İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilere dini değerleri öğretmenin yanı sıra ahlaki davranışları da kazandırmayı hedefler. Bu amaçla kullanılan 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı, zengin içeriği ile dikkat çeker. Kitap, temel dini bilgiler, ibadetler ve etik konularında kapsamlı bilgiler sunar.
Öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları ve 7. Sınıf Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları aracılığıyla öğrendiklerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgilerini uygulamalı olarak kullanmalarına yardımcı olurken, aynı zamanda sınavlara hazırlanırken de pratik yapmalarını sağlar. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Erkad Yayıncılık içindeki çeşitli alıştırmalar, dersin interaktif bir şekilde işlenmesine katkıda bulunur.
Sonuç olarak, 7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları ve Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ile birlikte bu dersin materyalleri, öğrencilerin hem akademik başarılarını artırmakta hem de dini ve ahlaki bilincin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Bu sayede öğrenciler, günlük hayatlarında bu değerleri daha iyi uygulama şansı bulurlar.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisiİslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” öğrencilere “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları” doğrultusunda rehberlik eder. Bu cevaplar, dinin çeşitli yorum biçimlerini anlamalarına yardımcı olur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126 MEB Yayınları”
Ayrıca, “7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” dersin konularını daha kolay kavrayabilmeleri için kapsamlı ve doğru bilgiler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki etkinliklerle öğrenciler, İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini daha iyi bir şekilde öğrenebilirler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda İslam düşüncesinde yorum biçimleri ile ilgili kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.
1. Fıkıhla ilgili mezhepler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 1, 3, 5 ve 9
2. İslam düşüncesindeki yorum biçimleriyle ilgili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 4, 6 ve 8
3. İnançla ilgili yorumlara ait kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 2 ve 7
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiGüzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Cevapları”, İslam ahlakına dair temel kavramlar üzerinde durarak öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirmeyi hedefler. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, adalet, dürüstlük, sabır gibi değerlerin bireysel ve toplumsal yaşamda nasıl uygulanabileceğini ele alır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin örnek çözümleriyle öğrencilerin doğru bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayıncılık”, güzel ahlakın pratikte uygulanabilirliğini destekleyen içeriklere yer verir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
Kamuya togru dersin togruyısan Bulınmaz togrulık sen egriyisen (Yunus Emre, Risaletü’n-Nushiyye, s. 194.)
Soru : Bu beyitten hareketle dürüstlüğü yorumlayınız.
Cevap: Beyitte dürüstlük, doğru sözlü ve doğru davranışlı olmak olarak tanımlanmıştır. İnsan, doğru yolda olursa toplum içinde değer kazanır ve güvenilir bir birey olur. Ancak eğri ya da dürüstlükten uzak bir tutum sergilerse, insanlar arasında güvenini kaybeder ve saygı görmez. Bu nedenle dürüstlük, hem bireysel hem toplumsal hayatta en önemli erdemlerden biridir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Yavuz Sultan Selim’in Mısır seferi sırasında yanında devrin önemli âlimlerinden Kemalpaşazâde de bulunmaktaydı. Rivayete göre seferden dönüş sırasında Kemalpaşazâde’nin atının ayağından padişahın kaftanına çamur sıçramıştı. Bunun üzerine Yavuz Sultan Selim “âlimin ayağından sıçrayan çamurların hem süs hem de övünç vesilesi” olacağını söylemiştir. Yanındakilere de bu kaftanın ölümünden sonra sandukası üzerine örtülmesi vasiyetinde bulunmuştur.
(bk. Şerafettin Turan, “Kemalpaşazâde”, DİA, C 25, s. 238.)
Soru : Verilen hadisi de dikkate alarak Yavuz Sultan Selim’in davranışını âlimlere saygı açısından yorumlayınız.
