2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 39-40-41-42-43-44-45-46 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kültürel değerleri tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46


Soru : Geçmişte oynanan oyuncakların müzedeki görsellerini inceleyiniz. Günümüzdeki oyuncaklarla bu oyuncakların benzerlik ve farklılıklarını anlatınız.


Cevap : Geçmişte oynanan oyuncaklar genellikle tahta, bez ve doğal malzemelerden yapılmıştı. Günümüzdeki oyuncaklar ise çoğunlukla plastikten ve teknolojik özelliklere sahip. Ancak her ikisi de çocukların eğlenmesi ve hayal gücünü geliştirmesi için kullanılmaktadır.


Soru : Oyuncak Müzesi’nde neler gördünüz? Dikkatinizi çeken oyuncakları anlatınız.


Cevap :  Oyuncak Müzesi’nde tahta bebekler, kurmalı arabalar, bezden yapılmış oyuncaklar ve eski trenler gördüm. En çok ilgimi rengârenk boyanmış tahta at arabası çekti, çünkü çok güzel ve nostaljik görünüyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metindeki olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi ve burada görülen oyuncakların tanıtılmasıdır. Olaylar ise Lokum’un müzeyi gezmesi, farklı ülkelerden oyuncakları ve maketleri görmesi, ailesinin eski oyuncaklara duygu ile bakması ve masal atölyesine katılması şeklinde gelişiyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi, burada görülen oyuncaklar ve yaşanan duygulardır. Okuma öncesinde yaptığım tahminle metnin konusu örtüşmektedir; çünkü tahminimde de müzenin gezileceğini, oyuncakların tanıtılacağını ve aile bireylerinin duygu ve düşüncelerinin yer alacağını düşünmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Müze kelimesi

Sözlük Anlamı: Tarihî, bilimsel, sanatsal değeri olan eserlerin sergilendiği yer.
Cümlem: Geçen hafta ailemle birlikte müzeye gittik.

Dekorasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir yeri güzelleştirmek ve düzenlemek için yapılan süsleme, döşeme işi.
Cümlem: Annem odanın dekorasyonunu değiştirdi.


Soru : Metni kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Metinde Lokum isimli bir çocuğun Gaziantep Oyuncak Müzesi gezisi anlatılmaktadır. Müzenin bir kısmı mağaradan oluşmaktadır ve içinde el yapımı ve fabrika yapımı birçok oyuncak vardır. Dünya çocuklarının tanıtıldığı bölümde farklı ülkelerin kıyafetleri ve kültürleri görülmektedir. Lokum özellikle Meksika’nın renkli kıyafetlerini çok beğenmiştir. Annesi dekorasyon oyuncaklarına, babası ise kendi çocukluğunu hatırlatan oyuncaklara ilgi duymuştur. Lokum da masal atölyesine katılmış, kendini masal dünyasında hissetmiştir. Bu gezi onun oyuncaklara farklı gözle bakmasını sağlamıştır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : Metinde anlatılan müzede en beğendiğiniz bölüm neresidir? En ilginç bulduğunuz oyuncak nedir? Anlatınız.


Cevap : Müzede en çok hoşuma giden bölüm Dünya Çocukları bölümü oldu çünkü farklı ülkelerin kıyafetlerini görmek çok güzeldi. En ilginç bulduğum oyuncak ise dekorasyon oyuncaklarıydı, çünkü çok farklı ve dikkat çekiciydiler.


Soru : Cümlelerde uygun yerlere kısa çizgi koyunuz.


Cevap

Merhaba sevgili arkadaşım, bu ay Gaziantep Oyuncak Mü(-)
zesi’ni ziyaret ettim. Bu müzede el ve fabrika yapımı altı yüze ya(-)
kın oyuncak bulunuyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları


Soru : Bir müze tasarladığınızı ve bu müzede oyuncaklarınızı sergilediğinizi düşününüz. Tasarladığınız müzenin ve sergilediğiniz oyuncakların görselini çizip boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


Soru : Çizdiğiniz müzeyi ve sergilediğiniz oyuncakları arkadaşlarınıza anlatmak için bir konuşma planı hazırlayınız.


Cevap :

Tarih: 28.09.2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız Soyadınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Çizdiğim müze ve sergilediğim oyuncakları tanıtmak
Anahtar Sözcükler: müze, oyuncak, sergi, tarih, eğlence, keşif, el yapımı, öğrenme


Soru : Hazırladığınız plana uygun olarak konuşmanızı yapınız.


Cevap :Merhaba arkadaşlar, bugün size çizdiğim müzeyi ve sergilediğim oyuncakları tanıtmak istiyorum. Müzem iki katlı ve içinde farklı bölümler var. Bir bölümde eski oyuncaklar, diğer bölümde el yapımı oyuncaklar sergileniyor. Benim en çok ilgimi çeken bölüm eski oyuncakların olduğu kısım oldu. Burada bez bebekler, tahta arabalar ve minik trenler vardı. Her oyuncağın kendine özgü bir hikayesi vardı. Sergilediğim oyuncaklar arasında benim yaptığım bez bebek ve kağıttan yaptığım arabalar var. Bu müze, bize oyuncakların tarihini ve geçmişte çocukların nelerle oynadığını gösteriyor. Umarım siz de müzemizi ziyaret edersiniz ve oyuncakların büyülü dünyasını keşfedersiniz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


Soru : Bez bebekle ilgili istenen bilgileri tahmin edip tanıtım kartını doldurunuz. Karttaki bilgilere göre bez bebeği arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Oyuncağın Adı : Bez Bebek
Kullanılan Malzemeler : Bez, pamuk, ip, kumaş parçaları, düğme
Yapıldığı Zaman : Geçmişte, özellikle oyuncak fabrikaları yokken el yapımı olarak yapılmıştır.
Kim İçin Yapıldığı : Küçük çocukların oynaması, vakit geçirmesi ve eğlenmesi için yapılmıştır.


Soru : Kahramanı görseldeki bez bebek olan bir masal mı yoksa bu bez bebekle ilgili bir şiir mi yazmak istersiniz? İşaretleyiniz.


Cevap : Masal yazmak istiyorum. Şiir yazmak istiyorum. 


Soru : Yazınızı noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Bez Bebek

Bez bebek elimde, severim onu,
Oynarız birlikte, geçer zamanı,
Güler yüzüyle bana mutluluk,
Arkadaşım o, en güzel oyunum.


Bez Bebeğin Masalı

Bir zamanlar küçük bir köyde sevimli bir bez bebek varmış. Onu bir anne, kızına sevgisini göstermek için elleriyle dikmiş. Bez bebek, kızın oyunlarında hep yanında olur, bazen prenses, bazen kahraman, bazen de en yakın arkadaşı olurmuş.

Bir gün kız çocuğu bez bebeğini Oyuncak Müzesi’ne götürmüş. Orada farklı oyuncaklarla tanışmışlar. Bez bebek çok mutlu olmuş, çünkü artık daha fazla çocuk onunla oyun oynayabilecekmiş.

Böylece bez bebek, yıllar boyunca çocuklara mutluluk ve neşe dağıtmış. 🌸



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!