2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 33-34-35-36-37-38 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 33-34-35-36-37-38 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 33-34-35-36-37-38 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve eğlenceli aktivitelerle öğrenmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 33, 34, 35, 36, 37, 38 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 33-34-35-36-37-38


Soru : Bazı çocuk oyunu adları, Kırgızca karşılıkları ile verilmiştir. Oyun adlarını okuyunuz. Örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 34 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metin, çocukların bahçede arkadaşlarıyla oynayabilecekleri bir oyun olan “Şapalak” oyununu anlatıyor. Oyun kuralları, nasıl oynandığı ve oyunun eğlenceli yönleri detaylı bir şekilde açıklanmış.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap Metin, çocukların arkadaşlarıyla oynayabileceği “Şapalak” oyununu ve oyunun kurallarını anlatıyor. Oyun sırasında dikkat, hız ve konsantrasyonun nasıl önemli olduğunu açıklıyor.

Tahminim ile metnin konusu uyumlu; başlıktan oyunun anlatılacağını tahmin etmiştim.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Hamle kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir iş veya oyunda yapılan hareket, adım.
Cümlem: Satranç oyununda doğru hamleyi yapmam çok önemliydi.

Konsantrasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Dikkati bir noktaya toplama durumu, odaklanma.
Cümlem: Matematik sorularını çözerken konsantrasyonumu kaybetmemem gerekiyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : “Şapalak” oyununun nasıl oynandığını kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap :  “Şapalak” oyununda önce 5–6 arkadaş toplanır ve bir ebe seçilir. Ebe, ellerini belirli bir şekilde tutar. Oyuncular sırayla ebeye dokunur ve ebe kimin dokunduğunu tahmin etmeye çalışır. Eğer doğru tahmin ederse dokunan kişi yeni ebe olur; yanlış tahmin ederse ebe görevine devam eder. Oyuncular hızlı ve dikkatli hareket ederek ebeye yakalanmamaya çalışır. Oyun hem dikkat hem de hız gerektirir ve oyuncuların eğlenmesini sağlar.


Soru : Metindeki tekerlemede eksik bırakılan sözcükleri kendi ifadelerinizle tamamlayınız.


Cevap

Şu çeşmeden su taşı
Çeşmenin suyu acı
Kovanın dibi delik
Sana geldi ebelik


Soru : Bildiğiniz bir tekerlemeyi yazınız.


Cevap

  • Bir berber bir berbere gel beraber bir berber dükkanı açalım demiş.

  • Minik minik kuşlar, uçtu dallara kondu.

  • Fındıkçı fındık fındıkçıya sattı, fındıkçı fındığı aldı.

  • Yağmur yağar, damlalar düşer, çiçekler açar.

  • Kırmızı balık, mavi balık, suda yüzer balık.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 38 Cevapları


Soru : Yeni bir oyun kurgulayınız. Oyununuzla ilgili istenen bilgileri yazınız.


Cevap

OYUNUN YERİ: Bahçe veya açık alan
OYUNUN ADI: Renkli Koşu
OYUNCU SAYISI: 4-8 kişi
OYUNUN OYNANIŞI:

  1. Oyuncular başlangıç çizgisinde sıraya geçer.
  2. Her oyuncuya farklı renkli kartlar dağıtılır.
  3. Oyun başlarken bir kişi kartın rengini söyler.
  4. Kartın rengini alan oyuncular belirlenen hedefe koşar ve geri gelir.
  5. En hızlı şekilde geri dönen oyuncu puan kazanır.
  6. Oyun tur şeklinde devam eder ve en çok puanı toplayan oyuncu kazanır.


 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 25-26-27-28-29-30-31-32 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kültürel değerleri tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını artıran önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32


Soru : Bir müzik aleti yapacak olsaydınız hangi müzik aletini yapmak isterdiniz? Anlatınız. Aşağıdaki müzik aletini yapınız.


Cevap

Ben bir müzik aleti yapacak olsaydım, küçük bir davul yapmak isterdim. Davulun ritmiyle arkadaşlarım ve ailemle eğlenceli zamanlar geçirebilirim. Farklı ritimler deneyerek kendi müziğimi oluşturmak ve şarkılara tempo tutmak çok keyifli olurdu.

