İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlüklerin ihlali durumlarını anlamalarına ve bu konudaki farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin haklarının ihlali karşısında nasıl davranmaları gerektiğini öğrenmelerine destek olur.

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin haklarını koruma bilincini geliştirmesine katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlüklerinin sınırlarını ve hak ihlallerine karşı nasıl tepki vermeleri gerektiğini öğrenerek daha bilinçli bireyler haline gelir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 37-38-39
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37-38 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.
1. Forsa metninde geçen Türk denizcinin hangi hakları kısıtlanmıştır? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap :
Türk denizcinin birçok temel hakkı kısıtlanmıştır:
-
Özgürlük hakkı: Korsanlar tarafından esir edilip yıllarca zincirlenmiş.
-
Yaşama ve insan onuruna uygun yaşama hakkı: Geminin dibinde kötü şartlarda tutulmuş, açlık ve yoksulluk yaşamış.
-
İbadet özgürlüğü: Abdest alamadığı için ibadetlerini gizli gizli yapmış.
-
Ailesiyle birlikte yaşama hakkı: Memleketine dönememiş, ailesinden uzak kalmış.
2. Türk denizcinin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Yerinde olsaydım çok üzülür, çaresiz ve yalnız hissederdim. Ailemi görememek, özgürlüğümü kaybetmek ve yıllarca zincirli yaşamak beni umutsuz yapardı ama kurtulma umudumu kaybetmemeye çalışırdım.
3. Türk denizcinin yıllarca esir olarak yaşamasının kendisi ve ailesi için doğurduğu sonuçlar neler olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
-
Kendisi için: Gençliğini esaret altında geçirmiş, özgürlüğünü kaybetmiş, zor şartlarda çalışmış ve sağlığı yıpranmış.
-
Ailesi için: Eşi ve çocuğu ondan ayrı kalmış, baba sevgisinden mahrum olmuş, ailesi uzun yıllar onsuz yaşamış.
-
Hayat için: Hayallerini gerçekleştirememiş, ülkesine ve denizciliğe hizmet edememiş, yaşlılığını yalnızlık içinde geçirmiş.
✅ Metin, özgürlüğün ve aile ile yaşamanın ne kadar değerli olduğunu gösteriyor.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları
Soru : Tabloda günlük hayatta karşılaşılan durumlara ait örnekler verilmiştir. Örnekleri okuyarak yaşanan durumlar karşısında kişilerin neler hissettiklerini anlatan uygun yüz ifadelerini karşısındaki boşluğa yazınız.
Cevap :
-
Bebeğini yeni uyutmuş annenin tam dinleneceği sırada üst kat komşunun yüksek sesle müzik dinlemesi → 😠 Kızgın
-
Simge’nin her gün oyun oynadığı parka insanların motorlu araçları ile girerek park alanını işgal etmesi → 😠 Kızgın
-
Ülkesinden başka bir ülkeye göç eden Farah’ın gittiği ülkenin dilini konuşamadığı için orada okula alınmaması → 😢 Üzgün
-
Eve alınacak yeni televizyon için çocuklardan en küçüğü olan Barış’ın fikrinin alınmaması → 😢 Üzgün
-
Nakliye firmasına şoförlük başvurusunda bulunan Ayten Hanım’ın şartları sağlamasına rağmen kadın olduğu için başvurusunun reddedilmesi → 😠 Kızgın
Soru : Kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edebilir miyiz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Hayır, kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edemeyiz. Çünkü herkesin eşit hakları ve özgürlükleri vardır. Bir kişinin özgürlüğü, başkasının haklarına zarar verdiği anda biter. Toplumda huzur ve adaletin sağlanması için herkesin özgürlüğü sınırlarını bilerek yaşaması gerekir.