6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları Ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39


6. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları Ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları


“Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersi, Kunut duaları ve bu duaların anlamları üzerine yoğunlaşmaktadır. 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları bölümü, öğrencilerin bu duaların nasıl anlamlandırılacağını öğrenmelerine olanak tanır. Ayrıca, 6. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları ile duaların kişisel ve toplumsal hayattaki yeri anlatılmaktadır. Bu sayede öğrenciler, dua etmenin sadece bir ibadet olmadığını, aynı zamanda bir iletişim aracı olduğunu da fark ederler.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39 MEB Yayınları”

Dersin “6. Sınıf Din Kültürü Sayfa 38-39 Cevapları” kısmında ise, Kunut duaları ile ilgili pratik bilgiler ve örnekler yer almaktadır. 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38, 39 MEB Yayınları’nda bulunan içerikler, öğrencilerin dua etme alışkanlıklarını geliştirmelerine yardımcı olur. Bu bilgiler, din kültürü dersinin manevi boyutunu güçlendirirken, öğrencilerin inançlarına daha da bağlılık hissetmelerini sağlamaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39


Soru : Kunut dualarını ve anlamlarını okuyunuz. Kontrol listesiyle kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Kunut duaları, namazlarda özellikle vitr namazının üçüncü rekatında rükûdan önce veya sonra okunan dualardır. İçeriğinde Allah’a hamd, O’na sığınma, yardım dileme ve af talebi yer alır. Bu duaların anlamını öğrenmek, kişinin Allah’a daha içten ve bilinçli bir şekilde yönelmesine yardımcı olur. Kendinizi değerlendirirken bu duaların Arapça okunuşunu, anlamını ve ne zaman okunduğunu doğru bir şekilde bilip bilmediğinizi kontrol edebilirsiniz.


Soru : Kunut duaları hangi durumlarda okunabilir?


Cevap :

Kunut duaları en sık olarak vitr namazının üçüncü rekatında okunur. Vitr namazı, yatsı namazının ardından kılınan sünnet bir namazdır ve İslam’ın temel ibadetlerinden biri olan gece ibadetinde yer alır. Bunun dışında, bazı özel durumlarda (mesela, bir musibet, doğal afet ya da savaş gibi zor zamanlarda) imam veya bireyler kunut dualarını okuyarak Allah’tan yardım ve af talep edebilirler. Bu tür dualar, sıkıntılı anlarda veya zor zamanlarda Allah’a sığınma niyetiyle de okunabilir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38-39 MEB Yayınları”  konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersi, dinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik önemli bir yol göstericidir. Öğrenciler, “6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları” aracılığıyla konuları daha derinlemesine inceleme fırsatı bulurlar. “6. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları“, dersin öğrenme hedeflerine ulaşılmasında önemli bir araçtır.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra, “6. Sınıf Din Kültürü Sayfa 40-41-42-43 Cevapları” bölümündeki etkinlikler, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40, 41, 42, 43 MEB Yayınları” içeriği, dersin kapsamını destekleyici nitelikte olup, öğrencilerin dersle ilgili bilgilerinin pekiştirilmesine olanak tanır. Bu sayede, öğrenciler hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını daha iyi kavrayabilirler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (günah, kibir, Kunut, mucize, peygamber, rahmet, suhuf, tefsir, vahiy).


Cevap :

  1. Allah’tan (cc) vahiy yoluyla aldığı bilgileri ve emirleri iletmek, insanları hak dine çağırmak için görevlendirilen kimselere peygamber denir.
  2. İnsanların benzerini yapmaktan aciz kaldığı, alışılagelmiş şeylere aykırı olan, peygamberlerin Allah’ın (cc) izniyle göstermiş oldukları olağanüstü olaylara mucize denir.
  3. Âlemlere rahmet olarak gönderilen Hz. Muhammed (sav), risaletinde sergilediği örnek tutum ve davranışlarla iyi bir kul ve iyi bir insan olmanın inceliklerini öğretmiştir.
  4. Yüce Allah, peygamberler aracılığı ile kullarına vahiy göndermiş ve onların kendisini tanımalarını sağlamıştır.
  5. Dört büyük ilahi kitaptan ayrı olarak Yüce Allah’ın Cebrail (as) aracılığı ile bazı peygamberlerine gönderdiği dinî emirler ve bu emirleri içeren sayfalara suhuf denir.
  6. İblis, Yüce Allah’ın emrine kıskançlık ve kibir nedeni ile uymamıştır.

Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


7. Bir nebinin Allah (cc) ile kulları arasında yaptığı peygamberlik görevidir.

Cevap : Ç. Nübüvvet

8. İnsanların dünya ve ahiret mutluluğunu sağlamak için peygamberler aracılığıyla gönderilen inanç, ibadet, ahlak ve toplumsal kuralları içeren vahiyler bütünüdür.

Cevap :  B. İlahi kitap

9. Yüce Allah tarafından yaratılan ilk insandır.

Cevap : A. Hz. Âdem

10. Zorda, darda kalan kulun aczini, derdini, şikâyetini namaz içinde dua şeklinde Allah’a (cc) arz etmesidir.

Cevap :  C. Kunut

11. Allah (cc) tarafından kendisine kitap verilen peygamberdir.

Cevap :  D. Resul


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.


12. Peygamberler niçin örnek insanlar arasından seçilmişlerdir? 


Cevap :

Peygamberler, insanlık için en iyi örnekleri temsil etmeleri amacıyla seçilmişlerdir. Onlar, ahlaki değerlere, adalete, doğruluğa ve merhamete en üst düzeyde sahip bireylerdir. Bu özellikleri sayesinde, topluma model olma görevini üstlenirler.

Peygamberlerin hayatları, insanlara nasıl bir yaşam sürmeleri gerektiğini göstermek için birer rehber niteliğindedir. Örnek insanlar olarak, insanlık tarihindeki sorunları çözme yetenekleri ve ilahi mesajları aktarma konusundaki başarıları, onları bu önemli misyona layık kılmıştır.


13. Allah’ın (cc) vahiy göndermesi ile merhameti arasında ilişki var mıdır? Açıklayınız.


Cevap :

Evet, Allah’ın (cc) vahiy göndermesi ile merhameti arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Vahiy, insanlara doğru yolu gösterme, onları aydınlatma ve yaşamlarını düzene sokma amacı taşır. Bu, Allah’ın merhametinin bir tezahürü olarak kabul edilir.

Allah, insanları yaratırken onlara doğru bir yaşam sürmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi ve değerleri sağlamakta merhametini göstermektedir. Vahiy sayesinde insanlar, Allah’ın emirlerini öğrenir ve bu doğrultuda yaşamaya çalışarak, hem dünyada hem de ahirette mutluluğa ulaşma fırsatı bulurlar.


14. Kur’an-ı Kerim’i okumak ve anlamak niçin önemlidir? Açıklayınız.  


Cevap :

Kur’an-ı Kerim’i okumak ve anlamak, Müslümanlar için büyük bir önem taşır çünkü bu kitap, Allah’ın (cc) insanlığa gönderdiği son ilahi mesajdır. Kur’an, inanç, ahlak ve yaşam rehberidir. Onu okumak, bireyin manevi gelişimini destekler, doğru bir yaşam sürmesine yardımcı olur.

Ayrıca, Kur’an’ın anlamını kavramak, Allah’ın (cc) emirlerini, yasaklarını ve insanlara olan öğütlerini anlayarak, bu doğrultuda bir yaşam inşa etme imkanı sunar. Bu sayede, bireyler hem kişisel hem de toplumsal düzeyde huzurlu ve adaletli bir yaşam sürmeye teşvik edilir.


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


15. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’da peygamberliği kesin olarak belirtilen elçilerdendir?


A) Hz. Harun B) Hz. Lokman
C) Hz. Üzeyir D) Hz. Zülkarneyn

Cevap : A) Hz. Harun


16. I. “Ey Resul! Rabbinden sana indirileni bildir. Eğer bunu yapmazsan O’nun elçiliğini yapmamış olursun…” (Maide suresi, 67. ayet.)

II. “… Ben acımı ve kederimi ancak Allah’a arz ediyorum ve ben sizin bilmediklerinizi Allah’tan gelen bilgiyle biliyorum.” (Yusuf suresi, 86. ayet.)
III. “Ben, size gönderilmiş güvenilir bir elçiyim.” (Şuara suresi, 125. ayet.)
IV. “Kitap’ta İbrahim’i de an. Gerçekten o, son derece dürüst bir kimse, bir peygamber idi.” (Meryem suresi, 41. ayet.)

