İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hareketli cisimlerin tehlikelerini anlamalarına katkı sağlar.

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80, 81, 82, 83, 84, 85 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85
Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Renkli karton (3 adet)
ຉ Kurşun kalem
Uygulama Adımları
1. Renkli kartonların ortalarına “Okul Koridoru, Trafik ve Doğa
Kaynaklı Afetler” başlıklarını yazınız.
2. Sınıfta üç istasyon oluşturunuz. Her istasyona bir karton koyunuz.
3. Üç grup oluşturunuz. İstasyonunuzu grup olarak seçiniz.
4. Seçtiğiniz istasyonun konusuna göre hareketli cisimleri ve bu cisimlerin hareketlerinin neler olduğunu tartışınız.
5. İstasyonunuzda belirlediğiniz hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeleri tartışınız. Tartışma sonuçlarınızı kartona yazınız.
6. Çalışmanız bitince grubunuzla birlikte diğer istasyonlara geçiniz. Geldiğiniz istasyonda yazılanları gözden geçiriniz, grupça tartışınız. Eklemek istediğiniz görüşlerinizi kartona yazınız.
7. Kartonlarda yazan sonuçları sınıfça değerlendiriniz
Soru 1: İstasyonunuzdaki hareketli cisimler nelerdir ve hangi hareketleri yapmaktadır?
Cevap : İstasyonumuzdaki hareketli cisimler: Sınıf koridorunda koşan öğrenciler, bahçede oyun alanındaki salıncaklar ve bisikletler. Bu cisimler ileriye doğru hareket etme, dönme ve sallanma hareketleri yapmaktadır.
Soru 2: Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler nelerdir?
Cevap : Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler: Çarpışma, düşme, çarpma veya yaralanma gibi kazalar meydana gelebilir.
Soru 3: Diğer grupların istasyonlarını incelediğinizde eklemek istediğiniz görüşler neler olabilir?
Cevap : Diğer grupların istasyonlarını incelediğimizde eklemek istediğimiz görüşler: Bazı hareketli cisimlerin hızını sınırlamak, güvenli alan belirlemek ve gözlem yaparken dikkatli olunması gerektiği vurgulanabilir.
Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?
Cevap : Eski zamanlarda Dünya’nın şekli ile ilgili düşünce: Araç gereçler olmadan Dünya’yı gözlemlemek zor olurdu; bu nedenle insanlar Dünya’nın düz veya tepsi gibi olduğunu düşünebilirdi ve uzakları göremedikleri için küresel şeklini fark edemeyebilirlerdi.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
1. Aşağıda verilen olaylara ve görsellere göre ilgili alanları doldurunuz.
1. Olay : Cemil, zilin sesini duyunca koşarak sınıfından çıkıyor. Koridorda koşarken diğer sınıfların kapıları da açılıyor.
Cevap :
a. Tehlike oluşturabilecek durumlar: Koridorda koşarken çarpışma veya düşme riski, diğer sınıfların kapılarının çarpmasıyla yaralanma.
b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler: Koridorda yavaş ve dikkatli yürümek, koşmamak; sınıf kapılarını açarken çevreye dikkat etmek.
2. Olay : Ayşe, oyun parkındaki boş salıncakları görünce salıncağa binebilmek için koşmaya başlıyor. Ancak Ayşe ulaşıncaya kadar arkadaşı salıncağa binip sallanmaya başlıyor.
Cevap :
a. Tehlike oluşturabilecek durumlar: Çarpışma, düşme veya parmakların sıkışması.
b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler: Salıncaklarda sırayla ve dikkatli bir şekilde binmek; acele etmemek ve arkadaşlarıyla sıra beklemek.
3. Olay : Mert, çok sevdiği topu ile oynamak için oyun alanına gidiyor. Ancak topunu elinden kaçırıyor. Top, oyun alanının dışına çıkıyor.
Cevap :
a. Tehlike oluşturabilecek durumlar: Topun yola veya başka kişilere çarpması, aracın altında kalma riski.
b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler: Topu oyun alanı içinde oynamak, topun kontrolünü sağlamak ve güvenli bir alanda oynamak.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
2. Açıklamalara ilişkin sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Oluşan tehlikelerin nedenlerini noktalı alana yazınız.
Cevap :
a. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu ev aletleridir. Çünkü vantilatör. Çünkü hızlı döndüğü için elimize veya parmağımıza zarar verebilir.
b. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu oyun araçlarıdır. Çünkü çırpıcı, salıncak. Çünkü hareket halindeyken dokunmak çarpma veya düşmeye yol açabilir.
c. Hızlı kullanıldığında tehlikeli olan oyun araçlarıdır. Çünkü bisiklet, paten, kaykay. Çünkü kontrolsüz hız kazalara neden olabilir.
ç. Tehlikeli sonuçlar oluşturabilecek doğa kaynaklı afetlerdir. Çünkü çığ, sel, heyelan. Çünkü büyük hasar ve yaralanmalara yol açabilirler.