7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 Cevapları”, hac ibadetinin tüm detaylarını içeren etkinlik cevaplarını sunarak, öğrencilerin bu ibadeti tüm yönleriyle öğrenmesini sağlar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları”, hac esnasında gerçekleştirilen adımları bir araya getirerek, uygulamalı olarak öğrenim sağlamak için düzenlenmiştir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, hac ibadetinin manevi boyutlarına değinerek, ibadetin hikmetini öğrencilerin anlamalarına yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin hac ibadetiyle ilgili kavramları pekiştirmelerine olanak tanıyan sorular ve cevaplarla, konunun öğrenilmesini destekler.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54


Soru : Kâbe’nin nasıl tavaf edileceğini canlandırınız. Tavaf esnasında telbiye de okuyunuz. Bunun için temsilî bir Kâbe kullanabilirsiniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen sözcükleri
kullanarak uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :

Ailesiyle hacca giden iki kardeş Ali ve Ayşe mikat sınırında ihrama girdiler. Kâbe’ye gidecek olmanın heyecanı içerisinde büyük bir şevkle telbiye duasını okumaya başladılar. Babası onlara hacda yapacaklarını şöyle anlattı: “Kâbe’ye gidince Hacerülesved taşından başlayarak Kâbe etrafında yedi kez döneceğiz. Buna tavaf adı verilir. Sonra haccın ilk farzını yerine getirmek üzere arefe günü Arafat’a gideceğiz. Burada dualar edip namaz kılacağız. Yapılan bu ibadete vakfe denir. Yine Müzdelife’deki ibadetlerimizin ardından Mina bölgesine şeytan taşlamaya gideceğiz. En son ziyaret tavafı ile say yapınca haccımız tamamlanacaktır.”


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbaleti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58 Cevapları”, kurban ibadetinin anlamını ve önemini açıklayan çeşitli etkinliklerin cevaplarını içermektedir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, kurbanın toplumsal dayanışmayı artırıcı yönlerine ve Allah’a yakınlaşma aracı olarak değerine vurgu yapar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kurbanın tarihi geçmişine ve Hz. İbrahim’in bu konudaki örnekliğine değinerek, öğrencilerin konuyu bütüncül bir şekilde kavramalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayıncılık”, hem bireysel hem de toplumsal sorumluluk bilincini artırmaya yönelik etkinliklerle öğrencilerin öğrenim sürecini destekler.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58


Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda hac ve umre ile ilgili bilgiler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


1. Hangi numaralı kutucuklarda hacda yapılan uygulamalar verilmiştir? 


Cevap : 1, 3, 6, 7 ve 9


2. Hangi numaralı kutucuklarda umrede yapılan uygulamalar verilmiştir?


Cevap : 4, 6 ve 9


3. Hangi numaralı kutucuklarda umrenin hac ibadetinden farkları verilmiştir?


Cevap : 2, 5 ve 8


2. “Ramazanda yapılan bir umre (sevap bakımından) hacca denktir.” (Tirmizî, Hac, 95.)

Soru :  Verilen hadiste umre ibadetine dair anlatılmak istenen nedir?


Cevap : Hadiste, Ramazan ayında yapılan umrenin sevap bakımından hacca denk olduğuna dikkat çekilerek, Ramazan ayının manevi atmosferinde yapılan ibadetlerin değerinin büyüklüğü vurgulanmaktadır. Bu, umre ibadetinin Allah katındaki önemini ve Ramazan ayında yapılan ibadetlerin kat kat sevap kazandırdığını ifade eder.


Soru : Adak kurbanını İslam’da yardımlaşma anlayışıyla ilişkilendirerek açıklayınız.


Cevap : Adak kurbanı, bir dileğin gerçekleşmesi durumunda Allah’a şükür amacıyla kesilir ve çoğunlukla ihtiyaç sahiplerine dağıtılır. Bu, toplumsal dayanışmayı ve yardımlaşmayı artırır. Adak kurbanı, Allah’a olan bağlılığı ifade etmenin yanı sıra fakirlerin ihtiyaçlarını gidermeye de vesile olur.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


1. Kurban ibadetinin temel amacı nedir?


Cevap : Kurban ibadetinin temel amacı, Allah’a olan teslimiyeti ve bağlılığı göstermek, O’nun rızasını kazanmak ve bu vesileyle fakirlerin ihtiyaçlarını karşılayarak toplumsal yardımlaşmayı sağlamaktır.


