İlkokul ve Ortaokul Türkçe, Matematik, İngilizce, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı Cevapları
Kategori: 7. Sınıf
Ortaokul düzeyindeki eğitim, öğrencilerin akademik gelişimlerini desteklemek için farklı dersler ve kaynaklar sunmaktadır. 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı, öğrencilerin matematiksel kavramları derinlemesine anlamalarına yardımcı olurken, problem çözme becerilerini de geliştirmektedir. Bu kitapta yer alan konular, öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dil becerilerini geliştirmek için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, edebi eserler ve dil bilgisi konularını içermekte, öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini artırmaktadır. Ayrıca, 7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı, yabancı dil öğrenimini teşvik etmekte ve iletişim becerilerini geliştirmektedir. Öğrenciler, dil bilgisi kurallarını ve kelime dağarcığını bu kitap sayesinde genişletmektedir.
Bilimsel düşünceyi teşvik eden 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı, doğa olaylarını ve bilimsel yöntemleri kapsamaktadır. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ise, tarih ve coğrafya bilgilerini bir araya getirerek öğrencilerin dünyayı daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Manevi değerler üzerine eğitim veren 7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, ahlaki değerleri ve dini bilgileri öğretmektedir.
Tüm bu dersler için 7. Sınıf Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrenim süreçlerini pekiştirmelerine yardımcı olmakta ve sınavlara hazırlıklarında destek sağlamaktadır. Son olarak, Ortaokul 7. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı, derslerde edinilen bilgilerin uygulamalı olarak pekiştirilmesine olanak tanımaktadır. Bu çeşitli kaynaklar, öğrencilerin başarılarına katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisiİslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” öğrencilere “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Düşüncesinde Yorum Biçimleri Metni Etkinlik Cevapları” doğrultusunda rehberlik eder. Bu cevaplar, dinin çeşitli yorum biçimlerini anlamalarına yardımcı olur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126 MEB Yayınları”
Ayrıca, “7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” dersin konularını daha kolay kavrayabilmeleri için kapsamlı ve doğru bilgiler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki etkinliklerle öğrenciler, İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini daha iyi bir şekilde öğrenebilirler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda İslam düşüncesinde yorum biçimleri ile ilgili kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.
1. Fıkıhla ilgili mezhepler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 1, 3, 5 ve 9
2. İslam düşüncesindeki yorum biçimleriyle ilgili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 4, 6 ve 8
3. İnançla ilgili yorumlara ait kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 2 ve 7
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiGüzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Cevapları”, İslam ahlakına dair temel kavramlar üzerinde durarak öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirmeyi hedefler. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, adalet, dürüstlük, sabır gibi değerlerin bireysel ve toplumsal yaşamda nasıl uygulanabileceğini ele alır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin örnek çözümleriyle öğrencilerin doğru bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayıncılık”, güzel ahlakın pratikte uygulanabilirliğini destekleyen içeriklere yer verir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
Kamuya togru dersin togruyısan Bulınmaz togrulık sen egriyisen (Yunus Emre, Risaletü’n-Nushiyye, s. 194.)
Soru : Bu beyitten hareketle dürüstlüğü yorumlayınız.
Cevap: Beyitte dürüstlük, doğru sözlü ve doğru davranışlı olmak olarak tanımlanmıştır. İnsan, doğru yolda olursa toplum içinde değer kazanır ve güvenilir bir birey olur. Ancak eğri ya da dürüstlükten uzak bir tutum sergilerse, insanlar arasında güvenini kaybeder ve saygı görmez. Bu nedenle dürüstlük, hem bireysel hem toplumsal hayatta en önemli erdemlerden biridir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Yavuz Sultan Selim’in Mısır seferi sırasında yanında devrin önemli âlimlerinden Kemalpaşazâde de bulunmaktaydı. Rivayete göre seferden dönüş sırasında Kemalpaşazâde’nin atının ayağından padişahın kaftanına çamur sıçramıştı. Bunun üzerine Yavuz Sultan Selim “âlimin ayağından sıçrayan çamurların hem süs hem de övünç vesilesi” olacağını söylemiştir. Yanındakilere de bu kaftanın ölümünden sonra sandukası üzerine örtülmesi vasiyetinde bulunmuştur.
(bk. Şerafettin Turan, “Kemalpaşazâde”, DİA, C 25, s. 238.)