Numaralandırılmış ayetler hangi kavramlarla ilişkilendirilebilir?


A) Tebliğ Fetanet Sıdk Emanet
B) Emanet Sıdk Tebliğ Fetanet
C) Tebliğ Fetanet Emanet Sıdk
D) Emanet Sıdk Fetanet Tebliğ

Cevap : A) Tebliğ Fetanet Sıdk Emanet


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


17. Peygamberlerle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) İnsan ancak peygamberler aracılığı ile Allah’ın (cc) varlığına ve birliğine ulaşabilir.
B) Yüce Allah peygamberlerini örnek olabilmeleri için yüksek ahlaki özelliklerle donatmıştır.
C) Peygamberlerin insan olmaları insanlarla iletişim kurmalarını kolaylaştırmıştır.
D) İnsanlığın bugün ulaştığı kültür ve medeniyete peygamberlerin katkısı büyüktür.

Cevap : A) İnsan ancak peygamberler aracılığı ile Allah’ın (cc) varlığına ve birliğine ulaşabilir.


18. I. Ahlaklı ve erdemli bir hayat sağlamak için kılavuzluk etmek
II. Yeryüzünde hayrın hâkim kılınmasını engellemek
III. İnsanların ekonomik gelişimini sağlamak
IV. Allah’ın (cc) varlığına ve birliğine deliller sunmak
V. Güzel davranışlara ve hayırlı amellere yöneltmek

Bu bilgilerden hangileri vahyin gönderiliş amaçlarındandır?


A) Yalnız I B) II ve III C) III ve V D) I, IV ve V

Cevap : D) I, IV ve V


19. Öğretmen, ilahi kitaplar ve bu kitapların gönderildiği peygamberlerle ilgili öğrencilerinden neler bildiklerini söylemelerini istemiştir. Söz alan öğrenciler de şu cevapları vermiştir:

Seda: Zebur, Tevrat’tan sonraki ilahi kitap olup Hz. Davud’a gönderilmiştir.
Enes: Tevrat Allah Teala tarafından Hz. İsa’ya gönderilen ilahi kitabın adıdır.
Feyza: Kur’an-ı Kerim son ilahi kitaptır. Hz. Muhammed’e (sav) gönderilmiştir.
Mehmet: İncil dört büyük kitaptan ilkidir ve Hz. Musa’ya gönderilmiştir.

Buna göre hangi öğrencilerin cevabı doğrudur?


A) Feyza ve Enes B) Seda ve Feyza
C) Seda ve Mehmet D) Enes ve Mehmet

Cevap : B) Seda ve Feyza


20. I. İkindi namazının ikinci rekâtında okunan dualardır.
II. İnsanın her zaman okuyabileceği dualardır.
III. Hz. Âdem’in öğrettiği dualardan biridir.
IV. Allah’tan yardım talep edilen bir duadır.

Numaralandırılmış cümlelerde Kunut dualarıyla ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve III D) II ve IV

Cevap : C) I ve III


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : 21-23. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

“Allah Resulü (sav), Bizans kralı Heraklius’a bir mektup göndererek onu İslam’a davet etti. Kral o sıralarda ticaret sebebi ile Şam’da bulunan Ebu Süfyan’ı ve bazı Mekkeli tüccarları da davet edip onlardan Allah Resulü (sav) ve İslam ile ilgili bilgi almak istedi. Heraklius, henüz Müslüman olmamış Ebu Süfyan’a Hz. Peygamber’in İslam dinine davetinden önce yalan söyleyip söylemediğini ve verdiği sözü bozup bozmadığını sordu. Ebu Süfyan onun hiç yalan söylemediğini ve verdiği sözleri tuttuğunu ifade etti. Heraklius Hz. Peygamber’in neler getirdiğini sorduğunda ise Ebu Süfyan Resullullah’ın (sav) sahip olduğu güzel ahlakını inkâr edemeyerek Allah’a (cc) ortak koşmadan kulluk etmeyi, namaz kılmayı, sadaka vermeyi, dürüst ve iffetli olmayı, akrabalarla irtibatı devam ettirmeyi öğütlediğini söyledi.” b (k. Buhari, Bed’ü’l-Vahy, 1.)


