İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilere dini değerleri öğretmenin yanı sıra ahlaki davranışları da kazandırmayı hedefler. Bu amaçla kullanılan 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı, zengin içeriği ile dikkat çeker. Kitap, temel dini bilgiler, ibadetler ve etik konularında kapsamlı bilgiler sunar.
Öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 7. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları aracılığıyla öğrendiklerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini uygulamalı olarak kullanmalarına yardımcı olurken, aynı zamanda sınavlara hazırlanırken de pratik yapmalarını sağlar. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Erkad Yayıncılık içindeki çeşitli alıştırmalar, dersin interaktif bir şekilde işlenmesine katkıda bulunur.
Sonuç olarak, 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları ve Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ile birlikte bu dersin materyalleri, öğrencilerin hem akademik başarılarını artırmakta hem de dini ve ahlaki bilincin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Bu sayede öğrenciler, günlük hayatlarında bu değerleri daha iyi uygulama şansı bulurlar.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29
7. Sınıf Din Kültürü Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları içinde yer alan bilgiler, Hz. İsa (as)’nın insana kattığı değerler açısından oldukça önemlidir. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27, 28, 29‘da, Hz. İsa’nın insanları sevgiyle kucakladığı ve onlara karşı duyduğu derin merhamet anlatılmaktadır. Bu öğretiler, bireylerin toplumsal ilişkilerinde nasıl bir etki yaratacağını göstermektedir. Dini değerlerin yanı sıra ahlaki erdemlerin de öğretildiği bu derste, öğrencilerin bu değerleri içselleştirmesi hedeflenmektedir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları”
Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları da, Hz. İsa’nın önemli bir peygamber olarak insanlara yaptığı katkıları detaylandırmaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29‘daki bilgiler, onun yaşadığı dönemdeki zorluklara rağmen nasıl bir kararlılıkla mesajını ilettiğini göstermektedir. Bu nedenle, öğrenciler, Hz. İsa’nın yaşamını inceleyerek, onun değerlerini günlük yaşamlarına entegre etmeye çalışmalıdır. Bu yaklaşım, bireylerin hem kendilerine hem de çevrelerine daha duyarlı hale gelmelerine yardımcı olacaktır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Hz. İsa’ya İncil adında kutsal kitap verilmiştir.
İsa (as) İsrailoğulları topluluğuna peygamber olarak gönderilmiştir.
Hz. İsa’nın annesinin adı Meryem, aynı zamanda Kur’an’da bir surenin ismidir.
İsa (as) bir mucize olarak babasız dünyaya gelmiştir.
Hz. İsa’ya inanıp yardımcı olan on iki kişiye havari adı verilmiştir.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33
7. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları içinde Nâs Suresi‘nin anlamı ve uygulanabilirliği üzerine detaylı bilgilere yer verilmektedir. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33’da, bu surenin özellikle günlük yaşamda nasıl bir yol gösterici olabileceği açıklanmaktadır. İnsanların ruhsal huzurunu artırmak amacıyla sık sık okunan bu sure, öğrenciler için de önemli bir ders niteliği taşımaktadır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”
Aynı zamanda, Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları surenin toplumsal hayatta da nasıl bir etkisi olabileceğini vurgulamaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları üzerinden öğrenciler, surenin ayetlerini ezberleyerek, anlamını içselleştirme fırsatı bulacaklardır. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları‘ndaki içerik, bu sureyi anlayarak okumayı ve hayatlarında uygulamayı teşvik etmektedir. Bu sure, inançlı bireylerin zihinlerini kötü düşüncelerden arındırmaları için önemli bir araç olarak öne çıkmaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen Nâs suresinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Her şeyin sahibi ve hâkimi Allah’tır (cc).
• Tüm kötülüklerden, vesvese ve şüphelerden Allah’a (cc) sığınılmalıdır.
Cevap:
Madde Madde Nâs Suresinden Çıkarılabilecek İlkeler:
Her şeyin sahibi ve hâkimi Allah’tır (cc): Bu ilke, dünyadaki her şeyin ve tüm varlıkların kontrolünün Allah’a ait olduğunu gösterir. Örneğin, insanlar işlerinde başarıya ulaşmak için çaba gösterirler, ancak nihai sonucu belirleyen Allah’tır. Hayatımızdaki olumsuz olaylarla karşılaştığımızda, her şeyin Allah’ın kontrolünde olduğunu bilmek bizi rahatlatır.