Soru : Verilen hadisi de dikkate alarak Yavuz Sultan Selim’in davranışını âlimlere saygı açısından yorumlayınız.
Cevap: Yavuz Sultan Selim, âlimlerin bilgi ve hikmet açısından toplumda özel bir yere sahip olduğuna inanmış ve Kemalpaşazâde’ye büyük bir saygı göstermiştir. Hadiste belirtildiği gibi, âlimler peygamberlerin varisleridir ve bu nedenle onların bilgisi ve varlığı toplum için bir rehberdir. Yavuz Sultan Selim’in, Kemalpaşazâde’nin atının sıçrattığı çamuru övünç kaynağı olarak görmesi, ilme ve âlime duyduğu derin saygının bir göstergesidir. Bu davranış, toplumun da âlimlere olan saygısını pekiştirmiş ve âlimlerin değerini yüceltmiştir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
1. Aşağıdaki tabloda güzel ahlak konusuyla ilgili bazı davranışlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.
1. Kutucuklardan hangileri güzel ahlaka uygun tutum ve davranışlardandır?
Cevap: 1, 4, 6, 8, 10 ve 12
2. Kutucuklardan hangileri ahlaki olmayan tutum ve davranışlardandır?
Cevap: 2, 3, 5, 7, 9 ve 11
“İşte (baskılara karşı) sabretmelerinden ötürü onlara mükâfatları iki defa verilecektir. Onlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah rızası için harcarlar.” (Kasas suresi, 54. ayet.)
2. Bu ayette bahsedilen ahlaki davranışlar nelerdir? Yaşamınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap:
Ayette sabretmek, kötülüğü iyilikle savmak ve Allah rızası için infakta bulunmak gibi ahlaki davranışlardan bahsedilmektedir. Örneğin:
Sabır: Zor bir ders çalışırken sabredip emek harcadığınızda başarı elde edebilirsiniz.
Kötülüğü iyilikle savmak: Size karşı kırıcı konuşan bir arkadaşınıza, yumuşak bir şekilde yaklaşarak dostluğunuzu sürdürebilirsiniz.
İnfak: Sahip olduklarımızı ihtiyaç sahipleriyle paylaşarak hem onları mutlu eder hem de Allah’ın rızasını kazanırız.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
“Kim dine ve dünyaya yararlı bir iş yaparsa kendi iyiliği için yapmış olur, kim de kötülük işlerse kendi aleyhine işlemiş olur…” (Fussilet suresi, 46. ayet.)
Soru : Bu ayeti güzel ahlaki tutum ve davranışların bireye katkısı açısından yorumlayınız.
Cevap: Ayette, yapılan her güzel işin bireyin faydasına olduğu vurgulanmıştır. Güzel ahlaklı tutum ve davranışlar, insanın huzurlu ve mutlu bir hayat sürmesine vesile olur. Ayrıca toplumda saygı görmesini sağlar. Kötü davranışlar ise bireyin toplumdan dışlanmasına ve vicdani rahatsızlık yaşamasına neden olabilir.
Soru : Kültürümüzdeki örnek tutum ve davranışlarla ilgili uygulamaları araştırıp not ediniz. Alınan notları düzenledikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Misafirlere ikramda bulunmak.
Komşularla yardımlaşmak ve iyi ilişkiler kurmak.
Büyükleri saygıyla selamlamak ve küçükleri koruyup gözetmek.
İhtiyaç sahiplerine yardım etmek, zekât ve sadaka vermek.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Ödevlerinize ve ailenize ayıracağınız vakit arasında nasıl bir denge kurmalısınız?
Yorumlayınız.
Cevap: Ödevlerime zaman ayırırken aileme de gereken vakti ayırmalıyım. Örneğin, ödevimi tamamladıktan sonra ailemle sohbet edebilir ya da ev işlerinde yardımcı olabilirim. Bu denge, hem ders başarımı artırır hem de aile bağlarımı güçlendirir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Mali asıllı bir futbolcu. 20’li yaslarında İslam’ı kabul eden sporcu, fakir çocuklardan etkilenerek onlar için bir vakıf kurdu. Kurduğu köy ile yüzlerce çocuk için umut oldu. İspanya’da bir caminin yıkılmasını engelleyip caminin bulunduğu yeri satın aldı ve bu yeri Müslümanlara devretti.
Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin (Frederik Omar Kanute) örnek davranışları kendisine nasıl bir fayda sağlamış olabilir? Tartışınız.
