6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 72, 73, 74


6. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72, 73, 74 Cevapları” ile Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrenim süreçlerini destekleyen önemli kaynaklardır. Bu sayfalar, öğrencilerin ünite boyunca edindikleri bilgileri pekiştirmelerine ve anlamalarını derinleştirmelerine yardımcı olan etkinliklerle doludur. Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları da bu süreçte öğrencilere yönlendirmeler sunarak, hangi alanlarda daha fazla pratik yapmaları gerektiği konusunda rehberlik eder.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları” sayesinde, öğrenciler hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Değerlendirme etkinlikleri, öğrencilerin okuma, anlama ve analiz etme yeteneklerini ölçerken, aynı zamanda kendilerini ifade etme becerilerini de artırır. Bu sayede, öğrenciler, Türkçe dersindeki kavramları daha iyi kavrayarak, ilerleyen dönemlerde daha sağlam bir temel oluştururlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 72-73-74


SEYİT ONBAŞI’NIN FOTOĞRAFI ÇEKİLİRKEN

18 Mart 1915. Bir kahramanlık destanı yazan askerlerimizden Topçu Koca Seyit, tam iki yüz on yedi kiloluk üç mermiyi arka arkaya ateşliyor ve gönderdiği üçüncü mermi Ocean (Oğşın) gemisine isabet ediyor. Gemi, yana doğru yatıyor, dengesini kaybedip yavaş yavaş sürüklenmeye başlıyor. Bu sırada ikinci darbe, Nusret’in döşediği mayınlardan geliyor. Müthiş bir patlama… İki dakika sonra gemi artık ortalıkta yok. Çoktan Boğaz’ın serin sularına gömülmüş bile.

Tabii iki yüz on yedi kiloluk mermiyi kaldırıp tarihe adını altın harflerle yazdıran Seyit Onbaşı’nın başarısı kısa sürede duyuldu. Bu anı tekrar canlandırıp ölümsüzleştirmek için Ordu Foto Film Arşivi’nin fotoğrafçıları cepheye geldi. Amaçları, Seyit’in mermiyi kucağında tuttuğu bir fotoğrafını çekip gazetelerde yayımlamaktı. Bu sayede halkın morali yükselecek ve cephedeki askerlerimizin başarısı kutlanacaktı. Fotoğraf makinesi hazırlandı. Başarısından dolayı “çavuş” yapılan Seyit’ten mermiyi tekrar kaldırması istendi. Seyit Çavuş, birkaç kez denese de mermiyi kaldıramadı.

Nedenini ise yine kendisi açıkladı: “Bu mermi kaldırma işi fotoğraf çektirmek için yapılacak iş değildir. Düşman yine gelsin, yine kaldırırım Allah’ın izniyle.” Bunun üzerine merminin içindeki barut döküldü ve boş mermiyle fotoğraf çekildi. Fotoğraf gazetelerde yayımlandıktan sonra bu mütevazı kahraman tanındı. Hatta gazetedeki fotoğraf, birçok kişi tarafından özenle kesilip çerçeveletilerek evlere, dükkânlara asıldı.

Metin ÖZDAMARLAR


Soru : 1, 2, 3 ve 4. soruları metne göre cevaplayınız.


1. “Tarihe adını altın harflerle yazdırmak” ifadesi sizce ne anlama gelmektedir?


Cevap :

“Tarihe adını altın harflerle yazdırmak” ifadesi, bir kişinin büyük başarılar elde etmesi ve bu başarıların uzun süre hatırlanması anlamına gelir. Bu ifade, Seyit Onbaşı’nın kahramanlıklarının ve yaptığı fedakarlıkların unutulmaz olduğunu vurgular.


2. Ordu Foto Film Arşivi fotoğrafçılarının cepheye geliş amacı nedir?


Cevap :

Ordu Foto Film Arşivi fotoğrafçılarının cepheye geliş amacı, Seyit Onbaşı’nın mermiyi kucağında tuttuğu bir fotoğrafını çekmek ve bu fotoğrafı gazetelerde yayımlamaktır. Bu sayede halkın morali yükselecek ve cephedeki askerlerin başarıları kutlanacaktır.


3. Seyit Onbaşı’nın fotoğrafının gazetelerde yayımlanmak istenmesinin sebebi nedir?


Cevap :

Seyit Onbaşı’nın fotoğrafının gazetelerde yayımlanmak istenmesinin sebebi, onun kahramanlık hikayesini ve başarılarını halkla paylaşarak moral vermek, ayrıca cephedeki askerlerin cesaretini artırmaktır.


4. Seyit Onbaşı, mermiyi savaştan sonra kaldıramamasını nasıl açıklamaktadır?


Cevap :

Seyit Onbaşı, savaştan sonra mermiyi kaldıramamasını, bunun fotoğraf çektirmek için yapılacak bir iş olmadığını belirterek açıklamaktadır. Düşman tekrar gelirse mermiyi kaldıracağını, ancak bu tür bir hareketin sadece fotoğraf için yapılmaması gerektiğini ifade etmiştir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


5. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) Hikâyelerde yalnızca yaşanmış olaylar anlatılır.
  • (Doğru) Hikâyeler olay yazısıdır.
  • (Yanlış) Hikâyelere tekerleme ile başlanır.
  • (Doğru) Her hikâyede olay, yer, zaman ve şahıs unsurları bulunur.
  • (Doğru) Hikâyelerde olağanüstü kişilere yer verilir.

6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde boş bırakılan yere farklı bir geçiş ve bağlantı
ifadesi getirilmelidir?


A) Yemek masasına oturmak istememişti ……………….. aklı kitapta kalmıştı.
B) Resim dersinde orman resmi çizdim ……………….. doğayı çok seviyorum.
C) Çanakkale’yi görmeyi çok istiyorum ……………….. orada tarihin izleri var.
D) Askerimizin olanakları kısıtlıydı ……………….. askerimiz zafere ulaştı.

Cevap : D) Askerimizin olanakları kısıtlıydı ……………….. askerimiz zafere ulaştı.


7. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde yer alan dizeler arasında ses benzerliği
bulunmaktadır?


A) Bir deli rüzgârım dağlar başında
Ne eser yorulur ne durulurum
B) Kandilli yüzerken uykularda
Mehtabı sürükledik sularda.
C) Derinden derine ırmaklar ağlar.
Uzaktan uzağa çoban çeşmesi.
D) Sürüler iniyor karşı bayırdan.
Günün son ışığı vurmuş dereye.

Cevap : C) Derinden derine ırmaklar ağlar.
Uzaktan uzağa çoban çeşmesi.


8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde deyim kullanılmamıştır?


A) Söylediklerim kulağına küpe olsun.
B) Memleketim burnumda tütüyor.
C) Dal yanlışlıkla gözüme girdi.
D) Haberi duyunca havalara uçtuk.

Cevap : C) Dal yanlışlıkla gözüme girdi.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


l. Sanatseverlik ll. Vatanseverlik lll. Liderlik
lV. İnsan sevgisi V. İleri görüşlülük VI. Doğa sevgisi

9. Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişlerinin hangi kişilik özelliği ile ilgili olduğunu belirleyiniz ve kişilik özelliğinin numarasını ilgili boşluğa yazınız.


Cevap :

a. “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” (I. Sanatseverlik)
b. “Bu vatan çocuklarımız ve torunlarımız için cennet yapılmaya layıktır.” (II. Vatanseverlik)
c. “Yolunda yürüyen bir yolcunun yalnız ufku görmesi kâfi değildir. Muhakkak ufkun ötesini de görmesi şarttır.” (V. İleri görüşlülük)
ç. “Ben kalpleri kırarak değil, kazanarak hükmetmek isterim.” (IV. İnsan sevgisi)
d. “Verdiğiniz emrin yapıldığından emin olmak istiyorsanız da en son gerçekleşme ucuna kadar kendiniz onun başında bulunacaksınız.” (III. Liderlik)


10. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi isim değildir?