Müzik aletini yapma:

  • Boş bir teneke kutu veya kavanoz kullanabilirsiniz.
  • Üzerini balon veya kumaş ile gerip lastiklerle sabitleyin.
  • Tahta çubuk veya kalem ile davul çalabilirsiniz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, ünlü halk ozanı Neşet Ertaş’ın hayatı, müzikle tanışması ve türkülerle kültürel değerlerimizi nasıl yaşattığıdır. Okuma öncesi yaptığım tahminle metnin konusu aynıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Neşet Ertaş’ın hayatı, müzikle tanışması ve türkülerle kültürel değerlerimizi yaşatma çabalarıdır. Okuma öncesi yaptığım tahminle metnin konusu aynıdır.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Tokaç kelimesi

Sözlük Anlamı: Çamaşır ya da kumaşı sabitlemek için kullanılan mandal, klips.
Cümlem: Annem çamaşırları asarken tokaç kullanmayı seviyor.

Efsane kelimesi

Sözlük Anlamı: Çok ünlü, unutulmaz kişi veya olay; halk arasında anlatılan olağanüstü hikâye.
Cümlem: Atatürk, Türk tarihinin en büyük efsanelerinden biridir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 29 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş nerede dünyaya gelmiş?


Cevap : Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya gelmiş.


2. Neşet Ertaş müzik hayatına nasıl başlamış?


Cevap : Saz çalan babasını dinleyerek ve annesinin yaptığı oyuncak sazla müzik hayatına başlamış.


3. Neşet Ertaş’a hangi isimler verilmiş?


Cevap : “Türkülerin Babası” ve “Anadolu Efsanesi” isimleri verilmiş.


4. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Neşet Ertaş’a hangi ünvan verilmiş?


Cevap : “Yaşayan İnsan Hazinesi” ünvanı verilmiş.


Soru : Neşet Ertaş’ı canlandırarak metindeki bilgilerden hareketle hayat hikâyesini anlatınız.


Cevap : “Ben Neşet Ertaş. 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde doğdum. Küçük yaşta müzikle tanıştım. Annemin bana yaptığı oyuncak saz ile müzik öğrenmeye başladım ve babamdan saz çalmayı öğrendim.

Küçüklüğümden itibaren yöremin eğlencelerinde saz çaldım ve türküler söyledim. Türkülerimi herkes çok sevdiği için bana ‘Türkülerin Babası’ ve ‘Anadolu Efsanesi’ denildi. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından da ‘Yaşayan İnsan Hazinesi’ ilan edildim.”


Soru : Cümlelerde eksik bırakılan sözcükleri metinden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

  • Türkü söyleyen kişiye ozan denir.

  • Neşet Ertaş müzik hayatına babasını dinleyerek başlamış.

  • Neşet Ertaş Yaşayan İnsan Hazinesi ilan edilmiş.

  • Neşet Ertaş meşhur bir halk ozanıdır.

  • Kendisine Türkülerin Babası gibi isimler verilmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


Soru : Görseldeki çamaşır tokacından yapılan sazı inceleyiniz. Nasıl yapılmış olabilir? Anlatınız.


Cevap : Çamaşır tokacından yapılan saz: Çamaşır tokacının bir ucuna tel veya ip bağlanmış, tokacın mandallı kısmı gövde gibi kullanılmış ve tel gerilerek minik bir saz yapılmış olabilir.


Soru : Evde kullanılan eşyalardan nasıl oyuncaklar yapılabileceğini düşünüp yazınız.


Cevap : Evde oyuncak yapma fikirleri: Boş yoğurt kaplarından arabalar, karton kutulardan evler, pipetlerden uçaklar, plastik şişelerden bowling oyunları yapılabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 31 Cevapları


Soru : “Türkülerin Babası Neşet Ertaş” metnine göre Neşet Ertaş ve babasının benzer özelliklerini siyaha, farklı özelliklerini kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Benzer özellikler (siyah):

  • Küçükken oyuncak saza sahip olmaları
  • Yörenin eğlencelerinde türkü söylemeleri
  • Saz çalmaları

Farklı özellikler (kırmızı):

  • “Türkülerin Babası” isminin verilmesi
  • “Yaşayan İnsan Hazinesi” ilan edilmesi

Soru : Müzik alanında sevdiğiniz bir sanatçıyı düşününüz. Sevdiğiniz sanatçı ile Neşet Ertaş’ın benzer ve farklı yönlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Aleyna Tilki modern pop müzik yapıyor, Neşet Ertaş ise halk müziği icra etmiş. İkisi de şarkılarıyla dinleyicilerini etkiliyor ve çok seviliyor.