Cevap: Yavuz Sultan Selim, âlimlerin bilgi ve hikmet açısından toplumda özel bir yere sahip olduğuna inanmış ve Kemalpaşazâde’ye büyük bir saygı göstermiştir. Hadiste belirtildiği gibi, âlimler peygamberlerin varisleridir ve bu nedenle onların bilgisi ve varlığı toplum için bir rehberdir. Yavuz Sultan Selim’in, Kemalpaşazâde’nin atının sıçrattığı çamuru övünç kaynağı olarak görmesi, ilme ve âlime duyduğu derin saygının bir göstergesidir. Bu davranış, toplumun da âlimlere olan saygısını pekiştirmiş ve âlimlerin değerini yüceltmiştir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
1. Aşağıdaki tabloda güzel ahlak konusuyla ilgili bazı davranışlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.
1. Kutucuklardan hangileri güzel ahlaka uygun tutum ve davranışlardandır?
Cevap: 1, 4, 6, 8, 10 ve 12
2. Kutucuklardan hangileri ahlaki olmayan tutum ve davranışlardandır?
Cevap: 2, 3, 5, 7, 9 ve 11
“İşte (baskılara karşı) sabretmelerinden ötürü onlara mükâfatları iki defa verilecektir. Onlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah rızası için harcarlar.” (Kasas suresi, 54. ayet.)
2. Bu ayette bahsedilen ahlaki davranışlar nelerdir? Yaşamınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap:
Ayette sabretmek, kötülüğü iyilikle savmak ve Allah rızası için infakta bulunmak gibi ahlaki davranışlardan bahsedilmektedir. Örneğin:
Sabır: Zor bir ders çalışırken sabredip emek harcadığınızda başarı elde edebilirsiniz.
Kötülüğü iyilikle savmak: Size karşı kırıcı konuşan bir arkadaşınıza, yumuşak bir şekilde yaklaşarak dostluğunuzu sürdürebilirsiniz.
İnfak: Sahip olduklarımızı ihtiyaç sahipleriyle paylaşarak hem onları mutlu eder hem de Allah’ın rızasını kazanırız.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
“Kim dine ve dünyaya yararlı bir iş yaparsa kendi iyiliği için yapmış olur, kim de kötülük işlerse kendi aleyhine işlemiş olur…” (Fussilet suresi, 46. ayet.)
Soru : Bu ayeti güzel ahlaki tutum ve davranışların bireye katkısı açısından yorumlayınız.
Cevap: Ayette, yapılan her güzel işin bireyin faydasına olduğu vurgulanmıştır. Güzel ahlaklı tutum ve davranışlar, insanın huzurlu ve mutlu bir hayat sürmesine vesile olur. Ayrıca toplumda saygı görmesini sağlar. Kötü davranışlar ise bireyin toplumdan dışlanmasına ve vicdani rahatsızlık yaşamasına neden olabilir.
Soru : Kültürümüzdeki örnek tutum ve davranışlarla ilgili uygulamaları araştırıp not ediniz. Alınan notları düzenledikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Misafirlere ikramda bulunmak.
Komşularla yardımlaşmak ve iyi ilişkiler kurmak.
Büyükleri saygıyla selamlamak ve küçükleri koruyup gözetmek.
İhtiyaç sahiplerine yardım etmek, zekât ve sadaka vermek.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Ödevlerinize ve ailenize ayıracağınız vakit arasında nasıl bir denge kurmalısınız?
Yorumlayınız.
Cevap: Ödevlerime zaman ayırırken aileme de gereken vakti ayırmalıyım. Örneğin, ödevimi tamamladıktan sonra ailemle sohbet edebilir ya da ev işlerinde yardımcı olabilirim. Bu denge, hem ders başarımı artırır hem de aile bağlarımı güçlendirir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Mali asıllı bir futbolcu. 20’li yaslarında İslam’ı kabul eden sporcu, fakir çocuklardan etkilenerek onlar için bir vakıf kurdu. Kurduğu köy ile yüzlerce çocuk için umut oldu. İspanya’da bir caminin yıkılmasını engelleyip caminin bulunduğu yeri satın aldı ve bu yeri Müslümanlara devretti.
Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin (Frederik Omar Kanute) örnek davranışları kendisine nasıl bir fayda sağlamış olabilir? Tartışınız.
Cevap: Bu davranışları sayesinde topluma faydalı bir birey olmanın huzurunu yaşamış, insanların sevgisini ve saygısını kazanmıştır. Ayrıca yaptığı iyilikler, Allah katında ona sevap kazandırmış olabilir.
Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin örnek tutum ve davranışlarının topluma etkileri nelerdir?
Cevap: Topluma umut ve dayanışma örneği sunmuştur. Yaptığı yardımlar, zor durumda olan insanlara destek olmuş ve toplumsal dayanışmayı artırmıştır. Ayrıca, Müslümanlar için bir bilinç ve motivasyon kaynağı olmuştur.
Soru : Futbolcunun bu tavrından yola çıkarak kendi yaşantınızda ölçülü davranmak için neler yapmanız gerektiğini anlatınız.
Cevap: Ölçülü davranmak için elimdeki kaynakları ihtiyacı olanlarla paylaşmalı, kibirden uzak durmalı ve insanlara sevgiyle yaklaşmalıyım. Ayrıca, hem dünya işleri hem de manevi sorumluluklar arasında denge kurarak yaşamalıyım.
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek davranışlarda ölçülü olmanın önemini kısaca yazınız.
Cevap: Dengeli bir yaşam için ölçülü olmak büyük önem taşır. Bu tutum, sağlıklı kararlar almaya, stresi yönetmeye ve ilişkileri sağlamlaştırmaya yardımcı olur. Ölçülü davranışlar, kişisel gelişimi teşvik ederken toplumsal uyumun da temelini oluşturur. Özetle, ölçülü olmak hem birey hem de toplum için önemli kazanımlar sunar.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları”, öğrencilerin 4. Ünite kapsamındaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları” sayesinde, öğrenciler ünite boyunca öğrendikleri konuları tekrar ederek bilgilerini test edebilir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 MEB Yayınları”
Bu etkinlikler, “7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmış olup, öğrencilere ünite içeriğini anlamada rehberlik eder. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 MEB Yayıncılık” sayfalarında yer alan değerlendirme soruları, konu hakimiyetini artırmayı hedefler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Hz. Muhammed (sav) tüm insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderilmiştir.
Hz. Peygamber insanlığa nasıl kul olunacağını hem beşer hem elçi olarak göstermiştir.
Kâfirun suresi tevhit inancına vurgu yapmaktadır.
Hz. Peygamber’in görevleri arasında Kur’an ayetlerini açıklamak vardır.
İman ile şirk birbirinden ayrılmıştır.
Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.
Cevap:
“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 Cevapları”
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları
Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.
Cevap:
(Yanlış) Hz. Peygamber nebi olduğu için zaruri ihtiyaçları yoktur. Doğrusu: Hz. Peygamber de diğer insanlar gibi zaruri ihtiyaçları olan bir beşerdi.
(Doğru) Hz. Peygamber de her insan gibi bir beşer ve kuldur.
(Doğru) Hz. Muhammed (sav) rahmet peygamberidir.
(Doğru) Resulullah’a (sav) peygamberlerin sonuncusu anlamına gelen hatemülenbiya denir.
(Doğru) Risalet ve nübüvvet kelimeleri peygamberlik anlamına gelir.
Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik yönüyle ilgili bazı ifadeler bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.
17. Peygamberlik anlamına gelen kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 3 ve 7
18. Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik yönüyle ilgili özellikleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 1, 2, 4, 5, 6, 8 ve 9
19. “Peygamberlerin sonuncusu” anlamına gelen kavramın kutucuk numarası hangisidir?
Cevap: 9
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları
Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
20. Bu tablonun doğru olabilmesi için hangi iki kutunun yeri değiştirmelidir?
Cevap: 3 ve B kutucukları yer değiştirmelidir.
21. Resulullah’ı (sav) örnek aldığımızda uygulamamız gereken ahlaki davranışlar nelerdir? Beş tanesini yazınız.
Cevap:
Dürüstlük
Merhamet ve şefkat
Adaletli olmak
Sabırlı olmak
Hoşgörülü ve affedici olmak
22. Hz. Peygamber’in “âlemlere rahmet” olarak nitelendirilmesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Hz. Muhammed (sav), sadece bir topluma değil, bütün insanlığa ve hatta tüm varlıklara rahmet olarak gönderilmiştir. O, barış, sevgi ve hoşgörü mesajlarıyla insanları doğru yola davet etmiş ve onların dünya ile ahiret mutluluğunu kazanmalarını sağlamıştır.
