6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları”, Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicreti sonrasında yürüttüğü davet çalışmalarını, sosyal düzenlemeleri ve toplumsal barışı sağlama çabalarını ele alan etkinliklerle doludur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları”, Medine dönemiyle ilgili olarak Ensar ve Muhacir arasındaki kardeşlik bağlarının nasıl kurulduğunu ve Medine Vesikası’nın önemini vurgular.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Medine dönemindeki barış ve adalet anlayışını açıklayan bilgiler sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin Hz. Muhammed’in liderliğini ve Medine toplumundaki düzeni anlamalarını sağlayan sorular ve etkinlikler içerir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121


Soru : Sizce Hz. Muhammed’in (sav) Mescid-i Nebi’de suffe bölümünü oluşturması ne anlama gelmektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Suffe, ilim öğrenmek isteyen sahabeler için ayrılmış bir yerdi. Hz. Muhammed’in suffeyi oluşturması, İslam toplumunda eğitime ve bilgiye verilen önemin bir göstergesidir. Ayrıca bu uygulama, sosyal dayanışmayı ve bireylerin İslam’ı daha iyi anlamalarını sağlamıştır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Ensardan Sad bin Rebi (ra) kendisiyle kardeş ilan edilen Abdurrahman bin Avf’a şöyle demişti: “İşte mallarımın yarısını sana veriyorum.” Abdurrahman bin Avf ise teşekkür ederek şöyle karşılık vermişti: “Allah malını sana bereketli kılsın, ailene de afiyet versin. Sen bana Medine çarşısının yolunu göster, yeter.” (Buhari, Menâkıbü’l-Ensâr, 3.)

Soru : Verilen bilgilere göre ensar ve muhacirlerin birbirlerine karşı tutumlarını
yorumlayınız.


Cevap : Ensar ve muhacirler arasında güçlü bir kardeşlik ve dayanışma bağı vardı. Ensar, muhacirlerin ihtiyaçlarını karşılamak için ellerindeki imkanları paylaşırken, muhacirler de şükran duyuyor ve kendi emekleriyle geçimlerini sağlamaya çalışıyordu. Bu tutum, İslam toplumunda yardımlaşma ve fedakarlığın önemini göstermektedir.


Soru : Birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili kompozisyon yazınız. Yazdığınız kompozisyonu okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Birlik ve Beraberlik

Giriş: Birlik ve beraberlik, bir toplumun güçlü ve huzurlu olmasının temelidir. İnsanlar arasındaki dayanışma ve yardımlaşma, her türlü zorluğun üstesinden gelinmesini sağlar.

Gelişme: Tarih boyunca birlik olan milletler, her zaman başarıya ulaşmıştır. Sevgi, saygı ve hoşgörü ile hareket eden bireyler, toplumu daha da güçlendirir. Birlik bozulduğunda ise kaos ve huzursuzluk ortaya çıkar.

Sonuç: Birlikte hareket etmek, bir zincirin halkaları gibi güçlü bir bağ oluşturur. Birlik içinde yaşayan bir toplum, barış ve mutluluk içinde varlığını sürdürebilir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in Yahudilerle imzaladığı Medine Sözleşmesi’nin toplumsal
barışla olan ilişkisini yorumlayınız.


Cevap : Medine Sözleşmesi, farklı din ve inançlara sahip insanların bir arada barış içinde yaşamasını sağlamayı amaçlamıştır. Hz. Peygamber, bu anlaşma ile herkesin haklarını korumuş ve toplumsal barışı tesis etmiştir. Bu, birlikte yaşama kültürünün önemli bir örneğidir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’e duyduğunuz sevgiyi anlatan bir şiir veya kompozisyon yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


 Cevap :

Sevgili Peygamberim

Giriş: Hz. Muhammed (sav), insanlık için gönderilmiş en güzel örnektir. Onun sevgisi, her Müslüman’ın kalbinde yer alır.

Gelişme: Onun ahlakı, merhameti ve adaleti insanlığa rehberlik etmiştir. Onu seven, onun izinden gider ve hayatına güzellik katar. O, insanları sevgi ve hoşgörüyle birleştirmiştir.

Sonuç: Hz. Muhammed (sav), bizlere barış ve kardeşlik içinde yaşamayı öğretti. Onun sevgisi, dünyamızı aydınlatan bir nur gibidir.


Sevgili Peygamberim

Sen ki alemlere rahmet oldun,
Karanlık dünyaya nurla doldun.
Her sözü hikmet, her hali sevgi,
Yolunda yürümek en büyük hediye.

