İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 6. Sınıf
Ortaokul eğitiminde öğrencilerin çeşitli alanlarda bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır. Bu süreçte, 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı, matematiksel düşünme becerilerini geliştirmek için çeşitli konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, temel kavramların yanı sıra problem çözme tekniklerini de öğrenmektedirler. Aynı zamanda, 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile dil bilgisi kuralları, okuma ve yazma becerileri üzerinde durulmaktadır.
Bilimsel konulara ilgi duymak için 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı, doğal olayları ve bilimsel prensipleri öğrencilerle buluşturmaktadır. Sosyal becerilerin geliştirilmesi amacıyla 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, tarih, coğrafya ve kültürel değerleri ele almaktadır. Manevi değerler açısından önemli bir yere sahip olan 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, dinî bilgileri ve ahlaki değerleri öğreterek öğrencilerin karakter gelişimine katkı sağlamaktadır. Ayrıca, 6. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Ders Kitabı, peygamberimizin hayatı ve öğretileri hakkında bilgi vermektedir.
Tüm bu derslerin yanı sıra, 6. Sınıf Kitabı Cevapları ile öğrenciler öğrenim süreçlerinde daha etkili bir şekilde desteklenmektedir. Ortaokul 6. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı da, derslerde edinilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olmakta ve öğrencilerin sınavlara daha iyi hazırlanmalarını sağlamaktadır. Bu zengin içerik, öğrencilerin eğitim hayatında başarılı olmalarını hedeflemektedir.
Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü KitabıNamaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46, 47 Cevapları” bölümü, öğrencilere namaz çeşitlerini tanıtmayı amaçlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları”, namazın farz, vacip, sünnet ve nafile gibi türlerini ayrıntılı bir şekilde ele alır.
“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47 SDR İpekyolu Yayıncılık”
“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklere yönelik doğru yanıtları sağlayarak öğrencilerin konuyu pekiştirmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47 SDR İpekyolu Yayıncılık”, zengin içerikleriyle öğrencilerin namaz çeşitlerini öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47
Soru : Farz namaz ne demektir? Beş vakit namazın farz olduğunu biliyor musunuz? Beş vakit namazı sırasıyla söyleyebilir misiniz?
Cevap:
Farz namaz : Farz namaz, İslam dininde Allah’ın kesin olarak emrettiği, yerine getirilmesi zorunlu olan ibadetlerdir. Farz namazların kılınması dinî bir yükümlülüktür.
Beş vakit namazın farz olduğunu biliyor musunuz?
Evet, beş vakit namaz farzdır.
5 vakit namazı sırasıyla;
Sabah namazı
Öğle namazı
İkindi namazı
Akşam namazı
Yatsı namazı
6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
Soru : Aşağıdaki namazların dinî açıdan hükmünü yazınız.
Cevap:
Cuma namazı: Farzdır.
Sabah namazı: Farzdır.
Bayram namazı: Vaciptir (Hanefî mezhebine göre).
Cenaze namazı: Farz-ı kifayedir (cemaatten bir grup kıldığında diğer Müslümanlar sorumluluktan kurtulur).
Teravih namazı: Sünnettir (müekked sünnet).
Yatsı namazı: Farzdır.
Şükür namazı: Nafile namazdır.
“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46-47 SDR İpekyolu Yayıncılık” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 6. SınıfTürkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları tarafından, öğrencilerin dil becerilerini ve okuduğunu anlama yeteneklerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Kitap, farklı metin türleri ve etkinliklerle zenginleştirilmiştir.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
6. Sınıf Türkçe Kitabı Metin Etkinlik Cevapları ve 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin metinleri doğru anlamalarına ve dil bilgisi kurallarını uygulamalı olarak öğrenmelerine yardımcı olur. İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Cevapları da İmam Hatip öğrencileri için rehber niteliğindedir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları, öğrencilerin Türkçe dersindeki başarılarını artırmak ve eksiklerini tamamlamak için önemli araçlardır.
“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı”
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 6. SınıfTürkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, 6. Sınıf Türkçe Yıldırım Yayınları tarafından hazırlanmıştır ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik kapsamlı bir içerik sunar. Bu kitap, farklı metin türleri ve etkinlikler ile zenginleştirilmiştir.
