4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte can güvenliğinin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yaya, bisikletli ya da araç içinde nasıl davranılması gerektiği öğrenilir. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafik kurallarına uymanın hayati önemini ve güvenli hareket etmenin yollarını örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 10, 11, 12 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte daha dikkatli olur, güvenli davranışlar geliştirir ve hem derslerde hem günlük yaşamda bilgilerini kullanabilir.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni”
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 10-11-12
Soru : Trafik denince aklımıza gelen kelimeler nelerdir? Yazalım.
Cevap : Araba – otobüs – kamyon – motosiklet – bisiklet – yol – yaya – kırmızı ışık – yeşil ışık – trafik polisi – kural – dur – geç – emniyet kemeri – yaya geçidi – kavşak – trafik levhası – hız – güvenlik.
Soru : Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük’te ve Karayolları Trafik Kanunu’nda yer alan trafik tanımlarını okuyalım. Bu iki tanımdan yola çıkarak kendi trafik tanımımızı yazalım.
Cevap :
-
TDK’ya göre trafik: “Yollardaki taşıtların ve yayaların tüm hareketleri.”
-
Karayolları Trafik Kanunu’na göre trafik: “Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir.”
Bizim tanımımız: Trafik; insanların, hayvanların ve araçların yollarda kurallara uyarak güvenli bir şekilde hareket etmesidir. 🚗
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 11 Cevapları
Soru : Emniyet kemerinin gelişimini gösteren zaman şeridini inceleyelim. Soruları konuşarak cevaplayalım.
1930 : Birçok Amerikalı doktor, arabasına iki noktadan araca bağlı emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
1950 : Colorado (Kolorado) Eyaleti Tıp Birliği, emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayımladı.
1955 : California (Kaliforniya), araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı zorunlu hâle getirdi.
1967 : Amerikalı araç üreticileri, arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi.
1970 : İsveç, arka koltukta emniyet kemeri bulunmasını zorunlu hâle getirdi.
1987 : New York (Niv York), okul servislerinde ve otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hâle getirdi.
1. Emniyet kemerini ilk kullanan kişilerin mesleği nedir?
Cevap : Emniyet kemerini ilk kullananlar doktorlardır.
2. Sizce, bu kişilerin meslek hayatında karşılaştıkları hangi olaylar emniyet kemerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi fikrinde etkili olmuştur?
Cevap : Doktorlar, trafik kazalarında çok sayıda yaralanma ve ölüm gördüler. İnsanların arabada savrulup ciddi şekilde yaralandıklarını fark ettiler. Bu yüzden emniyet kemerinin hayat kurtaracağını düşündüler ve arabaların hepsine takılmasını istediler.
3. Emniyet kemerinin tasarımı ve kullanımı zaman içerisinde nasıl bir gelişim göstermiştir?
Cevap : Önce bazı doktorlar arabalarına iki noktadan bağlı basit kemerler yerleştirdi. Sonra eyaletler ve ülkeler emniyet kemerini zorunlu hale getirdi. Ön koltuklardan sonra arka koltuklara da emniyet kemerleri eklendi. Daha sonra okul servislerinde ve otobüslerde de kullanılmaya başlandı. Zamanla emniyet kemerleri daha güvenli ve rahat hâle getirildi.
4. İnsanların hangi temel ihtiyacı, emniyet kemerinin icadı ve zaman içerisindeki gelişiminde etkili olmuştur?
Cevap : İnsanların can güvenliği ve hayatta kalma ihtiyacı etkili olmuştur. Trafikte kazalarda yaralanmamak ve güvende olmak için emniyet kemeri geliştirilmiştir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12 Cevapları
Soru : Metni okuyarak soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.
2018’de İçişleri Bakanlığı tarafından 81 ilde “trafik güvenliği farkındalığı” kapsamında proje başlatılmıştır. Görsel ve sosyal medyada kampanya tanıtımı yapılarak kırmızı düdük, görev kartı ve el broşürleri uygulama noktalarında çocuklarımıza dağıtılmıştır.
Kampanyanın amacı çocukların birer trafik polisiymiş gibi sorumluluk bilinci kazanmasıdır. Çocuklar, anne ve babaları araç kullanırken cep telefonu kullanımı, aşırı hız ve emniyet kemeri hususlarında kural ihlali yaptıklarında onları kırmızı düdük çalarak uyarırlar. Projede 4 radyo spotu, 3 kampanya tanıtım filmi ve 81 ilde asılacak 10 bin afiş hazırlanmıştır.
1. Kırmızı düdük projesinin amacı nedir?
Cevap : Çocukların birer trafik polisiymiş gibi sorumluluk bilinci kazanmasını sağlamak ve trafik kurallarına uymayan büyükleri uyarmalarına yardımcı olmaktır.
2. Kırmızı düdük projesinde çocuklar hangi durumlarda sorumluluk alacaklardır?
Cevap : Anne ve babaları araç kullanırken cep telefonu kullanırlarsa, aşırı hız yaparlarsa veya emniyet kemeri takmazlarsa kırmızı düdük çalarak onları uyaracaklardır.
3. Kırmızı düdük, trafikte nasıl bir fark yaratmış olabilir?
Cevap : Çocuklar kırmızı düdük çalarak büyüklerini uyardığı için sürücüler kurallara daha çok dikkat etmiş, böylece trafik güvenliği artmış ve kazalar azalabilir. Ayrıca insanlar kurallara uymanın önemini daha iyi anlamış olabilir.