İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192, 193 Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve metin içindeki bilgileri anlama düzeylerini artırmak için hazırlanmış sorularla doludur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların dikkatini çekerek onların dil ve okuma-anlama yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere metinleri anlama ve etkinlikleri doğru bir şekilde çözme konusunda yardımcı olmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İş Makineleri Çeşit Çeşit Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara iş makineleri hakkında bilgi verirken, aynı zamanda okuma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu metin, iş makinelerinin farklı türlerini anlatarak çocukların merakını uyandırır. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları içerisindeki etkinlikler, öğrencilerin metni anlamalarını ve farklı makineleri tanımalarını sağlarken, aynı zamanda eğlenceli ve öğretici bir öğrenme süreci sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-193


İŞ MAKİNELERİ ÇEŞİT ÇEŞİT

Çevrende gördüğün binalar, köprüler ve yollar nasıl yapılıyor dersin? Elbette çeşit çeşit iş makinelerinin yardımıyla. İnsanlar bu makineleri kullanarak binaları, köprüleri ve yolları, hem hızla hem de kolayca yapabiliyorlar. Bu iş makinelerinden bazılarını tanımaya ne dersin?

Yandaki gibi büyük kazı makinelerine ekskavatör denir. Ekskavatörün kocaman kepçesi ve hareketli kolu sayesinde derin çukurlar açılabilir. Bu nedenle bu makineye kazıcı da denir.

Yandaki silindir, üzerinden geçtiği yerlerin düzleşmesini sağlar. Silindir, özellikle yol yapımında kullanılır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


İşte bir kule vinç! Kule vinç, insanların kaldıramayacağı kadar ağır
yükleri çok yükseklere kaldırmaya yarar. Gökdelenlerin yapımında kule vinç kullanılır.

Yanda gördüğün özel bir kamyon. Arkasındaki sarı beyaz çizgili bölüm, bir beton karma makinesi. Bu bölümün içinde sıvı beton var. Beton, inşaatların yapımında kullanılır. Ancak beton karıştırılmazsa hemen katılaşır. O zaman da inşaat yapımında kullanılamaz. Betonun taşınırken katılaşmasını önlemek için sürekli karıştırılması gerekir. Beton karma makinesi döndükçe beton karışır ve katılaşmaz.

Pınar DÜNDAR Meraklı Minik dergisi


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-193 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 Cevapları” öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Çocuk Bayramı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile bayramın toplumsal önemini öğrenmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” etkinliklere yönelik yanıtlarla öğrencilerin dikkatini çekerken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayıncılık” sayfalarında geçen çocuk bayramı ile ilgili konuları derinlemesine ele alır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz 23 Nisan ile ilgili şiirleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Göklerden bir ses geldi,
Türk milletine hitap etti,
Atatürk dedi ki:
“Millet egemen olacak,
Egemenlik kayıtsız, şartsız, milletin olacaktır!”

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Cumhuriyetin temelleri,
Türk milletinin zaferi!

2. Şiir: Bayramın Neşesi

Bugün bayram, hep birlikte,
Çocuklar sevinç içinde,
Gülerek, oynayarak,
Kutlayalım bu günü!

23 Nisan, ne güzel gün,
Atatürk’ün hediyesi,
Çocuklara özgürlük,
Ve her türlü eşitlik!


Soru : Öğretmeninizin aralıklarla duraklatacağı metni dikkatle dinleyiniz. Öğretmeninizin duraklattığı yerlerden sonra metindeki olayların nasıl geliştiği veya sonuçlandığı hakkında tahminde bulununuz.


Cevap : Bu kısımda yer alan etkinliği sınıf içerisinde yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a . Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını konu almaktadır.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı başlıklar yazınız.