Cevap: Bu davranışları sayesinde topluma faydalı bir birey olmanın huzurunu yaşamış, insanların sevgisini ve saygısını kazanmıştır. Ayrıca yaptığı iyilikler, Allah katında ona sevap kazandırmış olabilir.
Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin örnek tutum ve davranışlarının topluma etkileri nelerdir?
Cevap: Topluma umut ve dayanışma örneği sunmuştur. Yaptığı yardımlar, zor durumda olan insanlara destek olmuş ve toplumsal dayanışmayı artırmıştır. Ayrıca, Müslümanlar için bir bilinç ve motivasyon kaynağı olmuştur.
Soru : Futbolcunun bu tavrından yola çıkarak kendi yaşantınızda ölçülü davranmak için neler yapmanız gerektiğini anlatınız.
Cevap: Ölçülü davranmak için elimdeki kaynakları ihtiyacı olanlarla paylaşmalı, kibirden uzak durmalı ve insanlara sevgiyle yaklaşmalıyım. Ayrıca, hem dünya işleri hem de manevi sorumluluklar arasında denge kurarak yaşamalıyım.
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek davranışlarda ölçülü olmanın önemini kısaca yazınız.
Cevap: Dengeli bir yaşam için ölçülü olmak büyük önem taşır. Bu tutum, sağlıklı kararlar almaya, stresi yönetmeye ve ilişkileri sağlamlaştırmaya yardımcı olur. Ölçülü davranışlar, kişisel gelişimi teşvik ederken toplumsal uyumun da temelini oluşturur. Özetle, ölçülü olmak hem birey hem de toplum için önemli kazanımlar sunar.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87, 88, 89 Cevapları”, Hz. Salih’in (as) peygamberlik görevi sırasında yaşadığı zorlukları ve Semud kavmini hak dine davet ederken sergilediği örnek davranışları kapsar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Allah’a tevekkül ve peygamberlerin gönderiliş amacı konularında öğrencilerin bilgisini artırmayı amaçlar.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklerin örnek çözümleriyle Hz. Salih’in (as) kıssasından alınacak derslere odaklanır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin peygamberlerin hikmetli sözlerinden etkilenmesini sağlayacak bilgiler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89
Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki alana yazınız.
Cevap:
(Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’e Tevrat isimli kutsal kitap verilmemiştir. Tevrat, Hz. Musa’ya gönderilmiştir.
(Doğru) Hz. Salih, Allah tarafından Semud kavmine peygamber olarak gönderilmiştir. Semud kavmi, inkârcılıkları ve azgınlıkları nedeniyle uyarılmıştır. Hz. Salih, kavmine tevhit inancını öğretmeye çalışmıştır.
(Doğru) Hz. Salih’in peygamberliğini reddeden Semud kavmi, Allah’ın gönderdiği mucize deveye zarar verdikleri için büyük bir gürültüyle (sayha) helak olmuşlardır.
(Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’e gönderilen deve, su kaynağından bir gün insanlar, bir gün deve olarak sırayla yararlanıyordu; süt verme konusu ayette geçmemektedir.
(Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’in peygamber gönderildiği topluluk Semud kavmi olup, Hicr bölgesinde yaşamışlardır, Basra’da değil.
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiBir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93 Cevapları”, Felak Suresi ve anlamını öğretmek amacıyla öğrencilerin bu sureyi doğru bir şekilde anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, Felak Suresi’nin korunma, güven arayışı ve Allah’a sığınma temaları üzerinden anlatılır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, suredeki mesajların günlük yaşamla ilişkisini değerlendirir ve moral değerler üzerine yoğunlaşır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayıncılık”, sureyi hem anlamak hem de hayatımıza nasıl yansıttığımıza dair rehberlik sunan cevaplar içerir.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93
Soru : Aşağıda verilen Felak suresinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Her türlü kötülükten Allah’a (cc) sığınılmalıdır.
• Haset etmek, Allah’ın (cc) hoşnut olmadığı davranışlardan biridir.
• Kişi, yaşanabilecek olumsuzluklara karşı gereken tedbirleri almalı ve Allah’a (cc) dua etmelidir.
Cevap:
Maddeler Halinde Felak suresinden çıkarılan ilkeler günlük hayatta şu şekilde ilişkilendirilebilir:
Her türlü kötülükten Allah’a sığınılmalıdır:
Kötü niyetli insanların davranışlarından, korkularımızdan veya zarar verebilecek durumlardan korunmak için Allah’a dua ederek O’na sığınmalıyız. Örneğin, bir sınava girmeden önce hem çalışıp hem de Allah’tan başarı dilemek bu ilkeye uygundur.
