2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin hem derslerdeki başarısını artırır hem de günlük yaşamda iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar öğrendiklerini pekiştirerek daha bilinçli bir şekilde hareket ederler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33 öğrencilerin iletişim becerilerini doğru kullanmalarına katkı sağlar. Böylece çocuklar hem okulda hem de sosyal hayatlarında daha başarılı olurlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33


➣ Konuşma balonlarını okuyalım. 


Merhaba, ben Mert. Kitap okumayı, gösterilerde rol almayı, resim yapmayı çok seviyorum. Okulumuzda düzenlenen yardım projelerine ve gezilere katılmak hoşuma gidiyor. Bu etkinliklerde arkadaşlarımla iyi vakit geçiriyorum.

Merhaba, ben Gözde. Matematik ve müzik kulübüne üyeyim. Okulda düzenlenen futbol turnuvalarına katılıyorum. Arkadaşlarımla iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum.


1. Gözde ve Mert’in sınıfta ve okulda katıldığı etkinlikler nelerdir? 


Cevap

Gözde ve Mert’in katıldığı etkinlikler:

Mert: Kitap okuma, gösterilerde rol alma, resim yapma, yardım projeleri, geziler.

Gözde: Matematik ve müzik kulübü, futbol turnuvaları.


2. Sınıfta ve okulda katıldığınız etkinlikler nelerdir? 


Cevap Benim katıldığım etkinlikler: Resim kulübü, kitap okuma saati, okul gezileri ve oyun saatleri.


3. Sınıf ve okul etkinliklerinde kimlerle iletişim kurarsınız?


Cevap : İletişim kurduğum kişiler: Arkadaşlarım, öğretmenlerim ve kulüp arkadaşlarım.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


1. Hangi görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdiniz? Neden? 


Cevap : Birinci görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdim. Çünkü herkes mutlu ve düşüncelerini ifade edebiliyorlar. 


2. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla iletişim kurarken nelere dikkat edersiniz?


Cevap : Öğretmenim ve arkadaşlarımla konuşurken nazik olur, sözlerini kesmeden dinler ve saygılı bir şekilde konuşmaya dikkat ederim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: renkli kalemler ve beyaz A3 boyutunda karton

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Özel gereksinimli çocukların güvenle oynayabileceği bir park hayal edelim. Parkta hangi oyun araçlarına yer vereceğimizi tartışalım.
➠ Konuşurken ve dinlerken sözlü, sözsüz iletişim kurallarına uyalım.
➠ Hayal ettiğimiz parkı, kartonun üzerine renkli kalemlerle çizelim.
➠ Çizdiğimiz parkı arkadaşlarınıza sunalım. Sunum sırasında etkili iletişim kurallarını uygulamaya özen gösterelim.


1. Grup içinde iletişim kurarken neler yaşadınız?


Cevap Grup içinde iletişim kurarken yaşadıklarım: Fikirlerimizi paylaşırken bazı arkadaşlarımı dinledim, bazen anlaşmazlık yaşadık ama birlikte çözüm bulduk.


2. Sunum yaparken neler yaşadınız?


Cevap : Sunum yaparken yaşadıklarım: Konuşurken heyecanlandım ama sakin olmaya çalıştım, arkadaşlarımın sorularını dinledim ve cevap verdim.


➣ Süreç boyunca dikkat ettiğimiz iletişim kurallarını listeleyelim.


Cevap

Dikkat ettiğimiz iletişim kuralları:

  • Söz sırasına uymak
  • Nazik ve saygılı konuşmak
  • Arkadaşları dikkatle dinlemek
  • Jest ve mimiklerle iletişimi desteklemek
  • Fikirleri açıkça ve anlaşılır ifade etmek

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları


➣ Örnek olayları okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


1. Seda, Mehmet’e hafta sonu izlediği tiyatro oyununu anlatıyordu. Mehmet, bazen Seda’nın sözünü kesiyor bazen de bahçede top oynayan arkadaşlarına bakıyordu.

Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları nelerdir?


Cevap Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları: Seda konuşurken sözünü kesmemeli, dikkatini arkadaşlarının oyununa değil Seda’ya vermeli ve dinlemeye odaklanmalı.


2. Ali, sınıfta araştırma ödevini sunuyordu. Arkadaşlarına sesini duyurmakta zorlanıyordu. Ara sıra konu ile ilgisi olmayan şeyler de söylüyordu. Sınıfın dikkati dağılmaya başlamıştı.

Ali sunumunu yaparken nelere dikkat etmelidir?


Cevap : Ali sunumunu yaparken dikkat etmesi gerekenler: Sesini düzgün duyurmalı, konu dışına çıkmamalı ve izleyicilerin dikkatini toplamak için anlaşılır konuşmalı.


3. Öğretmen, Burcu’ya söz hakkı vermişti. Ancak Burcu konuşurken Efe parmak kaldırmaya devam ediyordu.

Öğretmenin yerinde olsaydınız Efe’yle nasıl iletişim kurardınız?


Cevap : Efe ile iletişim kurma: Efe’ye nazikçe parmağını kaldırmadan beklemesini, sırayla konuşmanın daha doğru olduğunu anlatırdım.


4. Esra, Gamze’ye kendisini çok üzen bir olayı anlatıyordu. Gamze, arkadaşını tepki vermeden dinliyordu. Esra üzgün bir şekilde Gamze’ye “Beni anladığını düşünmüyorum arkadaşım.” dedi.

Gamze’nin yerinde olsaydınız Esra’yla nasıl iletişim kurardınız?


Cevap : Gamze’nin Esra ile iletişimi: Esra’yı anlayışla dinler, ona hislerini ifade etmesi için fırsat verirdim ve “Seni anlıyorum, üzgün hissettiğini biliyorum” gibi sakin bir cevap verirdim.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları” için bir yanıt

  1. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla iletişim kurarken nelere dikkat edersiniz?

    Cevap: Öğretmenim ve arkadaşlarımla iletişim kurarken nazik ve saygılı olmaya, sözümü düzgün ifade etmeye ve onları dinlemeye dikkat ederim.

Yorumlar kapatıldı.

error: Content is protected !!