Cevap :

  • 23 Nisan Çocuk Bayramı
  • Ata’nın Bayram Hediyesi

2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

  • (2) Bayram töreninde “Bayrak” şiirini okudum.
  • (3) Törene katılanlar beni coşkuyla alkışladılar.
  • (4) Törenden sonra belediye başkanını ziyaret ettik.
  • (5) Belediye başkanı, görevini geçici olarak bana teslim etti.
  • (1) Dün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutladık.
  • (6) Ben de belediye başkanı gibi davranarak bir emir verdim.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevabını belirleyip başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


1. Bütün çocukların mutlu bir gün geçirmelerinin sebebi neymiş?


Cevap : TBMM’nin açılış yıldönümü


2. Gökçe’nin okuduğu şiirin baslığı neymiş?


Cevap :  Bayrak


3. Gökçe’nin okulundaki törenden sonra sembolik olarak üstlendiği görev neymiş?


Cevap : belediye başkanlığı


4. Gökçe’nin sembolik olarak üstlendiği görevde verdiği emir hangisiyle ilgiliymiş?


Cevap : Şehrine bir çöp arıtma tesisi kurulması


5. Metnin türü nedir?


Cevap : Günlük


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Ülkemize her milletten turist gelmesi çok güzel. = Ulus

Vatanım için çok çalışıyorum. = Yurt

Cumhuriyet yönetimiyle bazı özgürlüklere kavuştuk. = Hürriyet

Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır. = İş

Tüm sorulara doğru cevap verdim. = Yanıt

Yarın bize misafir geleceğini öğrendim. = Konuk

Dünya barışı için çok çalışmalıyız. = Sulh

Dünyada, çocuklara bayram armağan edilen tek ülkeyiz. = Hediye


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Konuşma ve dinleme kurallarının neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Konuşma ve dinleme kuralları, sağlıklı ve etkili iletişim için çok önemlidir. Konuşma kurallarından bazıları şunlardır:

  • Kısa ve net konuşmak: Düşüncelerimizi açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etmek gerekir.
  • Diksiyon: Sözlerimizi doğru bir şekilde söylemek ve düzgün bir şekilde telaffuz etmek önemlidir.
  • Nazik olmak: Karşımızdaki kişiye saygı göstererek, kaba ve kırıcı sözlerden kaçınmalıyız.
  • Göz teması kurmak: Konuşurken karşımızdaki kişiyle göz teması kurarak, ona saygı gösterdiğimizi ve söylediklerimize dikkat ettiğimizi hissettirmeliyiz.

Dinleme kuralları da önemlidir:

  • Dikkatle dinlemek: Konuşanı dikkatle dinlemek, söylenenleri tam anlamak gerekir.
  • Kesmeden dinlemek: Karşımızdaki kişi konuşurken sözünü kesmemek, onu bitirmesine izin vermek gerekir.
  • Empati kurmak: Karşımızdaki kişinin duygularını anlamaya çalışmak ve ona saygı göstermek önemlidir.
  • Geri bildirim yapmak: Dinlediklerimize uygun bir şekilde cevap vererek iletişimi güçlendirebiliriz.

Bu kurallara uymak, hem daha verimli bir iletişim sağlar hem de karşılıklı saygıyı artırır.


Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyip gördüklerinizi konuşma kurallarına uyarak anlatınız. bir dünya etrafında tüm milletten çocukların el ele tutuşarak çember oluşturması


Cevap : Görselde, bir dünya simgesi etrafında farklı milletlerden çocuklar el ele tutuşarak büyük bir çember oluşturmuş. Çocuklar, birbirlerine sımsıkı bağlanmış ve hep birlikte barış, dostluk ve birlik mesajı veriyorlar. Her bir çocuk farklı bir kültürü ve milleti temsil ediyor gibi görünüyor. Bu, tüm dünyadaki çocukların kardeşçe bir arada yaşamasının ve birbirlerine saygı duymasının simgesi olabilir. Çevrelerindeki dünya da, bu birliğin evrensel bir anlam taşıdığını gösteriyor. Bu görsel, çocukların dünya çapında barış içinde yaşamaları için umut veren güçlü bir mesaj veriyor.