Adaletin rehber, ahlakın örnek,
Senin izinden gitmek bize gerek.
Merhametin sarmış tüm insanlığı,
Sen öğrettin bize kardeş olmayı.

Ey güzel Peygamber, sevgili Nebi,
Kalbimizde daima yüce yerin gibi.
Sana salat, sana selam olsun,
Adınla huzur dolsun her son.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicretinden hemen sonra Mescid-i Nebi’nin
inşasına başlamasının nedenleri nelerdir?


Cevap : Mescid-i Nebi, ibadet yeri olmasının yanı sıra, eğitim, danışma ve sosyal faaliyetlerin yürütüldüğü bir merkezdi. Hz. Muhammed, bu mescidi inşa ederek Müslümanların topluca bir araya gelebileceği bir alan oluşturmuş ve İslam toplumunun temellerini güçlendirmiştir.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’deki Yahudilerle anlaşma yapmasının sonuçları neler olmuştur?


Cevap : Yapılan anlaşma ile Yahudilerle Müslümanlar arasında barış sağlanmış ve Medine’de bir arada yaşama kültürü oluşmuştur. Bu, İslam devletinin gelişmesi ve toplumda düzenin sağlanması için önemli bir adım olmuştur.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123 Cevapları”, Nasr Suresi’nin öğretilerine dayanan etkinlikleri içerir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, bu sureyi öğretirken, öğrencilerin Allah’a şükretme ve zaferin Allah’ın yardımıyla geldiğini anlamalarını sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Nasr Suresi’nin İslam’ın zaferi ve Allah’a olan teslimiyetle ilgili mesajlarını açıklayarak, öğrencilerin ruhsal ve ahlaki gelişimlerine katkıda bulunur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin surenin anlamını kavrayarak günlük yaşamlarına nasıl yansıtabileceklerini sorgulayan sorularla onları rehberlik eder.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123


Soru : Nasr suresini ve anlamını okuyunuz. Kontrol listesiyle kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Nasr suresinin okunuşu

Bismillâhirrahmânirrahîm
1. İẕâcâe nasrullâhi velfeth,
2. Veraeytennâse yedḫulûne fîdînillâhi efvâcâ
3. Fesebbiḥ biḥamdi rabbike vestağfirh / İnnehû kâne tevvâbâ.

Nasr suresinin anlamı

Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla
1. Allah’ın yardımı ve zafer geldiğinde,
2. Ve insanların Allah’ın dinine bölük bölük girdiğini gördüğü nde,
3. Rabbinin sınırsız şanını yücelt, O’na şü kret ve O’ndan bağışlanma dile! Çünkü O,
her zaman tövbeleri çokça kabul edendir.


Soru : Nasr suresinde hangi fetih ve sonuçlarından bahsedilmektedir?


Cevap : Nasr suresi, İslam’ın zaferine ve Mekke’nin fethine işaret eder. Bu surede, Allah’ın yardımıyla Mekke’nin fethedilmesi ve İslam’ın güç kazanması anlatılmaktadır. Bu fetih, İslam’ın yayılmasının ve insanlara olan etkisinin arttığının bir işaretidir. Ayrıca, fetih sonrası insanların Allah’a yönelerek iman etmeleri, Allah’a hamd etmeleri ve O’na ibadet etmeleri vurgulanır. Bu durum, İslam’ın zaferiyle birlikte toplumsal barışın sağlanması ve insanların Allah’a olan inançlarının pekişmesi anlamına gelir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87, 88 Cevapları” üzerine yapılan etkinliklerde, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları” vurgulanmaktadır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayınları”

Bu çalışma, “6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ile desteklenmekte olup, zararlı alışkanlıkların başlama sebepleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayıncılık” referans alınmaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88


“İyi arkadaşla kötü arkadaş misk taşıyan kimse ile körük çeken kimse gibidir. Misk taşıyan ya sana onu ikram eder yahut sen ondan (miski) satın alırsın ya da ondan güzel bir koku duyarsın. Körük çeken kimse ise ya elbiseni yakar ya da ondan kötü bir koku alırsın.” (Müslim, Birr, 146.)

Soru : Hadisişerifi arkadaş çevresinin kötü alışkanlıklar edinmeye etkisi bakımından yorumlayınız.


