2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve günlük yaşamda uygulayabilmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu kaynaklar, çocukların konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, öğrencilerin kişisel sınırlarını fark etmelerini ve korumalarını öğretir. Böylece çocuklar hem sosyal hem de akademik olarak daha bilinçli bireyler haline gelirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59


1. “Kişisel alan” denildiğinde ne anlıyorsunuz? 


Cevap :  Kişisel alan, bana ait olan ve başkalarının izinsiz girmemesi gereken özel alandır.


2. Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görsel hangisidir? Neden? 


Cevap :  2. resimde Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görseldir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 55 Cevapları


1. Görsellerdeki çocuklar, kişisel alan sınırlarını belirlemek ve bu sınırları korumak için neler yapabilirler?


Cevap :  Çocukların, kişisel alanlarına giren ve onları huzursuz eden arkadaşlarını nazikçe uyarıp rahatsız olduklarını ifade etmeleri gerekir.


2. Kişisel alan sınırlarınızı nasıl belirliyorsunuz? 


Cevap :  Odamı, eşyalarımı ve sıradaki yerimi bana ait olduğu için kişisel alanım olarak belirliyorum.


3. Kişisel alan sınırlarınızı korumak için neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Arkadaşlarım çok yaklaşınca onlara nazikçe uyarı yapıyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek olayı ve çocukların bu konuyla ilgili söylediklerini okuyalım. Konu ile ilgili düşüncemizi söyleyelim.

Örnek Olay: Aslı, kermes için sınıf arkadaşlarının ailelerinin telefon listesini oluşturmaya karar verdi. Arkadaşlarından ailelerinin telefon numaralarını istedi.

Hande : Anneme sormadan onun telefon numarasını paylaşamam.

İsmail : Tabii, hemen söylüyorum.

➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Aşağıdaki durumları inceleyelim. Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarını gözetmek için neler yapabileceğimizi grup arkadaşlarımızla paylaşalım.

1. Akif ve Eylül sıra arkadaşlarıdır. Eylül’ün okul araç gereçleri öyle dağınıktır ki neredeyse masanın tamamını kaplar.
2. Fatma, çevrim içi ortamda araştırma yaparken önüne bir sayfa çıktı. Sayfada anne ve babasının adı, işi, adresi ile ilgili bilgiler soruluyordu.
3. Ayşegül, Ahmet ve Enes sitenin parkında birlikte oyun oynuyorlar. Yanlarına biri yaklaşıp fotoğraflarını çekmek istediğini söylüyor.


Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarımızı nasıl koruduğumuzu grup arkadaşlarımızla canlandıralım.


Cevap

  1. Eylül’ün eşyalarına izinsiz dokunmuyoruz ve sıra arkadaşımıza yer bırakıyoruz.
  2. Anne ve babamızla ilgili bilgileri paylaşmadan önce mutlaka onlardan izin istiyoruz.
  3. Parkta fotoğraf çekilmek istemiyorsak “Hayır, istemiyorum” diyerek kişisel alanımızı koruyoruz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 59 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek durumları okuyalım. Bu durumlarda yapılması gerekenleri boş bırakılan alanlara yazalım.


1. Çevrim içi ortamda tanıştığımız biri fotoğrafımızı göndermemizi isterse…

Cevap :  Fotoğrafı göndermeden önce ailemize söylemeliyim.

2. Parkta tanımadığımız biri salıncakta sallanmamıza yardım etmek isterse…

Cevap :  Yardımı kabul etmeden önce aileme veya öğretmenime danışmalıyım.

3. Arkadaşımız kendi seçtiği oyunu oynamazsak bizimle arkadaşlık etmeyeceğini söylerse…

Cevap :  Ona kibarca fikrimi söyler ve kendi istediğim oyunu oynarım.

4. Ablamız saçımızın şekliyle alay edip bize hoşlanmadığımız lakaplar takarsa…

Cevap :  Ona rahatsız olduğumu söylerim ve durmasını isterim.

5. Tanımadığımız biri bize oyuncak vermek ister ve reddetmemize rağmen ısrar ederse…

Cevap :  Oyuncağı kabul etmem ve oradan uzaklaşırım.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59 Cevapları” için bir yanıt

  1. “Kişisel alan” denildiğinde ne anlıyorsunuz?

    Cevap: Kişisel alan, herkesin kendine ait özel alanı olup, insanların rahat ve güvende hissettiği, başkalarının izinsiz girmemesi gereken yerdir.

Yorumlar kapatıldı.

error: Content is protected !!