3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kaynaklarımız Tükenmesin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal kaynakların korunması ve bilinçli tüketim alışkanlığı kazanmaları için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda, su, enerji ve diğer kaynakların sınırsız olmadığı, bu nedenle dikkatli kullanılmaları gerektiği üzerinde durulur. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilere doğaya karşı sorumluluk bilinci aşılayarak onları daha duyarlı bireyler haline getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91-92-93-94. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Kaynaklarımız Tükenmesin Metni Etkinlik Cevapları, çevreye zarar vermeden yaşamanın yollarını öğretir ve tasarrufun önemini vurgular. Bu doğrultuda 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 91, 92, 93, 94 Sayfa Cevapları, öğrencilerin hem çevreyi koruma hem de gelecek nesillere temiz bir dünya bırakma bilinci kazanmalarını sağlar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kaynaklarımız Tükenmesin Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 91-92-93-94 MEB Yayınları”

Soru :  • Birinci ve ikinci görsel arasındaki fark nedir? 


Cevap : 1. görselde çok güzel bir göl vardır. 2. görselde ise kurumuş bir göl görüyorum ve hiç güzel gözükmüyor.


Soru : • Bu fark sizce hangi nedenlerden kaynaklanmış olabilir?


Cevap : Bu fark bence küresel ısınmadan kaynaklanıyor olabilir.


• Aşağıdaki soruları atasözüne göre tartışarak cevaplayınız. 

Gündüzün mum yakan geceleyin bulamaz. 


1. Atasözü sizce ne anlama gelmektedir?


Cevap :  Bu atasözü, gereksiz yere tüketilen şeylerin ihtiyaç anında bulunamayacağını anlatmaktadır.


2. Atalarımız sizce neden böyle bir söz söyleme gereği duymuşlardır?


Cevap :  Atalarımız, insanları israf etmemeye ve kaynakları dikkatli kullanmaya teşvik etmek için böyle bir söz söylemişlerdir.


3. Bu atasözünden hareketle elektrik, su gibi kaynaklarınızı kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?


Cevap :  Elektrik ve suyu boşa harcamamalı, sadece ihtiyaç kadar kullanmalı, lambaları gereksiz yere yakmamalı ve muslukları açık bırakmamalıyız.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : • Görsellerde kişisel bakımınız için bazı kaynaklar verilmiştir. Bu kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanabileceğinizi yazınız.


Cevap :

  • Su = Ellerimi, dişlerimi ve yüzümü yıkarken gereksiz yere akıtmayarak kullanırım.

  • Sabun = Ellerimi temizlemek için yeteri kadar kullanırım, fazla harcamam.

  • Tuvalet kağıdı = Temizlik için ihtiyacım kadar alırım, israf etmem.

  • Diş macunu = Dişlerimi fırçalarken fırçanın üzerine nohut büyüklüğünde sıkıp tasarruf ederim.

  • Şampuan = Saçımı yıkamak için avucuma az miktarda alıp iyice köpürterek kullanırım.

  • Ampul = Oda boşken ışıkları açık bırakmam, sadece gerektiğinde yakarım.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki form kişisel bakımınızı yaparken kaynakları verimli kullanıp kullanmadığınızı değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Buna göre sizi en iyi yansıtan seçeneği artı (+) ile işaretleyiniz.


Cevap :Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bütçemizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları, öğrencilerin bütçe ve para yönetimi konularında bilinçlenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların tasarruf yapmayı öğrenmelerini ve paralarını doğru şekilde kullanmalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin hem ekonomik farkındalık kazanmalarını hem de sorumluluk bilinci geliştirmelerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Bütçemizi Koruyoruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin gelir ve giderlerini planlama alışkanlıkları kazanmalarına ve kaynaklarını etkin kullanmalarına fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 84, 85, 86, 87, 88 Sayfa Cevapları, hem akademik öğrenmeyi hem de günlük yaşam becerilerini geliştiren önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bütçemizi Koruyoruz Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88


Ali, annesi ve kardeşi alışveriş yapmaya gittiler. Ali’nin montu eskidiği için ona yeni bir mont alacaklardı. Kardeşi ise biriktirdiği parayla çok istediği kazağı almayı planlıyordu. Ancak mağazaya girince vazgeçtiler. Ali bu duruma bir anlam veremedi. Annesi Ali’ye “Önümüzdeki hafta gelip alışveriş yapacağız.” dedi.