A) Bu güzel vatan atalarımızın çabası sonucu ayakta kaldı.
B) Köy halkı genç yaşlı demeden cepheye yardıma koştu.
C) Seyit Onbaşı kimsenin yardımı olmaksızın mermiyi kaldırdı.
D) Sabah ezanıyla askerler cepheye doğru yürüdüler.

Cevap : C) Seyit Onbaşı kimsenin yardımı olmaksızın mermiyi kaldırdı.


11. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geçiş veya bağlantı ifadesi kullanılmıştır?


A) Millî Mücadele tüm halkımızın desteğiyle zaferle sonuçlandı.
B) O hiçbir zaman ümitsizliğe düşmezdi çünkü bilgisine güvenirdi.
C) Çanakkale bağımsızlığımızı müjdeleyen bir şehir olmuştu.
D) Ay yıldızlı bayrağımız gökyüzünde nazlı nazlı dalgalanıyor.

Cevap B) O hiçbir zaman ümitsizliğe düşmezdi çünkü bilgisine güvenirdi.


12. “İstanbul’da çok sayıda tarihî mekân var …………… hepsini bir haftada ziyaret edemedim.” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilemez?


A) ama
B) ancak
C) çünkü
D) fakat

Cevap : C) çünkü


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73-74 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


6. Sınıf Türkçe Kitabı İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 Cevapları” ve Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı İklim Değişikliği Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere iklim değişikliği konusundaki farkındalıklarını artırma fırsatı sunuyor. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, hem bilgi edinmeyi hem de bu bilgiyi uygulamayı teşvik eder. Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrenciler, iklim değişikliğinin nedenleri ve sonuçları hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirebilir.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82 MEB Yayınları” içindeki etkinlikler, iklim değişikliği ile mücadelede bireysel ve toplumsal sorumlulukları keşfetme imkanı sağlar. Bu metinler, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olurken, aynı zamanda çevresel sorunlar karşısında daha duyarlı bir nesil yetiştirmeyi amaçlar. Bu nedenle, ders kitabındaki içerikler, sadece akademik bir bilgi kaynağı olmanın ötesinde, hayatın gerçekleri ile ilgili de önemli bilgiler sunmaktadır.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82


HAZIRLIK


1. Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Görsellerde verilmek istenen mesajları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görsellerde, dünya ikliminin değişmekte olduğu ve bunun olumsuz etkilerinin giderek arttığı vurgulanmaktadır. Buzullar kutuplarda erimeye devam ederken, kuraklık sebebiyle su kaynakları her geçen gün daha da azalmaktadır.


2. “Küresel ısınma” hakkında neler biliyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Küresel ısınma, atmosfere salınan sera gazlarının birikmesiyle dünyanın ortalama sıcaklıklarının artmasıdır. Bu durum, buzulların erimesine, deniz seviyelerinin yükselmesine, aşırı hava olaylarına ve kuraklığa yol açar. İnsan faaliyetleri, fosil yakıt kullanımı ve ormansızlaşma gibi faktörler küresel ısınmanın başlıca nedenlerindendir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinden alınan aşağıdaki sözcük ve sözcük gruplarını örnekteki gibi bulmacada bulunuz. Sözcük ve sözcük grupları, yukarıdan aşağıya veya soldan sağa yerleştirilmiştir.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları”

Soru : b. Bulduğunuz sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi, TDK Güncel
Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Ardından bu sözcükleri ve bunların anlamlarını, oluşturduğunuz “Benim Sözlüğüm” defterine ekleyiniz.


Cevap :

1. Karbonmonoksit

  • Tahmin: Renksiz, kokusuz bir gaz; genellikle fosil yakıtların tam olarak yanmaması sonucu oluşur.
  • TDK Sözlük Anlamı: Karbon ve oksijen atomlarından oluşan, renksiz, kokusuz, zehirli gaz (CO).

2. Azot

  • Tahmin: Atmosferin büyük bir kısmını oluşturan renksiz ve kokusuz bir gaz.
  • TDK Sözlük Anlamı: Havadaki gazların yaklaşık %78’ini oluşturan, renksiz, kokusuz, tatsız bir gaz (N).

3. Oksijen

  • Tahmin: Solunum için hayati öneme sahip gaz; atmosferin yaklaşık %21’ini oluşturur.
  • TDK Sözlük Anlamı: Canlıların yaşamlarını sürdürmeleri için gerekli, havada yaklaşık %21 oranında bulunan gaz (O).

4. Fosil Yakıt

  • Tahmin: Petrol, kömür ve doğal gaz gibi yer altından çıkarılan enerji kaynakları.
  • TDK Sözlük Anlamı: Yerin derinliklerinde milyonlarca yılda oluşan kömür, petrol ve doğal gaz gibi yakıtlar.

5. Jeotermal

  • Tahmin: Yerin derinliklerindeki ısıdan elde edilen enerji türü.
  • TDK Sözlük Anlamı: Yer kabuğunun içindeki sıcaklıklardan yararlanılarak elde edilen enerji türü.

6. Atmosfer

  • Tahmin: Dünyayı çevreleyen gaz tabakası.
  • TDK Sözlük Anlamı: Bir gezegeni ya da gök cismini çevreleyen gaz tabakası.

7. Metan

  • Tahmin: Sera gazı etkisine neden olan yanıcı bir gaz; doğalgazın ana bileşenidir.
  • TDK Sözlük Anlamı: Renksiz, kokusuz, doğalgazın büyük bölümünü oluşturan ve biyolojik maddelerin çürümesiyle oluşan hidrokarbon gazı (CH4).

8. Kömür

  • Tahmin: Fosil yakıtlardan biri; enerji üretiminde kullanılır.
  • TDK Sözlük Anlamı: Toprak altında milyonlarca yılda oluşan ve enerji kaynağı olarak kullanılan madde.

9. Sera Gazı

  • Tahmin: Atmosferde birikerek küresel ısınmaya yol açan gazlar (karbon dioksit, metan vb.).
  • TDK Sözlük Anlamı: Yeryüzündeki ısının atmosferde kalmasına yol açan gazlar.

10. Atık

  • Tahmin: Kullanım dışı kalan ve çevreyi kirleten maddeler.
  • TDK Sözlük Anlamı: Kullanıldıktan sonra bir kenara bırakılan, işe yaramayan şey.

11. Yenilenebilir

  • Tahmin: Doğal yollarla sürekli olarak kendini yenileyen enerji kaynakları (güneş, rüzgar vb.).
  • TDK Sözlük Anlamı: Kendiliğinden sürekli olarak var olan ve tükenmeyen enerji kaynakları için kullanılan terim.

12. İklim

  • Tahmin: Belirli bir bölgede uzun yıllar boyunca görülen hava koşulları.
  • TDK Sözlük Anlamı: Bir bölgede uzun yıllar boyunca gözlenen ortalama hava koşulları.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Gezegenimizi kaplayan atmosfer nasıl bir yapıdadır ve ne işe yaramaktadır?


Cevap :

Atmosfer, dünyamızı ince bir hava tabakasıyla kaplar ve sıcaklıkların dengede kalmasına yardımcı olur, böylece yaşanabilir bir ortam sağlar.


2. Sera gazlarının önemi nedir?


Cevap :

Sera gazları, dünya üzerindeki sıcaklık dengesini koruyarak canlıların hayatta kalmasını sağlar. Bu gazlar, yaşamın sürdürülmesi için kritik öneme sahiptir.