Öğrenciler, 6. Sınıf Türkçe Kitabı Metin Etkinlik Cevapları sayesinde metinlerdeki ana fikirleri kavrayabilir ve detayları analiz edebilirler. Ayrıca, 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları, ders kitabındaki soruların ve etkinliklerin çözümünü sunarak öğrenme sürecini destekler.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları”
İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Türkçe Cevapları da, bu öğrencilerin Türkçe dersinde başarılı olmalarına yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir. Tüm bu kaynaklar, öğrencilerin dil gelişimini pekiştirmek ve eksiklerini tamamlamak için önemli bir rehber niteliği taşır.
“6. Sınıf Türkçe Yıldırım Yayınları Ders Kitabı”
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıldırım Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe KitabıArdıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları” ve Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere doğanın önemini ve ekosistemlerin hassas dengesini anlatan bir hikaye sunar. Bu metin, ardıç ağacı ile ardıç kuşunun karşılıklı ilişkisini ve doğanın birbirine bağımlı yapısını anlamaya yönelik çeşitli etkinliklerle zenginleştirilmiştir. Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrenciler, bu etkileyici öyküyü daha derinlemesine anlayarak yorumlayabilirler.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları”
“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları” etkinlikleri ise öğrencilerin okuma, anlama ve analiz becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan sorular, hem metnin anlamını kavramayı kolaylaştırır hem de öğrencilerin doğa ile insan arasındaki bağı daha iyi fark etmelerini sağlar. Böylece metnin ana mesajı, çevre bilinci ve doğayı koruma konularında duyarlı bireyler yetiştirmeye yardımcı olur.
6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91
HAZIRLIK
1. “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözü, doğanın dengesi ve etkileşimi üzerinde durur. Çiçekler, ağaçların güzelliğini ve yaşamını gösterirken, kuşlar da ağaçların canlılığını ve iletişimini temsil eder. Bu ifade, doğadaki her canlının birbirine bağlı olduğunu vurgular.
2. Yaşadığınız çevrede hangi ağaç ve kuş türleri bulunmaktadır? Bu türlerin gözlemleyebildiğiniz özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yaşadığım çevrede meşe ve çam ağaçları ile serçe ve güvercin kuşları bulunuyor. Meşe ağaçları geniş gövdeye sahipken, çam ağaçları iğne yapraklıdır. Serçeler neşeli sesleriyle tanınırken, güvercinler ise genellikle sakin ve sessizdir.
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğe aittir. Aşağıda, sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı yapraktaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili yere yazınız.
Cevap:
1. Öfke, kızgınlık. (Hiddet)
2. Kozalaklıların, genellikle dibi yuvarlak, tepesi koni biçiminde ve odunsu dokulu meyvesi, kozak. (Kozalak)
3. Övünmek işi, övünç, iftihar. (Kıvanç)
4. Dalından yeni koparılmış, tazeliği üstünde, daha büyümemiş (bitki), kart karşıtı. (Körpe)
5. Yurdumuzda yetişen meşe türlerinin uzunca, fındığa benzeyen, sert ve pürüzlü, bir yüksük içinde bulunan, tanen bakımından zengin meyvesi, pelit. (Palamut)
6. Çimlenmek işi. (Çimlenme)
7. Elinden iş gelme durumu, ustalık, beceri. (Maharet)
8. İnsanların içinde yaşadıkları ev, apartman vb. yer, ikametgâh. (Mesken)
9. İnsan gövdesi. (Cüsse)
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Yeryüzünün ilk sahibi kimlerdir?
Cevap: Yeryüzünün ilk sahipleri ağaçlardır.
2. Ağaçlar nesillerini sürdürmek için neler yapmıştır?
Cevap: Ağaçlar, dallarında tohumlar, meyveler, kozalaklar yetiştirip toprağa bırakmış, köklerini dört bir yana yaymışlardır.
3. Adsız kuş adsız ağacın hâline üzülünce nasıl davranmıştır?
Cevap: Adsız kuş, adsız ağacın tohumlarını yemiş ve ona destek olmaya çalışmıştır. Onun yanında olmuş, ona umut vermiştir.