2. Kurban ibadetinin insan davranışlarına etkileri nelerdir?


Cevap : Kurban ibadeti, kişide şükür duygusunu artırır, paylaşma ve yardımlaşma bilincini geliştirir. İnsanların alçak gönüllü, cömert ve duyarlı olmasına katkı sağlar. Ayrıca, bireyin maddi ve manevi olarak Allah’a yakınlaşmasını sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59, 60, 61 Cevapları”, Hz. İsmail’in (as) peygamberlik hayatını ve babası Hz. İbrahim ile olan kıssasını detaylandıran soruların cevaplarını kapsamaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. İsmail’in teslimiyetini ve tevekkül anlayışını ön plana çıkararak, bu özelliklerin öğrenciler tarafından benimsenmesini sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Hz. İsmail’in örnek yaşamını, ibadet bilinci ve ahlaki erdemlerle ilişkilendirerek açıklamaktadır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayıncılık”, Hz. İsmail kıssası ile ilgili detaylı sorular ve cevaplarla, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

a. Hz. İsmail’in babası Hz. İbrahim Kur’an’da adı geçen bir peygamberdir.
b. Kardeşi Hz. İshak aynı zamanda yaşayan bir başka peygamberdir.
c. Bir mucize olarak Hz. İsmail’in ayağının dibinden kaynayan suya zemzem denir.
ç. Say ibadeti, Hz. Hacer Safa ve Merve tepeleri arasında su arayınca başlamıştır.


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65 Cevapları”, Enam Suresi’nin 162. ayetini detaylı bir şekilde ele alan etkinliklerin çözümünü içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, bu ayetin Allah’a tam teslimiyet, ibadet ve niyetin samimiyeti konularındaki mesajlarını vurgular.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Enam Suresi’nin bu ayeti üzerinden öğrencilerin Allah’a olan yakınlıklarını artırmayı ve ibadet bilincini geliştirmeyi amaçlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayıncılık”, ayetin anlamı ve günlük hayata etkilerini tartışarak öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65


Soru : Aşağıda verilen Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek ilkeler şunlardır:

  • Allah’a teslimiyet: Hayatın her anında Allah’a yönelmek ve O’na bağlı kalmak. Örneğin, önemli bir karar almadan önce dua ederek Allah’tan yardım istemek.
  • Samimiyet: İbadetlerde ve günlük hayatta riyasız ve içten olmak. Örneğin, yapılan bir yardımı başkalarına göstermeden yapmak.
  • Hayatı ibadet gibi yaşamak: Sadece namaz ve oruç gibi ibadetlerde değil, davranışlarımızda da Allah’ın rızasını gözetmek. Örneğin, iş ahlakına uymak ve insanlara adaletle davranmak.

Soru : Enam suresinin 162. ayetinin okunuşunu söyleyiniz.


Cevap : “Kul inne salâtî ve nüsükî ve mahyâye ve memâtî lillâhi rabbi’l-âlemîn.”
(Anlamı: “De ki: Benim namazım, ibadetlerim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.”)


2. Kutucuklarda verilen kelimeleri inceleyiniz.

Hz. İbrahim tevhit inancı Hz. İsmail Hz. Muhammed (sav) Mescid-i Nebevi namaz

Enam suresinin 162. ayetiyle ilişkili kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • Tevhit inancı: Ayette hayatın tamamının Allah’a adanması tevhit inancını ifade eder.
  • Namaz: Ayette namazın Allah’a adanmış bir ibadet olduğuna işaret edilir.
  • Hz. İbrahim: Allah’a tam bir teslimiyet ve tevhit inancının öncüsü olarak ayetle ilişkilendirilebilir.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Aşağıdaki “Hac ve Kurban” ünitesiyle ilgili soruların cevaplarını numaralarla belirtilmiş kutucuklara yazınız. Her cevabın son harfi, bir sonraki sorunun cevabının ilk harfini oluşturmaktadır.