Soru : c. Görseli, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilişkilendirip duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız


Cevap :

Başlık: Dünyada Barış ve Kardeşlik İçin El Ele

Görseldeki çocuklar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın ne kadar önemli bir mesaj verdiğini hatırlatıyor. Bu bayram, tüm çocukların eşit haklara sahip olduğu, barış içinde bir dünya kurma amacını taşır. Dünya etrafında el ele tutuşan çocuklar, farklı kültürlerden, farklı milletlerden olsalar da birbirlerine olan bağlılıklarıyla barışı simgeliyor. Bu görsel bana, Atatürk’ün “Yurdun gerçek efendisi çocuklardır” sözünü hatırlatıyor. 23 Nisan, yalnızca Türkiye’nin değil, tüm dünya çocuklarının bayramıdır ve hep birlikte daha güzel bir dünya için el birliğiyle çalışmanın önemini vurgular.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda yaşadıklarınızı aşağıya yazınız.


Cevap :

23 Nisan 2024, Salı

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı coşkuyla kutladık. Sabah okula gittiğimde her yer bayraklarla süslenmişti. Öğretmenimiz bayramın önemini anlatan bir konuşma yaptı. Atatürk’ün çocuklar için yaptığı bu özel günü kutlamak gerçekten çok anlamlı. Hep birlikte “Çocuk Bayramı” şarkısını söyledik. Çok keyifliydi! Ayrıca, okulda oyunlar oynadık ve arkadaşlarımızla eğlendik. Bu bayramın sadece Türkiye’de değil, tüm dünyadaki çocuklar için olduğunu düşündüm ve çok mutlu oldum. Bugün çok güzel bir gündü, bayramın tadını çıkardım!


Soru : b. Yazdıklarınıza göre tablodaki soruları uygun sütundaki kutucukları “✓” ile işaretleyerek cevaplayınız.


Cevap :

Sağ üst köseye tarih yazdınız mı? (Evet)
Günlüğe baslarken hitap ifadesi kullandınız mı? (Evet)
Gün içerisinde yasadığınız önemli olayları sırasıyla yazdınız mı? (Evet)


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Örneklerdeki gibi kelimelerin son hecesiyle başlayan birer kelime oluşturunuz. Her gruptaki son kelimeyi anlamına uygun olarak kullanacağınız birer cümle yazınız.


Cevap :

  • ülke = kedi = dize
  • kare = rende = dere
  • masa = sandalye = yelkenli
  • boya = yalan = ankara
  • neşe = şeker = kereste
  • sıra = ranza =  zargana
  • saat  = atak = aktar

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221-222-223-224-225-226-227 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220 Cevapları”, öğrencilerin “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Bayrağım Metni Etkinlik Cevapları” üzerinde çalışmasına olanak tanır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metnin her bir bölümüne dair rehberlik sağlayan cevaplar içerir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayıncılık”, bayrağın tarihsel ve kültürel önemini öğretirken, öğrencilerin metni anlamalarını pekiştirecek şekilde tasarlanmıştır.


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Bayrağımızı nerelerde görüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Bayrağımızı okullarda, devlet dairelerinde, resmi törenlerde, bayramlarda, evlerin balkonlarında, spor müsabakalarında, askerî alanlarda ve yurt dışında elçiliklerimizde görebiliriz. Bayrağımız, bağımsızlığımızı ve milletimizin birliğini temsil eder.


Soru : Bayrağımızın rengini belirtip üzerindeki sembolleri tanıtınız.


Cevap : Bayrağımız kırmızı renklidir. Üzerinde beyaz bir ay ve yıldız bulunur. Ay İslam’ı, yıldız ise bağımsızlığımızı temsil eder.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Bayrak” kelimesinin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

“Bayrak” kelimesinin bize hatırlattıkları şunlardır ;

  1. Vatan
  2. Millet
  3. Bağımsızlık
  4. Şehit
  5. Ay
  6. Yıldız
  7. Kırmızı
  8. Saygı
  9. Özgürlük
  10. Birlik

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz. Sonra bu kelimeleri aşağıdaki bulmacadan bulup ilgili kutucukları boyayınız. Boyamadığınız kutucuklardaki harfleri sırasıyla yazarak şifreyi belirleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 Cevapları”

Şifre : Bayrağımız Bizi Gururlandırır.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? Başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Şiirde, bayrağımızla ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden söz edilmiştir:

  • Bayrakların en güzelidir.
  • Üzerinde ay yıldız vardır.
  • Ulusumuz için çok değerlidir.