3. İklim değişikliğinin sebepleri nelerdir?


Cevap :

İklim değişikliği, atmosferdeki sera gazlarının artışına bağlı olarak gerçekleşir. Bu durum, küresel ısınmaya yol açar.


4. Atmosferdeki sera gazlarının artma nedenleri nelerdir?


Cevap :

Fosil yakıtların (petrol, kömür, doğal gaz) yaygın kullanımı, sera gazı salımını artıran başlıca sebeptir.

 


5. Metinde anlatılan sorunun çözümü için sizce başka neler yapılabilir?


Cevap :

Enerji tasarrufu yapılabilir, bitkisel beslenme tercih edilerek et üretiminin çevreye olan etkisi azaltılabilir ve bisiklet gibi çevre dostu ulaşım araçları yaygınlaştırılabilir.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Sizce aşağıdaki cümlelerin hangisinde koşul, hangisinde neden-sonuç ve hangisinde amaç-sonuç belirtilmiştir? Belirleyerek boşlukları doldurunuz.


Cevap :

Havaya zehirli gazlar salındığı için atmosfer kirleniyor. Bu cümlede neden-sonuç belirtilmiştir çünkü gazların salınması atmosferin kirlenmesine neden olmaktadır.

Dünyamızı temiz tutmak için atıkları doğada bırakmamalıyız. Bu cümlede amaç-sonuç belirtilmiştir çünkü atıkları doğaya bırakmamak, dünyamızı temiz tutma amacına yöneliktir.

Fosil kaynakları kullanmayı azaltırsak temiz bir doğaya kavuşuruz. Bu cümlede koşul belirtilmiştir çünkü fosil kaynaklarının kullanımını azaltmak şartıyla temiz bir doğaya ulaşılabilir.

 


Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden neden-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin sonundaki boşluğa “N”, amaç-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin sonundaki boşluğa “A”, koşul anlamı taşıyan cümlelerin sonundaki boşluğa “K” yazınız.


Cevap :

• Buzullar erirse deniz seviyesinde yükselme olur. (K)
• Nehre fabrika atıkları döküldüğünden nehrin rengi değişti. (N)
• TEMA, yeni ormanlık alanlar oluşturmak için kampanya başlattı. (A)
• Güneş ışınları kutuplara eğik düştüğünden kutuplarda sıcaklık düşüktür. (N)
• Atmosferdeki kirliliği azaltmak için yenilenebilir enerji kullanılıyor. (A) 


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. a. Okuduğunuz metinde bazı cümleler koyu bazı cümleler ise altı çizili olarak verilmiştir. Sizce niçin böyle bir yola başvurulmuştur? Açıklayınız.


Cevap :

Metinde önemli olduğu düşünülen ve okuyucunun dikkatini çekmesi istenen bölümler, vurgulama amacıyla koyu ve altı çizili olarak verilmiştir.


2. b. “Metinlerde önemli noktaları vurgulama” ile ilgili bildiğiniz başka biçimler var mı?
Açıklayınız.


Cevap :

Önemli noktaları vurgulamak için ilgili bölümler eğik yazılabilir, tüm harfler büyük yazılabilir, tırnak içine alınabilir ya da farklı bir renkte yazılabilir.


3. c. 58. sayfadaki “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metni yeniden okuyunuz. Metni okurken önemli gördüğünüz yerlerin altını çiziniz. Altını çizdiğiniz cümlelerden bir tanesini aşağıya yazınız.


Cevap :

İklim değişikliği olarak adlandırılan sorun, atmosferdeki sera gazlarının miktarının artması nedeniyle gerçekleşiyor. Bu gazların miktarı arttıkça atmosferdeki sıcaklık da artıyor. Bu da Dünya’nın farklı yerlerinde iklim dengesizliklerine neden oluyor.


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki konuşma balonlarını, küresel ısınma ile ilgili bir karikatüre dönüşecek şekilde doldurunuz.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki grafiği inceleyiniz ve grafikle ilgili soruları cevaplayınız.


1. a. Grafiğe göre en fazla ağaç dikilen ay hangisidir?


Cevap : Mayıs.


2. b. Grafiğe göre en az ağaç dikilen ay hangisidir?


Cevap : Ocak.


3. c. Grafiğe göre ağaç dikiminin 60.000’den az olduğu aylar hangileridir?


Cevap : Ocak, şubat, temmuz, ağustos, aralık.


4. ç. Grafiğe göre ağaç dikimi hangi mevsimde daha fazladır?


Cevap : İlkbahar.


5. d. “Kış mevsimi, ağaç dikimi için en elverişli mevsimdir.” diyen biri sizce grafiğe göre haklı olabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, haklı olamaz çünkü en çok ağaç ilkbaharda dikilmiştir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


• “Beden dili” ve “beden dilini etkili kullanma” sözlerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

Beden dili, insanların sözel olmayan yollarla, jest ve mimikleri kullanarak duygu ve düşüncelerini ifade etme biçimidir. Beden dilini etkili kullanma ise konuşma sırasında beden hareketlerinin sözlerle uyumlu ve anlamı güçlendirici bir şekilde kullanılmasıdır.


• Bir konuşmacı neler yapar, hangi davranışları sergilerse o konuşmacının beden dilini etkili kullandığı söylenebilir?


Cevap :

Bir konuşmacı etkili göz teması kurar, jest ve mimiklerini yerinde kullanır, duruşuyla kendine güven sergiler ve ellerini doğal hareketlerle mesajını vurgulamak için kullanırsa beden dilini etkili kullanmış olur.


• “Bir konuşmada, sözlerle uyumlu beden hareketlerinde bulunmak” sözünden ne anlıyorsunuz? Sözlerle uyumlu beden hareketlerine örnek verebilir misiniz?


Cevap :

Bu ifade, konuşmacının söylediklerini destekleyen beden hareketleri yapması anlamına gelir. Örneğin, bir şeyin büyüklüğünden bahsederken ellerle geniş bir alan göstermek ya da önemli bir noktayı vurgularken başını sallamak sözlerle uyumlu beden hareketlerine örnek olabilir.


1.b. Okuduğunuz metinde anlatılanlardan hareketle “iklim değişikliği sorununun çözümü için bireysel olarak neler yapılabileceği” ile ilgili düşüncelerinizi anlatınız.

Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili bir şekilde kullanmaya dikkat ediniz. Konuşmanızın sonunda arkadaşlarınızdan sizi, beden dilini etkili kullanma ve bağlama uygun konuşma bakımından değerlendirmelerini isteyiniz. Konuşmanıza başlamadan önce aşağıdaki alana konuşmanızla ilgili kısa notlarınızı yazınız.


Cevap :

İklim değişikliğiyle mücadelede bireysel olarak enerji tasarrufuna dikkat edebiliriz, gereksiz elektrik kullanımından kaçınabiliriz. Daha az fosil yakıt tüketmek için toplu taşıma veya bisiklet kullanabiliriz. Atıkları geri dönüştürmek ve plastik kullanımını azaltmak da çevreye önemli katkılar sağlayacaktır.

Notlar:

  • Göz teması kurarak dinleyiciyi etkileyin.
  • Jest ve mimikleri doğal kullanın.
  • Vurgulamak istediğiniz yerlerde ellerinizi kullanın.
  • Konuşmayı akıcı ve samimi bir tonla sürdürün.

