İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 131-132-133. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin kaynağının hareketine bağlı olarak nasıl değiştiğini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde sesin yaklaşırken daha güçlü, uzaklaşırken daha zayıf duyulduğunu öğrenebilirler. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler ders konularını daha kolay kavrar ve ödevlerini doğru şekilde yapabilir.

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sesin kaynağının konumuna göre nasıl farklı duyulduğunu örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 131, 132, 133 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin hareket ve mesafeyle ilişkisini kavrayarak hem derslerinde başarılı olur hem de günlük yaşamda seslerin yönünü ve uzaklığını daha iyi anlayabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 131-132-133
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 131 Cevapları
Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Plastik pet şişe
ຉ Fasulye, mercimek vb.
ຉ Kumaş parçası
Uygulama Adımları
1. Marakasınızı hazırlamak için plastik bir pet şişeye fasulye, mercimek vb. koyunuz. Şişenin kapağını kapatınız.
2. Bir arkadaşınızın gözünü bağlayınız. Ona sınıfın ortasında beklemesini ve sesleri dinlemesini söyleyiniz.
3. Başka bir arkadaşınızdan sınıfta marakasını çalarak dolaşmasını isteyiniz.
4. Gözü bağlı arkadaşınızdan sesin hangi yönden geldiğini tahmin etmesini isteyiniz.
5. Gözü bağlı arkadaşınızdan marakasın yaklaşıp uzaklaşması ile ilgili tahminde bulunmasını isteyiniz.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin hangi yönden geldiğini anladı mı? Nasıl?
Cevap : Evet, anladı. Çünkü ses kulaklarımıza farklı yönlerden gelir ve beynimiz sesin hangi taraftan geldiğini anlayabilir.
2. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin yaklaşıp uzaklaştığını anladı mı? Nasıl?
Cevap : Evet, anladı. Çünkü yaklaştıkça ses daha yüksek, uzaklaştıkça daha hafif duyulur. Sesin şiddeti değişince mesafe anlaşılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 133 Cevapları
Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.
Konya’da yaşayan Tuncay ve ailesi, Anıtkabir’i ziyaret etmek için trenle Ankara’ya gitmeye karar verdiler. Konya Garı’nda tren beklemeye başladılar.
Farklı yönlerden gelen pek çok ray hattı vardı. Trenin sesinin geldiği yöne doğru bakmaya başladılar. Ancak gelen, İstanbul treniydi. Yolcular bindikten sonra tren yavaş yavaş hareket etti.
Tren uzaklaştıkça duydukları ses de azaldı. Sabırsızlıkla beklemeye devam ediyorlardı. Uzaktan bir tren daha geliyordu. Tren yaklaştıkça duyulan ses de artıyordu. Bu tren farklı bir yönden geliyordu. O yöne doğru bakarak beklemeye başladılar. Anıtkabir’i görecekleri için çok heyecanlıydılar.
1. Tuncay ve ailesi, İstanbul trenini görmemelerine rağmen onun geldiği yönü nasıl anladılar?
Cevap : Trenin sesini dinleyerek hangi yönden geldiğini anladılar.
2. İstanbul treninin sesinin giderek azalmasının nedeni nedir?
Cevap : Tren uzaklaştıkça sesi azaldı, çünkü ses uzaklaştıkça daha az duyulur.
3. Ankara treninin sesinin giderek artmasının nedeni nedir?
Cevap : Tren yaklaştıkça sesi arttı, çünkü ses yaklaştıkça daha güçlü duyulur.