3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları” konusunu arayan öğrenciler için bu sayfalarda yer alan etkinlik ve soruların yanıtlarını düzenli bir şekilde incelemek büyük önem taşır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler, hem ders konularını tekrar edebilir hem de ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilirler. Bu sayfalardaki içerikler, temel bilimsel kavramları anlamayı kolaylaştırırken günlük yaşamdan örneklerle öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları” bölümünde maddelerin sertlik, esneklik, koku, renk ve biçim gibi özellikleri örneklerle açıklanır. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları” ise öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına ve etkinlikleri doğru çözmesine yardımcı olur. Böylece öğrenciler, ders tekrarlarını daha verimli yaparak sınavlara ve sınıf içi çalışmalara güçlü bir şekilde hazırlanabilirler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları


Soru : Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir? Araştırınız.


Cevap :

Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipman kullanan birçok spor dalı vardır. Örneğin:

  • Kaykay (Skateboard) → Kask, dizlik, dirseklik ve bileklik kullanılır.

  • Kayak ve Snowboard → Kask, kar gözlüğü, diz koruyucu, eldiven kullanılır.

  • Dağcılık ve Tırmanış → Kask, emniyet kemeri, halat ve karabina gibi koruyucu ekipmanlar bulunur.

  • Motor Sporları (MotoGP, Motokros vb.) → Kask, eldiven, dizlik, sırt koruyucu ve özel kıyafetler giyilir.

  • Boks ve Dövüş Sporları → Dişlik, kask (baş koruyucu), eldiven ve bandaj kullanılır.

  • Hokey (Buz Hokeyi / Saha Hokeyi) → Kask, yüz koruyucu maske, dizlik, dirseklik, eldiven kullanılır.

  • Amerikan Futbolu → Kask, omuzluk, dizlik ve ağız koruyucu kullanılır.

Bu spor dallarında kullanılan koruyucu ekipmanlar, sporcuları olası yaralanmalara karşı korumak için çok önemlidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93 Cevapları


1. Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Beraber Yapalım

Malzemeler

ຉ Ayna
ຉ Paket lastiği
ຉ Tahta parçası
ຉ Silgi
ຉ Pamuk
ຉ Ceviz
ຉ Nane
ຉ Flüt
ຉ Bal, reçel vb.

Uygulama Adımları 

1. Malzemeleri öğretmen masasına sırayla koyunuz.
2. Malzemelerin özelliklerini inceleyiniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


Cevap :

Malzemelerin Özellikleri

Sert olanlar: Ayna, tahta parçası, ceviz, flüt

Yumuşak olanlar: Pamuk, silgi

Esnek olanlar: Paket lastiği

Kırılabilir olanlar: Ayna, ceviz

Girintili çıkıntılı olanlar: Ceviz, tahta parçası

Düz olanlar: Ayna, flüt, tahta parçası

Malzemelerin renkleri:

  • Ayna → gümüş/şeffaf
  • Paket lastiği → genellikle sarı/kahverengi
  • Tahta parçası → kahverengi
  • Silgi → pembe/beyaz
  • Pamuk → beyaz
  • Ceviz → kahverengi
  • Nane → yeşil
  • Flüt → genellikle kahverengi veya beyaz
  • Bal/reçel → sarı, altın rengi, kırmızı veya mor (reçele göre değişir)

Kokulu olanlar: Nane (keskin ve güzel kokar), bal ve reçel (tatlı kokar)

Yenilebilir olanların tatları:

  • Ceviz → biraz acımsı ve yağlı
  • Nane → ferah ve keskin
  • Bal → tatlı
  • Reçel → tatlı

Soru : Masaya koyduğunuz malzemelerin özelliklerini hangi duyu organlarıyla, nasıl algıladınız?


Cevap :

  • Göz: Renklerini ve şekillerini gördük (ayna parlak, nane yeşil vb.).

  • El / Deri: Sertlik, yumuşaklık, esneklik ve girinti-çıkıntıları dokunarak anladık (pamuk yumuşak, ceviz pütürlü).

  • Burun: Kokularını aldık (nane ferah kokar, bal ve reçel tatlı kokar).

  • Dil: Yenilebilenlerin tatlarını hissettik (bal tatlı, nane ferah, ceviz yağlı).

  • Kulak: Flütü üfleyerek ses çıkardık ve işittik.

Sonuç: Maddelerin sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku ve tat gibi ayırt edici özelliklerini görme, dokunma, koklama, tatma ve işitme duyularımızla algılayabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 95 Cevapları


Soru : Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı sizce nasıl olurdu?


