İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 156-157 Sayfa Cevapları, öğrencilerin sesin kaynağının uzaklığı ya da yakınlığına göre nasıl değiştiğini anlamasını sağlar. Bu sayfalarda sesin şiddetinin ve duyulma durumunun mesafeye göre nasıl farklılaştığı örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevresindeki seslerin nereden geldiğini anlamalarına ve mesafe farkını ayırt etmelerine destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 156, 157 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek sesin kaynağıyla olan ilişkiyi kavramayı kolaylaştırır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157
1. Bir arkadaşınızın arkasından seslendiğinizde arkadaşınız sizi duymazsa ona sesinizi duyurmak için ne yaparsınız? Söyleyiniz.
Cevap : Sesimi biraz daha yükseltirim ya da arkadaşımın yanına gidip yakın mesafeden konuşurum ki beni duyabilsin.
2. Yanınızda bir arkadaşınızla fısıltı ile konuşurken uzağınızdaki arkadaşınız sizin söylediklerinizi duyabilir mi? Açıklayınız.
Cevap : Hayır, duyamaz. Çünkü fısıltı sesi çok düşük ve zayıftır; uzağa gidemez. Ancak yüksek sesle konuşursak uzaklardaki kişiler de duyabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 157 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak işitme duyusu sayesinde ses kaynağının yerini tespit edelim.
Yakın mı Uzak mı? Nasıl Yapacağız?
* Bu oyunu sınıfta ya da bahçede oynayabilirsiniz.
* Bir arkadaşınızın gözlerini bağlayınız.
* Daha sonra bir arkadaşınız, gözleri bağlı arkadaşınızın arkasına geçsin. El çırpsın.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınızdan da el çırpan arkadaşınızın nerede bulunduğunu tahmin etmesini isteyelim.
* El çırpan arkadaşınız bu kez, gözleri bağlı olan arkadaşınızın önüne geçsin ve tekrar el çırpsın. Gözleri bağlı arkadaşınız, el çırpan arkadaşınızın yerini tahmin etsin.
* Bu kez farklı iki arkadaşınız, sınıfın ayrı köşelerine gitsin ve birbirleri ile konuşsun.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınız, diğer iki arkadaşının nerede bulunduklarını tahmin etsin.
Soru: Gözleri bağlı olan arkadaşınız, el çırpan ve konuşan arkadaşlarını görmediği hâlde onların nerede olduklarını nasıl tahmin etmiş olabilir?
Cevap : Çünkü sesin geldiği yönü kulaklarıyla duyarak tahmin etmiştir. Ses hangi taraftan geliyorsa o yönde arkadaşlarının olduğunu anlamıştır.
Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.
Cevap : İşitme duyumuz sayesinde sesin yönünü ve kaynağının yerini belirleyebiliriz. Görmesek bile sesin geldiği taraftan kimin nerede olduğunu anlayabiliriz.