İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin eşitlik kavramını öğrenmelerine ve işlemler arasındaki dengeyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini kontrol etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 3. TEMA: İŞLEMLERDEN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE : Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları ile işlemler arasındaki denklikleri doğru şekilde kurabilirler.

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmesine yardımcı olur ve derslerdeki başarılarını artırır. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde öğrenciler için rehber niteliğindedir.
“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Eşitlik Metni”
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47
Soru : Verilen soruları cevaplayarak bulmacayı çözelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları
1. İşlemleri yaparak noktalı yerlere sonuçları yazalım. Sonuçları eşit olanları bulup eşleştirelim.
Cevap :
1. Sol taraftaki işlemler
- 21 + 17 = 38
- 34 − 19 = 15
- 18 ÷ 3 = 6
- 8 × 4 = 32
- 62 − 58 = 4
- 45 + 39 = 84
2. Sağ taraftaki işlemler
- 16 ÷ 4 = 4
- 82 − 76 = 6
- 100 − 16 = 84
- 91 − 59 = 32
- 19 + 19 = 38
- 25 + 67 = 92
- 5 × 3 = 15
3. Eşleştirme
- 21 + 17 = 38 ↔ 19 + 19 = 38
- 34 − 19 = 15 ↔ 5 × 3 = 15
- 18 ÷ 3 = 6 ↔ 82 − 76 = 6
- 8 × 4 = 32 ↔ 91 − 59 = 32
- 62 − 58 = 4 ↔ 16 ÷ 4 = 4
- 45 + 39 = 84 ↔ 100 − 16 = 84
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Kâğıt, kalem, torba.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• 100’e kadar olan sayıları kâğıtlara yazıp bir torbaya atalım.
Etkinliğe Başlayalım
• İkişerli gruplara ayrılalım.
• Sayı torbasından bir sayı çekelim.
• Kâğıda, çektiğimiz sayıyı verecek bir işlem yazalım. Bu işlemi toplama, çıkarma, çarpma veya bölme işlemlerinden birini kullanarak yapabiliriz.
• Grup arkadaşımızla kâğıtlarımızı değiştirerek yaptığımız işlemleri kontrol edelim.
• Sonuca ulaşamadıysak birlikte düzeltelim.
• Yazdığımız işlemleri diğer gruplardaki arkadaşlarımızla paylaşalım.
• Çektiğimiz sayılara farklı işlemler yaparak ulaşabilir miydik? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Etkinlikte 100’e kadar sayıları torbaya attık, ikişerli gruplar halinde bir sayı çektik ve o sayıya ulaşacak işlemler yazdık (toplama, çıkarma, çarpma veya bölme). Grup arkadaşımızla işlemleri kontrol ettik, gerekirse düzelttik ve sonuçları diğer gruplarla paylaştık. Farklı işlemler kullanarak da aynı sayıya ulaşabileceğimizi gördük ve bunu arkadaşlarımızla tartıştık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları
2. Aşağıdaki işlemleri inceleyelim. İşlemlerin sonuçları eşitse “D”, eşit değilse “Y” bölümünden ilerleyerek sonuca ulaşalım. Ulaştığımız nesneyi yuvarlak içine alalım.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları
3. Nehir, Toprak, Derya ve Bulut yaşlarını işlemlerle ifade ettiler. Çocukların yaşlarını bu işlemleri yaparak bulalım.
Yaşımı bulmak için 25’ten 18’i çıkaralım. Bulduğumuz sayıya 3 ekleyelim.
Cevap : 25 – 18 = 7, 7 + 3 = 10 → Yaşım 10.
Yaşımı bulmak için 20’yi 2’ye bölelim.
Cevap : 20 ÷ 2 = 10 → Yaşım 10.
Yaşımı bulmak için 2 ile 5’i çarpalım.
Cevap : 2 × 5 = 10 → Yaşım 10.
Yaşımı bulmak için 15 ile 7’yi toplayalım. Bulduğumuz sayıdan 12’yi çıkaralım.
Cevap : 15 + 7 = 22, 22 – 12 = 10 → Yaşım 10.
Soru : Nehir, Toprak, Derya ve Bulut’un yaşlarını karşılaştırdığımızda ne söyleyebiliriz? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Nehir, Toprak, Derya ve Bulut’un yaşlarını karşılaştırdığımızda, hepsinin yaşını farklı yöntemlerle bulduğumuzu ve sonuç olarak hepsinin yaşının aynı olduğunu görebiliriz. Arkadaşlarımızla tartışırken, farklı işlemler kullanılsa da sonucun değişmediğini vurgulayabiliriz.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47 Cevapları
4. Aşağıdaki işlemleri yaparak kalem, silgi ve kalemtıraşın fiyatlarını bulalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Kalemin fiyatına eşit sonuçlar bulacağımız farklı işlemler yapalım.
Cevap :
Kalem (4 × 9 = 36 TL) Farklı işlemler:
- 30 + 6 = 36 TL
- 40 – 4 = 36 TL
Haydi, çevremizden bir nesnenin fiyatını öğrenelim. Sonuçları bu nesnenin fiyatına eşit olan iki farklı işlem yapalım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Çevremizden bir nesne (40 – 12 = 28 TL) Farklı işlemler:
- 14 × 2 = 28 TL
- 35 – 7 = 28 TL
Silginin fiyatına eşit sonuçlar bulacağımız farklı işlemler yapalım.
Cevap :
Silgi (18 ÷ 2 = 9 TL) Farklı işlemler:
- 3 × 3 = 9 TL
- 12 – 3 = 9 TL
Kalemtıraşın fiyatına eşit sonuçlar bulacağımız farklı işlemler yapalım.
Cevap :
Kalemtıraş Farklı işlemler:
- 5 × 7 = 35 TL
- 40 – 5 = 35 TL