Cevap : Hadis, iyi bir arkadaşın insanı olumlu yönde etkileyerek güzel davranışlar kazandıracağını, kötü bir arkadaşın ise zarar vererek olumsuz alışkanlıklar edindireceğini vurgulamaktadır. İyi arkadaş, kişiye fayda sağlayan değerler sunarken kötü arkadaş, zarar verici alışkanlıklarla kişinin ahlakını ve hayatını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle arkadaş seçiminde dikkatli olunmalıdır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : Zararlı alışkanlıklara başlamada arkadaş çevresinin etkisini “Kır atın yanında duran ya huyundan ya suyundan.” atasözünden hareketle açıklayınız.


Cevap : Atasözü, bireyin çevresindeki kişilerden olumlu veya olumsuz yönde etkilenebileceğini anlatır. Zararlı alışkanlıklar da genellikle kötü arkadaş çevresinin telkinleriyle başlar. İnsan, çevresindekilere uyum sağlama eğiliminde olduğu için kötü alışkanlıkları olan kişilerle vakit geçirdiğinde onlara benzemesi kolaylaşır.


Soru : . “Oğlan atadan (babadan) öğrenir sofra açmayı, kız anadan öğrenir biçki biçmeyi.” atasözünden hareketle ailenin çocuklara davranış kazandırmadaki rolünü açıklayınız.


Cevap : Atasözü, çocukların aile içinde gördükleri davranışları benimseyerek bunları alışkanlık haline getirdiğini ifade eder. Anne ve babalar, çocukların ilk rol modelleridir. Bu nedenle aile, iyi bir örnek olarak çocuklarına olumlu alışkanlıklar ve ahlaki değerler kazandırmada büyük bir role sahiptir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89, 90, 91, 92 Cevapları” ve “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları” üzerinde yapılan etkinlikler, öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan nasıl korunabilecekleri ile ilgili pratik bilgiler edinmelerine olanak tanır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayınları”

Bu etkinlikler, hem “6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” hem de “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayıncılık” sayfalarında bulunan içeriklerle derinlemesine ele alınmaktadır. Öğrencilere zararlı alışkanlıklardan korunma yollarını öğretirken, aynı zamanda ahlaki değerlerin ve dini öğretilerin bu süreçte nasıl önemli bir yer tuttuğu da vurgulanır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89-90-91-92


“Kendini hak ile meşgul etmezsen batıl seni işgal eder.” İmam Şâfiî

Soru : Sözünü zamanı iyi değerlendirmenin kötü alışkanlıklardan uzak tutmaya etkisi açısından yorumlayınız.


Cevap : İmam Şâfiî’nin bu sözü, zamanı doğru ve faydalı işlerle doldurmanın insanı kötü ve zararlı davranışlardan koruyacağını ifade eder. İnsan, kendisini boş bıraktığında, nefsine ve çevresindeki olumsuz etkilere yenik düşerek kötü alışkanlıklara yönelebilir. Zamanı ilim, ibadet, spor veya faydalı uğraşlarla değerlendirmek, insanın kendisini batıl işlerden korumasına yardımcı olur.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Resulullah (sav) şöyle buyurmuştur: “Hepiniz birer çobansınız ve hepiniz yönettiklerinizden sorumlusunuz. Devlet başkanı bir çobandır ve yönettiklerinden sorumludur. Evin beyi bir çobandır ve yönettiklerinden sorumludur. Evin hanımı da bir çobandır ve yönettiklerinden sorumludur…” (Buhari, İstikrâz, 20.)

Soru : Hadisi şeriften hareketle kötü alışkanlıklardan korunmada aileye düşen görevler nelerdir? Yorumlayınız.


Cevap : Hadis, herkesin sorumlu olduğu kişilere karşı bir çoban gibi koruyucu ve rehberlik edici bir rol üstlenmesi gerektiğini belirtir. Aileler, çocuklarına güzel örnek olmalı, onları zararlı alışkanlıklardan uzak tutmak için eğitim ve destek sağlamalıdır. Ayrıca, çocuklarını iyi arkadaş çevrelerine yönlendirmeli, onlara sevgi ve ilgiyle yaklaşarak güvenli bir ortam oluşturmalıdır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Zararlı alışkanlıkların olumsuz etkileriyle ilgili ÇEMATEM, AMATEM veya YEŞİLAY yetkilileriyle röportaj yaparak bir sunum hazırlayınız.


Cevap :

Röportaj İçeriği Hazırlığı:

ÇEMATEM, AMATEM veya YEŞİLAY yetkilileriyle görüşmek için randevu alın.