4. Ardıç ağacı ile kuşun dostluğu nasıl başlamıştır?
Cevap: Adsız kuş, adsız ağacın derdine ortak olmuş, ona umut vermiş ve tohumlarını yemeye başlamıştır. Böylece dostlukları gelişmiştir.
5. Ardıç ağacının asırlardır gerçekleşmeyen dileği bir mevsimde nasıl gerçekleşmiştir?
Cevap: Adsız kuşun yediği tohumlar, onun içinde sevgi ve umutla yumuşayarak çimlenmeye hazır hâle gelmiş ve filizlenmiştir.
6. İnsan dışındaki canlıların birbirleriyle iletişim hâlinde olduğunu düşünüyor musunuz?
Cevap: Evet, doğadaki canlılar birbiriyle uyum içinde yaşayarak çeşitli şekillerde iletişim hâlindedir. Bu öyküde de ardıç ağacı ve kuşun arasında derin bir dostluk bağı kurulmuştur.
3. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metnin konusu nedir?
Cevap: Metin, ardıç ağacı ile ardıç kuşu arasındaki dostluk ve doğanın döngüsünü anlatmaktadır.
2. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Sabır, umut ve dostlukla yapılan yardımlar, beklenmeyen mucizelere yol açabilir.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz.
Cevap:
Metinde Anlatılan Olay : Adsız bir ağacın tohumlarının çimlenmemesi ve bu nedenle yaşadığı yalnızlık, ardından adsız bir kuşla kurduğu dostluk sonucu dileğinin gerçekleşmesi.
Metinde Yer veya Yerlerle İlgili Bilgiler : Olay, ormanlık bir alanda, ağaçların ve diğer canlıların yaşadığı doğal bir ortamda geçmektedir.
Metinde Zamanla İlgili Yer Alan Bilgiler : Olaylar asırlar boyunca sürmüş, ancak adsız ağacın dileği bir mevsimde gerçekleşmiştir.
Metindeki Şahıs ve Varlık Kadrosu : Adsız ağaç, adsız kuş ve diğer ağaçlar.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda bir ek eklenerek yeni bir anlam kazandırılmış olan sözcükleri I numaralı alana, aldığı ekle anlamı değişmemiş veya ek almamış sözcükleri II numaralı alana yazınız.
Cevap:
I. Anlamı değişmiş sözcükler (Ek alarak yeni bir anlam kazanmış olanlar):
yaprağın (Yaprak + ın: Yaprağa ait)
fidanı (Fidan + ı: Fidana ait)
tohumda (Tohum + da: Tohum içinde veya üzerinde)
ağaca (Ağaç + a: Ağaca yönelme)
ormancı (Orman + cı: Ormanda çalışan kişi)
II. Anlamı değişmemiş sözcükler (Aldığı ekle anlamı değişmemiş ya da ek almamış olanlar):
yağmur
güzellik
adsız
sevgi
bilge
kuşlar
balık
Soru : b. “Atatürk, Şanlıurfa, bilgisayar, Kırıkkale, ayakkabı, hanımeli” sözcüklerinin ortak özelliği nedir? Açıklayınız.
Cevap: Bu sözcüklerin ortak özelliği, hepsinin birleşik sözcük olmasıdır.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sözcüklerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyerek bunları ilgili yere yazınız.
Birleşik Sözcükler: hanımefendi, Eskişehir, başkent, ağabey
7. ETKİNLİK
Soru : İstediğiniz konuda bir konuşma metni hazırlayınız ve bu metinde 1. etkinlik sırasında öğrendiğiniz sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanınız. Metninizi yazdıktan sonra konuşmanızı yapmaya hazırlanınız ve konuşmanızı yapınız.
Cevap:
Sevgili arkadaşlar,
Bugün doğanın önemi üzerine konuşmak istiyorum. Doğa, yaşamımız için hayati bir kaynaktır. Ağaçlar, çiçekler ve hayvanlar, hayatımızın vazgeçilmez parçalarıdır.
Ağaçların kozalakları, yeni nesillerini büyütme çabasını simgeler. Bizler de doğayı korumalı ve ona sahip çıkmalıyız. Herkesin bir mesken olarak gördüğü bu dünyayı temiz tutmak, hepimizin sorumluluğudur.
Körpe fidanların büyümesi için gereken ortamı sağlamalı ve doğanın sunduğu güzellikleri korumalıyız. Unutmayalım ki, doğayı korumak, aslında kendimizi korumaktır.