Soru : • Sizce, Ali’nin ailesi o gün alışveriş yapmaktan neden vazgeçmiştir? 


Cevap : Muhtemelen o gün mağazada istedikleri ürünleri bulamadıkları, fiyatların yüksek olduğu veya aceleci oldukları için alışverişi ertelemeye karar vermiş olabilirler.


• Kumbaranızda 100 liranız olsaydı bu parayı ne için kullanırdınız?


Cevap : 100 lirayı yeni kitaplar almak, kırtasiye malzemesi almak veya birikim yapmak için kullanırdım.


• Almak istediklerinizi çizip fiyatlarını yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

  • Kitap: 25 TL
  • Defter ve kalem seti: 30 TL
  • Oyuncak: 45 TL

1. Almak istediğiniz ürünlerin toplam fiyatını kumbaranızdaki paradan çıkarınca kaç liranız kaldı?


Cevap : Amak istediğim ürünlerin toplam fiyatını kumbaramdaki paradan çıkarınca 14 liram kaldı.


2. Kumbaranızda kalan para miktarını sıra arkadaşınızın kalan parası ile karşılaştırınız. İstek ve ihtiyaçlarınızın önceliğine göre kimin bütçesini daha iyi kullandığını değerlendiriniz.


Cevap : Kumbaramdaki kalan para ile sıra arkadaşımın parasını karşılaştırdığım zaman sıra arkadaşım parası daha fazladır. Arkadaşım bütçesini daha iyi kullanabilmiştir.


3. Kumbaranızda daha çok para biriktirebilmek için hangi konularda özen göstermeniz gerekir?


Cevap : Kumbaramda daha çok para biriktirmek için tasarruf etmeye özen göstermeliyim. İstek ve ihtiyaçlarımın ayrımını çok iyi yapmalıyım.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Ayşe’nin son bir ay içerisinde yaptığı alışveriş listesi aşağıda verilmiştir.

• Listeyi inceleyiniz, soruları cevaplayınız. 


Cevap :

1. Gözlük (değişen gözlük numarası için yeni gözlük)
2. Kalemtıraş (kalemtıraşı olmasına
rağmen arkadaşında görüp çok beğendiği kalemtıraş)
3. Ayakkabı (ayakkabısı küçük geldiği için)
4. Oyuncak (reklamlarda gördüğü farklı bir oyuncak)
5. Matematik defteri (eski defterini son sayfasına kadar kullanıp bitirdiği için)


1. Ayşe’nin alışveriş listesindeki ürünlerin istek mi, ihtiyaç mı olduğunu belirleyiniz. İsimlerini listedeki uygun yerlere yazınız.


Cevap :

İstek = Kalemtraş ve oyuncak istektir.

İhtiyaç = Gözlük ayakkabı ve matematik defteri ihtiyaçtır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


2. Ayşe’nin alışveriş listesine göre aşağıdaki şekil grafiğini doldurunuz. İstekler için , ihtiyaçlar için çiziniz.


Cevap : Grafiği kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


3. Grafiğe göre Ayşe’nin hangi ürünleri almasına gerek yoktur? 


Cevap : Grafiğe göre Ayşe’nin kalemtraş oyuncağı almasına gerek yoktur.


4. Ayşe’nin yerinde siz olsaydınız aile bütçenizi veya kendi bütçenizi korumak için nelere dikkat ederdiniz? Neden?


Cevap : Ayşe’nin yerinde olsaydım aile biçimi ve kendi bütçemi korumak için isteklerimi mantıklı düşünürdüm. Kalemtraşa mı oyuncağa ihtiyacım yoksa almaktan vazgeçerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


• Aşağıdaki metni okuyunuz. 


Cevap :

Örnek Ailesi 

Örnek ailesi, 6 kişilik bir ailedir. Tüm aileyi ilgilendiren kararları genellikle birlikte almaya çalışırlar. Aile bütçelerini korumak için istek ve ihtiyaçları hakkında hep birlikte konuşmaya başladılar.

