İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177
2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 172-173-174-175-176-177 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini tekrar etmeleri ve eksiklerini görmeleri için önemlidir. Bu bağlamda İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerini ve bilgilerini uygulamalı olarak değerlendirmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 172, 173, 174, 175, 176, 177 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını artıran değerli bir kaynak olarak öne çıkar.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Pekiştirelim Metni”
2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177
Soru : Metni okuyup tamamlayınız.
KORAY VE FINDIK
Güzel bir pazar sabahıydı. Koray erkenden uyandı. Annesi
uyanmış, mutfakta kahvaltı hazırlıyordu.
Koray annesine yardımcı olmak için ekmekleri yemek masasına götürdü. Koray, kahvaltı hazırlanana kadar sorumluluklarını yerine getirmek istedi. Koray, mamasını vermek için bahçeye köpekleri Fındık’ın yanına gitti ve mamasını verdi. Ardından Fındık’ın topuyla oyun oynamaya başladılar.
Koray, Fındık’ın topunu yanlışlıkla çalıların arasına atmıştı. Bir çığlık sesi duydu.
Cevap : Koray çığlık sesinin geldiği yere koştu ve çalıların arasındaki topu buldu. Fındık da topu görünce sevinçle havlamaya başladı. Koray ve Fındık, birlikte top oynayarak güzel bir gün geçirdiler.
Soru : Cümleleri uygun ifadelerle soru cümlesi yaparak yazınız.
Cevap :
Babam bana kitap aldı.
Soru cümlem: Babam bana kitap aldı mı?
Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi.
Soru cümlem: Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi mi?
Ayşe ile kütüphaneye gittik.
Soru cümlem: Ayşe ile kütüphaneye gittik mi?
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 173 Cevapları
Soru : Görsellerden hareketle sandviç yapımı aşamalarını sırasıyla yazınız.
Cevap :
- İlk olarak iki dilim ekmeği hazırladım.
- Ekmeğin arasına peynir ve domates yerleştirdim.
- Ardından salatalık ve marul ekledim.
- Son olarak ekmeği kapatarak sandviçi tamamladım.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 174 Cevapları
Soru : Cümlelerdeki neden sonuç ilişkisini örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Cümle: Dengeli ve düzenli beslendiğim için sağlıklıyım.
Sonuç: Sağlıklı olması
Neden: Dengeli ve düzenli beslenmesi
Cümle: Dişlerimi fırçalamadığım için dişlerim çürüdü.
Sonuç: Dişlerinin çürümesi
Neden: Dişlerini fırçalamaması
Cümle: Spor yaptığım için güçlüyüm.
Sonuç: Güçlü olması
Neden: Spor yapması
Cümle: Akşam erken yattığım için sabah erken uyandım.
Sonuç: Sabah erken uyanması
Neden: Akşam erken yatması
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 175 Cevapları
Soru : Cümlelerdeki hataları bulunuz. Örnekteki gibi hataları işaretleyiniz.
Cevap :

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 176 Cevapları
Soru : Cümlelerdeki kendisine benzeyen ve kendisine benzetilen nesneleri tabloya yazınız.
Cevap :
- Ülkemiz cennet gibi güzeldir.
- Ahmet’in altın gibi kalbi vardır.
- Selin arı gibi çalışkan bir öğrencidir.
- Milletimiz vatanımızı aslanlar gibi savundu.
- Özge melek gibi bir insandı.
Benzetilen (kendisine benzetilen):
- Ülkemiz → cennet
- Ahmet’in kalbi → altın
- Selin → arı
- Vatanımız → aslan
- Özge → melek
Benzeyen (kendisine benzeyen):
- cennet → Ülkemiz
- altın → Ahmet’in kalbi
- arı → Selin
- aslan → Vatanımız
- melek → Özge
Soru : Kısaltmalarla açılımlarını eşleştiriniz.
Cevap :
-
T.C. → Türkiye Cumhuriyeti
-
KD → Kuzeydoğu
-
MEB → Milli Eğitim Bakanlığı
-
TCDD → Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 177 Cevapları
Soru : Çocuklar kütüphaneden kitap alırken kitapların adını söylemek yerine kitaplardaki etiketlerde yazan sözcüklerin zıt anlamlarını söylemiştir. Çocuklarla aldıkları kitapların etiketlerini eşleştiriniz.
Cevap :
-
Ben üstünde “arka” ve “eski” yazan kitapları aldım. → ÖN – YENİ
-
Ben üstünde “ilk” ve “doğru” yazan kitapları aldım. → SON – YANLIŞ
-
Ben üstünde “pahalı” ve “erken” yazan kitapları aldım. → UCUZ – GEÇ
-
Ben üstünde “yumuşak” yazan kitabı aldım. → SERT