Diğer seçeneklerde şiire yer verilmemiştir.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını şiirden bulup yazınız.


Cevap :

  • SevimliŞirin
  • AkBeyaz
  • KırmızıAl
  • MilletUlus
  • SüratHız

Soru : b. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

  • GüzelÇirkin
  • BeyazSiyah
  • VarYok
  • ÖzgürEsir
  • GökYer

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Sizce bayrağımız neden bizleri gururlandırır? Bayrağımıza neden saygı duymalıyız? Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Bayrağımız bizleri gururlandırır çünkü milletimizin bağımsızlığını, özgürlüğünü ve vatan sevgisini temsil eder. Şehitlerimizin kanıyla kazanılmış bu bayrak, birlik ve beraberliğimizin en önemli simgesidir. Bayrağımıza saygı duymalıyız çünkü o, geçmişimizin değerlerini ve geleceğimizin umutlarını taşır. Bayrak, yalnızca bir kumaş parçası değil, ulusumuzun onuru ve gururudur.


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki gazete haberini inceleyiniz. Bu haberle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.

Şahinbey ilçesindeki Yeditepe Mahallesi’nde yaşadığı apartmanın önünde 10 Kasım tarihinde oynarken yere düştüğünü gördüğü Türk bayrağını buradan alarak öptükten sonra katlayıp yanına alan 5 yaşındaki Bahar Kılıç’ın görüntüleri sosyal medyada yer aldı. (…)

Türk bayrağını sevdiğini anlatan küçük kız, “Bayrağı alınca ceketimin içine koydum düşmesin diye. Çünkü onun üzerinde şehitlerimizin kanı var. Bayrak yere düşmez. Onu alınca annemin yanına götürdüm. Sonra da oyunuma devam ettim.” diye konuştu. (…)


Cevap : Bu haber, küçük Bahar Kılıç’ın Türk bayrağına duyduğu saygıyı ve sevgiyi çok güzel bir şekilde gösteriyor. 5 yaşında bir çocuğun bayrağın değerini bu kadar erken yaşta bilmesi gerçekten etkileyici. Bahar’ın bayrağı yerden alıp öpmesi ve saygılı bir şekilde katlayıp saklaması, bayrağımıza olan saygıyı ve vatan sevgisini küçük yaşta öğrenmenin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Bu tür haberler, Türk milletinin bayrağını ve değerlerini geleceğe taşımak için çocuklara nasıl bir miras bıraktığımızı gözler önüne seriyor. Bahar’ın açıklamaları, bayrağımızın sadece bir simge değil, şehitlerimizin hatırasını taşıyan kutsal bir değer olduğunu anlatıyor. Bu tür davranışlar, toplumda birlik ve beraberliğin önemini pekiştiriyor.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki bayrak görsellerini inceleyiniz. Numaralanmış bayraklar ile Türk bayrağının benzerlikleri, farklılıkları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Türk bayrağı, kırmızı zemin üzerinde beyaz bir ay ve yıldızdan oluşur. Bayraklardaki benzerlikler, çoğu ülkenin bayraklarında bir simge veya renk kullanılmasıdır, ancak Türk bayrağının sembolleri, özgürlüğü, bağımsızlığı ve şehitlerimizin hatırasını temsil eder. Farklılıklar ise, diğer ülkelerin bayraklarında farklı renkler, semboller veya düzenlemeler olabilir. Türk bayrağı, milli birlik ve beraberliği simgelerken, her ülkenin bayrağı kendi kültürüne ve tarihine özgü anlamlar taşır.


Soru : b. Aşağıdaki soruları, ilgili bayrak görsellerinin numarasının yer aldığı kutucukları boyayarak cevaplayınız.


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2 ve 7


• Hangilerinde yalnız Türk bayrağındaki renkler vardır?


Cevap : 2, 3, 4, 6, 8 ve 9


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. İstiklâl Marşımızın sözlerini, Türkçe ders kitabınızın 3. sayfasına bakarak aşağıya yazınız.


Cevap :

İSTİKLÂL MARŞI

Kahraman OrdumuzaKorkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

Çatma, kurban olayım çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl,
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl.

