İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin hâlleri konusunu tekrar etmesini ve öğrendiklerini pekiştirmesini sağlar. Bu bölümlerde katı, sıvı ve gaz maddelerin özellikleriyle ilgili sorular, günlük yaşamdan örneklerle desteklenir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinliklere verdikleri cevapları kontrol ederek bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tüm ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmesini ve eksiklerini fark etmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek konuların daha sağlam pekişmesine katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları
1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altına varlıkların özelliklerini yazınız (sert, yumuşak, pürüzlü, esnek, kırılgan, tatlı, acı, ekşi gibi). (Bazı görseller, birden fazla özelliğe sahip olabilir.)
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 126 Cevapları
2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.
Cevap :
- Y – Maddenin sert mi, yumuşak mı olduğunu dokunarak anlarız, koklayarak değil.
- Y – İşitme organımızla tatlı mı tuzlu mu olduğunu anlayamayız, bunun için dilimiz gerekir.
- D – Maddelerin özelliklerini anlamak için beş duyumuzu kullanırız.
- Y – Bütün maddelerin özellikleri aynı değildir, farklı olabilir.
- D – Tanımadığımız maddeleri tatmaktan ve koklamaktan kaçınmalıyız.
- D – Etkinliklerde maddeleri kullanırken arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeliyiz.
- Y – Maddenin sadece iki değil, üç hâli vardır (katı, sıvı, gaz).
- D – Sıvı maddeler donunca katı hâle geçer.
- Y – Gaz hâlindeki maddeleri elimizle tutamayız, gözümüzle göremeyiz (çoğu görünmezdir).
- D – Bir madde eriyip donarak farklı hâllere geçebilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları
3. Aşağıda verilen maddeleri hangi duyu organlarıyla algıladığınızı örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 128 Cevapları
4. Aşağıda verilen kavramları hangi duyumuzu kullanarak algıladığımızı belirleyerek karşılarına yazınız.
Cevap :
- Acı → Tadarak
- Sesli → Duyarak
- Esnek → Dokunarak
- Kokusuz → Koklayarak
- Kırılgan → Dokunarak
- Kokulu → Koklayarak
- Mat → Görerek
- Renkli → Görerek
- Pürüzsüz → Dokunarak
- Pürüzlü → Dokunarak
- Tuzlu → Tadarak
- Yumuşak → Dokunarak
- Saydam → Görerek
- Parlak → Görerek
- Tatlı → Tadarak
- Ekşi → Tadarak
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 129 Cevapları
5. Aşağıdaki özelliklere sahip maddelere örnekler veriniz.
Cevap :
Sert maddeler: Taş, masa, tahta, çekiç, metal kaşık, demir kapı, tuğla, mermer
Esnek maddeler: Paket lastiği, balon, sünger top, lastik bant, yay, plastik şişe (biraz esner), şişme top, esnek ip
Pürüzlü maddeler: Tahta, zımpara kâğıdı, taş, tuğla, sünger, halı, kabuklu portakal, kaya
Kokulu maddeler: Parfüm, sabun, çiçek, yemek, kahve, meyve, deterjan, çilekli dondurma
Kırılgan maddeler: Cam bardak, tabak, porselen vazo, ampul, aynalar, kristal süs eşyası, yumurta kabuğu, telefon ekranı
Yumuşak maddeler: Yastık, peluş oyuncak, sünger, pamuk, battaniye, yün kazak, minder, yumuşak ekmek
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları
6. Sağlığımız için tehlikeli olan maddelerle çalışırken kullanmamız gereken koruyucu ekipmanlarla ilgili açıklamaları okuyunuz. Verilen görselleri uygun açıklama ile eşleştiriniz.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları
7. Aşağıda görselleri verilen maddeleri hâl özelliklerine göre ilgili kutuya götürünüz.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları
8. Bazı maddelere dokunmak, onları tatmak veya koklamak canlı vücuduna zarar verebilir. Aşağıdakilerden hangisi bu maddelere örnektir? İşaretleyiniz.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 133 Cevapları
9. Aşağıdaki maddeleri niteleyen özellikleri dikkate alarak tabloya maddelere ait numaraları yazınız (Bir madde birden çok özellikle nitelendirilebilir.)
