2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 68-69-70-71-72-73 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve bilgilerini günlük yaşamda kullanabilmeleri için önemli kaynaklardır. Bu cevaplar, çocukların konuları daha kolay anlamalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 68-69-70-71-72-73 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, öğrencilerin acil durumlarda doğru davranışları öğrenmelerini sağlar. Böylece çocuklar hem okulda hem de günlük yaşamda daha bilinçli ve güvenli hareket edebilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 68-69-70-71-72-73


1. Trafikte bu araçları gördüğünüzde ve siren seslerini duyduğunuzda ne düşünürsünüz?


Cevap : Ambulans, itfaiye ve polis araçlarının hızlı gittiğini görünce yol veririm ve dikkatli olurum.


2. “Acil durum” denince aklınıza neler geliyor? 


Cevap : Ambulans, yangın veya kaza gibi hemen yardım gerektiren durumlar aklıma geliyor.


3. Acil bir durumla karşılaştığınızda neler yaparsınız? 


Cevap : Önce sakin olur, yardım çağırır ve güvenli bir yere giderim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları


➣ 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi yetkilisi ile arayan kişi arasındaki konuşma metnini okuyalım.

1-1-2 Arandığında 

Yetkili: 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi, buyurun.
Arayan kişi: Benim adım Ayşegül.
Yetkili: Evet Ayşegül Hanım, sorun nedir?
Arayan kişi: Ben ambulans istiyorum.
Yetkili: Olay nedir?
Arayan kişi: Polis de olur, lütfen buraya çok hızlı gelsinler!
Yetkili: Olay hakkında bilgi verir misiniz?
Arayan kişi: Burada trafik kazası oldu. Araçların fren sesi ile
balkona çıktım. Balkondan görüyorum, arabalardan dumanlar çıkıyor.
Araçlardan bir tanesi de kamyonet.
Yetkili: Yaralı var mı? Görebiliyor musunuz?
Arayan kişi: Emin değilim.
Yetkili: Ayşegül Hanım, adres nedir?
Arayan kişi: Dumanlar çok arttı, itfaiye de gelsin lütfen!
Yetkili: Ayşegül Hanım, adres nedir? Paylaşabilir misiniz?
Arayan kişi: Söylemedim mi ben adresi? Hemen söylüyorum: Akdeniz
Caddesi Mavi Sokak Numara: 15.
Yetkili: Hattan ayrılmayın lütfen!
Arayan kişi: (Telefonu kapatır, sinyal sesi duyulur.)


1. Metne göre doğru yapılan davranışlar hangileri olabilir?


Cevap : Ayşegül yetkiliyi aradı, olayın türünü söyledi, yardım istedi ve adresi paylaştı.


2. Metne göre yanlış ya da eksik yapılan davranışlar hangileri olabilir?


Cevap : Telefonu kapattı, yetkilinin yönlendirmesini beklemeden hattı bıraktı.


3. Böyle bir durumda arayan kişi siz olsaydınız nasıl iletişim kurardınız?


Cevap : Sakin kalır, olayın yerini ve durumunu açıkça söyler, yetkilinin sorularını yanıtlar ve hattı kapatmam.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72 Cevapları


➣ “Ekler” bölümündeki Ek 5’te verilen acil durum bilgi kartını dolduralım. Kartı noktalı alanlardan keselim ve yanımızda taşıyalım.
➣ Hazırladığımız acil durum bilgi kartını hangi durumlarda kullanabileceğimize örnek verelim.
➣ Örnek durumları okuyalım. Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Durum 1: Parkta bisikletlerini hızlı süren iki çocuk, sert bir şekilde çarpıştı. Çocuklardan biri yerde yaralı olarak yatıyor.

Durum 2: Evimizin karşısındaki dükkânın kapısını açmaya çalışan yabancı kişiler gördük.

Durum 3: Komşumuzun bahçesinden dumanlar yükseliyor.

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 2 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Birimiz 1-1-2 Acil Çağrı Merkezini arayan kişi, birimiz telefona cevap veren yetkili kişi olacak şekilde rollerimizi belirleyelim.
➠ Yukarıdaki acil durum örneklerini canlandıralım.
➠ Rollerimizi değiştirerek canlandırmayı tekrarlayalım.


1. Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle konuşurken nelere dikkat ettiniz? 


Cevap : Sakin konuşmaya, doğru bilgi vermeye ve adresi açıkça söylemeye dikkat ettim.


2. Acil Çağrı Merkezi yetkilisini dinlerken nelere dikkat ettiniz? 


Cevap : Soruları dikkatle dinledim ve eksiksiz yanıtladım.


3. Acil bir durumda yetkililer ile doğru iletişim kurabilmek bize neler kazandırır? 


Cevap : Yardımın hızlı gelmesini sağlar ve kazaları önler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 73 Cevapları


➣ Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle iletişim kurarken yapılması gereken doğru davranışları belirleyelim. Doğru davranışların numaralarını altta verilen sarı kutuya yazalım. Yanlış davranışların numaralarını mavi kutuya yazalım, doğrularını söyleyelim.


Cevap :  

Sarı : 1-3-5-7 Mavi 2-4-6

  • ✅2. Yetkili kişiyle sakince konuşulur.
  • ✅4. Yetkilinin Yönlendirmelerini dinlemek gerekir.
  • ✅6. Yetkilinin sorularına kısa ve net cevaplar verilir.


 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 68-69-70-71-72-73 Cevapları” için bir yanıt

  1. “Acil durum” denince aklınıza neler geliyor?

    Cevap: “Acil durum” denince aklıma yangın, deprem, kaza gibi hemen yardım ve önlem alınması gereken durumlar geliyor.

Yorumlar kapatıldı.

error: Content is protected !!