Tüm kötülüklerden, vesvese ve şüphelerden Allah’a (cc) sığınılmalıdır: Vesvese ve şüpheler, insanın kalbine rahatsızlık verir ve kişiyi huzursuz eder. Günlük hayatta karşılaştığımız olumsuz düşünceler, stres veya kaygı anlarında Allah’a sığınarak bu vesveselerden kurtulabiliriz. Zor zamanlarda dua ederek huzur bulmak bu ilkeyle ilişkilendirilebilir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39
7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları” içerisinde yer alan bilgiler, öğrencilerin din eğitimi açısından büyük önem taşımaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları” ile birlikte, öğrenciler dinin sosyal hayattaki yerini ve ahlaki kuralların gerekliliğini kavrayabilir. “Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” gibi platformlar, öğrencilere farklı kaynaklardan bilgi edinme imkanı sunarak öğrenme sürecini zenginleştirmektedir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”
Ayrıca, “7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, öğrenimlerini ölçme fırsatı bulmakta ve hangi konularda eksik olduklarını belirleyebilmektedir. Bu sayede, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde daha etkili bir öğrenme süreci yaşanmakta ve öğrencilerin bilgi düzeyleri sürekli olarak artmaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Melek, cin, şeytan gibi duyuların algısı dışında kalan varlık alanına gayb denir.
Dünyada yapılan güzel iş ve davranışlar karşılığında mükâfat elde edilecek yere cennet denir.
Hz. İsa’nın on iki arkadaşına havari denir.
Nâs suresine adını veren nâs kelimesi insanlar anlamına gelir.
Kabirde insanları sorguya çekecek olan Münker ve Nekir melekleridir.
Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.
Cevap:
Ölümden sonra yeniden dirilme: Ahiret
Doğa olaylarını yöneten melek: Mikail (veya Mikâil)
Ateşten yaratılmış varlık: Şeytan (veya İblis)
İncil verilen peygamber: Hz. İsa (veya İsa)
“Muavvizeteyn” adı verilen surelerden biri: Nâs (diğeri Fâlâk)
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.
Cevap:
(Y) Hz. Peygamber’e inen ilk ayetler Nâs suresinde yer alır. Doğru Cümle: Hz. Peygamber’e inen ilk ayetler Alak Suresi’nin ilk beş ayetidir.
(D) Hz. İsa’nın bebekken konuşması mucizelerinden biridir.
(D) İnsan, dünyada yaptığı iyi ya da kötü seçimler nedeniyle sorumlu tutulmuştur.
(Y) Cinler, gaybı bilir ve gelecekten haber verirler. Doğru Cümle: Cinler gaybı bilmezler ve gelecekteki olayları haber veremezler.
(D) Ahirete iman, insanın dünyaya amaçsız gelmediğinin farkına varıp hayatı anlamlandırmasını sağlar.
(D) Müslümanlar, Hz. İsa’nın Allah’ın (cc) gönderdiği bir peygamber olduğuna iman ederler.
Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda ahiretle ilgili bazı temel kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.
Cevap:
17. İnsanın ölümünden yeniden dirilene kadar geçirdiği sürece ait kavramlar:
3 (Ecel) – Ölüm anı.
9 (Berzah) – Ölüm ile kıyamet arasındaki dönem.
8 (Kıyamet) – Dünya hayatının son bulup, ahiret hayatının başladığı gün.
2 (Haşr) – İnsanların yeniden diriltilip toplandığı dönem.
18. Ahiretteki ceza ve mükâfat yerleri:
5 (Cennet) – Mükâfat yeri.
7 (Cehennem) – Ceza yeri.
19. Ahiret hayatının aşamalarını kutucuk numaralarını kullanarak sıralayınız:
3 (Ecel) – Ölüm anı.
9 (Berzah) – Ölüm ile kıyamet arasındaki dönem.
8 (Kıyamet) – Dünya hayatının son bulup, ahiret hayatının başladığı gün.
2 (Haşr) – İnsanların yeniden diriltilip toplandığı dönem.
6 (Mahşer) – Kıyamet gününde insanların yargılandığı yer.
1 (Mizan) – Amellerin tartıldığı ve değerlendirildiği terazi.
5 (Cennet) ve 7 (Cehennem) – Ahiretteki mükâfat ve ceza yerleri.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
20. Dört büyük meleğin isimlerini ve görevlerini yazınız.
Cevap:
Cebrail (a.s.): Allah’ın vahyini insanlara ileten melektir. Peygamberlere vahiy getirmiştir.