Cevap :

1-3. Safa ve Merve tepeleri arasında gidip gelmek. (Say)
3-14. Bir Müslümana haccın farz olabilmesinin şartlarından biri. (Yol Güvenliği)
14-19. Babası ile Kâbe’yi inşa eden peygamber. (İsmail)
19-25. “Buyur” anlamına gelen kelime. (Lebbeyk)
25-28. Yeryüzünde inşa edilen ilk mabet, Beytullah. (Kâbe)
28-37. 162. ayetinde ibadetlerin sadece Allah’a (cc) yapılacağından bahseden sure. (Enam Suresi)
37-41. Hac veya umre ibadeti sırasında giyilen beyaz, özel kıyafet. (İhram)
41-45. İhrama girilmesi gereken sınırlar. (Mikat)
45-49. 7 Şavt = 1 —- (Tavaf)
49-52. Haccın hükmü. (Farz)
52-57. Allah’ın (cc) Hz. Hacer ve oğluna ihsan ettiği kutsal su. (Zemzem)
57-65. Arafat ile Mina arasındaki bölgenin adı. (Müzdelife)
65-72. Bir Müslümana haccın farz olabilmesi için girilmesi gereken çağ. (Ergenlik)
72-77. Belirli şartları taşıyan ve ibadet niyetiyle kesilen hayvan. (Kurban)
77-82. Peygamber mescidi, Mescid-i —- (Nebevi)
82-88. Hz. İsmail’in babası. (İbrahim)
88-91. Hacıların şeytan taşladıkları ve kurban kestikleri bölge. (Mina)
91-96. Hacıların vakfe yaptıkları bölge. (Arafat)
96-101. Allah’ın (cc) bir ve tek olmasını ifade eden kavram. (Tevhid)


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları”, hac, kurban ibadeti ve Hz. İsmail (as) gibi 2. Ünite kapsamında ele alınan konulara dair ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin cevaplarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları”, öğrencilere konu tekrarı yaptırarak bilgilerini sınamayı amaçlayan doğru-yanlış, boşluk doldurma ve açık uçlu sorulara çözümler sunar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ünite boyunca edinilen bilgilerin ne kadar anlaşıldığını değerlendiren etkinlikler ile öğrencilerin eksiklerini görmelerine imkân tanır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayıncılık”, değerlendirme sorularının çözümleriyle öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun
olanı yazınız.


Cevap :

  1. Hz. İsmail ve annesi Hz. Hacer günümüzde Kâbe’nin bulunduğu bölgede yaşamışlardır.
  2. Kişinin ömründe bir kez umre yapması sünnettir.
  3. Enam suresinin 162. ayetinde tevhit inancına vurgu yapılmıştır.
  4. Hac ya da umre yapan kişilerin ortak olarak okudukları duaya telbiye denir.
  5. Allah’a (cc) yakınlaşmayı sağlayan kurban ibadeti, Müslümanlar arasındaki yardımlaşma ve dayanışma duygusunu da güçlendirir.

Soru : Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları”

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Belirli şartları taşıyan Müslümanlara hac ibadeti farzdır.
  • (Doğru) Her türlü ibadet âlemlerin Rabbi Allah (cc) içindir.
  • (Yanlış) Doğrusu: Haccın üç farzı vardır: ihrama girmek, Arafat’ta vakfe yapmak ve Kâbe’yi tavaf etmek.
  • (Yanlış) Doğrusu: Umre, yılın herhangi bir zamanında yapılabilir.
  • (Doğru) Kurban ibadeti cömertlik duygusunun gelişmesine katkı sağlar.
  • (Yanlış) Doğrusu : Hz. İshak, Hz. İsmail’in babası değil, kardeşidir.

Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda hac, umre ve kurban ibadetleriyle ilgili kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


17. Hac ibadetine özgü olan kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Hedy, Vakfe, İhram, Şeytan taşlama (1, 2, 4, 8)


18. Hac ve umrede ortak yapılan ibadetler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Tavaf, İhram, Say (3, 4, 9)


19. Kurban çeşitleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Adak, Akika (6, 7)


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.


20. Haccın toplumsal faydaları nelerdir? 


Cevap :

  • Farklı milletlerden insanların bir araya gelmesi, kardeşlik ve birlik duygusunu güçlendirir.
  • Toplumsal dayanışmayı artırır, farklı kültürlerin tanınmasını sağlar.
  • Zengin ve fakir ayrımı olmadan eşitlik duygusu yaşanır.
  • Manevi değerlerin yaygınlaşmasına katkı sağlar.

21. “Bir zamanlar İbrahim’e Beytullah’ın yerini hazırlamış ve (ona şöyle demiştik): Bana hiçbir şeyi eş tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rükû ve secdeye varanlar için evimi temiz tut.” (Hac suresi, 26. ayet.)

Bu ayete göre Allah’ın (cc) Harem bölgesinde yapılmasını istediği ibadetler nelerdir?


Cevap :

  • Tavaf etmek (Kâbe etrafında dönmek)
  • Namaz kılmak (rükû ve secde yapmak)
  • Allah’a ibadet etmek ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmamak

22. Hac ibadetinin yapıldığı mekânlar nerelerdir?


Cevap :

  • Kâbe
  • Arafat
  • Müzdelife
  • Mina
  • Safa ve Merve Tepeleri

23. Hacla ilgili verilen görsellerin isimlerini yazınız ve bulundukları bölgede yapılan ibadetler hakkında bilgi veriniz..


Cevap :

Arafat Dağı: Burada Arafat vakfesi yapılır. Hacılar, arefe günü öğle ve ikindi namazlarını birleştirerek kılar ve Allah’a dua eder. Bu, haccın farzlarından biridir.

Kâbe: Kâbe, haccın merkezi ibadet yeridir. Burada tavaf yapılır, namaz kılınır ve dualar edilir. Ayrıca Kâbe’ye yönelerek tüm Müslümanlar ibadet eder.


24. Umre ve hac ibadeti arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap :

  • Hac: Belirli zamanlarda yapılır ve farzdır. Arafat vakfesi gibi farz rükünleri içerir.
  • Umre: Her zaman yapılabilir ve sünnettir. Arafat vakfesi bulunmaz, sadece tavaf ve say yapılır.

25. Allah (cc), Hz. İbrahim’e rüyasında oğlunu kurban etmesini emretmiştir.
Hz. İbrahim, rüyasını oğluna anlattığında Hz. İsmail’in tepkisi ne olmuştur?


Cevap :

Hz. İsmail, babasına büyük bir teslimiyet göstermiş ve Allah’ın emrine uyulmasını istemiştir. “Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulursun.” diyerek sabır ve teslimiyet örneği sergilemiştir.


26. Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir?


Cevap :

  • Allah’a tam teslimiyet ve sadakat.
  • Tüm ibadetlerin, hayatın ve ölümün yalnızca Allah için olması gerektiği.
  • Kulluğun her anını Allah’a adama bilinci.
  • Tevhit inancının en temel prensibi olan Allah’a şirk koşmama.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


27. Bu tabloda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Sevinç ve üzüntülerin Alçak gönüllü olmayı paylaşılmasını sağlar. öğretir.
B) Sabır duygusunu Gurur, kibir gibi duyguların güçlendirir. önüne geçer.
C) Gurur, kibir gibi duyguların Sevinç ve üzüntülerin önüne geçer. paylaşılmasını sağlar.
D) Alçak gönüllü olmayı Sabır duygusunu öğretir. güçlendirir.

Cevap : C


28. “Bu kılık içinde dünya, mümine, bütün renkleri, nakışları, hırsları, arzuları, öfkeleri, çatışmalarıyle yasaktır.” (Necip Fazıl Kısakürek, Hac’dan Çizgiler, Renkler ve Sesler, s. 97.)

