2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 73-74-75-76-77-78-79 Sayfa Cevapları, öğrencilerin paralarımız konusunu pekiştirmelerine ve işlemleri doğru yapmalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Paralarımız Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine ve konuyu sağlam öğrenmesine yardımcı olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler ders materyallerini daha verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 73-74-75-76-77-78-79 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Paralarımız Metni”


2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79


Soru : Aşağıdaki metni okuyup yönergeyi uygulayalım.

Adile, Aziz ve Duygu’nun aldığı kıyafetler ve kıyafetlerin fiyatları aşağıda verilmiştir. Çocuklar kıyafetleri satın alırken para üstü almadıklarına göre satıcıya verdikleri paraları işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 73 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 74 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1 ve Ek 2 sayfaları, önceden planlanan etkinlik gününde öğrencilerin getireceği manav, market, kırtasiye ürünleri, oyuncaklar ve düdük.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Kitabımızdan Ek 1 ve Ek 2 sayfalarını dikkatlice keselim.
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
Etkinlikten 1 gün önce:
• Sınıfımızı market, kırtasiye, manav ve oyuncak mağazası olacak şekilde dört istasyona ayıralım.
• İstasyonlar için tahtada hep birlikte malzeme listesi oluşturalım.
• Belirlenen malzemeleri getirebilecek olan arkadaşlarımızın isimlerini belirleyip getirecekleri malzemeler için bir liste hazırlayalım.
• Market, manav, kırtasiye ve oyuncak istasyonu için bir arkadaşımızı satış görevlisi olarak belirleyelim.


Cevap :

Market: Su, Mendil, Çikolata
Manav: Elma, Portakal, Muz
Kırtasiye: Kalem, Silgi, Defter
Oyuncak Mağazası: Araba, Bebek, Top


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 75 Cevapları


Etkinliğe Başlayalım
• Getirilen ürünleri market, manav, kırtasiye ve oyuncak istasyonlarındaki sıraların üzerine yerleştirelim.
• Ürünler için fiyat etiketi oluşturalım.
• İstasyon satış görevlisi dışında kalan arkadaşlarımızla dört gruba ayrılalım.
• Düdük sesiyle birlikte bir istasyona girelim. Her istasyon için alışveriş süremiz 5 dakikadır.
• Elimizdeki temsilî kâğıt ve madenî paralar ile neler alabileceğimizi belirleyelim.
• Listemizi oluşturalım, alışverişimizi yapalım.
• Dört istasyonu da gezdikten sonra elimizde ne kadar para kaldığını hesaplayalım. Bulduğumuz sonucu defterimize yazalım.

Birlikte Değerlendirelim
•Alışverişe başlamadan önce planlama yaptık mı?
• Alışveriş yaparken nelere dikkat ettik?
• Alışverişte tasarruf ettik mi?
• En çok hangi ürünleri tercih ettik?
• Paramızı daha iyi kullanabilir miydik?
• Ürünleri seçerken o ürüne ihtiyacımız olup olmadığını düşündük mü?
• 20 TL ile hangi ürünleri alabiliriz?
• Paramızı dikkatli harcamazsak neler olabilir?


Cevap : Etkinlik sırasında ürünleri istasyonlara yerleştirdik ve fiyat etiketleri hazırladık. Dört gruba ayrıldık ve düdük sesiyle alışverişi başlattık, her istasyonda 5 dakika kaldık. Temsilî kâğıt ve madenî paralarımızla alışveriş yaptık, elimizde kalan parayı hesaplayıp defterimize yazdık.

Birlikte değerlendirme:

  • Alışverişe başlamadan önce planlama yaptık.
  • Alışveriş sırasında fiyat ve ihtiyaçlarımızı göz önünde bulundurduk.
  • Tasarruf etmeye çalıştık ve gereksiz ürünlerden kaçındık.
  • En çok tercih edilen ürünler çikolata, meyve ve oyuncaklar oldu.
  • Paramızı daha iyi kullanabilir ve ihtiyaç olmayan ürünleri almayabilirdik.
  • 20 TL ile hangi ürünleri alabileceğimizi hesapladık.
  • Paramızı dikkatli harcamazsak istediğimiz tüm ürünleri alamayabilir veya para eksikliği yaşayabiliriz.

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 76 Cevapları


5. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

O zaman 2 tane 25 kr. 50 kr. eder.
1 tane 50 kr. ve 2 tane 25 kr. da 1 TL eder.
4 tane 1 TL ve 4 tane 25 kr. 1 tane 5 TL’dir.


Soru : Türk lirasını kuruşa ya da kuruşu Türk lirasına neden çeviriyoruz? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Türk lirasını kuruşa veya kuruşu Türk lirasına çeviriyoruz çünkü para birimlerini karşılaştırmak, hesap yapmak ve doğru ödeme yapmak için bu dönüşümlere ihtiyaç vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 77 Cevapları


6. Çerçeve içindeki paraları, toplam değeriyle eşleştirelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 77 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 78 Cevapları


7. Paralarımızla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan yoldan ilerleyerek sonuca ulaşalım. Ulaştığımız meyveyi işaretleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 78 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 79 Cevapları


8. Görsellerde Fatma, Hasan ve Doruk’un kitap fuarına giderken yanlarına aldıkları para miktarları verilmiştir. Çerçeve içindeki paraların değerlerini bulalım. Bu paraların ait olduğu kişinin adını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!