Mikail (a.s.): Doğal olayların, özellikle yağmur ve bitki örtüsünün düzenlenmesinden sorumludur. İkram ve rızkı dağıtan bir melektir.
Azrail (a.s.): Canları alan melektir. İnsanların ruhunu almakla görevlidir.
Hafaza Melekleri: İnsanların amellerini kaydeden ve onları koruyan meleklerdir. Her insanın sağında ve solunda bulunan iki melek tarafından temsil edilir.
21. Meleklere imanın davranışlara etkisini örnekler üzerinden açıklayınız.
Cevap:
Meleklere iman, insanların davranışlarını olumlu yönde etkiler. Örneğin:
Sorumluluk Bilinci: Meleklerin, insanların her davranışını kaydettiği inancı, kişilerin daha dikkatli ve sorumlu davranmasına neden olur. Bu, bireylerin kötü alışkanlıklardan kaçınmalarına ve iyilik yapmaya yönelmelerine yardımcı olur.
Moral Destek: Müslümanlar, meleklere inanarak yalnız olmadıklarını hissederler. Bu, ruhsal bir güç verir ve zor zamanlarda sabırlı olmalarına yardımcı olur.
22. “Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükâfatını görecektir. Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir.” (Zilzâl suresi, 7-8. ayetler.)
Cevap:
Bu ayetler, ahiret hayatında insanların yaptığı her şeyin karşılığını göreceğini belirtmektedir. Kişiler, iyi veya kötü her eylem için mutlaka bir mükâfat ya da ceza alacaklardır. Bu durum, insanların davranışlarını sorgulamalarına ve her eylemin sonuçlarını düşünerek hareket etmelerine yol açar. Zira hayır işleyenler, iyiliklerinin karşılığını alacak; kötülük yapanlar ise yaptıklarının bedelini ödeyeceklerdir.
23. Kıyamet, sûr, ba’s ve mizan kavramlarını kendi cümlelerinizle kısaca açıklayınız.
Cevap:
Kıyamet: Tüm insanların dirileceği, dünya hayatının sona ereceği ve ahiret hayatının başlayacağı o büyük olaydır.
Sûr: Kıyametin kopmasını haber veren ve insanların tekrar dirileceği sinyal olarak kabul edilen bir borudur.
Ba’s: Ölümden sonra insanların yeniden diriltilmesi anlamına gelir. Ahirette hesap verme sürecinin başlangıcıdır.
Mizan: İnsanların yaptıklarının tartılacağı, iyiliklerin ve kötülüklerin ölçülerek değerlendirileceği bir terimdir.
24. “Ama yaptıklarının ardından tövbe edip kendilerini düzeltenler başka, çünkü Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir.” (Al-i İmran suresi, 89. ayet.)
Bu ayete göre ahiret inancı ile Allah’ın (cc) merhametli ve affedici oluşu arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap:
Bu ayet, ahiret inancı ile Allah’ın merhametli ve affedici oluşu arasında güçlü bir bağ kurar. İnsanlar, yaptıkları günahlar ve hatalar için tövbe ettiklerinde Allah’ın (cc) merhametinin ve affediciliğinin devreye gireceğini bilmelidirler. Ahiret inancı, bireylere umut verir ve onları iyilik yapmaya teşvik eder. Çünkü Allah, samimi bir şekilde tövbe edenleri affedecek ve merhamet edecektir.
Madde Madde Nâs suresi, insanlara bazı önemli mesajlar iletmektedir:
Allah’ın (cc) Egemenliği: Her şeyin sahibi ve hâkimi olan Allah’a (cc) sığınmak gerektiği vurgulanır.
Kötülüklerden Sakınma: İnsanlar, vesvese ve şüphelerden korunmak için Allah’a sığınmalıdır.
İnsanların Zayıflığı: İnsanların içsel ve dışsal tehlikelerle karşılaşabileceği, bu nedenle sürekli olarak Allah’ın yardımı talep edilmesi gerektiği hatırlatılır.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
27. Aşağıdaki listelerde melekler ve cinlerin özellikleri verilmiştir.
I. Ateşten yaratılmışlardır.
II. Allah’ın emirlerine itaat ederler.
III. İnsanların iyiliği için dua ederler.
I. İradeleri vardır.
II. İman edenleri ve etmeyenleri vardır.
III. Yiyip içmezler.
Bu listelerin doğru olması için hangi numaralı cümleler değiştirilmelidir?