21. Bu metinde aşağıdaki bilgilerden hangisine değinilmemiştir? 


Cevap : Heraklius’un İslam’a davet edilip edilmediği.


22. 22. Bu metne göre Heraklius’la ilgili I. Ebu Süfyan’ı dinledikten sonra Müslüman olmuştur. II. Hz. Peygamber’in geçmişi hakkında araştırma yapmıştır. III. Hz. Peygamber’in mektubuna hemen cevap vermiştir. ifadelerinden hangileri doğrudur?


Cevap : II. Hz. Peygamber’in geçmişi hakkında araştırma yapmıştır.


23. Bu metinde Hz. Peygamber’in sahip olduğu I. emanet, II. fetanet, III. sıdk, IV. tebliğ özelliklerinden hangilerine yer verilmiştir??  


Cevap : I. emanet, III. sıdk, IV. tebliğ.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersinde, öğrenciler peygamberlerin insanlığa rehberlik yapma görevini öğrenirler. Bu ders, peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini detaylı bir şekilde ele alır. Özellikle “6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları” kısmında, öğrenciler peygamberlerin doğru yolu göstermek ve insanları kötülüklerden uzaklaştırmak için Allah tarafından gönderildiklerini kavrarlar. “6. Sınıf Din Kültürü Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde ise peygamberlerin sabırlı, dürüst, güvenilir ve adil gibi niteliklerinin ön plana çıkarıldığı görülür.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22 MEB Yayınları”

Kitabın “6. Sınıf Din Kültürü Sayfa 17-18-19-20-21-22 Cevapları” bölümünde ise peygamberlerin örnek yaşamları üzerinden öğrenciler, ahlaki ve dini değerlerin önemini öğrenirler. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22 MEB Yayınları” kısmında ise Allah’ın peygamberler aracılığıyla insanlığa verdiği mesajlar ve bu mesajların günümüze kadar olan etkileri ele alınır. Bu etkinlikler ve metinler sayesinde öğrenciler, peygamberlerin görevlerini daha iyi anlayarak hayatlarına uygulama fırsatı bulurlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22


Soru : Kur’an-ı Kerim’in mucizevi yönlerini araştırınız. Bulgularınızdan hareketle
bir pano hazırlayınız.


Cevap :

Kur’an-ı Kerim’in mucizevi yönleri birçok farklı alanda kendini göstermektedir ve bu mucizeler, hem metin yapısında hem de içerdiği bilimsel ve manevi bilgilerde ortaya çıkar. İşte bazı mucizevi yönleri:

  1. Edebî Mucize: Kur’an-ı Kerim’in dili, Arapça dilinde eşsiz bir üsluba sahiptir. Döneminin en iyi edebiyatçılarının bile benzerini ortaya koyamadığı bu dil, anlam zenginliği ve anlatım gücüyle dikkat çeker.
  2. Bilimsel Gerçekler: Kur’an’da yüzyıllar sonra bilimsel olarak kanıtlanan bazı gerçekler bulunmaktadır. Embriyonun oluşumu, evrenin genişlemesi, dağların sabitleyici rolü gibi konular bilimsel keşiflerle uyumlu bilgiler içerir.
  3. Gelecekle İlgili Bilgiler: Kur’an, bazı olayların gelecekte gerçekleşeceğini önceden bildirmiştir. Örneğin, Bizans’ın Persler karşısında yeniden zafer kazanacağı (Rum Suresi 2-4) gibi olaylar daha sonra tarihsel olarak gerçekleşmiştir.
  4. Korunmuşluk (Tahakkuk Etme): Kur’an-ı Kerim, Allah tarafından korunmuş olduğunu vaat eder ve bu vaat yüzyıllardır bozulmadan günümüze kadar ulaşmasıyla kendini göstermiştir. İçeriği ve orijinal hali hiçbir değişikliğe uğramadan muhafaza edilmiştir.
  5. Evrensel Mesajlar: Kur’an sadece bir döneme veya millete hitap etmez; tüm insanlığa, her zaman geçerli olan evrensel ahlaki ve hukuki ilkeleri sunar. Bu yönü, onun tüm çağlara hitap eden bir rehber olduğunu gösterir.

