3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarımızın sağlığını koruma yollarını öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapmayı kolaylaştırır. Bu sayfalardaki çalışmalar, öğrencilerin gözlem yapma, sorgulama ve öğrendiklerini açıklama becerilerini geliştirmeyi hedefler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52-53 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52, 53 Cevapları, ödev ve sınav hazırlığında faydalı bir kaynak oluşturur. Böylece öğrenciler fen bilimlerinde daha başarılı olur ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarını öğrenirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 52-53


Soru : Duyu organlarınızdan birinin sağlığı bozulursa ne tür zorluklar yaşarsınız? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Duyu organlarımdan biri sağlıklı çalışmazsa, örneğin gözlerimde problem olursa görmede, kulaklarımda problem olursa duymada, burnumda problem olursa koku almada ve tat almada, dilimde problem olursa yiyecekleri tadında, derimde problem olursa sıcak, soğuk ve dokunmayı hissetmede zorluk yaşarım.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organlarımızın Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarımızın görevlerini öğrenmelerini destekler. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapmalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan sorular ve çalışmalar, öğrencilerin gözlem yapma, düşünme ve öğrendiklerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızın Görevleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirmelerine olanak tanır. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 49, 50, 51 Cevapları, ödev ve sınav hazırlıklarında pratik bir kaynak olarak kullanılabilir. Böylece öğrenciler fen bilimlerinde daha başarılı olur ve konuları kalıcı olarak öğrenirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızın Görevleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 49-50-51


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak duyu organlarının görevlerini tekrar edelim.


ETKİNLİK Duyu Organlarımızın Görevleri

Nasıl Yapacağız?

Soru: Aşağıda çeşitli nesnelerin ve duyu organlarımızın görselleri verilmiştir. Görselleri inceleyiniz.

Soru: Görevlerine göre duyu organlarımızı nesnelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 49-50-51 Cevapları”


 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları, öğrencilerin duyu organlarını tanıma ve görevlerini öğrenme sürecini destekler. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapmalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan çalışmalar, öğrencilerin gözlem yapma, sorgulama ve öğrendiklerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47-48 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuyu günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46, 47, 48 Cevapları, ödev ve sınav hazırlıklarında önemli bir kaynak niteliği taşır. Böylece öğrenciler fen bilimleri dersinde daha başarılı olabilir ve bilgilerini kalıcı olarak öğrenebilirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 46-47-48


1. Gözleriniz kapalıyken yüzünüzün önüne getirilen bir varlığı görebilir misiniz?


Cevap : Hayır, gözlerim kapalıyken varlığı göremem.


2. Sınıfın dışında durduğunuzda, sınıfta gürültü olup olmadığını nasıl anlarsınız? Açıklayınız.


Cevap : Sesleri işiterek sınıfta gürültü olup olmadığını anlayabilirim.


3. Hoşlandığınız ya da hoşlanmadığınız kokuları fark ettiğinizde ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Hoşlanmadığım kokulardan uzaklaşırım, hoşuma giden kokuları koklamaya devam ederim.


4. Yiyeceklerin tadını nasıl anlarsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Yiyecekleri tadarak lezzetini anlayabilirim.


5. Tencerenin sıcak olup olmadığını tencereye bakarak mı yoksa dokunarak mı anlarsınız? Açıklayınız.


Cevap : Dokunarak anlayabilirim çünkü tencerenin sıcaklığını gözle görmek mümkün değildir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru: Duyu organlarımızın neler olduğunu öğrendik Öğrendiklerimizi bir kez daha tekrar edelim. Bunun için sınıfınızda aşağıdaki etkinliği yapınız.

ETKİNLİK

Duyu Organlarımız Nasıl Yapacağız?