A) I II B) I III
C) II I
D) III II
Cevap : B) I III
28. Dünya hayatının bir sonu olacaktır. Ölüm, bu hayatın sonuyken ahiret hayatının da başlangıcıdır. Dolayısıyla ölüm vakti anlamına gelen —- hem son hem başlangıç olarak kabul edilir. İnsanlar, İsrafil’in —- denen bir tür boruya üflemesiyle tekrar dirileceklerdir. Ardından —- meydanında toplanarak dünyada yaptıkları ile ilgili sorguya çekileceklerdir.
Bu paragraftaki boşluklara sırasıyla hangi kavramlar getirilmelidir?
A) Ecel – Sûr – Mahşer
B) Kıyamet – Sûr – Ba’s
C) Ecel – Sûr – Mizan
D) Kıyamet – Sûr – Haşr
Cevap: A) Ecel – Sûr – Mahşer
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
29-31. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız.
Ayşe öğretmen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde o gün meleklerin özellikleri ve görevlerini öğrencilere anlatmayı planlamaktadır. Bunun için öncelikle öğrencilerin “melek” kelimesi hakkında neler bildiklerini öğrenmek istemiştir. Derste öğrencilere “melek” dendiği zaman akıllarına nelerin geldiğini sorar. Bazı öğrenciler bu soruya şu şekilde cevap vermişlerdir:
Mehmet: Öğretmenim, benim yeni bir kardeşim doğdu. Annem onun için “melek gibi yavrum” diyor.
Hatice: Öğretmenim, benim aklıma melekler deyince bizi kötülüklerden koruyan varlıklar geliyor.
Sümeyye: Öğretmenim, benim önceki okulumda Melek adında arkadaşım vardı. O da adının hakkını verir ve arkadaşlarına sürekli yardımcı olurdu.
Ali: Öğretmenim, ben dört büyük melek olduğunu biliyorum. Vahiy getiren; kar, yağmur gibi doğa olaylarını yöneten ve can alan. Görevlerinde de hiç aksama olmuyor.
29. Bu metinde meleklerin özelliklerinden hangisine değinilmemiştir?
A) Günahsız olmaları
B) Yemez içmez olmaları
C) Sürekli iyilik yapmaları
D) Allah’ın (cc) emirlerini yerine getirmeleri
Cevap: A) Günahsız olmaları
30. Ali, dört büyük meleğin görevini sayarken bir tanesini eksik bırakmıştır. Görevinden bahsedilmeyen melek aşağıdakilerden hangisidir?
A) Azrail
B) Cebrail
C) İsrafil D) Mikâil
Cevap: D) Mikâil
31. Mehmet’in açıklaması meleklerin hangi özelliğiyle ilişkilidir?
A) Tüm görevlerini yapma B) Güzel olma
C) Günahsız olma
D) İnsanlara iyilik yapma
Cevap: B) Güzel olma
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
32 ve 33. soruları aşağıdaki kutucuklarda verilen bilgilere göre cevaplayınız.
32. Aşağıdaki cümlelerden hangisi sarı kutucuğa yazılabilir?
A) Kendisine verilen kutsal kitabın adı Tevrat’tır. B) İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
C) 571 senesinde dünyaya gelmiştir.
D) Mekke şehrinde yaşamıştır.
Cevap: B) İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
33. Buna göre hangi renkli kutucuktaki bilgi yanlıştır?
A) Turuncu B) Gri
C) Mavi
D) Yeşil
Cevap: B) Gri
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiGörülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15
7. Sınıf Din Kültürü Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14, 15 Cevapları” ve “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, öğrencilerin melekler, cinler ve diğer görünmeyen varlıklarla ilgili bilgilerini pekiştirmeyi amaçlar. Bu sayfalarda, Allah’ın yarattığı varlıkların farklı türleri hakkında detaylı açıklamalar yer alır. “Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” gibi kaynaklar, öğrencilere doğru bilgi edinmelerine yardımcı olarak ders başarısını artırmayı hedefler. Görülen ve görülemeyen varlıklar arasındaki farklar, öğrencilerin inançlarını daha iyi anlamalarına katkı sağlar.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları”, melekler gibi görünmeyen varlıkların özelliklerini ve görevlerini açıklar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14-15”, öğrencilerin manevi gelişimlerini desteklemek ve onların dinî inançlarını güçlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem dünya hayatını hem de ahiret inancını daha iyi anlamalarını sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 14-15
Soru : Gayb ve âlem kavramları arasında nasıl bir fark vardır? Yorumlayınız.