Bir pano hazırlarken, bu farklı yönleri kısa açıklamalar ve görsellerle destekleyerek, insanların Kur’an’ın mucizevi özellikleri hakkında bilinçlenmesini sağlayabilirsiniz.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda peygamberlerle ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.).


1. Peygamberlerin özellikleri ile ilgili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir? 


Cevap : 4, 7, 8, 9


2. Peygamberlerin görevleri ile ilgili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 1, 2, 5, 6


3. “Allah (cc) tarafından kitap verilerek insanlara gönderilen elçi” anlamındaki kavram
hangi numaralı kutucukta verilmiştir?


Cevap : 3


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 23-24-25-26 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir Metni Etkinlik Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersinde, öğrenciler peygamberlerin insanlığa en güzel örnekler olduğunu öğrenirler. Bu bağlamda, “6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları” bölümünde peygamberlerin yaşamları ve ahlaki değerleri üzerinde durulur. “6. Sınıf Din Kültürü Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir Metni Etkinlik Cevapları” kısmında, öğrenciler peygamberlerin doğru davranışları ve toplumsal katkıları hakkında çeşitli etkinlikler yaparak bilgi edinirler.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 23-24-25-26 MEB Yayınları”

Ayrıca, “6. Sınıf Din Kültürü Sayfa 23-24-25-26 Cevapları” bölümünde, peygamberlerin örnek davranışları ve bu davranışların günlük hayattaki yansımaları üzerinde durulur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26 MEB Yayınları” kısmında ise bu konular detaylı bir şekilde işlenerek, öğrencilerin peygamberlerin hayatından nasıl ders alabilecekleri üzerinde düşünmeleri sağlanır. Bu sayede, öğrenciler hem dini hem de ahlaki değerleri güçlendirmiş olurlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 23-24-25-26


Soru : Peygamberler insanlar yerine meleklerden gönderilseydi doğabilecek sonuçlar sizce neler olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Peygamberlerin insanlar yerine meleklerden gönderilmesi durumunda, insanlar onlarla empati kurmakta zorlanabilirlerdi. Melekler, insanların karşılaştığı zorlukları yaşamazlar, nefisleri yoktur ve hata yapmazlar.

Bu nedenle, melekler insanlara örnek olmakta zorlanabilirlerdi. İnsanlar, “Melekler bizim gibi değiller, onların yaptığı ibadet ve sabrı biz yapamayız” diyebilir ve peygamberlerin getirdiği mesajlara tam anlamıyla uyum sağlayamayabilirlerdi.

Oysa peygamberler insanlar arasından seçildiğinde, onların hayatları ve mücadeleleri daha anlaşılır ve örnek alınabilir olur. Peygamberlerin insanlar gibi olmaları, yaşamın zorluklarına göğüs germeleri, sabretmeleri ve Allah’a olan bağlılıkları, diğer insanlara ilham verir ve onları Allah’ın yoluna yönlendirir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Peygamberlerin hayatından örnek alınacak tutum ve davranışları aşağıdaki boşluklara örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

a. Dürüst olmayı öğrenirim.
b. Sabırlı olmayı öğrenirim.
c. Yardımsever olmayı öğrenirim.
ç. Adaletli olmayı öğrenirim.
d. Hoşgörülü olmayı öğrenirim.
e. Zorluklara karşı direnç göstermeyi öğrenirim.


Soru : Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanları işaretleyiniz. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrusunu altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

(✓) a. Kâbe’yi ilk kez inşa eden Hz. Âdem’e çiftçilik, hayvancılık, dokumacılık ve her sanatı yapabilme bilgisi verilmiştir.
(✓) b. Hz. Yusuf maliyeden sorumlu vezir olarak görev yapmıştır.
( ) c. Hz. İsmail oğlu ile birlikte Kâbe’yi yeniden inşa etmiştir.
Doğrusu: Hz. İsmail, babası Hz. İbrahim ile birlikte Kâbe’yi yeniden inşa etmiştir.
(✓) ç. Hz. İdris pek çok şehir planlamış ve bu şehirleri insanların yararına sunmuştur.
( ) d. Allah (cc) Hz. Süleyman’a demiri yumuşatarak zırh yapmayı öğretmiştir.
Doğrusu: Allah (cc) Hz. Davud’a demiri yumuşatma yeteneği vermiştir.
(✓) e. Hz. Zekeriyya ve oğlu Hz. Yahya şehit olan peygamberlerdendir.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 23-24-25-26 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Vahiy Ve Vahyin Gönderiliş Amacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Vahiy Ve Vahyin Gönderiliş Amacı Metni Etkinlik Cevapları


“Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersinde, öğrencilerin inançlarını pekiştirmek amacıyla 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları dikkate alınır. Özellikle 6. Sınıf Din Kültürü Vahiy Ve Vahyin Gönderiliş Amacı Metni Etkinlik Cevapları, vahyin insanlık için taşıdığı anlamı ortaya koyar. Bu bölümde, vahyin, insanları doğru yola iletmek ve hayatlarına yön vermek için nasıl bir işlevi olduğu vurgulanmaktadır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra, 6. Sınıf Din Kültürü Sayfa 27-28-29 Cevapları kısmında yer alan etkinlikler, öğrencilerin vahiy hakkında düşünmelerini ve sorgulamalarını teşvik eder. 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27, 28, 29 MEB Yayınları bölümünde, vahyin insanlara kazandırdığı değerler ve bu değerlerin günlük hayatta nasıl uygulanabileceği ele alınmaktadır. Bu sayede, öğrenciler dini bilgilerini geliştirme fırsatı bulur.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29


Soru : Vahyin geliş şekillerini araştırarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Vahiy, Allah’ın peygamberlerine çeşitli şekillerde gönderdiği ilahi mesajlardır. Vahyin geliş şekilleri farklı olabilir:

  1. Cebrail aracılığıyla vahiy: Peygamberlere vahiy çoğunlukla melek Cebrail aracılığıyla gelmiştir. Cebrail, Allah’ın mesajını doğrudan peygamberlere iletmiştir. Kur’an-ı Kerim’in vahyi bu şekilde olmuştur.
  2. Doğrudan ilham: Allah bazen peygamberlerinin kalbine ilham yoluyla vahiy gönderir. Bu durumda peygamber, mesajı içsel bir his ve ilham ile alır.
  3. Rüya yoluyla vahiy: Peygamberler, doğru ve ilahi rehberliği içeren rüyalar aracılığıyla da vahiy almışlardır. Örneğin, Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’i kurban etmesi gerektiğini rüyasında görmesi bir vahiydir.
  4. Perde arkasından konuşma: Allah, doğrudan perde arkasından peygamberlerle konuşabilir. Bu, Hz. Musa ile Tur Dağı’nda olan konuşma gibi örneklerle bilinir.

6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1. “İşte bu (Kur’an), kendisiyle uyarılsınlar, Allah’ın ancak bir tek ilah olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri öğüt alsınlar diye bütün insanlara bir bildiridir.” (İbrahim suresi, 52. ayet.)

Verilen ayet-i kerimede vahyin gönderiliş amacı ile ilgili hangi konular vurgulanmıştır?


Cevap :

Ayet-i kerimede vahyin gönderiliş amacı şu şekilde vurgulanmıştır:

  • İnsanları uyarmak ve doğru yolu göstermek,
  • Allah’ın tek ilah olduğunu öğretmek,
  • Akıl sahiplerinin öğüt almasını sağlamak.
    Bu ayet, vahyin insanlara rehberlik ederek doğru yolu bulmalarına ve Allah’a yönelmelerine yardımcı olduğunu belirtir.

Soru : Vahyin gönderiliş amacı en doğru hangi kaynaklardan öğrenilir?


Cevap :

Vahyin gönderiliş amacı en doğru şekilde Kur’an-ı Kerim ve sahih hadisler gibi ilahi kaynaklardan öğrenilir. Bu kaynaklar, vahyin neden gönderildiğini, içeriğini ve insanlara nasıl rehberlik ettiğini açıklayan en güvenilir kaynaklardır. Ayrıca, İslam âlimlerinin tefsirleri ve peygamberlerin hayatına dair bilgiler de vahyin amaçlarını daha iyi anlamamıza yardımcı olur.


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!