Teşekkür ederim.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden hareketle “ormanın faydaları” konulu istediğiniz türde bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:
Ormanın Faydaları
Ormanlar, yaşam kaynağımız olan oksijen üretir ve havadaki karbondioksiti emer. Biyoçeşitlilik açısından zengindirler, birçok bitki ve hayvana ev sahipliği yaparak ekosistem dengesini sağlarlar. Ayrıca, su kaynaklarını korur, toprak erozyonunu önler ve sel riskini azaltır.
Ormanlar ekonomik açıdan da önemlidir. Ahşap, reçine gibi ürünler sunar ve turizm için cazip alanlar oluşturur. Doğayı korumak, insan hayatı için büyük önem taşımaktadır.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : “Doğa ve evren” temalı şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirleri fotokopi ile çoğaltarak veya yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap:
1. Gözlerin Gökyüzü
Gözlerin gökyüzü,
Bulutlar içinde hayal,
Düşlerime doluyor,
Rüzgârın nağmesiyle.
Yıldızlar parlıyor,
Geceye umut katıyor,
Her bir ışık, bir sır,
Kalbimde sevgi saklıyor.
2. Ormanın Sesi
Ormanın derin sesi,
Ağaçlar fısıldar rüzgârda,
Kuşların cıvıltısı,
Doğanın şarkısı her yerde.
Toprağın sıcak kokusu,
Çiçekler açar baharda,
Her canlı bir bütün,
Doğa, hayatın kaynağıdır da.
ÖĞRETMENDEN İSTENEN HAZIRLIK
Soru : Şiir dinletisi etkinliği için fon müziği ve gerekli araç gereci hazırlayınız.
Cevap: Gelecek ders için araç gereçlerini unutmayınız.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.
Ortaokul 6. Sınıf Türkçe KitabıGün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96
6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96 Cevapları” bölümü, öğrencilerin Türkçe dersinde işledikleri konuları pekiştirmeleri için hazırlanmış sorular ve etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, okuma-anlama, dil bilgisi ve metin inceleme gibi temel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğuyor Metni Etkinlik Cevapları ise, “Gün Doğuyor” adlı metnin analizini yapmak, metindeki duygusal ve edebi unsurları kavramak için öğrencilere rehberlik eder.
“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları”
Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile bu metin üzerindeki soruların yanıtları sunularak, öğrencilerin metni daha iyi anlamaları sağlanır. “6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları”, öğrencilerin okuma-anlama becerilerini geliştirirken aynı zamanda dil bilgisi kurallarını pratik yaparak öğrenmelerine yardımcı olur.
6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96
HAZIRLIK
1. Sizden güneşe iltifat etmeniz istenseydi ona ne söylerdiniz?
Cevap:
Güneşe iltifat edecek olsaydım, şöyle derdim:
“Ey gökyüzünün en parlak yıldızı, her sabah doğarak dünyayı aydınlatan ışığınla hayatı yeniden başlatıyorsun. Senin sıcaklığınla doğa canlanıyor, umutlar tazeleniyor. Varoluşunla karanlığı dağıtıyor, güzelliğinle her yere renk katıyorsun.”
2. Aşağıdaki şiirin başlığını okuyunuz ve görselini inceleyiniz. Ardından şiirde ne anlatılıyor olabileceğini, hangi duygunun verilmek istendiğini tahmin ediniz?
Cevap: Güneşin doğduğu ilk anları, doğuşunu anlatıyor olabilir.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Bu sözcükleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Çözülmek Kelimesi
Tahminim: Kapanan bir şeyin açılması, çözülmesi. Cümlem: Gecenin sessizliği yavaş yavaş çözülüyor. TDK Sözlük Anlamı: Bağlı, düğümlü veya katlanmış bir şeyin açılması.
Şekil Almak Kelimesi
Tahminim: Bir biçime bürünmek, bir şekil kazanmak. Cümlem: Bacalar sabahın ilk ışıklarıyla şekil alıyor. TDK Sözlük Anlamı: Bir biçim veya görünüm kazanmak.