23. Kâfirun suresinden çıkarmamız gereken dersler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap:
İnanç ve ibadet konusunda samimi ve kararlı olunmalıdır.
İnsanların inançlarına saygı gösterilmeli, ancak tevhit inancından taviz verilmemelidir.
Kendi inancını savunurken diğer inançlara hoşgörülü yaklaşılmalıdır.
İman ile şirk kesinlikle bir araya gelemez, bu konuda net bir duruş sergilenmelidir.
24. Resulullah’ın (sav) bizim gibi bir insan olmakla birlikte onu diğer insanlardan ayıran en önemli özelliği nedir?
Cevap: Hz. Muhammed (sav), diğer insanlar gibi bir beşer olmasına rağmen Allah’tan vahiy alması ve peygamberlikle görevlendirilmesi onu diğer insanlardan ayıran en önemli özelliktir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
25. Kâfirun suresinin nazil olma sebebini açıklayınız.
Cevap: Kureyşli müşrikler, Hz. Muhammed’e (sav), dinlerinde taviz vermesi karşılığında kendi inançlarıyla İslam’ı birleştirmeyi teklif etmişlerdi. Bu sure, bu teklifi reddetmek ve tevhid inancında hiçbir şekilde taviz verilemeyeceğini vurgulamak amacıyla nazil olmuştur.
25. “Ben ancak bir beşerim. Size dininiz hakkında bir şey emredersem onu hemen alın!
Kendi görüşümle bir şey emredersem siz de bilirsiniz ki ben de bir insanım.” (Müslim, Fezail, 140.)
Verilen hadis-i şerifte Hz. Peygamber’in hangi yönüne dikkat çekilmektedir?
Cevap: Bu hadis, Hz. Peygamber’in (sav) insani yönünü ve beşerî sınırlılığını ortaya koymaktadır. Peygamberimiz, din konusunda vahiy doğrultusunda konuştuğunda mutlak doğruyu ifade eder, ancak kişisel görüşlerinde insani bir hata yapma ihtimali olduğunu kabul ederek tevazusunu göstermiştir.
Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
27. Hz. Muhammed (sav) hatemülenbiyadır (peygamberlerin sonuncusu). Nübüvvet (peygamberlik) zinciri onunla son bulmuştur. Âlemlere rahmet olarak (adaleti sağlayıcı) gönderilmiştir. Tüm bunlarla birlikte Hz. Muhammed (sav) tıpkı diğer kullar gibi bir beşerdir (insan).
27. Buna göre numaralandırılmış ifadelerden hangisinin parantez içinde verilen anlamı yanlıştır?
A) I
B) II C) III
D) IV
Cevap: C) III
Öğretmen sınıfa “Hz. Muhammed’i (sav) diğer insanlardan ayıran en önemli özellik nedir?” sorusunu yöneltmiştir. Bazı öğrenciler ve verdikleri cevaplar aşağıdaki gibidir:
Serdar: Müjdeleyici ve uyarıcı olması
Lale: Kur’an-ı Kerim’i açıklaması
Talha: Allah’tan (cc) vahiy alması
Esra: Güzel ahlakı tamamlayıcı olması
28. Buna göre doğru cevabı veren öğrenci aşağıdakilerden hangisidir?
A) Esra
B) Lale
C) Serdar D) Talha
Cevap: D) Talha
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
29. “De ki: “Ey inkârcılar! (1) Ben sizin tapmakta olduğunuz şeylere tapmam. (2) Siz de benim taptığıma tapıyor değilsiniz. (3) Ben sizin taptıklarınıza tapıyor değilim. (4) Siz de benim taptığıma tapıyor değilsiniz. (5) Sizin dininiz size, benim dinim banadır.”
Buna göre aşağıdakilerden hangisi Kâfirun suresinden çıkarılabilecek mesajlardan biri değildir?
A) İnsan, seçimlerinden sorumludur. B) Müşrikler putlara tapmaktadır.
C) İman ile şirk birbirinden ayrılmıştır.
D) Kulluk sadece Allah’a (cc) yapılır.
Cevap: B) Müşrikler putlara tapmaktadır.
Soru : 30 ve 31. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız.