Haset etmek, Allah’ın hoşnut olmadığı davranışlardan biridir:
Başkalarının başarısını kıskanmak yerine, onların sevincine ortak olmalı ve kendimiz için çaba göstermeliyiz. Örneğin, bir arkadaşınız bir yarışmada birinci olduğunda onu tebrik etmek, bu ilkenin bir yansımasıdır.
Yaşanabilecek olumsuzluklara karşı tedbir alınmalı ve Allah’a dua edilmelidir:
Güvenliğimizi sağlamak için kapımızı kilitlemek, sağlığımız için düzenli beslenmek gibi tedbirler almalıyız. Ancak, her türlü sonucu Allah’a havale ederek dua etmeyi de unutmamalıyız. Örneğin, bir yolculuğa çıkmadan önce hem aracın bakımını yaptırmak hem de hayırlı bir yolculuk için dua etmek bu ilkenin uygulanmasıdır.
Bu ilkeler, hem bireysel hem toplumsal huzurun sağlanmasında önemli rol oynar.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Felak suresini okuyunuz.
Cevap:
FELAK SURESİ TÜRKÇE OKUNUŞU
Bismillâhirrahmânirrahîm.
Kul e’ûzu bi-Rabbi’l-felak.
Min şerri mâ halak.
Ve min şerri ğâsikın izâ vekab.
Ve min şerri’n-neffâsâti fi’l-ukad.
Ve min şerri hâsidin izâ hased.
FELAK SURESİ ANLAMI
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.
De ki: ben, karanlığı yarıp sabahı ortaya çıkaran Rabbe sığınırım,
Yarattığı şeylerin şerrinden,
Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden,
Düğümlere üfleyenlerin şerrinden,
Ve hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden. (Allah’a sığınırım).
Soru : Aşağıdaki A sütununda örnek olaylar, B sütununda ise Felak suresinin anlamı verilmiştir. A sütunundaki yay ayraçlara, B sütunundaki ayetlerden uygun olanın numarasını yazınız.
Cevap:
“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Cevapları”
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Aşağıda “Ahlaki Davranışlar” ünitesinde geçen bazı kelimeler ve konuyla ilgili resimler yer almaktadır. Sözcükleri en çok ifade edebilecek resimle örnekteki gibi eşleştiriniz (Bulmacada üç kelime fazladan verilmiştir.).
Cevap:
1. Saygı = H
2. Yardımseverlik= G
3. Yolculuk=
4. Hz. Salih= Ğ
5. Öz denetim= Ç
6. Sevgi= F
7. Barış=
8. Sabır= E
9. Cesaret=
10. Vatanseverlik= A
11. Sorumluluk= D
12. Adalet= B
13. Dostluk= C
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları” konusunun ders kitabı cevapları videosunu aşağıda inceleyebilirsiniz.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları” sayfasındaki sorular, “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları” ile öğrencilerin konuları ne kadar iyi kavradığını ölçer.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 MEB Yayınları”
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu soruların doğru şekilde çözülmesi için rehberlik eder ve detaylı açıklamalar sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 MEB Yayıncılık” ise, öğrencilere bu sorularla birlikte kazandıkları bilgilerin günlük yaşantılarıyla nasıl ilişkilendirilebileceğine dair ipuçları verir. Bu sayfa, bilgi pekiştirme ve değerlendirme sürecinde önemli bir kaynaktır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
İnsanları birbirine bağlayan sevgi en güzel duygulardan biridir.
Ashabü’l-hicr’e peygamber olarak Hz. Salih gönderilmiştir.
Korunmak için okunan Felak suresi, muavvizeteyn adı verilen surelerden biridir.
Yalan söylememek ve dürüstlük sözlerimize güvenilmesini sağlayacaktır.
Aile içerisinde çocuklar kendilerini büyüten anne babalarına karşı saygı göstermelidir.
Soru : Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.
Cevap:
“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 Cevapları”
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.
Cevap:
(Doğru) İnsan sadece Allah’a (cc) karşı sorumludur.
(Doğru) Hz. Salih kendisine kutsal kitap verilmeyen peygamberlerdendir.
(Doğru) İslam dini, hayatın her alanında ölçülü ve dengeli olunmasını ister.