Farkları, Neşet Ertaş’ın türkülerinde yöresel ve kültürel değerler varken, Aleyna Tilki’nin şarkıları güncel ve popüler tarzda. Benzer yönleri ise her ikisinin de sahnede güçlü bir performans sergleyip insanlara duygularını aktarmasıdır.


Soru : Neşet Ertaş’ın türküsünden bir bölümü dinleme kurallarına uygun olarak dinleyiniz. Türküyü dinlemek için karekodu okutunuz.


Cevap : YouTube açarak Neşet Ertaş türkülerini dinleyebilirsiniz. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 32 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Elif keman çalmayı çok istiyordu. Annesi ona keman aldı ve Elif hemen derslere başladı. İlk başta notaları öğrenmek zor oldu ama Elif pes etmedi. Her gün çalıştı ve öğretmeninin tüm öğrettiklerini uyguladı.

Bir gün bir müzik yarışması düzenlendi. Elif de bu yarışmaya katılmaya karar verdi. Yarışma günü geldiğinde Elif biraz heyecanlıydı ama kendine güveniyordu. Kemanını eline aldı ve öğrendiği en sevdiği parçayı çalmaya başladı. Salondakiler onu dikkatle dinledi ve sonunda büyük bir alkış koptu.

Elif, yarışmada birinci oldu ve herkes onu tebrik etti. Bu başarı onun yeteneğini ve azmin önemini gösterdi.


Soru : Elif’in başarısı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir tebrik kartı yazınız. Tebrik kartında selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. 


Cevap :

Sevgili Elif,

Merhaba! Keman yarışmasında birinci olmanı duyunca çok sevindim. Başarın, azmin ve yeteneğin sayesinde olmuş; seni yürekten tebrik ediyorum. Her gün gösterdiğin gayret ve sabır gerçekten takdire değer. Başarılarının devamını dilerim.

Sevgilerimle,
Adın Soyadın: __________
Tarih: __ / __ / 20__



 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19-20-21-22-23-24 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kültürel değerleri tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 19, 20, 21, 22, 23, 24 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını artıran önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Unutulan Oyunlar Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Evet, Dokuztaş oyunu arkadaşlarımla oynadığım bazı masa ve strateji oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem düşünmemi sağladı hem de arkadaşlarımla yarışırken keyifli vakit geçirdim. Kuralları öğrendikten sonra oyunu daha da sevdim ve bir dahaki sefere daha iyi oynamak için sabırsızlanıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 20 Cevapları


Soru : Metnin görsellerini inceleyiniz. Görsellerden hareketle izleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellere bakıldığında eskiden oynanan günümüzde kaybolan oyunlar konu alınıyor olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu geçmişte oynanan ancak günümüzde unutulup giden oyunlardır. 


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Maket kelimesi 

Sözlük Anlamı: Gerçek boyutundan küçük olarak yapılan model.
Cümlem: Tarih dersinde kaleyi gösteren maketi sınıfta sergiledik.

Hayâl kelimesi 

Sözlük Anlamı: Zihinde canlandırılan, gerçek olmayan düşünce veya tasarım.
Cümlem: Gece uyumadan önce uçan bir araba hayâl ettim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mete’nin yeni oyuncağı neydi?


Cevap : Maket uçak


2. Mete’nin oyuncağı dedesini neden şaşırttı?


Cevap : Maket uçağın gökyüzünde süzülmesine ve uçmasına çok şaşırdı.


3. Mete’nin dedesi çocukluğunda hangi oyunları oynuyordu?


Cevap : Tahtadan uçak, topaç çevirmece, çember çevirmece, çelik çomak, tombik, beştaş ve bezirganbaşı oyunları oynuyordu.


4. Mete, dedesine nasıl bir söz verdi?


Cevap : Bu güzel oyunları arkadaşlarına öğreteceğine ve unutturmayacağına söz verdi. 


5. Büyüklerinizin çocukken oynadığı oyunlar Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara benziyor mu? Oyunların benzer ve farklı yönlerini anlatınız.


Cevap : Evet, büyüklerimin çocukken oynadığı oyunlar Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara benziyor. Benzer yönleri, her iki neslin de açık havada ve arkadaşlarla oyun oynayarak eğlenmesi. Farklı yönleri ise bazı oyunların kuralları ve kullanılan malzemelerin değişmesi; örneğin biz daha modern oyuncaklar kullanıyoruz, dedelerimizin oyunları ise daha basit ve doğal malzemelerle oynanıyormuş.