MEHMET AKİF ERSOY


Soru : b. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek İstiklâl Marşımızın sözlerini okuyunuz.


Soru : c. İstiklâl Marşımızın ilk iki kıtasını ezberleyerek coşkuyla seslendiriniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : 23 Nisan ile ilgili şiirler bularak sınıfa getiriniz.


Cevap :

1. Şiir: 23 Nisan

Göklerden bir ses geldi,
Türk milletine hitap etti,
Atatürk dedi ki:
“Millet egemen olacak,
Egemenlik kayıtsız, şartsız, milletin olacaktır!”

Bugün 23 Nisan,
Çocukların bayramı,
Cumhuriyetin temelleri,
Türk milletinin zaferi!

2. Şiir: Bayramın Neşesi

Bugün bayram, hep birlikte,
Çocuklar sevinç içinde,
Gülerek, oynayarak,
Kutlayalım bu günü!

23 Nisan, ne güzel gün,
Atatürk’ün hediyesi,
Çocuklara özgürlük,
Ve her türlü eşitlik!


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 215-216-217-218-219-220 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İyilik Eden İyilik Bulur Metni Etkinlik Cevapları” için doğru ve açıklayıcı yanıtlar sunar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapabilmesi için ipuçları ve örnekler sağlar. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayıncılık” sayfaları, metnin anlaşılmasına yönelik detaylı açıklamalarla tamamlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 207-208-209-210-211-212-213-214


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Karagöz ve Hacivat ile ilgili defterinize yazdığınız bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Karagöz ve Hacivat ile İlgili Bilgiler:

  1. Türk Gölge Oyunu: Karagöz ve Hacivat, geleneksel Türk gölge oyununun baş kahramanlarıdır. Bu oyun, eğlenceli diyaloglarla toplumu eğitirken güldüren bir sanat formudur.
  2. Kökeni: Osmanlı döneminde ortaya çıktığı düşünülen bu oyun, özellikle Ramazan aylarında halkın eğlencesi olmuştur. Rivayete göre Karagöz ve Hacivat, Orhan Gazi döneminde yaşamış gerçek kişiler olabilir.
  3. Karakterler:
    • Karagöz: Halkın temsilcisidir. Samimi, hazırcevap ve biraz kaba bir kişiliğe sahiptir.
    • Hacivat: Eğitimli, nazik ve ince konuşan bir karakterdir. Çoğu zaman Karagöz’e laf anlatmaya çalışır.
  4. Özellikler: Karagöz ve Hacivat oyunları, genellikle günlük yaşam sorunlarını, toplumsal olayları ve insan ilişkilerini mizahi bir dille işler.
  5. Kültürel Miras: UNESCO tarafından “Somut Olmayan Kültürel Miras” olarak kabul edilen Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır ve hala pek çok yerde sahnelenmektedir.

Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? İzlediyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Karagöz ve Hacivat gösterisi izledim. Gösteride Hacivat’ın bilgiç konuşmaları ile Karagöz’ün komik yanlış anlamaları çok eğlendiriciydi. Diyaloglar hem güldürüyor hem de düşündürüyordu. Geleneksel Türk sanatının ne kadar etkileyici olduğunu bir kez daha fark ettim.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Anlamlarından hareketle bu kelimeleri belirleyip noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. Kömür: Siyah renkli katı yakıt.

2. Karga: Tüyleri kara renkte, tarla ve bahçelere çok zarar veren kuş.

3. Arsa: Üzerine yapı yapılmak için ayrılmış yer.

4. Dal: Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.

5. Odun: Yakılmak için kesilmiş, parçalanmış ağaç.

6. Sığır: Eti, sütü, derisi ve kılı için yetiştirilen hayvan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Hacivat ne istemek için Karagöz’e gitmiş?


Cevap : Hacivat, kış mevsiminde odun ve kömür bulamadığı için yakacak istemeye gitmiş.


2. Hacivat yaz mevsimini nasıl geçirmiş?


Cevap : Hacivat yazın arkadaşlarıyla gezip eğlenmiş, denize gitmiş, yeme içme ve eğlenceye para harcamış.


3. . Karagöz, “Kaderim bu!” diyen Hacivat’a ne demiş?