7. ETKİNLİK 


Soru : Gruplara ayrılınız. Grup arkadaşlarınızla birlikte “Doğa ve Evren” temasına uygun bir yazma konusu ve konuya uygun bir ana fikir belirleyiniz. Defterinize belirlediğiniz konu ile ilgili bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap :

Yazma Konusu: “Su Döngüsünün Ekosistem İçin Önemi”

Ana Fikir: Su döngüsü, yeryüzündeki yaşamı sürdüren en önemli doğal süreçlerden biridir. Bu döngü, ekosistemin devamlılığı ve biyoçeşitlilik açısından büyük öneme sahiptir.

Bilgilendirici Metin:
Su döngüsü, suyun buharlaşma, yoğunlaşma ve yağış şeklinde sürekli hareket ettiği bir süreçtir. Bu döngü, dünyanın su kaynaklarının korunmasına ve yenilenmesine olanak tanır. Göller, nehirler, okyanuslar ve yer altı suları su döngüsü sayesinde beslenir. Bitkiler bu döngüyle suyu alarak büyür ve atmosferdeki nem dengesi sağlanır. Aynı zamanda su döngüsü, temiz su kaynaklarının varlığını sürdürmek için hayati önem taşır. İnsanlar, hayvanlar ve bitkiler, su döngüsüne bağlıdır. Döngünün bozulması, iklim değişikliği, kuraklık ve ekosistem üzerinde olumsuz etkiler yaratabilir. Bu yüzden su döngüsünün korunması, çevre için büyük bir sorumluluktur.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Ormanın faydaları ile ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap :

Ormanlar, dünyanın ekosisteminin temelini oluşturan önemli doğal kaynaklardır. Ormanların faydaları şunlardır:

  1. Karbon Depolama: Ağaçlar fotosentez yaparak atmosferdeki karbondioksiti emer ve oksijen üretir. Bu, iklim değişikliğiyle mücadelede önemli bir rol oynar.
  2. Hava Kalitesini İyileştirme: Ormanlar, zararlı gazları filtreleyerek hava kalitesini artırır.
  3. Su Döngüsüne Katkı: Ormanlar, yağmur suyunu tutarak su döngüsüne katkıda bulunur ve erozyonu engeller.
  4. Biyoçeşitlilik: Ormanlar, birçok bitki ve hayvan türüne ev sahipliği yapar, biyoçeşitliliği korur.
  5. İnsanlara Ekonomik Faydalar: Ormanlar, odun ve ilaç gibi çeşitli ürünlerin kaynağıdır. Ayrıca turizm ve dinlenme alanları sağlar.

“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-78-79-80-81-82 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


6. Sınıf Türkçe Kitabı Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 Cevapları” kısmı, öğrencilere Hatay’ın tarihî eserleri ve mutfağı hakkında derinlemesine bilgi sunmaktadır. Bu bölümde yer alan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Tarihî Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bu önemli konu üzerinde düşünmelerini ve bilgi edinmelerini sağlamaktadır.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları sayesinde, öğrenciler 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23 MEB Yayınları içindeki etkinliklere yönelik daha kapsamlı ve anlamlı yanıtlar geliştirebilirler. Bu sayede, Hatay’ın kültürel zenginlikleri üzerine bilgi sahibi olurken, Türkçe dil becerilerini de pekiştirmiş olurlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23


HAZIRLIK


1. Mustafa Kemal Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişiyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün Özdeyişi: Atatürk, “En büyük eserim” derken Cumhuriyet’i kastetmiştir. Bu özdeyiş, Cumhuriyetin halk için önemini ve onun sağladığı değişimi vurgular. Atatürk, Cumhuriyet ile ulusal egemenlik, birey hakları ve özgürlükleri hedeflemiştir. Bu, onun çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşma vizyonunu ve toplumsal değişim arzusunu yansıtır.


2. Ülkemizde en çok hangi şehri görmek istersiniz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görmek İstediğim Şehir: Ülkemizde en çok görmek istediğim şehir İstanbul. Tarihi ve kültürel açıdan eşsiz bir yer olan İstanbul, farklı medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır. Ayasofya, Topkapı Sarayı gibi tarihi eserler, Boğaziçi’nin manzarası ve canlı sosyal hayatı ile beni her zaman cezbetmiştir. İstanbul, geçmişin ve günümüz Türkiye’sinin kalbini temsil ediyor.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki numaralandırılmış, karışık hâlde verilen harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Harf gruplarının altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Hangi numaralı sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız. Ardından bu sözcükleri ve bu sözcüklerin anlamlarını, oluşturduğunuz “Benim Sözlüğüm” defterine ekleyiniz.


Cevap :

1. Aynı düzlem içinde ikişer ikişer bulunan ve kesişmeyen, koşut.  = Paralel
2. Sadece bir bölgede yetişen veya yaşayan (bitki, hayvan). = Endemik
3. Türlü renklerde, küçük küp biçiminde mermer, taş veya pişmiş toprak parçalarının
yan yana getirilmesiyle yapılan resim ve bezeme işi. =  Mozaik
4. Öğrenme, yarar sağlama veya zevk amacıyla bir araya getirilmiş ve özelliklerine
göre sınıflara ayrılmış nesnelerin bütünü. = Koleksiyon
5. Mitoloji ile ilgili, mitolojiye ait. =  Mitolojik
6. Yüksek ısıda pişirilmiş topraktan yapılan vazo, çanak, çömlek vb. nesne. =  Seramik
7. Semer yapan veya satan kimse. =  Semerci
8. Bir ülkenin, bir toplumun, maddi ve manevi varlıklarının, fikir, sanat çalışmalarıyla
ilgili niteliklerinin tümü, medeniyet. =  Uygarlık

Anlamları:

  1. Paralel: Aynı düzlem içinde ikişer ikişer bulunan ve kesişmeyen, koşut.
  2. Endemik: Sadece bir bölgede yetişen veya yaşayan (bitki, hayvan).
  3. Mozaik: Türlü renklerde, küçük küp biçiminde mermer, taş veya pişmiş toprak parçalarının yan yana getirilmesiyle yapılan resim ve bezeme işi.
  4. Koleksiyon: Öğrenme, yarar sağlama veya zevk amacıyla bir araya getirilmiş ve özelliklerine göre sınıflara ayrılmış nesnelerin bütünü.
  5. Mitolojik: Mitoloji ile ilgili, mitolojiye ait.
  6. Seramik: Yüksek ısıda pişirilmiş topraktan yapılan vazo, çanak, çömlek vb. nesne.
  7. Semerci: Semer yapan veya satan kimse.
  8. Uygarlık: Bir ülkenin, bir toplumun maddi ve manevi varlıklarının, fikir, sanat çalışmalarıyla ilgili niteliklerinin tümü.

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Amik Ovası’nda yetişen ürünler nelerdir?


Cevap :

Amik Ovası’nda buğday, endüstri bitkileri, sebzeler, zeytin, yağlı tohumlar ve meyve gibi tarım ürünleri yetişmektedir.


2. Ney çalgısı, hangi bitkiden yapılmaktadır?


Cevap :

Ney çalgısı, Asi Nehri kıyısında yetişen kargı adlı bitkiden yapılmaktadır.


3. Hatay, göçmen kuşları gözlemlemek için neden çok iyi bir yerdir?


Cevap :

Hatay, göçmen kuşların kalabalık sürüler hâlinde geçiş yaptığı bir yer olduğu için gözlem yapmak için idealdir.


4. Antakya Arkeoloji Müzesinin ülkemiz açısından önemi nedir? Açıklayınız.


Cevap :

Antakya Arkeoloji Müzesi, dünyanın en zengin ikinci mozaik koleksiyonuna sahip olması nedeniyle, tarihi ve kültürel mirasımız açısından büyük bir öneme sahiptir.