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görselleri inceleyiniz. Görselleri olayların oluş sırasına göre sıralayınız. Olayları sırasıyla yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları”

  1. Mete ile dedesi maket uçak uçurtmak için gitmesi.
  2. Dedenin, maket uçağın uçmasına şaşırması
  3. Son olarak dedenin Mete’ye eskiden oynadığı oyunları anlatması.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 23 Cevapları


Soru : Bir büyüğünüze en sevdiğiniz oyunu tanıtan mektup yazınız. Yazınızda selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. Yazınıza başlamadan önce yazma ortamını değerlendiriniz.


Cevap :

Sevgili Dedem,
Merhaba. Size en sevdiğim oyun olan “Beştaş” oyununu tanıtacağım.

Beştaş, hem eğlenceli hem de zekâ geliştiren bir oyundur. Oyun için beş küçük taş kullanıyoruz. Taşları sırayla havaya atıp yakalıyoruz ve farklı hareketlerle çeşitli turlar yapıyoruz. Oyunu arkadaşlarımızla veya ailemizle oynayabiliyoruz. Hem el becerimizi hem de dikkatimizi geliştirdiği için çok seviyorum. Siz de denemek isterseniz çok eğleneceğinize eminim.

Tarih : ..20__
İmza : ……………………………………
Adı Soyadı : ……………………………………


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


Soru : Aile büyüklerinizin geçmişte oynadıkları oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakları karşılaştıran bir konuşma planlayınız. 


Cevap :

KONUŞMA PLANIM

  • Tarih: ..20__

  • Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım

  • Konuşmacı: Ben

  • Konuşma Süresi: 5 dakika

  • Konuşma Konusu: Aile büyüklerimizin geçmişte oynadığı oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakların karşılaştırılması

  • Anahtar Sözcükler: tahta oyuncaklar, modern oyuncaklar, hayal gücü, teknoloji, eğlence, beceri gelişimi


Soru : Sınıf arkadaşlarınıza hazırladığınız plana uygun bir konuşma yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere aile büyüklerimizin çocukken oynadığı oyuncaklarla günümüzde bizim oynadığımız oyuncakları karşılaştıracağım. Geçmişte tahta arabalar, topaçlar ve bez bebekler vardı. Bu oyuncaklar hayal gücümüzü geliştirmemize yardımcı oluyordu. Günümüzde ise teknoloji ile yapılan oyuncaklar, bilgisayar oyunları ve robotlar daha fazla dikkat çekiyor. Ancak her iki dönemde de oyun oynamak hem eğlenceli hem de becerilerimizi geliştiren bir etkinliktir. Siz de bu karşılaştırmayı düşündüğünüzde farkları ve benzerlikleri görebilirsiniz.

Adı Soyadı: …………………………………………
İmza: …………………………………………



 

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 18-19 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 18-19 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehberlik eden değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 18-19 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 18, 19 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli bir kaynak olarak öne çıkar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 18-19


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 18 Cevapları


Soru : Verilen sözcüklerle ilgili aklınıza gelenleri kutulara yazınız.


Cevap

Çocuk: Oyun, arkadaş, okul, oyuncak, neşe, kahkaha, merak, ders, spor, hayal

Eğlence: Oyun, kutlama, park, müzik, tiyatro, sinema, gezi, şarkı, dans, aktivite


Soru : Kutulara yazdığınız sözcükleri kullanarak bir hayâlinizi veya yeteneğinizi anlatınız.


Cevap :  Ben çocukken arkadaşlarımla parkta oyun oynamayı çok severdim. Oyun oynarken hayal gücümü kullanır, kendi küçük hikâyelerimi oluştururdum.

Derslerden sonra oyuncaklarımla eğlenceli aktiviteler yapar, kahkaha atar ve neşelenirdim. Müzik ve dansla yeteneğimi geliştirmeye çalışır, tiyatro ve sinema izleyerek farklı dünyaları keşfederdim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Evet, Dokuztaş oyunu arkadaşlarımla oynadığım bazı masa ve strateji oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem düşünmemi sağladı hem de arkadaşlarımla yarışırken keyifli vakit geçirdim. Kuralları öğrendikten sonra oyunu daha da sevdim ve bir dahaki sefere daha iyi oynamak için sabırsızlanıyorum.



