İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzunluk ve kütle ölçme konularında öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için büyük kolaylık sağlar. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 4. TEMA: SAYILAR VE NİCELİKLER : Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla ölçü birimlerini daha iyi kavrar ve günlük yaşamda kullanmayı öğrenirler.

Ayrıca 2. Sınıf Matematik 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru şekilde yapmalarına destek olur. Öğrenciler hem bilgilerini pekiştirir hem de farklı örneklerle ölçme becerilerini geliştirir. 2. Sınıf Matematik 2. Kitap Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121 Sayfa Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasına katkı sağlar.
“2. Sınıf Matematik 2. Kitap Uzunluk ve Kütle Ölçme Metni”
2. Sınıf Matematik 2. Kitap Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121
6. Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını “metre” ve “santimetre” birimlerinden hangisiyle ölçebileceğimizi belirleyelim. Noktalı yerlere birimleri yazalım.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 112 Cevapları
7. Aşağıdaki görselle ilgili açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.
• Baharatçı, Çınar ve babasının aldıklarını tartmak için elektronik terazi yerine başka bir araç kullanabilir mi?
Cevap : Baharatçı, elektronik terazi yerine kollu terazi veya kefeli terazi de kullanabilir.
• Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak neden önemlidir?
Cevap : Bir nesnenin kütlesini ölçmek için standart ölçüm araçlarını kullanmak önemlidir çünkü doğru ve herkes için aynı sonucu verir, karışıklığı önler.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 113 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Portakal, 2 tane elma, 10 tane fındık, patates, defter, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Bir elimize 1 tane patates, diğer elimize 1 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 1 tane portakal, diğer elimize 2 tane elma alalım. İki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Bir elimize 10 tane fındık, diğer elimize elma alıp iki elimizi terazi gibi iki yana açalım. Hangisi daha ağırsa defterimize yazalım.
• Defterimize yazdığımız sonuçlarımızı arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.
• Sonuçlarımızda farklılıklar var mı? Nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.
• Sınıftaki herkesin yazdığı sonuçların aynı olması için bu nesneleri ne
ile tartmamız gerekirdi? Araştıralım.
• Pazarda satıcılar sebze ve meyvelerin kütlelerini bizim gibi tartsalardı nasıl sonuçlar ortaya çıkardı? Arkadaşlarımızla tartışalım
Cevap :
- Patates elmaya göre daha ağırdır.
- 2 elma portakaldan daha ağırdır.
- Elma, 10 fındıktan daha ağırdır.
- Arkadaşlarımızın sonuçları farklı çıkabilir çünkü elimizle ölçmek standart bir ölçüm değildir.
- Sonuçların aynı olması için terazi kullanmamız gerekirdi.
- Eğer pazarda satıcılar bizim gibi elleriyle tartsaydı herkes farklı sonuç bulur, adaletli ve doğru bir alışveriş olmazdı.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 114-115 Cevapları
8. Nehir ve Kaan’ın konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap : Ben oyuncak arabanın kütlesini bir oyuncak trenin kütlesine eşit ölçtüm. Sen ise bir oyuncak uçağın kütlesine eşit ölçtün.
Elektronik teraziyle oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.
Ben de elektronik el kantarıyla oyuncak arabayı tarttım. Arabanın kütlesini 90 gram buldum.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 115 Cevapları
Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması neden gereklidir? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap : Standart ölçme aracı ile ölçüm yapılması gereklidir çünkü herkes aynı ve doğru sonuca ulaşır.
Günlük yaşamınızda gördüğümüz kütle ölçümü yapılan durumları defterimize yazalım.
Cevap : Günlük yaşamda kütle ölçümü yapılan durumlara örnek: pazarda sebze-meyve tartmak, fırında ekmek tartmak, kargoda paket tartmak, eczanede ilaç tartmak.
Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı gibi araçlar standart ölçme araçları mıdır?
Cevap : Nehir ve Kaan’ın kullandığı elektronik terazi ve el kantarı standart ölçme araçlarıdır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 116 Cevapları
9. Açıklamaları okuyalım. Soruların cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım.
Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümlerini defterimize yazalım.
Cevap : Günlük yaşamımızda gördüğümüz kütle ölçümleri: pazarda sebze-meyve tartmak, manavda elma-portakal tartmak, kasapta et tartmak, eczanede ilaç tartmak, kargoda paket tartmak, fırında ekmek tartmak.
Eşit kollu terazi, elektronik terazi gibi araçlar standart kütle ölçme araçlarıdır. Bunların dışında başka standart kütle ölçme aracı var mıdır? Araştırarak bulduklarımızı defterimize yazalım.
Cevap : Eşit kollu terazi, elektronik terazi dışında yaylı terazi, baskül, elektronik kantar, hassas terazi gibi araçlar da standart kütle ölçme araçlarıdır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 117 Cevapları
10. İlayda, Alp ve annelerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap :
Ben içi boş kalem kutusunu tarttım. Kalem kutusunun kütlesini 95 g buldum.
Ben içi boş çantayı tarttım. Çantanın kütlesini 7 kg buldum.
Soru : Kilogram ve gramla kütleleri ölçülen varlıklar hangileridir? Defterimize ikişer örnek yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap :
Kilogramla ölçülen varlıklara örnekler:
- Çuval patates
- Karpuz
- Un torbası
- Çanta
- Bir bidon yağ
Gramla ölçülen varlıklara örnekler:
- Ekmek
- Çikolata
- Kalem
- Elma
- İlaç tabletleri
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 118 Cevapları
11. Aşağıdaki öğrencilerin kütlelerine göre soruları cevaplayalım.
Cevap :
• Uras’ın kütlesi kaç kilogramdır? = 32kg
• Kütlesi en hafif olan kimdir? = Kübra 28kg
• Uras’ın kütlesi Murat’ın kütlesinden kaç kilogram fazladır? = 32-30= 2 kg fazladır.
• Kızların kütlelerinin toplamı kaç kilogramdır? = 28+25 = 53 kg’dır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 119 Cevapları
12. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken gram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 120 Cevapları
13. Aşağıdaki varlıklardan kütleleri ölçülürken kilogram kullanılması daha uygun olanların altındaki yuvarlağı işaretleyelim.
Cevap :

2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 121 Cevapları
14. Ayten Hanım, hazırladığı reçelleri kavanozlara doldurdu. Terazide tarttı. Teraziler dengede olduğuna göre reçellerin kütlesini noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