Baba Ali Bey:
– Hava güzel olunca kısa mesafelere yürüyerek gidip geliriz, dedi.
Anne Zeynep Hanım:
– Harika olur! Böylece hem sağlığımıza hem bütçemize katkı sağlarız, diyerek gülümsedi. Sonra devam etti,
– Hazır yiyecek ve içecekleri de satın almayabiliriz. Meyve suyu, ayran,
meyveli süt, yoğurt, turşu, salça ve yoğurdu evde kendimiz yapabiliriz.
Babaanne bu fikri pek beğendi. Hemen söze başladı:
– İstediğimiz eşyaları kullanılmayan kumaşlardan yenileyebilirim.

Sözünü bitirir bitirmez aklına bir fikir geldi. Kalkıp odasına gitti. Elinde artık parça kumaşlarla dönünce evin küçük kızı Canan heyecanla:

– Babaanne, bunlar da ne? dedi.

Babaanne:
– Hadi gel bakalım, bunlarla sana güzel bir bez bebek yapalım.
O günden sonra Örnek ailesi aldıkları tasarruf kararlarını uyguladılar


1. Örnek ailesinin bütçelerini korumaya yönelik fikirlerini örnekteki gibi yazınız. 


Cevap :

Örnek ailesinin bütçelerini korumaya yönelik fikirleri:

  • Kısa mesafelere yürüyerek gidip gelmek, böylece ulaşım masraflarını azaltmak.

  • Hazır yiyecek ve içecekleri satın almak yerine evde kendileri yapmak (meyve suyu, ayran, yoğurt, turşu, salça vb.).

  • Kullanılmayan kumaşlardan eşyalar veya oyuncaklar yapmak.


2. Siz Örnek ailesinin bir üyesi olsaydınız aile bütçenizi korumak için başka hangi fikirleri söylerdiniz?


Cevap : Ben Örnek ailesinin bir üyesi olsaydım, aile bütçesini korumak için elektrik ve suyu tasarruflu kullanmayı, gereksiz harcamalardan kaçınmayı ve indirimli ürünleri tercih etmeyi önerebilirdim.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Zamanı Yönetiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları, öğrencilerin zaman yönetimi becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların günlük yaşamda zamanlarını planlamalarını, önceliklerini belirlemelerini ve görevlerini düzenli şekilde yapmalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel gelişimlerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Zamanı Yönetiyorum Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin zamanı etkili kullanma alışkanlıkları kazanmalarına ve sorumluluk bilinci geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 80, 81, 82, 83 Sayfa Cevapları, hem öğrenmeyi hem de günlük yaşam becerilerini geliştiren önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Zamanı Yönetiyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru : • Görseldeki çocuk sınıfta neden uyuyakalmış olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları”

Cevap : Görseldeki çocuk dün akşam çok geç uyuduğu için sınıfta uyuyakalmış olabilir.


Öğretmeni Cihan’dan bir gününü planlamasını istemiştir. Cihan, planını yapmış ve ailesine göstermiştir. Cihan’ın kendisi için hazırladığı aşağıdaki planı inceleyiniz.

08.00 – 08.30 Uyanma, hazırlanma, kahvaltı
09.00 – 15.00 Okul zamanı, öğle vakti ve öğlen yemeği
15.00 – 15.10 Dinlenme
15.10 – 17.00Bilgisayarda veya tablette oyun
17.00 – 17.15 Ders çalışma
17.15 – 19.30 Dışarıda arkadaşlarla oyun oynama
19.30 – 20.30 Akşam yemeği ve aile ile zaman geçirme
20.30 – 23.30 TV seyretme
23.30 – 08.00 Uyku

• Bir kâğıdı çizgi ile ortadan ayırınız. Bir tarafa “Bence”, diğer tarafa “Bizce” yazınız.
• Bence kısmına Cihan’ın planına ilişkin görüşlerinizi yazınız.
• Öğretmeninizin rehberliğinde 3-4 kişilik gruplar oluşturunuz. Cihan’ın planını grubunuzla birlikte tartışınız. Kendi fikirlerinizden farklı fikirler varsa “Bizce” kısmına yazınız.
• Tartışma sonunda, Cihan’ın yaptığı plana ailesinin yorumunun ne olabileceği hakkında ortak bir fikir belirleyiniz.


Cevap :

Bence: Cihan’ın planı gününü düzenli bir şekilde planlamış; uyanma, ders, oyun ve dinlenme saatlerini ayırmış. Ancak bilgisayarda veya TV’de geçirdiği süre çok uzun ve ders çalışma süresi kısa görünüyor.