 

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 172-173-174-175-176-177 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini tekrar etmeleri ve eksiklerini görmeleri için önemlidir. Bu bağlamda İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerini ve bilgilerini uygulamalı olarak değerlendirmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 172, 173, 174, 175, 176, 177 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını artıran değerli bir kaynak olarak öne çıkar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Pekiştirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177


Soru : Metni okuyup tamamlayınız.

KORAY VE FINDIK 

Güzel bir pazar sabahıydı. Koray erkenden uyandı. Annesi
uyanmış, mutfakta kahvaltı hazırlıyordu.

Koray annesine yardımcı olmak için ekmekleri yemek masasına götürdü. Koray, kahvaltı hazırlanana kadar sorumluluklarını yerine getirmek istedi. Koray, mamasını vermek için bahçeye köpekleri Fındık’ın yanına gitti ve mamasını verdi. Ardından Fındık’ın topuyla oyun oynamaya başladılar.

Koray, Fındık’ın topunu yanlışlıkla çalıların arasına atmıştı. Bir çığlık sesi duydu.


Cevap :  Koray çığlık sesinin geldiği yere koştu ve çalıların arasındaki topu buldu. Fındık da topu görünce sevinçle havlamaya başladı. Koray ve Fındık, birlikte top oynayarak güzel bir gün geçirdiler.


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle soru cümlesi yaparak yazınız.


Cevap :

Babam bana kitap aldı.
Soru cümlem: Babam bana kitap aldı mı?

Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi.
Soru cümlem: Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi mi?

Ayşe ile kütüphaneye gittik.
Soru cümlem: Ayşe ile kütüphaneye gittik mi?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 173 Cevapları


Soru : Görsellerden hareketle sandviç yapımı aşamalarını sırasıyla yazınız.


Cevap :

  1. İlk olarak iki dilim ekmeği hazırladım.
  2. Ekmeğin arasına peynir ve domates yerleştirdim.
  3. Ardından salatalık ve marul ekledim.
  4. Son olarak ekmeği kapatarak sandviçi tamamladım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 174 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki neden sonuç ilişkisini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Cümle: Dengeli ve düzenli beslendiğim için sağlıklıyım.
Sonuç: Sağlıklı olması
Neden: Dengeli ve düzenli beslenmesi

Cümle: Dişlerimi fırçalamadığım için dişlerim çürüdü.
Sonuç: Dişlerinin çürümesi
Neden: Dişlerini fırçalamaması

Cümle: Spor yaptığım için güçlüyüm.
Sonuç: Güçlü olması
Neden: Spor yapması

Cümle: Akşam erken yattığım için sabah erken uyandım.
Sonuç: Sabah erken uyanması
Neden: Akşam erken yatması


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 175 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki hataları bulunuz. Örnekteki gibi hataları işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 176 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki kendisine benzeyen ve kendisine benzetilen nesneleri tabloya yazınız.


Cevap :

  1. Ülkemiz cennet gibi güzeldir.
  2. Ahmet’in altın gibi kalbi vardır.
  3. Selin arı gibi çalışkan bir öğrencidir.
  4. Milletimiz vatanımızı aslanlar gibi savundu.
  5. Özge melek gibi bir insandı.

Benzetilen (kendisine benzetilen):

  1. Ülkemiz → cennet
  2. Ahmet’in kalbi → altın
  3. Selin → arı
  4. Vatanımız → aslan
  5. Özge → melek

Benzeyen (kendisine benzeyen):

  1. cennet → Ülkemiz
  2. altın → Ahmet’in kalbi
  3. arı → Selin
  4. aslan → Vatanımız
  5. melek → Özge

Soru : Kısaltmalarla açılımlarını eşleştiriniz.


Cevap :

  • T.C. → Türkiye Cumhuriyeti

  • KD → Kuzeydoğu

  • MEB → Milli Eğitim Bakanlığı

  • TCDD → Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 177 Cevapları


Soru : Çocuklar kütüphaneden kitap alırken kitapların adını söylemek yerine kitaplardaki etiketlerde yazan sözcüklerin zıt anlamlarını söylemiştir. Çocuklarla aldıkları kitapların etiketlerini eşleştiriniz.


Cevap :

  • Ben üstünde “arka” ve “eski” yazan kitapları aldım. → ÖN – YENİ

  • Ben üstünde “ilk” ve “doğru” yazan kitapları aldım. → SON – YANLIŞ

  • Ben üstünde “pahalı” ve “erken” yazan kitapları aldım. → UCUZ – GEÇ

  • Ben üstünde “yumuşak” yazan kitabı aldım. → SERT



 

error: Content is protected !!