İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 73-74-75. Sayfa Cevapları, öğrencilerin anlaşmazlıkların ve uzlaşının sonuçlarını kavramasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin anlaşmazlıkların olumsuz etkilerini görmesini ve uzlaşının toplumsal barış için önemini anlamasına destek olur.

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde uzlaşının değerini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, sorunları barışçıl yollarla çözmenin önemini öğrenir ve daha anlayışlı bireyler haline gelir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 73-74-75
Soru : Voleybol metninde yer alan iki durumu karşılaştırdığımızda 1. ve 2. durumun sonuçlarının uzlaşı ortamına etkileri nasıl olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
-
Birinci durumun sonucu:
-
takım programa uymayıp sahayı kullanmakta ısrar ettiği için anlaşmazlık ve gerginlik ortaya çıkmıştır. Bu durum uzlaşı ortamını bozmuş, kurallara uyulmadığı için karşılıklı saygı zedelenmiştir.
-
İkinci durumun sonucu:
İki takım karşılıklı konuşup birlikte oynamayı kabul ettiği için uzlaşı sağlanmıştır. Kurallar esnetilerek herkesin keyif alacağı bir çözüm bulunmuş, dostça ve eğlenceli bir ortam oluşmuştur.
✅ Sonuç olarak: Uzlaşı için konuşmak, karşı tarafı anlamak ve birlikte çözüm bulmak önemlidir. Kurallara uymamak kavga ve huzursuzluk çıkarırken, anlaşarak hareket etmek dostluğu ve eğlenceyi artırır.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları
1. Görselde yaşanan anlaşmazlık durumunda çocuklardan hangisi kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Görselde soldaki çocuk (“Burası benim bisikletimi her zaman koyduğum yer. O yüzden bisikletimi buraya park etmek benim hakkım.” diyen) kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir. Çünkü ortak alan olan bisiklet park yerine herkesin eşit şekilde park etme hakkı vardır; kendi hakkını diğerinin hakkından üstün tutamaz.
2. Böyle bir durumda sizin çözüm öneriniz ne olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Ben olsaydım ortak alanın herkes için eşit olduğunu, boş yerin ilk gelen tarafından kullanılabileceğini söylerdim. Çocuklar arasında sırayla park etme veya kimin önce geldiğine göre yer verme kuralı belirlenebilir. Böylece hem adalet sağlanır hem de gereksiz tartışma önlenir.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Neşe, akşam yemeği saatinde televizyonda sevdiği çizgi filmi izlemek istiyordu. Annesi ise yemek saati olduğunu, bu yüzden televizyon izleyemeyeceğini söyledi.
Neşe, bu konuda çok ısrar edince annesi ona “Yemeğini yersen aynı çizgi filmi bilgisayardan izleyebilirsin.” dedi. Bu öneriyi kabul eden Neşe, yemeğini yedi. Annesi ona verdiği sözü tuttu ve böylelikle Neşe istediği çizgi filmi izlemiş oldu. Ancak Neşe’nin uyku saati çoktan geçmişti.
Neşe ile annesi arasında yaşanan anlaşmazlığın çözümü başka hangi sorun ya da sorunlara neden olmuş olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Neşe ile annesinin uzlaşısı, Neşe’nin uyku saatinin geçmesine neden olmuştur. Bu durum, Neşe’nin ertesi gün yorgun uyanmasına ve okuldaki derslere dikkatini verememesine yol açabilir. Ayrıca düzenli uyku alışkanlığının bozulmasına da sebep olabilir.
Soru : Uzlaşıya vardığınız herhangi bir durum daha sonra başka sorunlara neden oldu mu? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Evet, bazen uzlaştığımız bir durum sonradan sorun çıkarabilir. Örneğin, arkadaşlarımla daha uzun oyun oynamak için ailemden izin aldığımda, ödevlerimi bitiremediğim için ertesi gün zorlandım.