Cevap : Karagöz, “Canım sen yaz günü gez oyna. Kış olunca kaderim bu de. Olur mu öyle?” diyerek Hacivat’ı eleştirmiş.


4. Karagöz kime acıdığı için Hacivat’a yardım etmiş?


Cevap : Karagöz, Hacivat’ın küçük çocuklarına acıdığı için yardım etmiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Verilen ipuçlarına göre metnin varlık kadrosunu oluşturan görsellerdeki kişilerin adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 Cevapları”

Soru : b .Bu görsellere ve metne göre aşağıdaki özelliklerin kime ait olduğunu belirleyip adını noktalı yere yazınız.


Cevap :

1. Karagöz: Uzun ve sivri sakala sahiptir.

2. Karagöz: Düşünmeden, kaba ifadelerle konuşur.

3. Hacivat: Nazik, açık ve anlaşılır konuşur.

4. Hacivat: Kulakları iyi duymadığından söylenenleri yanlış anlar.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlatılanları kendi cümlelerinizle kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Hacivat, kışın odun ve kömür bulamadığı için Karagöz’den yardım istemeye gelir. Ancak Karagöz, Hacivat’ı yazın sorumsuzca harcama yaptığı için eleştirir. Hacivat pişman olduğunu söyleyince Karagöz, çocuklarına acıyarak elindekilerin yarısını paylaşır. Karagöz, Hacivat’a her yazın bir kışı olduğunu ve önceden tedbirli olması gerektiğini öğütler.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını metinden bulup yazınız.


Cevap :

1. Kötüİyi
2. AzÇok
3. ZenginFakir
4. BüyükKüçük
5. AkKara


6. ETKİNLİK 


Soru : Noktalı yerlere verilen kelimelerden uygun olanları yazarak aşağıdaki özlü sözleri tamamlayınız.


Cevap :

Sakla ….samanı…….. gelir zamanı.
Her yazın bir …..kışı………….. vardır.
Güvenme …….varlığa…………., düsersin ………..darlığa……. .
Ayağını …………yorğanına…………….. göre uzat.
Damlaya damlaya ……..göl…… olur.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Selin:
— Yemeğimi yedikten sonra parka gidebilir miyim anneciğim?
Annesi:
— Elbette kızım. Dikkatli ol ama.


Soru : b. Aşağıdaki oyun metninin kutucuklarına uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, sınıfta canlandırınız.


Cevap :

Hacivat: Hoş geldin sevgili Karagöz’üm (.)
Karagöz: Hoş bulduk, kel kafalı kara üzüm (.)
Hacivat: Nereden geliyor, nereye gidiyorsun bakalım (? )
Karagöz: Bir yere gittiğim yok, oğlumla okuma yazma çalıştık (.) Biraz gezeyim, dedim (.)
Hacivat: Aferin sana (.) Peki, öğrendin mi okuma yazmayı (? )


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Hacivat’ın cümlelerindeki kutucuklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Dedim ki, Karagözüme gideyim, onunla sohbet edeyim (.)
Evde misin, Karagöz’üm (?)
Sana bir mâniyle sesleneyim (:)
Çayıra saldın mı koyunu (?)
Bolca içirdin mi suyunu (?)
Ah, Karagöz’üm, gel artık!
Birlikte başlatalım şu oyunu (.)


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda adları verilen noktalama işaretlerini kullanabileceğiniz cümleler yazınız. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Nokta (.): Bugün hava çok güzel.
  • Ünlem (!): Ne kadar güzel bir manzara bu!
  • Virgül (,): Elma, armut, muz ve portakal aldım.
  • Kesme İşareti (’): Atatürk’ün sözlerini çok severim.
  • Soru İşareti (?): Bu kitabı kim yazdı?
  • Kısa Çizgi (-): Türkçe-İngilizce sözlük aldım.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Farklı ülkelere ait bayrak görsellerini inceleyiniz.


Cevap : Merak ettiğiniz ülkelerin bayraklarınız incelemenizi tavsiye ederiz.