Cevap:
Gayb ve âlem kavramları birbirinden farklıdır. Gayb, insanların duyuları ile algılayamadığı, göremediği ve bilemediği gizli olan varlıklar ve olayları ifade eder. Örneğin, melekler, cinler, ahiret hayatı gibi konular gayb kapsamındadır. Yalnızca Allah, gaybı tamamen bilir. İnsanlar ise Allah’ın bildirdiği kadarıyla bu konulardan haberdar olurlar.
Âlem ise evreni, içinde yaşadığımız dünyayı ve var olan her şeyi kapsar. Bu kavram, gözle görülebilen, elle tutulabilen, insanların algılayabildiği maddi dünyayı ifade eder. Yani âlem, duyularımızla kavrayabildiğimiz varlıkları ve olayları içine alırken, gayb görünmeyen ve bilinmeyen âlemi kapsar.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda, görülebilen ve görülemeyen varlıkların isimleri verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruları cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiMelekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20
7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16, 17, 18, 19, 20 Cevapları”, İslam’da meleklere iman konusunu işlerken, meleklerin görevleri ve yaratılışlarına dair önemli bilgilere yer verir. Öğrenciler bu sayfalarda meleklere inanmanın İslam’daki yerini ve önemini kavrarlar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları” sayesinde öğrenciler, ders kitabındaki sorulara yanıt ararken meleklere dair detaylı bilgilere ulaşabilirler. Bu kaynaklar, meleklerin insanların hayatındaki rolünü ve Allah’ın emirlerini nasıl yerine getirdiklerini anlamalarına yardımcı olur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 MEB Yayınları”
“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinliklere yönelik doğru yanıtlar bulmasını kolaylaştıran bir rehber niteliğindedir. “7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, meleklerin görevleri hakkında daha fazla bilgi edinirler. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20”, meleklerin insanları nasıl koruduğu, iyilik yapmaya teşvik ettiği ve insanların dualarını Allah’a ilettiği gibi konular üzerinde durarak, öğrencilerin bu bilgileri pekiştirmesini sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20
Soru : Aşağıda verilen melek kelimesinin ilk harflerini kullanarak “meleklere imanın önemi” ile ilgili bir şiir yazınız.
Cevap:
Melekler, Yüce Allah’ın izniyle gelir,
Emanet eder insanlara cennet-i sevinçleri.
Lütufkâr olup her an korurlar bizi,
Eşsizdir onların görevleri ve izleri.
Kalpleri nurla dolu, saflıkla dolu,
Kutsal yol gösterir, karanlıkta kalanı.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Soru : Meleklerin özellikleri ve görevleri ile ilgili sorular hazırlayınız. Çevrenizde sorulara cevap verebilecek kişilerle sohbette bulunarak cevapları not ediniz. Elde ettiğiniz verileri düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Melekler nasıl varlıklardır ve nasıl yaratılmışlardır?
Meleklerin insanlara karşı görevleri nelerdir?
Hangi melekler vahiy ile görevlendirilmiştir?
Kıyamet günü ile ilgili görevli olan melek hangisidir?
Meleklerin, iyilik yapma ve kötülükten kaçınma konusunda insanlara nasıl yardımcı olduklarını düşünüyor musunuz?
Bu soruları cevaplayarak, meleklerin nurdan yaratıldığını, insanları kötülüklerden koruduklarını ve Allah’ın emirlerini eksiksiz yerine getirdiklerini öğrendim. Vahiy meleği Cebrail ve kıyametle görevli olan İsrafil hakkında da bilgiler edindim.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
1. Görseller size hangi meleği çağrıştırmaktadır? Bu meleğin görevlerini yazınız.
Cevap:
Madde Madde Mikail’in görevleri şunlardır:
Doğayı ve hava olaylarını kontrol eder.
Yağmur, rüzgâr ve bereket gibi tabiat olaylarını düzenler.
Canlıların rızıklarını dağıtmakla görevlidir.
Dünyadaki doğal düzenin devamlılığını sağlar.
Soru : Verilen cümlelerde meleklere ait olan özelliklerin harflerini I. kutucuğa, meleklere ait olmayan özelliklerin harflerini de II. kutucuğa yazınız.
Cevap:
I. Kutucuk (Meleklere Ait Olan Özellikler)
a. Cinsiyetleri yoktur.
e. Müminlere dua ederler.
f. Farklı suretlere bürünebilirler.
g. Çok hızlıdırlar.
II. Kutucuk (Meleklere Ait Olmayan Özellikler)
c. Görülebilir varlıklardır.
d. İrade sahibidirler.
b. Zaman zaman isyan ederler.
ç. Ateşten yaratılmışlardır.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.