İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını kavramalarına katkıda bulunur.

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47
Öyle bir canlı düşünün ki dili kendisinden uzun olsun. Olmaz dediğinizi duyar gibiyim. Sinek kuşu güvesini hiç duydunuz mu? Haydi, gelin dili kendisinden daha uzun olan sinek kuşu güvesini inceleyelim. Sinek kuşu güvesinin gövdesinden daha uzun bir dili vardır. Dilini sıvıları emmek için kullanır. Sizi bilmem ama ben bu dile çok şaşırdım.
Soru : Burnu, derisi, dili, gözü veya kulağı özel bir yeteneğe sahip olan başka hayvanlar var mıdır? Araştırınız.
Cevap : Evet, örneğin zürafaların uzun dilleri yaprakları kolayca koparmasını sağlar, baykuşların sessiz uçmasını sağlayan özel kanat yapıları vardır, köpeklerin burunları çok keskin koku alabilir, kertenkelelerin gözleri renkleri ve hareketleri çok iyi ayırt edebilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Lastik top
ຉ Kalem
ຉ Kumaş parçası
ຉ 1 bardak su
ຉ 1 bardak şekerli su
ຉ Nane, kekik gibi baharatlar
Uygulama Adımları
1. İkişer kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Kartlarda yazan görevleri uygulayınız.
- Burnunuzu kapatınız. Grup arkadaşınızın koklattığı baharatın kokusunu almaya çalışınız.
- İki bardak sudan hangisinin şekerli olduğunu suyun tadına bakmadan tahmin ediniz.
- Kumaş parçası ile gözünüzü kapatınız. Gözünüz kapalı iken defterinize adınızı yazmaya çalışınız.
- Arkadaşınızın sessizce söylediklerini anlamaya çalışınız. Topu sıranızın üzerinde ona dokunmadan hareket ettiriniz.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Kartlarda yazan görevleri uygularken zorlandınız mı? Neden?
Cevap : Kartlardaki görevleri uygularken biraz zorlandım, çünkü bazı görevlerde göz veya burun kullanamadığınızda nesneleri ve tatları tanımak zorlaşıyor.
2. Kartlardaki görevler hangi duyu organı ile ilgilidir? Bu duyu organınızın olmadığını düşününüz. Hayatınız sizce nasıl olurdu?
Cevap : Görevler göz, burun, dil, kulak ve deri duyu organları ile ilgilidir. Bu duyu organlarım olmasaydı çevremi tanımak, nesneleri ayırt etmek ve günlük yaşamımı sürdürmek çok zor olurdu.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
Soru : EBA’da araştırma yapan İpek, 3. sınıf öğrencilerinin tartıştığı bir foruma girmiştir. Forumun en üst satırında Mehmet bir soru sormuş, diğer kullanıcılar da cevap yazmışlardır.
1. Forumda yazılanları inceleyiniz. Mehmet hangi soruyu sormuş olabilir? Tahmininizi noktalı alana yazınız.
Cevap : Mehmet : Sizce en önemli duyu organımız hangisidir? sorusunu sormuş olabilir?
2. İpek, forumdaki cevapları okudu. Herkesin düşüncesinde haklı taraflar olduğunu fark etti. Bu soruya İpek’in cevabı ne olabilir? Yazınız.
Cevap : İpek, “Tüm duyu organlarımız hayati bir öneme sahiptir.” demiştir.