Bizce: Grup olarak tartıştığımızda, bilgisayar ve TV süresinin biraz azaltılması, ders çalışma ve kitap okuma süresinin artırılması gerektiği fikrine vardık. Ayrıca dışarıda oyun oynama ve aile ile zaman geçirme süreleri dengeli.

Ailenin yorumu: Ailesi muhtemelen planı beğenir; günün büyük kısmını dengeli geçirdiğini düşünür. Ancak ekran başında geçirilen uzun süreyi biraz sınırlamak isteyebilirler ve ders çalışma süresinin artırılmasını önerebilirler.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


• Metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız. 


Okçuluk Şampiyonumuz Mete Gazoz 

Mete Gazoz, 2020 (iki bin yirmi) Tokyo Olimpiyat Oyunları’nda okçuluk alanında şampiyonluk elde etmiştir. Ülkemize bu alanda altın madalya getiren ilk millî sporcumuz olmuştur.

Şampiyonluk hedefi için 3 yaşında okunu eline almış, planlı ve çok çalışmıştır. Ok ve yayın onun ilk oyuncakları olduğu söylenebilir. Bir söyleşisinde “Her zaman disiplinli çalışmanın günün sonunda başarı için anahtar olduğuna inanıyorum.” demiştir. Planlı ve disiplinli çalışmanın yanında okçulukla ilgili kitap okuduğunu da söylemiştir.

Tokyo Olimpiyatları’na hazırlanırken haftanın 6 günü, günde 10 saat çalışmıştır. 19 yaşında olimpiyat şampiyonu olmuştur. Mete Gazoz, çocuklara ve gençlere mutlaka bir spor dalı ile ilgilenmelerini ve çok çalışmalarını önermektedir.


1. Mete Gazoz’un başarısının sırrı sizce nedir?


Cevap : Başarısının sırrı disiplinli ve planlı çalışması, küçük yaşta başladığı spora tutkuyla bağlı olması ve sürekli kendini geliştirmesidir.


2. Mete Gazoz olimpiyat şampiyonu olmak için nasıl çalışmıştır?


Cevap : Haftanın 6 günü, günde 10 saat antrenman yapmış, okçulukla ilgili kitaplar okumuş ve sürekli kendini geliştirmeye odaklanmıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Günlük planınıza göre her zaman uyduğunuz ifadeleri maviye, bazen uyduğunuz ifadeleri yeşile, hiçbir zaman uymadığınız ifadeleri kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 Cevapları”

2. Günlük planınızla ilgili olarak maviye boyadığınız kutularda yer alan davranışlarınızın hayatınıza kattığı kolaylıklar nelerdir?


Cevap : Maviye boyadığım kutuların bana sosyal ve kültürel alanda beni geliştirir. Derslerde başarılı olmamı sağlar. Düzenli ve dengeli bir hayat yaşamamı sağlar.



 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Ev Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları, öğrencilerin evde tasarruf yapmanın önemini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların enerji, su ve diğer kaynakları bilinçli kullanmalarını ve israfı önlemelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin hem çevresel farkındalık kazanmalarını hem de sorumlu bireyler olarak gelişmelerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Tasarruflu Ev Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tasarruf alışkanlıkları geliştirmelerine ve bu alışkanlıkları günlük yaşamlarına uygulamalarına fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 76, 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, hem akademik öğrenmeyi hem de çevre bilincini destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Ev Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Yılmaz ailesi anne, baba, üç çocuk ve anneanneden oluşan bir ailedir. Bu aile günde en fazla 2 ekmek tüketir. Evin büyük kızı Erva, eve alınan haftalık ekmek sayısını merak eder ve hesaplar. Bu durumu akşam yemeğinde ailesine anlatır.

Soru : • Sizce yemekte ne konuşulmuştur? Neden?


Cevap :  Erva, haftalık alınacak ekmek miktarını hesapladığını ailesine anlatmış ve ailenin günlük ve haftalık ekmek ihtiyacını karşılayacak şekilde alışveriş planı yapmaları gerektiğini söylemiş olabilir.


Soru : • Grafiğe göre bu ailenin haftalık olarak satın aldığı ekmek miktarını nasıl değerlendirirsiniz? Neden?


Cevap :  Ailenin haftalık ekmek miktarı yeterli görünüyor çünkü günde 2 ekmek tüketiyorlar ve haftalık alışveriş planı bu ihtiyacı karşılayacak şekilde yapılmış.