Cevap :

Eğer yastığımız taştan olsaydı, çok sert ve rahatsız edici olurdu. Başımız ve boynumuz ağrıyabilir, uyumakta zorlanırdık. Rahat edemez, iyi bir uyku çekemezdik.

Eğer tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı, yemek yaparken tencere erir, şekli bozulur ve yemeği taşıyamazdı. Yemekler pişmez, hamur eriyip yemeğe karışabilirdi. Güvenli ve kullanışlı olmazdı.

👉 Sonuç olarak, eşyalar yapıldıkları malzemelere göre işe yarar hâle gelir. Yanlış malzeme seçilirse günlük hayatımız çok zorlaşır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler
ຉ Gazete kâğıdı
ຉ Sentetik alçı
ຉ Su
ຉ Karıştırma çubuğu
ຉ Karıştırma kabı
ຉ Eldiven
ຉ Maske
ຉ Gözlük
ຉ Silikon kalıp veya
kurabiye kalıbı
ຉ Zımpara kâğıdı
ຉ Uçlu kalem

Uygulama Adımları 

1. Masaya gazete kâğıtlarını seriniz.
2. Eldiveninizi, gözlüğünüzü ve maskenizi takınız.
3. Bir karıştırma kabına önce suyu, sonra alçıyı öğretmeninizin yardımıyla koyunuz. Malzemeleri çubuk ile karıştırınız. Akışkan kıvamlı alçı hazırlayınız.
4. Alçıyı silikon kalıplara katılaşmadan dökünüz.
5. Alçı katılaşınca kalıplarınızı çıkarınız.
6. Kalıp üzerindeki istemediğiniz girintili çıkıntılı yerleri zımpara kâğıdı ile temizleyiniz.
7. Uçlu kaleme uç koymayınız. Kalıbınızın arkasına uçlu kalemin ucuyla kazıyarak adınızı yazınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Zımpara kâğıdı kullanılması yüzeyde nasıl bir değişim meydana getirdi?


Cevap : Zımpara kâğıdı yüzeyi pürüzsüz hâle getirdi. Kalıbın üzerindeki girinti ve çıkıntıları yok ederek daha düz, düzgün ve yumuşak bir yüzey oluşmasını sağladı.


2. Uçlu kalemle adınızı kazıdığınız yüzeyde nasıl bir değişiklik oldu?


Cevap : Uçlu kalemle kazıdığımız yerlerde çizikler ve oyuklar oluştu. Yüzeyde adımızın şekli kabartma ya da çukur gibi görünen bir yazı hâline geldi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 99 Cevapları


1. İfadelerde verilen durumların hangi duyu organıyla algılandığını yazınız. 


Cevap :

a. Çiçeğin kokusu çok güzeldi. = Burun (koklama duyusu)
b. Yumuşacık yastığıma sarıldım. = Deri / El (dokunma duyusu)
c. Lahmacun çok acıymış. = Dil (tat alma duyusu)
ç. Mavi kalemim ile çizdim. = Göz (görme duyusu)
d. Flütle çalınan İstiklal Marşımızı dikkatle dinledik. = Kulak (işitme duyusu)


2. Tabloda verilen maddelerin özelliklerini işaretleyiniz. Her madde için birden fazla işaretleme yapabilirsiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”

  • Balon → Esnek ve pürüzsüzdür, yumuşaktır.

  • Tablet/Ekran → Serttir, kırılabilir ve yüzeyi pürüzsüzdür.

  • Terlik → Yumuşak ve esnektir, yüzeyi pürüzsüzdür.

  • Altın yüzük → Sert ve pürüzsüzdür.

  • Pamuk → Yumuşaktır, esnek değildir ve pürüzsüz sayılmaz.


3. Rengi, kokusu ve tadı olan maddelere birer örnek yazınız. 


Cevap :

  • Rengi olan maddeler: Elma, masa, araba, defter, çanta

  • Kokusu olan maddeler: Parfüm, nane, sabun, gül, kahve

  • Tadı olan maddeler: Çikolata, bal, limon, tuz, karpuz


4. Bir okuldaki sıralar zarar görmüş, sıraların üzerinde çizikler oluşmuştur. Öğrenciler, sıra üzerinde yazı yazarken pürüzlerden dolayı zorluk yaşamaktadır. Bu sıraların pürüzsüzleştirilmesi için ne yapılabilir?


Cevap : Sıraların yüzeyi zımpara kâğıdı ile pürüzsüz hâle getirilebilir. Çizikler ve çıkıntılar zımparalanarak düzeltilir. Ardından yüzey tekrar verniklenir veya boyanırsa hem daha düzgün olur hem de uzun süre kullanılabilir.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!