Bu cümlede hacla ilgili belirtilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) İhram B) Say C) Şavt D) Tavaf

Cevap : A


29. Aşağıdaki resimlerden hangisi kurban edilebilecek hayvanlardan biri değildir?


Cevap : B


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Büşra ile Feyza, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin sınavına hazırlanırken hac ünitesi ile ilgili bir oyun oynamaya karar verirler. Soru cevap adını verdikleri bu oyunun kuralları gereği cevap veren kişi yeni soruyu sorma hakkı elde edecektir. Karşısındakine soru yönelten, doğru ya da yanlış cevap veren kişi masanın üzerindeki renkli şekerlerden birini alacaktır. Şekerlikte sarı, pembe ve mor renkte şekerler vardır. Bunun için soru soran, bir tane sarı renkli; soruyu doğru cevaplayan, bir tane pembe renkli; yanlış cevap veren ise bir tane mor renkli şeker almış olacaktır.

Büşra: Hac nedir?
Feyza: Belli şartları taşıyan Müslümanların belirli bir vakitte, usulüne uygun şekilde Kâbe’yi ve çevresindeki kutsal mekânları ziyaret etmesidir.
Feyza: Hacıların şeytan taşlayıp kurban kestikleri bölgenin adı nedir?
Büşra: Müzdelife’dir.
Büşra: Haccın farzları nelerdir?
Feyza: Kurban kesmek, şeytan taşlamak, say yapmak.

30. Buna göre Büşra ve Feyza’nın aldığı şekerler hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?


Cevap : A


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : 31-33. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


İbrahim ile Esma kardeşler, anne ve babalarıyla Şanlıurfa’daki Balıklı Göl Parkı’na gittiler. Babaları, onlara Allah’ın (cc) Hz. İbrahim’i ateşten koruduğuna dair kıssayı anlattı. İbrahim kendi adaşı olan bu peygamberin hikâyesini dinlemekten memnun olmuştu. Ablası Esma, “Babacığım bahsettiğin Hz. İbrahim oğlu ile birlikte Kâbe’yi inşa eden peygamber değil mi?” diye sordu. Evet kızım, dedi babası. Kâbe’nin adı geçince İbrahim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde hac ve umre ibadetlerini öğrendiklerini söyledi. Babası, “Öyleyse anlatın bakalım, bu ibadetler hakkında ne biliyorsunuz?” dedi. Kardeşler şöyle cevap verdiler: Esma: Babacığım hac ve umre farklı ibadetler. İkisi de Kâbe’de yapılıyor ancak aralarında bazı farklar var.

İbrahim: Ben de hacda Arafat’a gidildiğini biliyorum. Burada Müslümanlar toplanıp dua ediyorlar. Hatta biz her sene bu duayı televizyondan izliyoruz.

31. Aşağıdakilerden hangisi Esma’nın bahsettiği hac ve umre arasındaki farklardan biri değildir?


A) Hac farz, umre sünnettir.
B) Hac her zaman yapılır, umrenin belli bir vakti vardır.
C) Vakfe ibadeti hacda yapılır.
D) Umre; ihram, tavaf ve sayden ibarettir.

Cevap : B


32. İbrahim’in söz ettiği Arafat’ta yapılan ibadetin adı ve zamanı hangisidir?


A) Vakfe, Zilhicce ayının 10. günü
B) Say, Zilhicce ayının 9. günü
C) Vakfe, Zilhicce ayının 9. günü
D) Say, Zilhicce ayının 10. günü

Cevap : C

33. Esma, Hz. İbrahim’in bir oğlu ile Kâbe’yi inşa ettiğini söylemişti. Hz. İbrahim’in bu oğlu kimdir?


A) Eyyûb B) İshak C) İsmail D) Süleyman

Cevap : C


Soru: Aşağıdaki Öz Değerlendirme Formu’nu doldurunuz.


Enam suresi 162. ayeti hatasız okudum. (evet)
Enam suresi 162. ayetinin anlamını söyledim. (evet)


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.




 

error: Content is protected !!