Etkinliğimizi, öğretmenimizin yardımı ile yapacağız.
* Öğretmenimiz bize, tahtanın önünde durarak duyu organlarımızdan birini söylesin.
* Duyu organını söylerken kendi duyu organlarından bir tanesini yanlış göstersin.
* Örneğin “görme duyu organımız’”‘ derken kulağını göstersin.
* Öğretmenimizin işaret ettiği duyu organını değil, görevini söylediği duyu organımızın ismini söyleyelim. Örneğin öğretmenimiz, “görme duyu organımız” derken kulağını gösterirse biz “göz” diye bağıralım.
* Yanlış duyu organımızın ismini söyleyen arkadaşımız, oyundan çıksın.
* En son üç arkadaşımız kalana kadar oyunumuzu sürdürelim.
* Oyunun sonunda kalan üç arkadaşımızı, hep birlikte alkışlayalım.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Bu etkinlikten, her duyu organımızın farklı bir görevi olduğunu ve duyu organlarını doğru tanımayı öğrendik.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Duyu Organları ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları, öğrencilerin duyu organları ve görevleri konusunu daha iyi anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin gözlem yapma, düşünme ve öğrendiklerini açıklama becerilerini geliştirmeye yöneliktir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organları ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuyu günlük yaşamla ilişkilendirmelerine imkân verir. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44, 45 Cevapları, ödev ve sınav hazırlıklarında öğrenciler için önemli bir kaynak oluşturur. Böylece öğrenciler fen bilimlerini daha severek öğrenir ve derslerde daha başarılı olabilirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organları ve Görevleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 44-45


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


1. Vitrinde gördüğünüz bir kazağı, arkadaşlarınıza anlatmaya çalışırken kazağın hangi özelliklerinden söz edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Kazağın rengi, modeli, büyüklüğü, dokusu ve kol uzunluğu gibi özelliklerinden söz edebilirim.


2. Vücudunuzdaki organların her birinin farklı görevleri var mıdır? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, organların her birinin farklı görevleri vardır; örneğin kalp kan pompalar, akciğerler oksijen alır.


3. Sağlığınızı korumak için alabileceğiniz önlemler nelerdir? Anlatınız.


Cevap : Sağlıklı beslenmek, düzenli egzersiz yapmak, temizliğe dikkat etmek, yeterince uyumak ve hastalıklardan korunmak için elleri yıkamak gibi önlemler alabilirim.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Mine eve geldi. İçeri girer girmez mutfaktan mis gibi bir koku yayıldı.

– Burası ne güzel kokuyor. Anneciğim sanırım kek yaptın, dedi.

Annesi, tezgâhın üstündeki keki gösterdi. Mine’ye bir dilim kek verdi. Mine, keki iştahla yemeye başladı.

– Teşekkür ederim anneciğim. Çok lezzetli olmuş. Görünüşü de çok güzel, dedi.

Annesi on dakika önce çay demlemişti. Mine, kekini yerken yanında çay içmek istedi. Annesi Mine’ye bir bardak çay vermek için kalktı. Çaydanlığa elini uzattı ama çaydanlığın sapı çok sıcaktı. Elini hemen geri çekti. O sırada kapının zili çaldı. Mine, koşarak kapıyı açmaya gitti.


*Mine, annesinin kek yaptığını nasıl anladı?


Cevap : Mutfaktan gelen mis gibi kek kokusunu alarak anladı.


*Varlıkların sıcak ya da soğuk olduğunu nasıl fark edersiniz?


Cevap : Varlıklara dokunarak sıcak veya soğuk olduklarını hissederiz.


*Mine, kapının zilini duymasaydı kapıyı açmaya gider miydi?


Cevap : Hayır, zil çalmadığı sürece kapıyı açmaya gitmezdi.


*Yiyeceklerin lezzetli olduğunu nasıl anlarsınız?


Cevap : Yiyecekleri tadına bakarak lezzetli olup olmadığını anlayabiliriz.



 

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları 1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları, öğrencilerin 1. ünitedeki konuları pekiştirmeleri ve bilgilerini değerlendirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan sorular, öğrencilerin gözlem yapma, sorgulama ve öğrendiklerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerini ve eksiklerini görmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, ödev ve sınav hazırlıklarında öğrenciler için pratik bir kaynak niteliği taşır. Böylece öğrenciler fen bilimleri dersinde daha başarılı olabilir ve konuları kalıcı olarak öğrenebilirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41


1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.


Cevap :

  • Doğru – Eski çağlarda yaşamış insanların çoğu Dünya’nın düz olduğuna inanırdı.

  • Doğru – Hava katmanını göremeyiz ama varlığını hissederiz.

  • Yanlış – Yeryüzünde en fazla alanı kara katmanı kaplar.

  • Yanlış – Toprak ve kayalar, Dünya’mızın su katmanında yer alır.