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Aşağıdaki konulardan grubunuza ait olanı inceleyiniz. Konuyu savunmak için 5 dakika hazırlık yapınız.
• Savunduğunuz konunun tam tersini savunan grup ile 5 dakika süren münazara etkinliğini yapınız.
• 1. ve 2. grup ilk münazarayı yaparken 3. ve 4. grubun jüri olmasını sağlayınız.


Cevap :  Grubumuz, verilen konuda savunma yapmak için hazırlık yaptı. Münazara sırasında kendi görüşlerimizi açık ve net bir şekilde ifade ettik, örnekler vererek konumuzu destekledik. Karşı grubun görüşlerini dinledik ve saygılı bir şekilde cevap verdik. Jüri olan diğer grup ise hangi grubun daha ikna edici olduğunu değerlendirdi. Bu etkinlik sayesinde düşüncelerimizi paylaşmayı, başkalarını dinlemeyi ve saygılı tartışmayı öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Nisan’ın ailesinin su, elektrik, giyecek ve yiyecek için aralık ayındaki masrafları Tablo 1’de gösterilmiştir. Nisan, masrafları azaltmak ve kaynakları verimli kullanmak için bir aylık ev tasarruf planı hazırlamış. Ailesi ile birlikte bir ay boyunca uygulamıştır. Nisan’ın ailesinin ocak ayı masrafları ise Tablo 2’de gösterilmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77-78-79 MEB Yayınları”

1. Tasarruf planından sonra azalan masraflar hangileridir? Bu masraflar neden azalmış olabilir?


Cevap : Su, elektrik ve yiyecek masrafları azalmıştır. Bu masraflardan tasarruf edildiği için azalma olmuş olabilir.


2. Tasarruf planından sonra artan masraflar hangileridir? Bu masraflar neden artmış olabilir?


Cevap : Tasarruf planından sonra gelecek masrafı artmıştır. Bunun artmasının sebebi havaları soğuması veya ısınması olabilir.


3. Nisan’ın tasarruf planı sizce işe yaramış mıdır? Neden?


Cevap : Bence Nisan’nın tasarruf planı işe yaramıştır çünkü su elektrik ve yiyecek masraflarında azalma görüyoruz.


4. Nisan’ın yerinde olsaydınız ocak ayından sonraki planınız ne olurdu? Neden?


Cevap : Nisa’nın yerinde olsaydım ocak ayından sonraki planım giyecek masraflarını azaltmak olacaktır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


• Bir aylık ev tasarruf planı oluşturunuz.
• Plan, 4 bölümden oluşmalıdır:
1. Bölüm: Tasarruf Edeceğimiz Kaynakların Listesi
2. Bölüm: Tasarruf Önerilerimiz
3. Bölüm: Planın Uygulanma Durumu
4. Bölüm: Plandan Elde Edilen Sonuçlar
• Buna göre aşağıda yer alan ilk iki bölümü şimdi doldurunuz. 3. ve 4.
bölümü bir ayın sonunda uygulanma durumu ve sonuçlarını yazarak doldurunuz. 4. bölümde sonuçları yazarken ailenizden fatura miktarındaki
değişiklik konusunda yardım alınız.
• İlk satırlar örnek olarak verilmiştir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76-77-78-79 Cevapları”


 

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 72-73-74-75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hayatımızı Kolaylaştıranlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 72-73-74-75. Sayfa Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda hayatı kolaylaştıran araç ve gereçleri tanımalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların teknolojiyi ve günlük yaşamda kullanılan araçları fark etmelerini ve bilinçli kullanmalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin hem akademik hem de pratik bilgiler edinmelerini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 72-73-74-75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Hayatımızı Kolaylaştıranlar Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yaşamlarını kolaylaştıran unsurları keşfetmelerine ve bunları verimli bir şekilde kullanmalarına fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 72, 73, 74, 75 Sayfa Cevapları, hem öğrenme sürecini hem de günlük yaşam becerilerini geliştiren önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hayatımızı Kolaylaştıranlar Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75


Okuldan eve dönen Erdem yaşadıkları binada elektrik tadilatı olduğunu gördü. Tadilat gece yarısına kadar sürecekti.

Soru : • Sizce, Erdemlerin evindeki hayat, elektrik tadilatı bitene kadar nasıl etkilenmiştir?


