3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları” öğrencilerin fen bilimleri dersinde öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine ve konuları tekrar etmelerine yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan değerlendirme soruları sayesinde öğrenciler, 4. ünite boyunca öğrendikleri bilgileri test edebilir ve eksiklerini görerek kendilerini geliştirebilirler. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler, ödevlerini eksiksiz yapabilir ve sınavlara daha bilinçli şekilde hazırlanabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ünite boyunca öğrenilen bilgileri tekrar ederek pekiştirme fırsatı sunar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de fen bilimleri konularını günlük hayata aktararak daha bilinçli bir şekilde öğrenir. Bu sayede ders çalışmak daha verimli ve eğlenceli hale gelir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113


1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız. 


a. Görselleri verilen maddeleri niteleyen özellikler nelerdir? Örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • Sünger: Yumuşak, pürüzlü, esnek, renkli (yeşil ve sarı)

  • Paket lastiği: Esnek, yumuşak, ince, renkli (genellikle sarı veya kahverengi)

  • Bardak: Sert, pürüzsüz, saydam veya renkli olabilir, kırılabilir

  • Elma: Sert, pürüzsüz, renkli (kırmızı, yeşil, sarı olabilir), yenilebilir

  • Düdük: Sert, pürüzsüz, ses çıkarır, renkli olabilir


b. Görselleri verilen maddelerin özelliklerini nasıl algılarsınız? 


Cevap :

  • Göz (görme): Renklerini, şekillerini ve pürüzlü/pürüzsüz olup olmadıklarını görürüz.

  • El / Deri (dokunma): Sert, yumuşak veya esnek olup olmadığını hissederiz.

  • Kulak (işitme): Düdüğün sesini duyarız.

  • Dil (tatma): Elmanın tadını hissederiz.

  • Burun (koklama): Elmanın kokusunu alabiliriz.


2. Bir yüzeyin pürüzlü veya pürüzsüz hâle getirilmesinin amacı nedir? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap :

Bir yüzeyin pürüzlü veya pürüzsüz hâle getirilmesi, kullanım amacına uygun hâle getirmek içindir.

  • Pürüzsüz hâle getirme: Yüzeyin düzgün olmasını, kolay yazı yazılmasını, rahat kullanılmasını sağlar.

    • Örnek: Okul sıraları çizik ve pürüzlü olduğunda yazı yazmak zorlaşır. Zımpara ile düzeltilip verniklendiğinde yüzey pürüzsüz olur ve rahatça yazı yazılabilir.

  • Pürüzlü hâle getirme: Kaygan yüzeyleri daha güvenli yapmak veya yapıştırıcının tutunmasını sağlamak için yapılır.

    • Örnek: Kaygan bir merdiven basamağına pürüzlü bant yapıştırmak kaymayı önler.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları


3. Aşağıdaki görselleri uygun ifadelerle çizgi çizerek eşleştiriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 111-112-113 Cevapları”

4. Aşağıdaki güvenlik sembollerinin anlamlarını ilgili noktalı alanlara yazınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları”

5. Cam bardak ve sulu boya kullanarak deney yapacak olan Kerem ve arkadaşları, hangi güvenlik önlemlerini almalıdırlar? 


Cevap :

Kerem ve arkadaşları cam bardak ve sulu boya ile deney yaparken şu güvenlik önlemlerini almalıdır:

  • Cam bardağı dikkatli kullanmak: Bardak kırılabilir, bu yüzden yavaşça tutmalı ve çarpmamaya dikkat etmelidirler.

  • Eldiven takmak: Ellerin boya ile kirlenmesini ve olası kimyasal etkileri önlemek için.

  • Önlük veya eski kıyafet giymek: Boyanın kıyafetleri kirletmesini engellemek için.

  • Çalışma alanını düzenli tutmak: Masada gereksiz eşyaları bulundurmamak ve alanı temiz tutmak.

  • Bardak kırılırsa öğretmene haber vermek: Cam parçalarına dokunmamak ve kırıkları öğretmenin toplamasını sağlamak.

  • Boyaları ağıza götürmemek: Sağlığa zararlı olabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113 Cevapları


6. Ayşe, Ali ve Fatma, arkadaşları Gamze için sürpriz bir doğum günü partisi hazırlamak istiyorlar. Bunun için aralarında görev paylaşımı yapıyorlar. Ayşe katı olan yiyecek ve malzemeleri, Fatma sıvı içecekleri, Ali içinde gaz olan maddeleri getirecektir. Verilen bilgiye göre görseldeki malzemeleri kimlerin getireceğini boş kutulara yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113 Cevapları”


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!