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207-210-211-212-213-214 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, “Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor” metni ile ilgili etkinliklerin çözümüne yardımcı olur. Bu sayfalardaki sorular, öğrencilerin metnin içeriğini daha iyi anlamalarını sağlar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve öğrenim süreçlerini desteklemek için hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan Cino’nun Dişi Ağrıyor Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hayvanlarla olan ilişkilerini pekiştirirken, sağlık konularına da dikkat çekmektedir. Bu etkinlikler, öğrencilerin empati kurma yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları, dersin daha etkili bir şekilde öğrenilmesine katkıda bulunarak, keyifli bir öğrenme deneyimi sunar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117


HAZIRLIK ÇALIŞMASI 


Soru : Diş bakımı ve diş temizliğiyle ilgili öğrendiğiniz bilmeceleri arkadaşlarınıza sorunuz.


Cevap :

Bilmecesi: “Küçük küçük, bembeyaz, yerinde durmaz, yediğimiz her şeyle hep bir aradadır!”
Cevabı: Diş


Soru : Dişlerinizi ne sıklıkta ve nasıl fırçalıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Dişlerimi günde en az iki kez, sabah kahvaltıdan sonra ve gece yatmadan önce fırçalıyorum. Diş fırçamı diş macunuyla birlikte kullanıyorum. Fırçayı dairesel hareketlerle ve diş etlerime zarar vermeden dikkatlice uyguluyorum. Ayrıca, dişlerimin her tarafını fırçalamaya özen gösteriyorum, böylece temiz ve sağlıklı kalıyorlar.


Soru : Görsellerini inceleyip okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Sürekli şeker yiyen küçük bir tavşanın dişleri çürüyünce, diş doktoruna gitme zorunluluğu doğdu.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen ve numaralanmış görsellerle ifade edilen kelimeleri belirleyip yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”

Soru : b. Yazdığınız kelimelerin anlamlarını aşağıdan bulup görsel numarasını ilgili kutucuğa yazınız.


Cevap :

(2) Vücudun herhangi bir yerinde duyulan şiddetli acı.
Bir oyuğun, bir kovuğun içine doldurulan madde.
(4)  Diş, ağız bakımıyla ve hastalıklarıyla uğrasan doktor.
(3) Dişlerin arasını temizlemek amacıyla kullanılan özel ip.
(5) İlaçların hazırlandığı veya hazır ilaçların satıldığı yer.
(1) Sağlamlığını, dayanıklılığını yitirmiş olan.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki görselleri numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Tavşan Cino’nun görünüş özellikleri nelermiş?


Cevap : Tavşan Cino’nun pembe minik bir burnu, uzun sivri kulakları ve pofuduk yanakları varmış.


2. Tavşan Cino’nun dişleri niçin ağrımaya başlamış?


Cevap : Tavşan Cino’nun dişleri, çok şeker ve çikolata yediği için ağrımaya başlamış. Ayrıca dişlerini fırçalamayı ihmal etmesi de bu durumu etkilemiş.


3. Tavşan Cino, Dişlek Sincap’la nerede tanışmış?


Cevap : Tavşan Cino, diş doktoruna gitmek için bekleme salonunda Dişlek Sincap ile tanışmış.


4. Dişlek Sincap, dişlerine nasıl bakıyormuş?


Cevap : Dişlek Sincap, şeker ve çikolata çok yemiyor, meyvenin kendisini yiyor. Kahvaltısında süt, yumurta ve çökelek peyniri bulunduruyor. Ayrıca, her gün diş ipi kullanarak diş aralarını temizliyor.


5. Diş doktoru, Tavşan Cino’ya neler söylemiş?


Cevap : Diş doktoru, Tavşan Cino’nun dişinin iltihaplandığını ve bu nedenle ağrıdığını söylemiş. Ayrıca, ilaç yazacağını ve düzenli bir şekilde kullanması gerektiğini belirtmiş. İltihap geçtikten sonra dişine dolgu yapacaklarını da eklemiş.


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metin, sürekli şeker yiyen Tavşan Cino’nun dişlerinin ağrıması sonucu diş doktoruna gitmesi ve diş sağlığının önemi hakkında bilgi vermektedir.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : “Diş Sağlığının Önemi: Tavşan Cino’nun Hikayesi”


5. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki dişlerin, sahiplerine neler söyleyebileceklerini belirleyip sınıfta canlandırınız.


