’deki taş parçası dikdörtgen prizmayı andırıyor.

Kaş antik kentinde yer alan yapılardaki işaretli bölümler hangi geometrik cisimlere benziyor?

Cevap :  Ksantos’taki yapılar küp ve dikdörtgen prizma şeklindedir.

Selimiye Camii’ndeki işaretli kısım hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Selimiye Camii’nin minaresi bir silindir biçimindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları


3. Kerem ve amcasının yaptığı kuş yuvasını inceleyelim. Görsellerdeki geometrik şekillere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kuş yuvasının ayağı hangi geometrik cisimden oluşuyor?

Cevap :  Ayağında 1 tane dikdörtgen prizma kullanılmıştır.

Kuş yuvasının tabanı hangi geometrik şekilden oluşuyor?

Cevap :  Tabanında 1 tane kare prizma vardır.

Kuş yuvasının köşelerinde hangi şekiller bulunuyor?

Cevap :   Köşelerinde 4 tane silindir yer alıyor.

Kuş yuvasının çatısında hangi geometrik cisim bulunuyor?

Cevap :  Çatısında 1 tane üçgen prizma vardır. Tüm parçalar birleştiğinde kuş yuvası tamamlanmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Oyun küpü, tenis topu, ilaç kutuları, hediye kutuları gibi farklı geometrik cisimler, göz bandı veya tülbent.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dört gruba ayıralım. Her grup bir takımı temsil etsin.
• Getirdiğimiz malzemeleri takım sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Her takımdan bir kişi seçerek malzemelerin olduğu sıranın önüne gelelim.
• Seçtiğimiz kişinin gözlerini göz bandı veya tülbentle bağlayalım.
• Geometrik cisimlerden herhangi birini eline verelim. Dokunarak bu cismin hangi geometrik cisme benzediğini belirtmesini isteyelim.
• Her doğru cevap için bu cevabı veren kişinin takımına 1 puan ekleyelim. Yanlış cevap verenlere 0 puan yazalım.
• Oyuna bu şekilde dört tur devam edelim.


Cevap :  

Takım Adı 1. Tur Puanı 2. Tur Puanı 3. Tur Puanı 4. Tur Puanı Toplam Puan
Kırmızı 1 0 1 1 3
Mavi 0 1 0 1 2
Sarı 1 1 1 0 3
Yeşil 0 0 1 0 1


 

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olur. Özellikle 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin şekilleri tanıması ve geometrik kavramları günlük hayatla ilişkilendirmesini kolaylaştırır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 cevapları ile öğrenciler konuları tekrar ederek pratik yapabilir. 2025-2026 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrenci, öğretmen ve velilere rehber olacak niteliktedir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21


 Soru : Kamp görselini inceleyelim. Yönergeleri uygulayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kamp alanındaki yuvarlak nesnelerin ve köşeli nesnelerin adlarını söyleyelim. 


Cevap :  

Köşeli nesneler: Hoparlör, büyük termos, çanta, radyo.

Yuvarlak nesneler: Top, küçük termos, kütük, çadır bağlanan kazık.


• Köşeli nesnelerin yanındaki yuvarlağı turuncuya boyayalım.

• Yuvarlak nesnelerin yanındaki yuvarlağı mora boyayalım.

Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12 Cevapları”

• Termos ve hoparlörün yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Hayır boyamadık. Çünkü termos yuvarlakken, hoparlör ise köşeli bir nesnedir.


• Radyo ve çantanın yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Evet boyadık. Çünkü ikisi de köşeli nesnedir.


 Soru : Çevremizde yuvarlak veya köşeli olan nesnelere örnekler verelim. Bu nesnelerden birer tane sınıfımıza getirelim. Nesnelerin özelliklerini arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap :  

Yuvarlak nesnelere örnek: top, tabak, saat.
Köşeli nesnelere örnek: kitap, kutu, defter.

Top yuvarlanır, köşeli kutunun ise kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenlerin altındaki yuvarlağı aynı renge boyayalım.


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları”

 Soru : Çevremizden biçimsel özellikleri birbirine benzeyen nesneler belirleyip defterimize yazalım.