(Doğru) Güzel ahlaklı olan kişi hem bu dünyada hem de ahirette mutluluğa ulaşır.
(Yanlış) Doğrusu: Felak suresi, Nas suresi ile muavvizeteyn olarak anılır.
(Yanlış) Doğrusu: Kişinin kendini kontrol edebilme becerisine öz denetim denir.
Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda Hz. Salih’in hayatıyla ilgili bazı temel
kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.
17. Hz. Salih’in peygamber olarak gönderildiği kavim ve bu kavmin yaşadığı yer hangi
numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 3 ve 9
18. Salih (as) ile ilgili olmayan kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?
Cevap: 1, 5, 7 ve 8
19. Hz. Salih’in mucizesiyle ilgili olan kavramlar hangi numaralı kutucuklardaverilmiştir?
Cevap: 2, 4 ve 6
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
20. Güzel ahlaklı insanda bulunması gereken değerler nelerdir? Bunlardan ikisini örnek vererek açıklayınız.
Cevap:
Güzel ahlaklı insanda doğruluk, dürüstlük, sabır, yardımseverlik, hoşgörü gibi değerler bulunmalıdır.
Doğruluk: Yalan söylemeyen ve her zaman doğruyu söyleyen bir insan, toplumda güven kazanır. Örneğin, bir öğrenci hata yaptığında bunu dürüstçe kabul etmesi, arkadaşları ve öğretmenleri tarafından takdir edilmesini sağlar.
Yardımseverlik: İhtiyaç sahiplerine destek olan bir kişi, hem toplumu hem de kendisini mutlu eder. Örneğin, bir komşunun taşıyamadığı ağır bir eşyayı taşımasına yardım etmek, güzel bir davranıştır.
21. Görselde anlatılmak istenen ahlaki değer nedir? Bu değerin insani ilişkilere katkısı nelerdir?
Cevap: Görselde anlatılmak istenen ahlaki değer yardımlaşmadır. Yardımlaşma, toplumda dayanışmayı artırır, sevgi ve saygıyı güçlendirir. Küçüklerin büyüklerine yardım etmesi, kuşaklar arası bağı kuvvetlendirir ve toplumda huzur ortamı oluşturur.
22. “… Ölçü ve tartıyı adaletle yapın. Biz herkese ancak gücünün yettiği kadarını yükleriz. Söz söylediğiniz zaman, yakınlarınız hakkında bile olsa adaletli olun. Allah’a verdiğiniz sözü eksiksiz yerine getirin…” (Enam suresi, 152. ayet.)
Bu ayete göre kişiye tavsiye edilen örnek tutum ve davranışlar nelerdir?
Cevap:
Ölçü ve tartıda adil davranmak.
Gücümüz yettiği kadar sorumluluk üstlenmek.
Adaletli ve dürüst olmak, yakınlarımız hakkında bile olsa taraf tutmamak.
Allah’a verdiğimiz sözleri yerine getirmek.
23. Örnek tutum ve davranış sergileyen toplumlarda hangi özellikler görülür?
Cevap:
Güven duygusu artar.
Huzur ve barış ortamı oluşur.
İnsanlar arasında sevgi ve saygı gelişir.
Adalet ve eşitlik ilkelerine önem verilir.
24. Davranışlarda ölçülü olmak günlük yaşantıyı nasıl etkiler? Bir örnekle açıklayınız.
Cevap: Davranışlarda ölçülü olmak, bireylerin hem kendileriyle hem de çevresiyle uyum içinde yaşamasını sağlar. Örneğin, bir öğrenci ders çalışırken aşırıya kaçmadan dinlenme araları verirse daha verimli olur ve sağlıklı bir denge kurar.
25. Hz. Salih’e verilen deve mucizesinin özellikleri nelerdir? İki maddeyle açıklayınız.
Cevap:
Deve, Allah’ın mucizesi olarak bir kayadan çıkmıştır.
Kavmi, bu deveyi incitmemeleri konusunda uyarılmış ancak uyarıya uymayarak deveyi öldürmüşlerdir.
26. Felak suresinde kendisinden Allah’a (cc) sığınılan varlıklar nelerdir?
Cevap:
Yarattığı varlıkların şerrinden.
Karanlık çöktüğünde gecenin şerrinden.
Düğümlere üfleyerek büyü yapanların şerrinden.