Hücum Kelimesi
Tahminim: Ani bir saldırı veya büyük bir akın. Cümlem: Güneş, deniz hücumu gibi birden şehre yayıldı. TDK Sözlük Anlamı: Toplu olarak saldırı veya büyük akın.
Derin Kelimesi
Tahminim: Çok aşağıya inen, dipte olan. Cümlem: Gölgeler, karanlığın derinliğine doğru kaçışıyordu. TDK Sözlük Anlamı: Yüzeyi ile tabanı arasındaki uzaklık fazla olan.
Fısıldamak Kelimesi
Tahminim: Çok alçak bir sesle konuşmak. Cümlem: Rüzgâr dallara hafifçe fısıldıyordu. TDK Sözlük Anlamı: Çok hafif bir sesle, duyulacak kadar alçak sesle konuşmak.
2. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde, günün doğmasıyla birlikte meydana gelen hangi değişiklikler anlatılmaktadır?
Cevap: Gecenin sona ermesi, gölgelerin kaybolması, şehrin ve doğanın uyanışı anlatılmaktadır.
2. Şairin “Bembeyaz gece çiçeklerine / Sabahla düşüyor bir damla yaş.” dizeleriyle
anlatmak istediği nedir?
Cevap: Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte çiçeklere düşen çiy tanelerini ifade etmektedir.
3. Sizce toprak, kımıldadığını nasıl gösteriyor olabilir?
Cevap: Toprak, sabahın ilk saatlerinde bitkilerin uyanışıyla veya canlıların hareketiyle canlanıyor olabilir.
4. Etrafın rengârenk olduğu şiirin hangi dizesinden anlaşılmaktadır?
Cevap: “Renk renk hacimle doluyor her yer” dizesinden anlaşılmaktadır.
5. “Gün Doğuyor” adlı metni etkileyici buldunuz mu? Açıklayınız.
Cevap: Evet, çünkü şair sabahın güzelliklerini ve doğanın uyanışını etkileyici bir şekilde anlatmıştır.
6. Güneşin doğuş vakti sizi nasıl etkiler, sizde hangi duyguları uyandırır?
Cevap: Güneşin doğuşu bende huzur ve yenilenme duygusu uyandırır, yeni bir günün başlangıcını simgeler.
3. ETKİNLİK
Soru : 83. sayfadaki “Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü” adlı metnin yazı karakteriyle (yazı tipiyle) 92. sayfadaki “Gün Doğuyor” adlı metnin yazı karakterini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. a. Hangi metnin yazı karakterini daha çok beğendiniz? Niçin?
Cevap: “Gün Doğuyor” metninin yazı karakterini daha çok beğendim çünkü şiirsel yapısına uygun bir karakter kullanılmış.
2. b. “Gün Doğuyor” adlı metnin ders kitabında görmeye alışmış olduğunuz yazı karakterinden farklı karakterde yazılmış olması, bu metnin anlaşılmasını nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.
Cevap: Farklı bir yazı karakteri, metne farklı bir estetik kazandırmış ancak anlaşılmasını zorlaştırmamıştır.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Güneşin doğuşuyla birlikte doğada meydana gelen değişiklikler.
Metnin Ana Duygu: Güneşin doğuşunun doğaya getirdiği canlılık ve tazelik hissi.
5. ETKİNLİK
Soru : “Gün Doğuyor” adlı şiirin devamı olabilecek bir dörtlük tasarlayınız. Dörtlüğü tasarlarken şiirdeki ahenk unsurlarına dikkat ediniz. Dörtlüğünüzü aşağıya yazınız ve sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Güneş doğarken yavaş yavaş,
Renklenir her yan, başlar telaş.
Doğa uyanır, sarar kucak,
Sabahla dolar ışık, ferah.
6. ETKİNLİK
Soru : “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap:
Saygıdeğer arkadaşlar,
Bugün sizlerle “Güneşin doğuşuyla birlikte hayat da başlar” sözü üzerine düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Bu söz, aslında günlük yaşamın başlangıcını simgeler. Güneş doğarken karanlık sona erer, doğa uyanır ve yeni bir gün başlar. Bu sadece fiziksel bir uyanış değil, aynı zamanda umut, tazelik ve yenilenme anlamına gelir. Güneşin her doğuşu, bize yeni fırsatlar sunar. Bitkiler güneş ışığıyla enerji depolar, hayvanlar güne başlar ve biz insanlar da yeni bir güne umutla uyanırız.
