2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini tekrar etmeleri ve pekiştirmeleri için oldukça faydalıdır. Bu kaynaklar sayesinde çocuklar öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirerek daha kalıcı bilgiler edinirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 40, 41, 42, 43, öğrencilerin ilk ünite boyunca öğrendikleri bilgileri gözden geçirmelerine yardımcı olur. Böylece derslerde daha bilinçli ve başarılı bir şekilde ilerleyebilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43


1. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


Melis ve Hazal Teneffüste

Melis, ikinci sınıf öğrencisidir. Öğretmeni geri dönüşüm ile ilgili bir araştırma ödevi vermiştir. Melis, öğle arasında sınıf kütüphanesinden konu ile ilgili kitaplar bulur ve kitapları okumaya başlar. O sırada yakın arkadaşı Hazal, Melis’in yanına gelir. Babasının yeni bir top aldığını söyler ve bahçeye beraber
çıkmayı teklif eder. Melis bahçeye gelmeyeceğini, ödevini tamamlamak istediğini söyler. Hazal, bu cevabı duyunca kızar. Melis’in kendisine değer vermediğini söyler. Hazal sinirli bir şekilde sınıftan çıkar.


a. Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları nelerdir?


Cevap

Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları:

  • Duygu: Kızgın, üzgün
  • Düşünce: “Melis bana değer vermiyor.”
  • Davranış: Sinirli bir şekilde sınıftan çıkmak

b. Melis’in duygu, düşünce ve davranışları neler olabilir?


Cevap

Melis’in duygu, düşünce ve davranışları:

  • Duygu: Kararlı, biraz üzgün olabilir
  • Düşünce: “Ödevimi tamamlamam önemli.”
  • Davranış: Bahçeye gitmeyip ödevine devam etmek

c. Melis ve Hazal arkadaşlık ilişkilerinin olumsuz etkilenmemesi için duygu, düşünce ve davranışlarında ne gibi değişiklikler yapmalıdır?


Cevap :

Duygu, düşünce ve davranış değişiklikleri:

  • Hazal, öfkesini kontrol etmeli ve durumu anlayışla karşılamalı
  • Melis, arkadaşının duygularını anlamaya çalışmalı ve nazikçe açıklama yapmalı
  • İkisi de sakin konuşarak birbirlerini dinlemeli ve saygılı olmalı

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları


2. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


Kim, Hangi Alanda Güçlü?

Nergis, Mehmet ve Cemil ikinci sınıf öğrencileridir. Nergis’i teneffüslerde kolunun altında bir topla görebilirsiniz. Okulun atletizm takımındadır. Nergis, müzik dersini sever ama şarkı söylemek için parmak kaldırmaktan çekinir. Mehmet konuşmayı, anlatmayı sever. Tiyatro kulübündeki arkadaşlarıyla oyunlar hazırlar ve sunar. Ancak Mehmet, proje çalışmalarında araştırma yapmakta zorlanır. Cemil ise belgesel izlemeyi, deneyler yapmayı çok sever. Aziz Sancar’ı kendisine örnek aldığını söyler. Cemil, başarılı olamayacağını düşündüğü için okuldaki top oyunlarına katılmaz.


a. Öğrencilerin güçlü ve gelişime açık oldukları alanları tabloda işaretleyelim. Noktalı yere kendi adımızı yazarak güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanı işaretleyelim.


Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”

b. Mehmet, Nergis ve Cemil’e gelişime açık oldukları alanlarda neler yapmalarını önerirsiniz? 


Cevap :  

Nergis: Müzik dersinde cesaretini toplayıp şarkı söyleme pratiği yapabilir.

Mehmet: Proje ve araştırma ödevlerinde not almayı ve araştırma yapmayı öğrenebilir.

Cemil: Top oyunlarına katılarak takım çalışması yapmayı deneyebilir ve cesaretini artırabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42 Cevapları


3. Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcüklerden uygun olanları yazalım.


Cevap :  

a. Duygu ve düşüncelerimizi akıcı ve anlamlı cümleler kurarak ifade ederiz.

b. Söz istemeden önce konuşan kişinin sözünü bitirmesini bekleriz.

c. Öğretmenimizi veya arkadaşlarımızı dinlerken göz teması kurarız.

ç. İletişim kurarken karşımızdaki kişiye nazik davranırız.

d. Öğretmen ve arkadaşlarımızla konuşurken uygun bir ses tonu kullanırız.

e. Karşımızdaki kişiyi dinlerken beden dilimizi kullanarak sözsüz iletişim kurarız.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları


4.“Başla” kapısından etkinliğe başlayalım. Bulunduğumuz odadaki cümle doğru ise merdivenden yukarı çıkalım. Cümle yanlış ise doğru ifadenin bulunduğu yan odaya geçelim. Doğru çıkıştaki ifadeyi cümle içinde kullanalım. Cümlemizi boş bırakılan alana yazalım.


Cevap : Cümle: Saygılı Olmak



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları” için bir yanıt

  1. Melis ve Hazal arkadaşlık ilişkilerinin olumsuz etkilenmemesi için duygu, düşünce ve davranışlarında ne gibi değişiklikler yapmalıdır?

    Cevap: Melis ve Hazal, öfkeyi kontrol edip birbirlerini anlayarak, sakin ve saygılı bir şekilde konuşmalı ve dinlemelidir.

Yorumlar kapatıldı.

error: Content is protected !!