Düzenlenen bir etkinlikte Hz. Muhammed’in (sav) hem insani hem de peygamberlik yönüyle ilgili özellikler kartlara yazılarak karışık şekilde sınıfın içerisine yerleştirilmiştir. Etkinliğe katılan dört öğrenciden Hz. Muhammed’in (sav) insani yönüyle ilgili özelliklerin yer aldığı kartları getirmeleri istenmiş, kendilerine on dakika süre verilmiştir. Kartlarda yazılı özellikler ve öğrencilerin getirdiği kartların harfleri aşağıdaki gibidir:
30. Buna göre, istenilen özellikteki kartları hangi öğrenciler doğru getirmiştir?
A) 1 ve 2. B) 1 ve 4.
C) 2 ve 3.
D) 3 ve 4.
Cevap : B) 1 ve 4.
31. Hangi öğrenci Hz. Muhammed’in (sav) sadece peygamberlik yönüne ait özellikteki kartları getirmiştir?
A) 1.
B) 2. C) 3.
D) 4.
Cevap : C) 3.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
32 ve 33. soruları aşağıdaki metne ve tabloya göre cevaplayınız.
32. Bu gruplarda Hz. Muhammed’in (sav) hangi peygamberlik özelliğine değinilmemiştir?
A) Müjdeci ve uyarıcı
B) Kur’an’ı açıklayıcı
C) Hatemülenbiya
D) Rahmet peygamberi
Cevap : A) Müjdeci ve uyarıcı
33. 2. grubun öğretmenlerine verdiği cevap “güzel ahlakı tamamlayıcı” olduğuna göre kendilerine hangi ayet verilmiş olabilir?
A) “Muhammed, ancak bir peygamberdir. Ondan önce de peygamberler gelip geçmiştir…” (Al-i İmran suresi, 144. ayet.)
B) “Ey örtüsüne bürünen! Kalk ve uyar!” (Müddessir suresi, 1-2. ayetler.) C) “… Hiç şüphe yok ki Resulullah’ta güzel bir örneklik vardır.” (Ahzab suresi, 21. ayet.)
D) “Ey Peygamber! Seni tanık, müjdeci, uyarıcı… olarak gönderdik.” (Ahzab suresi, 45- 46. ayetler.)
Cevap : C) “… Hiç şüphe yok ki Resulullah’ta güzel bir örneklik vardır.” (Ahzab suresi, 21. ayet.)
Soru : Ünitede yer verilen Kâfirun suresi ile ilgili aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Bu ifadelerden yapabildikleriniz için “Evet”, bir bölümünü yapabildikleriniz için “Kısmen”, yapamadıklarınız için “Hayır” kutucuğunu işaretleyiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87, 88, 89 Cevapları”, Hz. Salih’in (as) peygamberlik görevi sırasında yaşadığı zorlukları ve Semud kavmini hak dine davet ederken sergilediği örnek davranışları kapsar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Allah’a tevekkül ve peygamberlerin gönderiliş amacı konularında öğrencilerin bilgisini artırmayı amaçlar.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklerin örnek çözümleriyle Hz. Salih’in (as) kıssasından alınacak derslere odaklanır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin peygamberlerin hikmetli sözlerinden etkilenmesini sağlayacak bilgiler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89
Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki alana yazınız.
Cevap:
(Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’e Tevrat isimli kutsal kitap verilmemiştir. Tevrat, Hz. Musa’ya gönderilmiştir.
(Doğru) Hz. Salih, Allah tarafından Semud kavmine peygamber olarak gönderilmiştir. Semud kavmi, inkârcılıkları ve azgınlıkları nedeniyle uyarılmıştır. Hz. Salih, kavmine tevhit inancını öğretmeye çalışmıştır.
(Doğru) Hz. Salih’in peygamberliğini reddeden Semud kavmi, Allah’ın gönderdiği mucize deveye zarar verdikleri için büyük bir gürültüyle (sayha) helak olmuşlardır.
(Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’e gönderilen deve, su kaynağından bir gün insanlar, bir gün deve olarak sırayla yararlanıyordu; süt verme konusu ayette geçmemektedir.
(Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’in peygamber gönderildiği topluluk Semud kavmi olup, Hicr bölgesinde yaşamışlardır, Basra’da değil.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93 Cevapları”, Felak Suresi ve anlamını öğretmek amacıyla öğrencilerin bu sureyi doğru bir şekilde anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, Felak Suresi’nin korunma, güven arayışı ve Allah’a sığınma temaları üzerinden anlatılır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, suredeki mesajların günlük yaşamla ilişkisini değerlendirir ve moral değerler üzerine yoğunlaşır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayıncılık”, sureyi hem anlamak hem de hayatımıza nasıl yansıttığımıza dair rehberlik sunan cevaplar içerir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93
Soru : Aşağıda verilen Felak suresinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Her türlü kötülükten Allah’a (cc) sığınılmalıdır.
• Haset etmek, Allah’ın (cc) hoşnut olmadığı davranışlardan biridir.
• Kişi, yaşanabilecek olumsuzluklara karşı gereken tedbirleri almalı ve Allah’a (cc) dua etmelidir.
Cevap:
Maddeler Halinde Felak suresinden çıkarılan ilkeler günlük hayatta şu şekilde ilişkilendirilebilir:
Her türlü kötülükten Allah’a sığınılmalıdır:
Kötü niyetli insanların davranışlarından, korkularımızdan veya zarar verebilecek durumlardan korunmak için Allah’a dua ederek O’na sığınmalıyız. Örneğin, bir sınava girmeden önce hem çalışıp hem de Allah’tan başarı dilemek bu ilkeye uygundur.
Haset etmek, Allah’ın hoşnut olmadığı davranışlardan biridir:
Başkalarının başarısını kıskanmak yerine, onların sevincine ortak olmalı ve kendimiz için çaba göstermeliyiz. Örneğin, bir arkadaşınız bir yarışmada birinci olduğunda onu tebrik etmek, bu ilkenin bir yansımasıdır.
Yaşanabilecek olumsuzluklara karşı tedbir alınmalı ve Allah’a dua edilmelidir:
Güvenliğimizi sağlamak için kapımızı kilitlemek, sağlığımız için düzenli beslenmek gibi tedbirler almalıyız. Ancak, her türlü sonucu Allah’a havale ederek dua etmeyi de unutmamalıyız. Örneğin, bir yolculuğa çıkmadan önce hem aracın bakımını yaptırmak hem de hayırlı bir yolculuk için dua etmek bu ilkenin uygulanmasıdır.
Bu ilkeler, hem bireysel hem toplumsal huzurun sağlanmasında önemli rol oynar.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Felak suresini okuyunuz.
Cevap:
FELAK SURESİ TÜRKÇE OKUNUŞU
Bismillâhirrahmânirrahîm.
Kul e’ûzu bi-Rabbi’l-felak.
Min şerri mâ halak.
Ve min şerri ğâsikın izâ vekab.
Ve min şerri’n-neffâsâti fi’l-ukad.
Ve min şerri hâsidin izâ hased.
FELAK SURESİ ANLAMI
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.
De ki: ben, karanlığı yarıp sabahı ortaya çıkaran Rabbe sığınırım,
Yarattığı şeylerin şerrinden,
Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden,
Düğümlere üfleyenlerin şerrinden,
Ve hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden. (Allah’a sığınırım).
Soru : Aşağıdaki A sütununda örnek olaylar, B sütununda ise Felak suresinin anlamı verilmiştir. A sütunundaki yay ayraçlara, B sütunundaki ayetlerden uygun olanın numarasını yazınız.
Cevap:
“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Cevapları”
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Aşağıda “Ahlaki Davranışlar” ünitesinde geçen bazı kelimeler ve konuyla ilgili resimler yer almaktadır. Sözcükleri en çok ifade edebilecek resimle örnekteki gibi eşleştiriniz (Bulmacada üç kelime fazladan verilmiştir.).
Cevap:
1. Saygı = H
2. Yardımseverlik= G
3. Yolculuk=
4. Hz. Salih= Ğ
5. Öz denetim= Ç
6. Sevgi= F
7. Barış=
8. Sabır= E
9. Cesaret=
10. Vatanseverlik= A
11. Sorumluluk= D
12. Adalet= B
13. Dostluk= C
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.