Güneş, hayatın devamlılığını sağlayan en temel unsurlardan biridir. Onsuz, yaşam mümkün olmazdı. Güneşin doğuşuyla birlikte etrafımız aydınlanır, ısınır ve enerjimiz yerine gelir. Aynı zamanda, bu durum metaforik olarak da bize bir şeyler öğretir: Karanlıktan sonra her zaman bir aydınlık gelir. Zorlukların ardından yeni bir başlangıç yapabiliriz.
Bu düşüncelerle, her yeni günü bir fırsat olarak değerlendirelim. Güneşin doğuşu ile birlikte biz de umutla, enerjiyle ve pozitiflikle yeni güne başlayalım.
Teşekkür ederim.
7. ETKİNLİK
Soru : Şiir dinletisi etkinliği gerçekleştireceksiniz. Bunun için sınıfa getirdiğiniz “doğa ve evren” temalı şiirleri öğretmen masasının üstüne koyunuz. Bütün şiirleri inceleyiniz ve getirdikleriniz dışındakilerden bir tanesini seçip ezberlemeye çalışınız. Öğretmeninizin rehberliğinde bir şiir okuması sırası belirleyiniz. Öğretmeniniz fon müziğini başlatınca sıranız geldiğinde şiirinizi okuyunuz.
Cevap:
Evrenin Nefesi
Gökyüzünde yıldızlar parlar,
Gecenin içinde sessizce ağlar.
Doğa uyanır sabah rüzgarında,
Her nefeste hayat yeniden var.
Rüzgar eser, dağlar yankılanır,
Denizler coşar, dalgalar çırpınır.
Her ağaç, her yaprak bir sır saklar,
Evrenin nefesi dünyaya akınır.
Toprakta yaşam, gökte huzur,
Her adımda doğanın kutsal bir sürur.
Evrenin sonsuz derinliğinde,
Bizler de bir nefes, bir umut, bir durur.
8. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.
Dünya mirası Nemrut ziyaretçilerini ağırlamaya başladı
UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’nde yer alan, “güneşin doğuşu ve batışının dünyada en güzel izlendiği yer” olarak nitelendirilen Nemrut Dağı’nı her gün yaklaşık 1000 kişi ziyaret ediyor.
Dünyanın dört bir yanında gelen ziyaretçiler, Nemrut’ta bir yandan tarihî görme imkânı bulurken bir yan- dan da güneşin doğuşu ve batışı sırasındaki eşsiz manzaranın keyfini sürüyor.
Soru : b. Siz de güneşin doğuşunu izlemek için sınıfça Adıyaman’a gezi düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki formu doldurarak bu gezinin planını yapınız.
Cevap:
OkulunAdı: Cumhuriyet Ortaokulu
Gezi Tarihi: 10.01.2025
KafileBaşkanı: Ümran Öğretmen
Gezinin Amacı: Güneşin doğuşunu izlemek, doğa ile iç içe olmak, Adıyaman’ın doğal güzelliklerini keşfetmek ve çevre bilincini artırmak.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıda verilen cümleleri devam ettirerek bir hikâye yazınız. Hikâyenizi zaman, mekân, olay ve varlık kadrosu unsurlarını dikkat ederek yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.
Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu…
Cevap:
Beklenmeyen Yolculuk
Gün doğarken istasyona girdik. Tren, büyük bir gürültüyle durdu. Yolcular aceleyle perona çıkarken, ben etrafa bakındım. Bir sessizlik çökmüştü sanki her şeyin üzerine. İstasyonda beni bekleyen kimse yoktu, ama o an bir şeylerin değişeceğini hissettim.
Birden, eski püskü bir valiz taşıyan yaşlı bir adam yanıma yaklaştı. “Yanında yer var mı?” diye sordu. Başımı salladım. Oturdu ve kısa süre sonra trende tanıştık. O yolculuğun, hayatımı değiştiren anılarla dolu bir başlangıç olduğunu bilmiyordum.
Soru : b. Metnin yazımının tamamlanmasının ardından varsa metindeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Gür bir sesle okuyunuz.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü getiriniz.
Cevap: Gelecek derse hazırlık için TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nü unutmayınız.
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.