Cevap :

1. Görsel:
“Bana her gün iki kez fırça ile baktığın, diş ipiyle aralarımı temizlediğin ve fazla çikolata yemediğin için çok teşekkür ederim. Bol vitaminli besinlerle beni güçlendirdiğin için de minnettarım!”

2. Görsel:
“Neden beni fırçalamıyorsun? Her gün temizlemeyi unuttun mu? Bak, yavaş yavaş sararıyorum. Eğer bu şekilde devam edersen yakında çürümeye başlayabilirim. Lütfen beni bu kadar ihmal etme!”

3. Görsel:
“Bak, ne hale getirdin beni! Eğer beni düzenli olarak fırçalasaydın ve o kadar şeker, çikolata yemeseydin, bu durumda olmazdık. Şimdi hem ben hem sen acı çekiyoruz. Belki de yakında beni çektireceksin ve dişsiz kalacaksın!”


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Verilen kelimelerden uygun olanı yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Diş sağlığımız için,
• Günde en az 2 defa, 2 dakikadan az olmamak üzere dişlerimizi fırçalamalıyız.
• Dişlerimizi fırçalarken nohut büyüklüğünde diş macunu kullanmalıyız.
• Şekerli besinleri olabildiğince az tüketmeliyiz.
• Dişlerimizi aşındırabileceğinden gazlı içecekler tüketmekten kaçınmalıyız.
• Fındık, fıstık gibi sert kuru yemişlerin kabuklarını asla dişlerimizle kırmamalıyız.
• Yararlı besinler tüketerek dişlerimizi güçlendirmeliyiz.
• 6 ayda bir diş hekimine muayene olmalıyız.
• Dişimizde çürük varsa tedavisini yaptırmalıyız.


2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiğiyle ilgili yönergeler yazınız.


Cevap :

  1. Diş fırçasına nohut büyüklüğü kadar diş macunu sıkmalıyız.
  2. Alt kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  3. Alt kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  4. Üst kesici dişlerimizin dış tarafını fırçalamalıyız.
  5. Üst kesici dişlerimizin iç tarafını fırçalamalıyız.
  6. Azı dişlerimizin yanlarını fırçalamalıyız.
  7. Azı dişlerimizin üst tarafını fırçalamalıyız.
  8. Dilimizi fırçalamalıyız.
  9. Yanaklarımızın iç taraflarını fırçalamalıyız.

2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki hikâyeyi okuyup istediğiniz gibi tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

Başlık: Dev ve Diş Arkadaşları

Bir zamanlar sevimli bir dev yaşarmış. Dişleri, dev fırça bulamadığı için fırçalamadığı için korkuyormuş. Bir gün dişlerden biri, “Eğer bizi fırçalamazsa hepimiz çürüyeceğiz!” demiş. Dişler, devin dikkatini çekmek için bir plan yapmış.

Her gece devin kulağına fısıldamışlar. Dev, “Fırçam yok!” diye gülmüş. Ama bir gece, bir diş cesaretle, “Bizi fırçalamazsan çürürüz!” demiş. Dev, dişlerini korumak için büyük bir fırça bulmak için yola çıkmış.

Sonunda dev, dev bir fırça bulmuş ve dişlerini fırçalamaya başlamış. Dişler mutlu olmuş, dev de gülümseyerek, sağlıklı dişleriyle mutlu günler geçirmiş.


Soru : b. Yazım ve noktalama kuralları yönünden yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltip yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Verilen metni arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Evinizde sıkça tükettiğiniz yemeklerin adlarını listeleyiniz.


Cevap :

  • Çorba (Mercimek, Tarator)
  • Pilav (Basmati, Domatesli)
  • Et yemeği (Köfte, Tavuk sote)
  • Sebze yemeği (Zeytinyağlı enginar, Ispanak)
  • Makarna (Spagetti, Penne)
  • Salata (Çoban salata, Mevsim salatası)
  • Tatlı (Sütlaç, Baklava)

“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115-116-117 İlke Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!