Cevap

Tabak – saat (ikisi de yuvarlaktır).
Kitap – defter (ikisi de dikdörtgen şeklindedir).
Zar – kutu (ikisi de küp şeklindedir).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14 Cevapları


2. Ela, Kerem ve öğretmenlerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.

Çocuklar, masanın üzerine koyduğum nesnelerin biçimsel özellikleriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?


Cevap :  

Öğretmenim, bence zekâ küpü ve süt kutusu köşeli nesnelerdir.

O zaman defter ve hediye kutusu da köşeli nesnelerdir.

Golf topu kenarı ve köşesi yoktur.

Kalemlik yuvarlak bir nesnedir.

Köşesi ve kenarı olmayan nesneler yuvarlak cisimlerdir. Yuvarlak cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Futbol topu, balon, portakal ve karpuz yuvarlak cisimlerdir.

Köşesi ve kenarı olan nesneler köşeli cisimlerdir. Köşeli cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinası ve televizyon köşeli cisimlerdir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


 Soru : Haydi, defterimize yuvarlak ve köşeli cisimlere örnekler yazalım. Cisimlerin biçimsel özelliklerindeki benzerlik ve farklılıkları arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  

Yuvarlak cisimler: top, tabak, saat.
Köşeli cisimler: kitap, kutu, masa.

Yuvarlak cisimlerin kenarı ve köşesi yoktur, köşeli cisimlerin kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 16 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Futbol topu, küp şeker, konserve kutusu, süt kutuları, farklı
büyüklüklerde kutular, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.

Etkinliğe Hazırlık

Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Yukarıdaki malzemelerden getirdiklerimizi sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Sıramızın üzerindeki nesneleri inceleyelim.
• Nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenleri bulalım.
• Nesnelerden köşeleri olanları gruplandıralım. Köşeli nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
• Nesnelerden yuvarlak olanları gruplandıralım. Yuvarlak nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
•Çevremizden yuvarlak nesnelere ve köşeli nesnelere farklı örnekler bulalım. Bulduğumuz ö


Cevap :  

Köşeli nesneler: küp şeker, süt kutusu, farklı büyüklüklerde kutular.
Yuvarlak nesneler: futbol topu, konserve kutusu.

Çevremizden köşeli nesne örnekleri: kitap, masa, dolap.
Çevremizden yuvarlak nesne örnekleri: tabak, saat, araba tekerleği.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 17 Cevapları


3. Görsellerdeki nesneleri inceleyelim. Bu nesnelerin numaralarını benzedikleri geometrik cisimlerin olduğu aşağıdaki kutuların içine yazalım. 


Cevap :  

Dikdörtgen prizma: 1 (süt kutusu), 6 (çamaşır makinesi), 8 (mendil kutusu), 12 (tuğla)
Küre: 2 (futbol topu), 10 (tenis topu)
Üçgen prizma: 4 (çadır), 11 (peynir dilimi)
Silindir: 7 (deodorant), 9 (havlu kâğıt rulosu)
Küp: 3 (kutu), 5 (zar)


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18-19 Cevapları


4. Ela ve Kerem geometrik cisimlerden yararlanarak aşağıdaki yapıyı oluşturdular. Bu yapıyı oluştururken hangi geometrik cisimlerden yararlanmışlardır? Arkadaşlarımızla paylaşalım. Ela ve Kerem’in konuşmalarını okuyalım.


Cevap :  Bu yapıda küp, küre, silindir, dikdörtgen prizma ve üçgen prizma kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20 Cevapları


5. Aşağıdaki numaralı kartlarda geometrik cisimler ve geometrik cisimlere benzeyen nesneler verilmiştir. Kartlardaki geometrik cisimleri ve nesneleri inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  Görselleri inceleyerek sayfa 21’deki soruları cevaplamanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Cevap :  

Soru: Köşeli cisimlerin görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2, 3, 4, 5, 8, 9

Soru: Yuvarlak cisimlerin görsellerine benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 6

Soru: Küp görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :  7

Soru: Kare prizma görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2

Soru: Dikdörtgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   4

Soru: Üçgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   9

Soru: Silindir görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 5

Soru: Küre görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   6



 

error: Content is protected !!