5. Metinde Hatay’a ait hangi tarihî doğal güzelliklerin adı geçmektedir? Açıklayınız.


Cevap :

Hatay’a ait doğal güzellikler arasında Amanos Dağları ve Asi Nehri, tarihî güzellikler arasında ise Antakya Arkeoloji Müzesi ve Uzun Çarşı bulunmaktadır.


6. Metinde anlatılanlardan hareketle Hatay’la ilgili bir slogan oluşturunuz.


Cevap :

Hatay: Tarih, Doğa ve Lezzetlerin Buluşma Noktası!”


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili cevaplarıyla birlikte iki soru hazırlayınız. Sorularınızı arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Cevap :

  • Hatay mutfağında hangi yemek çeşitleri bulunmaktadır?
    • Cevap: Hatay mutfağı et yemekleri, dolmaları, sebze yemekleri, reçeller, turşular, pilavlar, aşlar, salatalar, tatlılar, pasta ve börekler ile kuru yiyecekler içermektedir.
  • Hatay’ın hangi kültürel etkinlikleri ve zanaatleri vardır?
    • Cevap: Hatay’da ipekböceği yetiştiriciliği ve sabun yapımı gibi zanaatlar ile Antakya’nın tarihî çarşısındaki çeşitli zanaatkarlar (semerciler, demirciler, bakırcılar) bulunmaktadır.

4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde “bahçe” sözcüğüne getirilen ve kırmızı renkle yazılan ekleri inceleyiniz. Daha sonra bu eklerin görevini açıklayınız.


Cevap :

“Bahçe” sözcüğüne getirilen ve kırmızı renkle yazılan ekler sözcüğün kime ait olduğunu belirtmiştir.


Soru : Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

• Benim şapka..m…. kırmızı.
• Bizim okul…umuz…. sahile yakın.
• Onun kedi…si…. sürekli oyun oynuyor.
• Senin hediye…n…. çok güzeldi.
• Onların defter..leri…. rengârenkti.
• Sizin görev..iniz…. çok kutsal.


Soru : b maddesinde yazdığınız ekler olmasaydı cümlelerin anlamı nasıl etkilenirdi, değişirdi?


Cevap :

Bu ekler olmasaydı, bu kelimelerin kime ait olduğu anlaşılmazdı ve cümlelerde belirsizlik oluşurdu.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, ülkemizde bir şehirle özdeşleşmiş bir yer, tarihî eser veya ürün adı yer
almaktadır. Bunlardan ve harf ipuçlarından hareketle şehirlerimizi bularak eksik harfleri yazınız.


Cevap :

  • Kestane – Bursa
  • Truva Atı – Çanakkale
  • Anıtkabir – Ankara
  • Pamuk – Adana
  • Nemrut Dağı – Adıyaman
  • Ihlara Vadisi – Aksaray
  • Dondurma – Kahraman Maraş
  • Akdamar Adası – Van
  • Sümela Manastırı – Trabzon
  • Taş kömürü – Zonguldak
  • Ayasofya Cami – İstanbul

Soru : Etkinliğin a. maddesinde bulduğunuz şehirlerin yerlerini aşağıdaki Türkiye haritasında belirleyiniz. Her şehrin karşısındaki harfi, haritada belirlediğiniz alana yazınız. “Bursa”nın yeri örnek olması için haritada gösterilmiştir.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları”

Soru : Siz de gezip gördüğünüz ya da çevrenizde bulunan bir yer veya tarihî eserle ilgili
bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ankara:
Ankara, Türkiye’nin başkenti ve iç kesiminde yer alan bir şehirdir. Anıtkabir, Atatürk Orman Çiftliği ve Museum of Anatolian Civilizations gibi önemli tarihî ve kültürel eserlere ev sahipliği yapmaktadır. Modern mimarisi ve geniş parklarıyla, hem yerli hem de yabancı turistler için cazip bir destinasyondur. Ayrıca, Kızılay gibi merkezî bölgeleriyle sosyal ve ticari yaşamın kalbidir.

İzmir:
İzmir, Ege Bölgesi’nde yer alan, Türkiye’nin en güzel sahil şehirlerinden biridir. Tarihî Efes Antik Kenti, Bergama ve Şirince gibi yerlerle zengin bir tarihî geçmişe sahiptir. Ayrıca, İzmir Kordonu, güzel plajları ve çeşitli restoranları ile ünlüdür. Hem kültürel etkinlikleri hem de canlı sosyal hayatı ile dikkat çeker.

İstanbul:
İstanbul, hem Avrupa hem de Asya kıtalarında yer alan, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle dolu bir şehirdir. Ayasofya, Topkapı Sarayı ve Sultanahmet Camii gibi önemli yapılarla doludur. Ayrıca, Boğaziçi’ndeki manzarası ve çeşitli mutfak kültürü ile her yıl milyonlarca turisti ağırlamaktadır. İstanbul’un tarihi, mistik ve modern yapıları bir arada yaşamaktadır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden yararlanarak yaşadığınız şehri tanıtan bir konuşma yapınız.


Kısa Cevap :

Ankara Şehri Tanıtan Bir Konuşma: Merhaba arkadaşlar! Bugün sizlere Ankara’dan bahsetmek istiyorum. Ankara, Türkiye’nin başkenti olup, hem tarihi hem de modern yapılarıyla dikkat çeker. Anıtkabir, Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarıdır ve şehrin simgelerinden biridir. Ayrıca, geniş parkları ve müzeleri ile de bilinir. Türkiye’nin siyasi merkezi olması nedeniyle, birçok önemli etkinlik ve toplantıya ev sahipliği yapmaktadır. Ankara’nın sunduğu kültürel zenginlikleri mutlaka keşfetmelisiniz!

İzmir Şehri Tanıtan Bir Konuşma: Sevgili arkadaşlar, bugün sizlere İzmir’den bahsetmek istiyorum. İzmir, Ege Bölgesi’nin en güzel şehirlerinden biridir. Tarihi yerleri, güzel plajları ve eşsiz mutfağı ile ünlüdür. Efes Antik Kenti, burada görebileceğiniz tarihi yapılar arasındadır. İzmir Kordonu, yürüyüş yapmak ve deniz manzarasının tadını çıkarmak için harika bir yerdir. İzmir’deki sosyal yaşam çok canlıdır ve farklı kültürel etkinlikler düzenlenmektedir. İzmir’i gezmek için sabırsızlanıyorum!

İstanbul Şehri Tanıtan Bir Konuşma: Arkadaşlar, şimdi de sizlere İstanbul’dan bahsetmek istiyorum. İstanbul, hem tarihi hem de kültürel açıdan Türkiye’nin en önemli şehirlerinden biridir. Ayasofya, Sultanahmet Camii ve Topkapı Sarayı gibi eşsiz yapılar burada yer almaktadır. Ayrıca, Boğaziçi manzarası ve çeşitli lezzetleri ile ünlüdür. İstanbul, her yıl milyonlarca turisti ağırlayarak farklı kültürlerin bir araya geldiği bir metropol olma özelliğini taşımaktadır. İstanbul’u keşfetmek için mutlaka zaman ayırmalısınız!


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıya, “yurt sevgisi” temalı bir şiir yazınız. Şiiriniz için bir başlık bulunuz. Yazdığınız şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Başlık: Yurdumun Güzellikleri

Vatanım, canımın içi,
Yeşil dağların sesi,
Sıcak güneşin tebessümü,
Gözlerimde bir özlem, bir sevgi.

Akdeniz’in masmavi suları,
Ege’nin rüzgârı, sarı buğday tarlaları,
Karadeniz’in hırçın dalgaları,
Yurdum, sen benim her şeyimsin!