Kıskançlık eden hasetçilerin şerrinden.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
27. Aşağıdakilerden hangisi bu görsellerde yer alan güzel ahlaki tutum ve davranışlardan değildir?
A) Dostluk B) Dürüstlük
C) Sorumluluk
D) Yardımseverlik
Cevap: B Şıkkı
28. Bu görseli ifade eden ayet aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A) De ki: Sabahın Rabbi’ne sığınırım.
B) Bir de kıskandığı vakit kıskanç kişinin şerrinden. C) Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden.
D) Düğümlere üfürenlerin şerrinden.
Cevap: C Şıkkı
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
Soru : 29-31. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız.
Sevgili günlük,
Bugün ablamla alışverişe gittik. Hava o kadar sıcaktı ki… Eve dönerken çok susamış bir kediye rastladık. Ablamla birlikte hemen oradaki bir kaba su koyup kediye verdik. Kedi birkaç yudum su içtikten sonra kendine geldi. Onu öyle görünce o kadar mutlu oldum ki anlatamam…
Marketten eve geldiğimizde ablam aldığımız ürünleri yerleştirmek için hemen mutfağa girdi. Benimse aklım aldığımız çikolatalardaydı. Heyecanla bir tanesini açıp yemek istedim fakat ablam akşam yemeğini bitirinceye kadar beklememi söyledi. Ben de ablamı dinledim. Herkes eve geldiğinde her günkü sofra hazırlama telaşı başladı. Bugün salatayı ben yaptım ve sofrayı düzenleyip tabakları masaya dizdim. Ailece güzel bir yemek yedik. Sonrasında ise ödevlerimi yaptım. Biraz kitap okudum. Yarın okul gezimiz var. Çok heyecanlıyım. Yarını iple çekiyorum.
İyi geceler…
29. Bu parçada güzel ahlaki tutum ve davranışlardan hangisine örnek verilmemiştir?
A) Adalet
B) Sabır
C) Sorumluluk
D) Yardımseverlik
Cevap: A Şıkkı
30. Aşağıdakilerden hangisi bu parçada yer alan güzel ahlaki tutum ve davranışlardandır?
A) Dostluk
B) Dürüstlük C) Öz denetim
D) Vatanseverlik
Cevap: C Şıkkı
31. Aşağıda verilen ayetlerden hangisi parçada yer verilen güzel ahlaki tutum ve davranışlarla ilgili değildir?
A) “Sabret! Allah, güzel davrananların mükâfatını zayi etmez.” (Hud suresi, 115. ayet.)
B) “… İyilik ve takva hususunda yardımlaşın…” (Maide suresi, 2. ayet.)
C) “… Kendilerine verdiğimiz rızıktan başkaları için harcarlar.” (Şûra suresi, 38. ayet.) D) “Sizin için geceyi bir örtü, uykuyu dinlenme hâli kılan, gündüz vaktini ise bir diriliş ortamı yapan O’dur.” (Furkan suresi, 47. ayet.)
Cevap: D Şıkkı
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
Soru : 32 ve 33. soruları aşağıdaki metin ve kelime oyununa göre cevaplayınız.
Aslı, Sümeyra ve Zehra birlikte kelime oyunu oynamaya karar verirler. Amaçları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğrendikleri bilgileri tekrar etmektir. Harfler herkese eşit bir şekilde dağıtılır. Aslı, Sümeyra ve Zehra’ya gelen harfler aşağıdaki gibidir:
Aslı: H, İ, Z, L, A, H, S, F, A, K
Sümeyra: D, H, A, L, E, S, T, A, E, V
Zehra: S, D, L, A, M, E, F, U, E, K
Oyun bittiğinde üç arkadaşın yazdığı kelimeler ise şu şekildedir:
32. Buna göre Aslı, aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı olan kelimeyi yazmış olabilir?
A) Semud kavmine gönderilen peygamber
B) Kur’an-ı Kerim’in 113. suresi
C) Hak sahibine hakkını teslim etmek
D) Kıskançlık, çekememezlik
Cevap : A Şıkkı
33. Sümeyra’nın, cevabını yazdığı kelimenin sorusu aşağıdakilerden hangisi olamaz?
A) Hz. Salih’in mucizesi B) Kur’an-ı Kerim’in 113. suresi
C) Hak sahibine hakkını teslim etmek
D) Kıskançlık, çekememezlik
Cevap : B Şıkkı
31. Aşağıdaki Öz Değerlendirme Formu’nu doldurunuz.