İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, maddelerin renk, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini tanımayı kolaylaştırır. Bu sayfalarda öğrenciler çevresindeki nesneleri gözlemleyerek maddeleri ayırt etmeyi öğrenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olur.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 3. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, maddelerin benzerlik ve farklılıklarını anlamayı destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecini kolaylaştırır ve dersin daha anlaşılır olmasına katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110
Soru : En sevdiğiniz meyveyi tarif ediniz. Bu meyveyi niçin sevdiğinizi söyleyiniz.
Cevap :
En sevdiğim meyve çilek. Küçük, kırmızı ve üzeri minik çekirdeklerle kaplıdır. Üzeri bazen parlak ve hafif pütürlüdür. İç kısmı yumuşak ve sulu olur. Tatlı ve biraz ekşi bir tadı vardır. Çok güzel kokar.
Çileği seviyorum çünkü çok lezzetli, sulu ve ferahlatıcıdır. Ayrıca yazın sıcak günlerinde serinletir ve tatlılara da çok yakışır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 107 Cevapları
Soru : Aşağıdaki iki görseli inceleyiniz. Görsellerdeki maddelerin özelliklerini anlamaya çalışınız. Görsellerdeki maddelerin hangisi sert, hangisi yumuşaktır? Bunu hangi duyu organınızla anlayabilirsiniz?
Cevap : Sünger yumuşaktır, tahta serttir. Bu farkı dokunma duyumuzla, yani ellerimizle anlayabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 109 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin özelliklerini tanıyalım.
ETKİNLİK Maddeleri Tanıyalım.
Neler Kullanacağız?
➡️Paket lastiği
➡️Kurşun kalem
➡️Cam bardak
➡️Kalemtıraş
➡️Sünger
➡️Taş
Nasıl Yapacağız?
* Sınıfınızda beşerli gruplar oluşturunuz.
* Grubunuzla birlikte elinizdeki malzemeleri inceleyiniz.
* Duyu organlarınızı kullanarak maddeleri sert, yumuşak, esnek, kırılgan, renkli, kokulu, pürüzlü ve pürüzsüz olarak ayırınız.
Soru: Araştırmanızın sonuçlarını aşağıdaki tabloda işaretleyiniz.
Cevap :
Maddenin Adı | Sert | Yumuşak | Esnek | Kırılgan | Pürüzlü | Pürüzsüz |
---|---|---|---|---|---|---|
Paket lastiği | ✅ | ✅ | ||||
Kalemtıraş | ✅ | ✅ | ||||
Kurşun kalem | ✅ | ✅ | ||||
Taş | ✅ | ✅ | ||||
Cam bardak | ✅ | ✅ | ✅ | |||
Sünger | ✅ | ✅ |
Soru: Maddelerin özelliklerini anlamak için hangi duyu organlarınızı kullandınız!
Cevap :
Ellerimizle dokunarak sert, yumuşak, pürüzlü ya da pürüzsüz olduğunu anladık.
Gözlerimizle bakarak renklerini ve şekillerini gördük.
Burnumuzla koklayarak kokulu olup olmadıklarını anladık.
Soru: İncelediğiniz maddeler içinde birden fazla özelliği (yumuşak, pürüzlü vb.) olan var mı? Varsa bunlar hangileridir? Söyleyiniz.
Cevap : Evet, var. Örneğin:
- Paket lastiği: Hem esnek hem pürüzsüzdür.
- Kalemtıraş: Hem sert hem pürüzlüdür.
- Kurşun kalem: Hem sert hem pürüzlüdür.
- Cam bardak: Hem sert hem kırılgan hem de pürüzsüzdür.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 110 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin pürüzsüzlük ve pürüzlülük özelliklerini pekiştiriniz.
Neler Kullanacağız?
* Kurşun kalem
* Kum
* Yapıştırıcı
* Zımpara kâğıdı
* Karton
Pürüzsüz Tüzeyi Pürüzlü Hale Getirelim.
Nasıl Yapacağız?
* Kartonun üzerine istediğiniz bir şekli çiziniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerinde elinizi gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerine yapıştırıcı sürerek kumları şeklin üzerine yapıştırınız.
* Yapıştırıcı kuruduktan sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Şeklin üzerine zımpara kâğıdını sürterek üzerine yapıştırdığınız kumların dökülmesini sağlayınız,
* Kumlar temizlendikten sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
Soru: Pürüzsüz bir yüzeyi pürüzlü hâle getirmek için neler yapılabilir?
Cevap : Pürüzsüz bir yüzeye yapıştırıcı sürüp üzerine kum, talaş gibi küçük taneler yapıştırabiliriz. Ayrıca yüzeye çentikler açmak, kazımak veya farklı malzemeler eklemek de yüzeyi pürüzlü hâle getirir.
Soru: Pürüzlü bir yüzeyi pürüzsüz hâle getirmek için neler yapılabilir?
Cevap : Pürüzlü bir yüzeyi zımpara kâğıdıyla sürterek veya düzeltip cilalayarak pürüzleri yok edebiliriz. Böylece yüzey tekrar pürüzsüz hâle gelir.