Kültürlerin buluşma noktası,
Tarihin derin izleri,
Birlikte yaşamanın tadı,
Yurdum, benim vatanım, canımın evi.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Hikâyesi olan bir türkü belirleyiniz. Türkünün hikâyesini öğreniniz.


Cevap :

Türkü: “Çocuklar Gibi”

Hikâye: Bu türkü, bir çocukluk özlemi ve saf mutluluğu anlatır. İnsanların büyüdükçe kaybettikleri masumiyetin hatırlatıldığı bir şarkıdır. Duygusal bir melodiye sahip olup, dinleyeni geçmişe götürür. Çocukluk dönemindeki sevinçler ve hayal gücü ile dolu günlerin özlemi dile getirilir.

Umarım bu yanıtlar ihtiyaçlarınıza uygun olur! Başka bir şeyde yardımcı olabilir miyim?


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 Cevapları” bölümünde yer alan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları, Türk halk müziğinin önemli isimlerinden biri olan Neşet Ertaş’ın hayatı ve eserleri hakkında öğrencilere bilgi sunmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem Neşet Ertaş’ın müzik mirasını tanımalarına hem de Türk halk müziğiyle ilgili genel bilgi sahibi olmalarına yardımcı olur.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları arasındaki soruları yanıtlamalarını ve etkinlikleri daha iyi kavramalarını sağlayarak, dil becerilerini geliştirir ve kültürel bilinci artırır.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34


HAZIRLIK


1. “Türküler, duygularımızın tercümanıdır.” diyen biri sizce bu düşüncesinde haklı
mıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evet, “Türküler, duygularımızın tercümanıdır.” diyen kişi bu düşüncesinde haklıdır. Türküler, halkın acılarını, sevinçlerini, özlemlerini ve umutlarını içtenlikle dile getiren, samimi eserlerdir.

Anadolu’nun dört bir yanında, yaşanan hayatın zorlukları, mutlu anları ve derin hisleri türkülerin melodisi ve sözlerinde yankılanır. Her bir türkü, farklı bir hikâye anlatır ve bu hikâyelerde kendimizi bulmamız mümkündür. Bu yüzden türkülerin duygularımızın yansıması olduğunu söylemek doğru bir yaklaşımdır.


2. Çok sevdiğiniz bir türkü var mı? Varsa nedeniyle birlikte açıklayınız.


Cevap :

Evet, çok sevdiğim bir türkü var: “Çanakkale Türküsü.” Bu türküyü sevme nedenim, hem tarihimizde çok önemli bir yeri olması hem de derin bir kahramanlık ve fedakarlık duygusunu yansıtmasıdır.

Çanakkale Savaşı’nda yaşanan büyük zorluklar ve verilen mücadele, türküde hüzünlü bir melodiyle birleşerek dinleyeni derinden etkiler. Aynı zamanda, vatan sevgisini ve birlik olmanın önemini vurguladığı için bu türkü beni her zaman duygulandırır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını yazınız. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek tablodaki ilgili yere yazınız.


Cevap :

  • Horasan göçeri kelimesi

Tahminim: Horasan’dan göç etmiş kişiler.

Sözlükteki Anlamı: Horasan bölgesinden Anadolu’ya göç eden Türkmenler.

  • Tezene kelimesi

Tahminim: Saz çalarken kullanılan bir araç veya teknik.

Sözlükteki Anlamı: Bağlama ve benzeri telli çalgıları çalmak için kullanılan, genellikle ince bir malzemeden yapılan mızrap.

  • Abdal kelimesi

Tahminim: Derviş ya da halk ozanı.

Sözlükteki Anlamı: Göçebe veya yarı göçebe yaşayan dervişler topluluğu; alçakgönüllü, mütevazı kişilik.

  • Yunus kelimesi

Tahminim: Yunus Emre’ye atıfla söylenmiş, şair veya halk ozanı.

Sözlükteki Anlamı: Türk halk şiirinin önemli temsilcilerinden biri olan Yunus Emre.

  • Sitem kelimesi

Tahminim: Hafif bir şikayet, kırgınlık.

Sözlükteki Anlamı: İncitici bir olay karşısında kırgınlık belirten hafif şikayet.

  • Vicdan kelimesi

Tahminim: Doğru ve yanlışı ayırt eden içsel bir ses.

Sözlükteki Anlamı: İyiyi kötüden ayırt etme yeteneği, içsel doğru-yanlış algısı.


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş ne zaman, nerede dünyaya gelmiştir?


Cevap :

Neşet Ertaş, 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesine bağlı Kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.


2. Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı nedir?


Cevap :

Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı, Türk Halk Müziği’ni ve kültürünü gelecek kuşaklara aktarmaktır.


3. Neşet Ertaş, müzikteki başarısını neye bağlamıştır?


Cevap :

Neşet Ertaş, müzikteki başarısını türkülerini içtenlikle ve herhangi bir kaygı taşımadan söylemesine bağlamıştır.


4. Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması neden önemlidir?


Cevap :

Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması önemlidir çünkü türküler, milletimizin kültürünü, tarihini, duygularını ve düşüncelerini yansıtan önemli bir kültürel değerdir.


5. Metinden öğrendiklerinizden hareketle, Neşet Ertaş’ı üç sözcükle anlatmanız istenseydi neler söylerdiniz?


Cevap :

İçten, kültür taşıyıcısı, alçakgönüllü.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metinde bazı sözcükler koyu yazılmıştır. Bu sözcüklerden hangileri sayı bakımından tek bir varlığı, hangileri birden çok varlığı karşılamaktadır? Belirleyerek ilgili kutuya yazınız.

Türkülerimizi bilmeyen, yüce milletimizin tarihini, millî kimliğini, duygu ve düşüncelerini de bilemez. Halkını anlayamaz. Milletimizin zengin kültürü ve gelenekleri, türkülerimizle yaşar. Bir milleti var eden, o milletin kültürel değerleridir. Müzik ise bir kültürün en büyük gücüdür. Bu yüzden türkülerimizin yaşatılması, gelecek kuşaklara aktarılması çok önemli.


Cevap :

Tek bir varlığı karşılayan sözcükler: milletimizin, kimliğini, halkını, milleti, kültürü, müzik, gücüdür.

Birden çok varlığı karşılayan sözcükler: türkülerimizi, tarihini, duygularını, düşüncelerini, gelenekleri, değerleridir, kuşaklara.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan “-ler, -lar” çoğul ekinin cümleye kattığı anlamları karşılarına yazınız.


Cevap :

• Bu millet nice Kemaller nice Fatihler yetiştirmiştir. (Çok)
• Otuz yaşlarında ya vardı ya yoktu. (Belirsiz)
• Finlandiyalılar eğitim alanında çok ilerlemiş. (Çok)
• Bayramda teyzemler bize gelecek. (Çok)
• Mutfakta dağlar kadar bulaşık birikmiş. (Çok)


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. • Akşam salon -da kardeşimle temizledik.
  2. • Deniz -e sakın çöp atmayın, hayvanlar zarar görüyor.
  3. • Avludaki kedi -ye sütle besledim.
  4. • Kolundaki sepet -te bir sürü elma var.
  5. • Ağabeyim bugün Ankara’ -dan dönecek.
  6. • Sınıf -da kimseyi bulamadım.
  7. • Ayşe’yi bugün evin -den aldık.
  8. • Kenan bayramda Van’ -a gidecekmiş.

Soru : Boşluklara yazdığınız eklerin cümleye kattığı anlamları açıklayınız.