Zararlı alışkanlıkların fiziksel, psikolojik ve sosyal etkileri hakkında sorular hazırlayın.

Tedavi süreçleri, önleme yöntemleri ve bağımlılıkla mücadele konusunda sağlanan destekleri öğrenin.

Röportaj Soruları Örneği:

Zararlı alışkanlıklar insan sağlığını nasıl etkiler?

Bu alışkanlıkların aile ve toplumsal yapıya zararları nelerdir?

ÇEMATEM, AMATEM veya YEŞİLAY hangi hizmetleri sunuyor?

Zararlı alışkanlıkları önlemede gençlere ve ailelere önerileriniz nelerdir?

Sunum Hazırlığı:

Röportajdan elde ettiğiniz bilgileri özetleyin.

Zararlı alışkanlıkların etkilerini görsellerle destekleyerek açıklayın.

Çözüm önerilerini ve önleme yöntemlerini vurgulayın.

Sunum Bölümleri:

Giriş: Zararlı alışkanlıkların tanımı ve yaygınlığı.

Ana Bölüm: Röportajda elde edilen bilgiler; etkiler, tedavi yöntemleri ve öneriler.

Sonuç: Zararlı alışkanlıklardan korunmanın önemi ve bu konuda bilinçli olmanın faydaları.

Sunumda Kullanılabilecek Görseller:

Zararlı alışkanlıkların etkilerini gösteren infografikler.

Tedavi süreçlerini anlatan görseller veya tablolar.

YEŞİLAY’ın veya diğer kurumların hizmetlerini tanıtan broşürler.

Sunum sonunda teşekkür ederek, gençleri bu konuda daha bilinçli olmaya davet edebilirsiniz.


Soru : Zararlı alışkanlıklardan niçin uzak durulmalıdır?


Cevap : Zararlı alışkanlıklar, insanın beden ve ruh sağlığını tahrip eder, aile ve sosyal çevresine zarar verir. Ekonomik sıkıntılara, eğitim ve iş hayatında başarısızlığa yol açar. Bunlardan uzak durmak, sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yaşam için gereklidir.


Soru : Zararlı alışkanlıklardan korunmada arkadaş seçimi nasıl bir öneme sahiptir? Açıklayınız.


Cevap : Arkadaş çevresi, bireyin davranışlarını ve alışkanlıklarını doğrudan etkiler. İyi arkadaşlar, bireyi olumlu davranışlara teşvik ederken, kötü arkadaşlar zararlı alışkanlıklara sürükleyebilir. Bu nedenle, bireyler doğru arkadaş seçimleri yaparak kendilerini koruyabilir ve daha sağlıklı bir yaşam sürebilir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89-90-91-92 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları” ile ilgili yapılan etkinlikler, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları” üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilere Hz. Yahya (as)‘ın hayatı, görevleri ve öğretileri hakkında bilgi sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise bu bilgilerin detaylandırılmasında yardımcı olur ve “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 MEB Yayıncılık” sayfasındaki metne dayalı sorularla öğrencilerin anlamaları pekiştirilir. Bu etkinlikler, öğrencilerin dini bilgilerini geliştirirken aynı zamanda ahlaki değerlerin önemini de öğretir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 Cevapları


“Zekeriyya mabette namaz kılarken melekler ona, ’Allah sana, kendisinden gelen bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayıcı, insanlar arasında seçkin, nefsine hâkim ve salihlerden bir peygamber olarak Yahya’yı müjdeler.’ diye seslendiler.” (Al-i İmran suresi, 39. ayet.)

Soru : Verilen ayette Hz. Yahya hangi özellikleri ile tanıtılmaktadır? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Verilen ayette Hz. Yahya, birkaç önemli özelliği ile tanıtılmaktadır:

  1. Doğrulayıcı: Hz. Yahya, Allah tarafından gönderilen kelimeyi doğrulayan bir peygamberdir. Bu kelime, Hz. İsa’dır.
  2. İnsanlar Arasında Seçkin: Hz. Yahya, Allah’ın seçtiği ve özel bir yere sahip olan bir peygamberdir.
  3. Nefsine Hâkim: Hz. Yahya, kendi nefsini kontrol etme konusunda yüksek bir ahlaka sahiptir.
  4. Salihlerden: Hz. Yahya, salih (doğru, iyi ve takvalı) bir peygamberdir.

Bu özellikler, Hz. Yahya’nın Allah’a olan bağlılığını ve yüksek ahlaki değerlerini yansıtır.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!