Cevap :
- Yumuşak : 2
- Sert : 1, 4 ve 5
- Pürüzlü : 9
- Pürüzsüz : 3
- Esnek : 9 ve 16
- Kırılgan : 12, 13 ve 14
- Renk : 6 ve 15
- Koku : 6
- Tat : 6
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları
10.Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları
11. Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 136 Cevapları
12.Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki görsellerde verilen maddelerden yüzeyi daha pürüzlü olanın altındaki kutuyu sarıya boyayınız.
Cevap : 2. görseldeki tenis topu.
2. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin ifadesi doğru bir davranıştır? İşaretleyiniz.
Cevap : Emin : Bilmediğimiz maddeleri yememeliyiz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 137 Cevapları
13. Aşağıdaki soru ve yönergelerin cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. Aşağıdaki durumlarda alınması gereken güvenlik tedbirleri nelerdir?
Cevap :
Makas kullanarak poster çalışması yaparken: Makası dikkatli tutmalı, uç kısmını kimseye çevirmemeli, koşarken makas taşımamalı, keserken parmaklarımızı bıçak kısmına yaklaştırmamalıyız.
Sınıf içi etkinlik yaparken: Arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeli, eşyaları fırlatmamalı, tanımadığımız maddelere dokunmamalı veya tatmamalı, öğretmenin yönlendirmelerine uymalıyız.
2. Maddenin her hâli için birer örnek veriniz.
Cevap :
Katı maddeler: Taş, tahta, masa, sandalye, kalem, kitap, tuğla, demir
Sıvı maddeler: Su, süt, zeytinyağı, sirke, meyve suyu, benzin, çorba, limonata
Gaz maddeler: Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, helyum, doğalgaz, parfüm kokusu, balon gazı
3. Maddeyi niteleyen özelliklerden beş tanesini yazınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Maddeyi niteleyen özellik şunlardır:
- Sertlik
- Yumuşaklık
- Esneklik
- Kırılganlık
- Pürüzlü olma
- Pürüzsüz olma
- Renk
- Koku (kokulu/kokusuz)
- Tat (tatlı, ekşi, acı, tuzlu)
- Saydamlık (ışığı geçirme durumu)
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 138 Cevapları
14.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.
Cevap :
Duyu organlarımı kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklarım. = Evet
Bazı maddelere dokunmanın, bakmanın, onları tatmanın ve koklamanın vücuduma nasıl zarar verebileceğini söyleyebilirim. = Evet
Maddelerle çalışırken gerekli güvenlik önlemlerini almam gerektiğini bilirim. = Evet
Çevremdeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırırım. = Evet
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 139 Cevapları
15.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız.
Cevap :
Nedir Bu Maddenin Özellikleri
Çevremizde gördüğümüz her şey birer maddedir. Maddeler farklı özelliklere sahip olabilir.
Bazı maddeler katıdır; taş gibi sert ve pürüzlü olabilir ya da cam gibi pürüzsüz ama kırılgan olabilir. Bazı maddeler ise esnektir; paket lastiği gibi çekilip uzayabilir.
Maddeler sadece katı olmaz; sıvı maddeler de vardır. Örneğin su akışkandır ve içine konduğu kabın şeklini alır. Havada bulunan gaz hâlindeki maddeler ise görünmez ama kokularını hissedebiliriz.
Maddelerin farklı renkleri, tatları ve kokuları olabilir. Bazı maddeler yumuşak, bazıları ise çok serttir.
İşte maddeleri tanımak için onların rengine, sertliğine, yumuşaklığına, kokusuna ve tadına bakar, pürüzlü mü pürüzsüz mü olduklarını anlamaya çalışırız (tehlikeli maddeleri tatmadan!).