  • Doğru – Balıklar, Dünya’mızın su katmanında yaşayan canlılardır.

  • Yanlış – Kuşlar, Dünya’nın hem su katmanında hem hava katmanında yaşayan canlılar değildir; kuşlar sadece hava katmanında yaşar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


2. Aşağıdaki cümleleri, verilen ifadelerden uygun olanını kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

  1. Üzerinde canlıların yaşadığı yere Dünya denir.
  2. Dünya’mızın şekli küreye benzer.
  3. Dünya’mızın gözlemlenebilen üç katmanı vardır.
  4. Toprak, taş, kaya gibi maddeler kara katmanını oluşturur.
  5. Yeryüzünün 3’te 2’si su katmanı ile kaplıdır.
  6. Dünya’mızın şeklini en iyi uzaydan çekilmiş fotoğraflar kanıtlar.

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


3. Aşağıda verilen görüşleri kimin söylediğini belirleyip eşleştiriniz. İlgili yere harfini yazınız.


Cevap :

1. Aristo = D
2. Macellan = Ç
3. Kristof Kolomb = A
4. Pisagor = B


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


4. Aşağıda ufuk çizgisinden kıyıya doğru hareket eden geminin görüntüsü karışık olarak verilmiştir. Kıyıdan denizi gözlemleyen biri, bu gemiyi hangi sıralama ile görür? Numaralandırıp açıklamasını aşağıdaki noktalı yere yazınız.


Cevap :

Sıralama = 4-1-2-3

Açıklama: Geminin alt kısmı ufuk çizgisinin arkasında kaldığı için önce görünmez; üst kısmı daha yüksekte olduğu için ilk önce gözlemlenir. Geminin yaklaşmasıyla birlikte orta ve alt kısımları da görünür hale gelir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


5. Çağrı, oyun hamurlarını kullanarak Dünya’mızın katmanlarını gösteren bir model hazırlamak istiyor. Oyun hamurlarının yanında yazan bilgilere göre Çağrı’nın hazırlayacağı modeli işaretleyiniz


Cevap : 1. şekli işaretleyiniz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


6. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıda Dünya’mızın şekline benzeyen görselin altındaki kutucuğu boyayınız. 


Cevap 2. resim portakalı işaretleyiniz.


2. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin ifadesi doğru değildir? 


Cevap Neriman =  Canlılar, Dünya’mızın sadece kara tabakasında yaşar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


3. Ömer, Dünya’nın hangi katmanından bahsedilmektedir? 


Cevap :  Su katmanı


4.Dünya’mız üzerinde yer alan karalar ve denizleri hangi öğrenci doğru modellemiştir?


Cevap : 1 resim = Kara-Su-Su


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


7. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


1. Dünya’mızın katmanları nelerdir? 


Cevap : Dünya’nın katmanları kara, su ve hava katmanıdır.


2. Eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız Dünya’mızın şeklini tespit edebilmek için nasıl bir çalışma yapardınız?


Cevap : Gemilerin ufuk çizgisinden görünüşünü gözlemleyerek ve gölge ölçümleri yaparak Dünya’nın yuvarlak olduğunu tespit edebilirdim.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Dünya yüzeyindeki kara ve suların kapladığı alanları model çizerek gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


8. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

  • Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğini bilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın şekli ile ilgili geçmişte öne sürülen fikirleri belirtebilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın etrafını saran bir hava katmanının olduğunu açıklayabilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın yüzeyini karaların ve suların kapladığını bilirim. ✅ Evet

  • Dünya’mızın yüzeyindeki kara ve su alanlarını model üzerinde karşılaştırabilirim. ✅ Evet /


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


9. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Dünya, küre şeklinde bir gezegendir. Dünya’nın yapısı birden fazla katmandan oluşur. En içte çekirdek, onun etrafında manto (magma) yer alır. En dışta ise dış katmanlar bulunur. Dış katmanlar arasında kara katmanı (yer kabuğu) ve su katmanı vardır. Dünya’yı çevreleyen hava katmanı (atmosfer) ise canlıların yaşaması için önemlidir. Dünya’nın şekli ve katmanları, gezegenimizin özelliklerini anlamamıza yardımcı olur.



 

error: Content is protected !!