Cevap :

  1. “-da”: Yer bildirme. Salonun içinde bir şeyin yapıldığını ifade eder.
  2. “-e”: Yönelme. Çöp atılmaması gereken yerin deniz olduğunu belirtir.
  3. “-ye”: Yönelme. Kedinin beslenme noktasını belirtir.
  4. “-te”: Yer bildirme. Elmaların bulunduğu yerin sepet olduğunu ifade eder.
  5. “-dan”: Ayrılma. Ağabeyin Ankara’dan geldiğini anlatır.
  6. “-da”: Yer bildirme. Kişinin sınıfın içinde kimseyi bulamadığını ifade eder.
  7. “-den”: Ayrılma. Ayşe’nin evden alındığını belirtir.
  8. “-a”: Yönelme. Kenan’ın Van’a doğru gideceğini belirtir.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Emine, Nazlı, Onur, Ali ve Öykü bağlama, davul ve keman kursuna gidecektir. Kimin hangi kursa gideceği ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

Her öğrenci sadece bir kursa gidecektir.
Onur ve Öykü aynı kursa gidecektir.
Bağlama kursuna üç öğrenci gidecektir.
Onur ve Ali farklı kurslara gidecektir.
Davul kursuna sadece Nazlı gidecektir.
Emine ve Nazlı farklı kurslara gidecektir.
Öykü ne davul ne keman kursuna gidecektir.


Soru : Verilen bilgilere göre, aşağıdaki bilgilerden doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.


Cevap :

• Emine bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Ali keman kursuna gidecektir. (Doğru)
• Öykü keman kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Emine ve Onur aynı kursa gidecektir. (Yanlış)
• Ali bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)


6. ETKİNLİK 


Soru : Öğrendiğiniz türkü hikâyesini sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

“Çanakkale Türküsü”

Öğrendiğim türkü, “Çanakkale Türküsü”nün hikayesidir. Bu türkü, Çanakkale Savaşı’nda şehit düşen askerlerimizi anlatır. Vatan savunması için cepheye gidip dönmeyen askerlerin acılarını ve geride bıraktıkları ailelerin hüzünlerini dile getirir. Savaşın zorlu koşullarındaki kahramanlıkları ve fedakarlıkları simgeler.


7. ETKİNLİK 


Soru : Defterinize, “millî kültürümüz ve müzik” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz. Metninizi yazdıktan sonra gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız düzenleyiniz. Metninizi sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Millî Kültürümüz ve Müzik

Millî kültürümüz, tarihimiz boyunca yaşadığımız olayların, geleneklerimizin ve inançlarımızın bir yansımasıdır. Bu kültürün en önemli öğelerinden biri ise müziktir. Özellikle türküler, halkın sevinçlerini, üzüntülerini ve yaşanmışlıklarını dile getirir.

Türk Halk Müziği, Anadolu’nun sesidir ve toplumumuzun duygularını, değerlerini anlatır. Bu yüzden müziğimiz, sadece eğlence aracı değil, aynı zamanda kültürümüzün yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması için büyük bir köprü görevi görür.


 GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : 8. etkinlikte kullanmak üzere boya kalemleri ve A3 ebadında çizgisiz birkaç tane kâğıt getiriniz.


Cevap : Gelecek ders için istenilen araç ve gereçleri getirmeyi unutmayınız.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


 HAZIRLIK


Soru : Hangi görselin ülkemizdeki hangi tarihî veya turistik yere ait olduğunu biliyor musunuz? Çerçeve içinden seçerek ilgili görselin altına yazınız.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

Soru : “Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, niçin böyle düşünüyor olabilir? Açıklayınız.


Cevap :

“Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, ülkemizin doğal ve kültürel zenginliklerine hayran kaldığı için böyle düşünüyor olabilir. Türkiye, hem tarihi mirası hem de doğal güzellikleriyle dikkat çeken bir ülkedir.

Dağlar, denizler, göller, ormanlar, farklı iklimleri ve muhteşem coğrafyasıyla birçok doğal güzelliğe sahiptir. Aynı zamanda farklı medeniyetlerin izlerini taşıyan tarihi eserler, köklü gelenekler ve zengin kültürel çeşitlilik de Türkiye’yi özel kılar. Tüm bu güzellikler, Türkiye’yi bir cennet gibi görmesine neden olabilir.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39


6. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları” kapsamında yer alan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin Türkiye’nin kültürel zenginliklerini ve doğal güzelliklerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Bu metin, dinleme becerilerini geliştirmek için önemli bir kaynak sağlarken, Türkiye’nin farklı coğrafyalarının özelliklerini de tanıtmaktadır.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları ile ilgili etkinliklerin yanı sıra, öğrencilerin okuma ve dinleme becerilerini pekiştirmelerine olanak tanır. Bu sayfalardaki etkinlikler, ders içeriğinin daha etkili bir şekilde kavranmasını sağlamakta ve öğrencilerin dil bilgisi konusundaki bilgilerini artırmaktadır.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39


HAZIRLIK


Soru : Kendini konuşanın yerine koyarak dinleme yöntemiyle “Türkiye’m” adlı şiiri
önce dinleyiniz, ardından metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şair, şiiri hangi duygularla yazmış olabilir?


Cevap :

Şair, şiirini yazarken ülkesine olan derin sevgisini ve bağlılığını hissetmiş olabilir. Bu duygular, vatanına olan özlemi ve hayranlığını yansıtmaktadır.


2. Şair, şiir için neden “Türkiye’m” başlığını kullanmış olabilir? Siz olsaydınız
hangi başlığı kullanırdınız? Niçin?


Cevap :

“Türkiye’m” başlığını seçerek, eserinde ülkesine duyduğu sevgiyi ve aidiyet duygusunu vurgulamak istemiştir. Ben de bu şiire “Canım Vatanım” ya da “Cennetim Türkiye” gibi başlıklar koyardım; çünkü bu başlıklar ülkemizin güzelliklerini ve önemini daha da öne çıkarır.


1. ETKİNLİK 


Soru : Metni bir kez daha dinleyerek metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek bu sözcükleri ve bu sözcüklerin anlamlarını “Benim Sözlüğüm” defterine yazınız. Yazdığınız her sözcükle bir cümle kurarak cümlenizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Çiğdem Kelimesi

  • Tahminim: Belirli bir çiçek türü.
  • Sözlük Anlamı: Zambakgiller ailesine ait, farklı renklerde çiçekler açan, çok yıllık ve yumrulu bir bitki; mahmur çiçeği.
  • Örnek Cümle: Köydeki tarlalarda birçok renkte çiğdemler açarak göze çarpar.

Urba Kelimesi

  • Tahminim: Bir tür kıyafet.
  • Sözlük Anlamı: Giysi.
  • Örnek Cümle: Çocuklar, bayramda giyecekleri urba için büyük bir heyecan içindeler.

Zeybek Kelimesi

  • Tahminim: Ege bölgesine ait bir halk dansı ve bu dansı yapan kişi.
  • Sözlük Anlamı: Batı Anadolu’daki efelerden biri; Ege bölgesine özgü bir müzik ve oyun tarzı; zeybek havası.
  • Örnek Cümle: Amcam zeybek oyununu ustaca sergiliyor.

Konmak Kelimesi

  • Tahminim: Bir yerde oturmak veya yaşamak.
  • Sözlük Anlamı: Bir yeri yurt edinmek.
  • Örnek Cümle: Türkler, Orta Asya’dan sonra Anadolu’ya konarak yerleşmişlerdir.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şiir, duygu ve düşüncelerinizde herhangi bir değişikliğe yol açtı mı? Açıklayınız.


Cevap :

Evet, şiiri okuduktan sonra ülkemle olan bağlılığım daha da derinleşti.