Cevap : Evde elektrik kesildiği için ışık, televizyon, bilgisayar ve elektrikle çalışan cihazlar kullanılamamış, günlük işler ve yemek hazırlığı zorlaşmış olabilir.


Soru : • Böyle bir durumda çözüm olarak neler yapmış olabilirler? 


Cevap : Mum veya fener kullanabilir, bilgisayar ve televizyon yerine kitap okuyabilir, ailece sohbet ederek veya oyun oynayarak vakit geçirmiş olabilirler.


Hayal Edilen Teknoloji 

• Jean Marc Coté (Jon Mark Kote) ve sanatçı arkadaşlarının günümüzden yaklaşık 120 yıl önce çizdiği ve gelecekte kullanılabilecek alet ve teknolojik ürünlerin anlatıldığı resmi inceleyiniz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları”

Soruları resme göre cevaplayınız.


1. Yukarıdaki görselde hangi alet veya teknolojik ürünler anlatılmıştır?


Cevap : Yukarıdaki görselde süpürge makinesi anlatılmak istenmiştir.


2. Görseldeki aletlerin ve teknolojik ürünlerin günümüzdeki hâlleri ile benzerlik ve farklılıkları nelerdir?


Cevap : Görseldeki alet el gücüyle çalışırken günümüzdeki teknolojik ürünler ise elektrik ile çalışmaktadır.


3. Görseldeki teknolojik ürünler ile günümüzde kullanılan teknolojik ürünleri karşılaştırınız. Hangilerini daha verimli buluyorsunuz? Neden?


Cevap : Günümüzdeki teknolojik aletler tabii ki daha verimli cünkü insan daha az enerji harcıyor ve daha iyi sonuçlar elde ediyor.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Alet ve Teknolojik Ürünler Bilgi Haritası 

• Evinizde kullanılan alet veya teknolojik ürünlerden üç tanesini ayrı ayrı üç küçük kâğıda yazınız. Kâğıtları öğretmeninizin masasının üzerine bırakınız.
• Kâğıtlarda yazan alet veya teknolojik ürünleri sayılarına göre sınıflandırınız. Öğretmeninizle beraber bir liste oluşturunuz. En az yazılan 4 alet veya teknolojik ürünü belirleyiniz.
• Belirlenen 4 alet veya teknolojik ürünle ilgili bilgi haritasını örnekteki gibi doldurunuz.
• Bilgi haritasında yazdıklarınızı arkadaşlarınızın yazdıkları ile karşılaştırınız.
• Karşılaştırdıktan sonra bilgi haritanızda hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

Süpürge makinesi= evi süpürmeye yarar= evi tertemiz süpürür

Kahve makinesi= kahveyi pişirmeye yarar= kahveyi bol köpüklü bir şekilde yapar

Mutfak robotu = sebzeleri daha küçük parçalara ayrılmasını sağlar= sebzeleri hızlı bir şekilde küçük parçalara ayırdığı için zaman kaybını önler

Klima= evin soğutulmasında ve ısınmasında işe yarar= çok sıcak havalarda ve Soğuk havalarda  hastalanmamızı ve rahatsız olmamızı önler


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru :  Aşağıdaki bulmacada bazı alet ve teknolojik ürünler yer almaktadır. Alet ve teknolojik ürünlerin adlarını ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.


Cevap :

1. Yiyeceklerin bozulmasını önler. = BUZDOLABI
2. Çivi çakmaya yarar. = ÇEKİÇ
3. Kendi kendine süpürme işlemi yapabilir. = SÜPÜRGE MAKİNASI
4. Tırnak kesmede kullanılır. = TIRNAK MAKİNASI
5. Meyve ve sebzeleri parçalamaya yarar. = MİKSER
6. Kıyafetlerimizi düzleştirir. = ÜTÜ
7. Vidaları sıkmaya yarar. = TORNAVİDA
8. Mutfakta koku ve dumanı önler. = DALUMBAZ
9. Elektronik ortamda işlemlerimizi hızlı bir şekilde yapar. = BİLGİSAYAR
10. Odanın serinlemesini veya ısınmasını sağlar. = KLİMA
11. Kek ve börekleri pişirir. = FIRIN
12. Dişlerimizi temizler. = DİŞ FIRÇASI
13. Meyve, sebze, ekmek gibi yiyecekleri doğramaya yarar. = BIÇAK



 

error: Content is protected !!