2. Sizce şair, ülkemizin güzelliklerini, değerini etkili bir şekilde anlatabilmiş midir? Açıklayınız.


Cevap :

Evet, bence şair ülkemizin güzelliklerini ve değerini oldukça etkili bir biçimde dile getirmiştir. Şiirinde ülkemizi yalnızca tek bir yönüyle değil, doğası, insanları, türküleri, zeybekleri ve orduları ile coşkulu bir şekilde aktarmıştır.


3. Sizden ülkemizle ilgili bir şiir yazmanız istenseydi neler anlatırdınız?


Cevap :

Ben ülkemizle ilgili bir şiir yazsaydım, ülkemizin doğal güzelliklerini, insanlarını, vatanımızı korumak için verilen mücadeleleri, askerlerimizin kahramanlıklarını ve Atatürk’ü konu alırdım.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilenlerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

• Kütüphaneden ödünç kitap aldın ?
• Yarın hava yağmurlu mu?
• Karşıdan gelen sizin otobüs ?
• Okuduklarının arasında bu en güzeli mi?


Soru : b. Boşluklara yazdığınız sözcüklerin cümleye kattığı anlamı söyleyiniz.


Cevap :

Boşluklara yazdığım sözcüklerin cümleye kattığı anlam: “mi” eki, cümlelerin soru niteliği kazanmasını sağlıyor. Bu ek, cümlenin sonunda yer alarak söylenenlerin bir doğruluğunu sorguluyor veya karşımızdakinin onayını almak amacıyla kullanılıyor.


Soru : c. Soru ekini (mi) kullanarak defterinize beş tane soru cümlesi yazınız.


Cevap :

Soru ekini (mi) kullanarak beş tane soru cümlesi örneği ;

  1. Bugün sinemaya gidecek misin?
  2. Kahvaltıda peynir var mı?
  3. Arkadaşın da bu konuyu biliyor mu?
  4. Bu kitabı daha önce okudun mu?
  5. Öğretmen derse geç kalacak mı?
  6. Yarın pikniğe katılacak mısın?
  7. Bu film çok güzel değil mi?
  8. Hava sıcak mı, soğuk mu?
  9. Yüzme havuzunda kimler var mı?
  10. Bu elbise sana çok yakıştı mı?

4. ETKİNLİK 


Soru : Dinlediğiniz metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.


Cevap :

Metnin konusu, Türkiye’nin doğa güzellikleri, insanları, çobanları ve sürüleri üzerinde yoğunlaşmaktadır.

Metnin ana duygusu , yurt sevgisini ifade etmektedir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki form üzerinde, ülkemizin dünyada daha iyi tanınmasına katkıda bulunmak amaçlı bir proje taslağı hazırlayınız. Hazırladığınız taslağı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Projenin Adı: Türkiye’yi Tanıtalım

Projede Görev Alacak Takım Arkadaşlarınız: Ali, Zeynep, Ahmet, Elif

Eylem Planınız (Sırasıyla Yapılacak İşler):

  1. Türkiye’nin tarihi ve kültürel yerleri hakkında araştırma yapmak.
  2. Toplanan bilgileri derlemek ve sunum hazırlamak.
  3. Türkiye’nin geleneksel müziklerini ve danslarını tanıtmak için bir etkinlik düzenlemek.
  4. Yerel yemekleri tanıtmak amacıyla bir yemek atölyesi oluşturmak.
  5. Proje sonuçlarını sınıf ve okul çapında paylaşmak.

Projede Kullanılacak Araç, Gereç ve Malzemeler:

  • Bilgisayar ve projeksiyon cihazı (sunum için)
  • Araştırma kaynakları (kitap, makale, internet)
  • Yemek malzemeleri (atölye için)
  • Afiş ve broşürler (tanıtım için)

Projeden Beklediğiniz Sonuçlar:

  • Türkiye’nin zengin kültürünü ve tarihini arkadaşlarımıza tanıtmak.
  • Ülkemize olan sevgiyi ve bağlılığı artırmak.
  • Katılımcılara, Türkiye’nin farklı yönlerini ve güzelliklerini göstermek.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde yer alan yabancı kökenli ve dilimize henüz yerleşmemiş sözcükleri bulunuz ve örnekteki gibi Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 Cevapları”

Soru : b. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmak neden önemlidir? Açıklayınız.


Cevap :

Yabancı dillerden alınmış ve henüz dilimize tam olarak yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmak, dilimizin zenginliğini ve özünü korumak açısından önemlidir. Bu, Türkçenin kültürel kimliğini güçlendirir ve dilin özüne sahip çıkmamızı sağlar.

Ayrıca, Türkçe’nin yapısının bozulmasını önleyerek, anadilimizin düzgün ve anlaşılır bir şekilde kullanılmasına katkıda bulunur. Bu sayede, dilimizi konuşan insanlar arasında iletişimi artırır ve Türkçe’nin gelecek nesillere daha sağlam bir şekilde aktarılmasını sağlar. Özellikle eğitim ve resmi iletişimde Türkçe karşılıkların kullanılması, dilin doğru ve etkin bir şekilde gelişmesine yardımcı olur.


7. ETKİNLİK 


Soru : Karamanoğlu Mehmet Bey’in aşağıdaki sözünü okuyunuz. Bu sözün sizde uyandırdığı düşünceler ile ilgili hazırlıksız bir konuşma yapınız. Konuşmanız sırasında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Karamanoğlu Mehmet Bey’in bu sözü oldukça anlamlı ve yerinde bir ifadedir. Bu sözle, Mehmet Bey devletin yönetiminde, dinî merkezlerde, dergâhlarda, sohbetlerde ve halkın günlük yaşamında Türkçeden başka bir dilin konuşulmasına yasak koymuştur.

O dönemde, devlet yöneticileri, şairler ve halk arasında Arapça ve Farsça yaygın bir şekilde kullanılmakta ve Türkçe değersiz bir dil olarak algılanmaya başlanmıştır. Bunu fark eden Mehmet Bey, Türkçeye hak ettiği önemi kazandırmak için böyle bir karar almıştır.


8. ETKİNLİK 


Soru : Sınıfa getirdiğiniz araç gereçleri kullanarak Türkçemizin güzel ve doğru kullanılması ile ilgili bir afiş tasarlayınız. Tasarladığınız afişi, öğretmeninizin rehberliğinde sınıf panosunda paylaşınız.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


9. ETKİNLİK 


Soru : a. “Anadolu, sevgi, kültür, misafir, gelenek” sözcüklerine de yer verdiğiniz hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcükler kullanmamaya dikkat ediniz. Metninize uygun bir başlık bulunuz.


Cevap :

Başlık: Anadolu’nun Misafirperverliği

Anadolu, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle dolu bir yerdir. Bu topraklarda sevgi ve misafirperverlik her zaman ön plandadır. Küçük bir köyde yaşayan Ayşe, misafirlerini ağırlamak için hazırlık yapıyordu.

Köydeki herkes, Ayşe’nin davetini duyunca sevinçle geldi. Gelenek göreneği olarak, en lezzetli yemekler hazırlandı; sarmalar, dolmalar, sıcak pideler masayı süslüyordu. Misafirler geldiğinde, Ayşe onları güler yüzle karşıladı.

Sıcak bir atmosferde geçen akşamda, sohbetler ve gülüşmelerle dolu bir zaman geçirildi. Misafirler, Anadolu’nun sevgi dolu sıcaklığını hissetti. Akşam sonunda, herkes Ayşe’ye teşekkür ederek Anadolu’nun eşsiz misafirperverliğini bir kez daha deneyimlemiş oldu.


b. Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!