4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161-162-163 Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162, 163


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 159-160-161-162-163. Sayfa Cevapları, öğrencilerin saf madde ve karışım konusundaki bilgilerini pekiştirmeye yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda saf maddelerin ve karışımların özelliklerini örneklerle açıklar. Öğrenciler, günlük yaşamda karşılaştıkları maddeleri inceleyerek saf madde ile karışım arasındaki farkı daha iyi kavrarlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161-162-163 Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 5. BÖLÜM: SAF MADDE VE KARIŞIM : 5. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, farklı karışımları tanıma ve ayırma etkinlikleri yaparak öğrendiklerini uygular. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 159, 160, 161, 162, 163 Cevapları ise öğrencilerin gözlem, sınıflandırma ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirerek fen bilimlerini daha iyi anlamalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161-162-163


A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrusunu noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Havlunun suyu emme özelliği yoktur. Yanlış
    Doğrusu: Havlunun suyu emme özelliği vardır.

  2. Her maddenin kütlesi aynıdır. Yanlış
    Doğrusu: Her maddenin kütlesi farklıdır.

  3. Kalem katı bir maddedir. Doğru

  4. Ayran bir karışımdır. Doğru


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Günlük hayatınızda kütle ve hacim ölçümlerini nerelerde kullanıyorsunuz?


Cevap :

Günlük hayatımızda kütle ve hacim ölçümlerini birçok yerde kullanıyoruz.

  • Kütle ölçümü: Manavda meyve ve sebze alırken, kasapta et tartarken, mutfakta yemek yaparken malzemeleri tartarken kullanırız.

  • Hacim ölçümü: Mutfakta su, süt, yağ gibi sıvıları ölçerken, ilaç alırken ölçü kabı veya kaşık kullanırız.


2. Karışımları ayırma yöntemleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Maddeler Halide Karışımları ayırma yöntemleri şunlardır:

  • Eleme yöntemi: Katı maddeleri tanecik büyüklüklerine göre ayırmak için kullanılır.
    Örnek: Unun içindeki taşları elekle ayırmak.

  • Süzme yöntemi: Katı-sıvı karışımlarını ayırmak için kullanılır.
    Örnek: Makarnayı sudan ayırmak, çayın posasını süzmek.

  • Mıknatısla ayırma yöntemi: Metal ve metal olmayan maddeleri ayırmak için kullanılır.
    Örnek: Demir tozunu talaştan ayırmak.

  • Buharlaştırma yöntemi: Sıvı içinde çözünmüş katı maddeleri ayırmak için kullanılır.
    Örnek: Tuzlu suyu buharlaştırarak tuz elde etmek.


C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanını kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Gaz hâlindeki maddelere örnek olarak hava verilebilir.

  2. Maddelerin boşlukta kapladığı yere hacim denir.

  3. Açtığımız bir bezelye konservesindeki su ile bezelyeyi ayırmak için süzme yöntemini kullanırız.

  4. Demir, nikel ve kobalt gibi maddelerden yapılmış araçlar mıknatıs tarafından çekilir.

  5. Katı maddeler ısı alarak sıvı hâle geçer.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 160 Cevapları


Ç.  Aşağıdaki soruları cevaplandırınız. 


1. Maddeyi niteleyen temel özellikler nelerdir? Aşağıdaki alana yazınız.


Cevap : Maddeyi niteleyen temel özellikler; renk, koku, tat, hacim, kütle, biçim, dokunma hissi (sertlik-yumuşaklık) gibi özelliklerdir. Bu özellikler maddeleri birbirinden ayırt etmemizi sağlar.


2. Bir miktar sütün kütlesini ölçmek isteyen bir Ömer, öncelikle sütü koyacağı kabı tartıyor ve 700 gram geldiğini görüyor. Daha sonra sütü kaba boşaltarak tarttığında ise 3800 gram geldiğini görüyor. Buna göre sütün kütlesi kaç gramdır?


Cevap :Boş kabın kütlesi: 700 g
Süt dolu kabın kütlesi: 3800 g
Sütün kütlesi = 3800 g – 700 g = 3100 gramdır.


3. Karışımların kaynağında ayrı ayrı toplanması ile ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların başındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Ülke ekonomisine katkı sağlar.
Doğal kaynakların korunmasına yardımcı olur.
Çevre kirliliğini önler.
☐ Bitkilere zarar verir.


4. Aşağıdaki yağış çeşitlerinden maddenin farklı hâlinde olanın altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : Kar, yağmur, dolu seçeneklerinden kar ve dolu maddenin katı hâlindedir. Yani kar veya dolu kutucuğunun altına X konulmalıdır.


5. Mıknatıs tarafından çekilmeyen maddelere üç tane örnek bularak aşağıdaki alana yazınız.


Cevap : Mıknatıs tarafından çekilmeyen maddelere örnekler: Tahta, plastik, cam.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 161 Cevapları


6. Mıknatıs tarafından çekilen maddelerin altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap

• Çelik tencere (✓)
• Nohut
• Kazak
• Toplu iğne (✓)


7. Karışımları ayırma yöntemleri ile ilgili olarak yukarıdaki öğrencilerin söyledikleri doğru ise altındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

Mustafa  : “Çivi-kum karışımı mıknatısla ayırma yöntemi ile ayrılır.” = Doğru

Elif : “Toz şeker-nohut karışımı eleme yöntemi ile ayrılır.” = Doğru

Sami : “Un-demir tozu karışımı süzme yöntemi ile ayrılır.” = Yanlış


8. Aşağıdakilerden karışım olanların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

• Salata (✓)
• Ayran (✓)
• Limonata (✓)
• Su


9. Sıvı hâlden gaz hâle geçen bir madde için doğru olan ifadelerin yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

Madde hâl değiştirmiştir. (✓)
Sıvı madde ısı alarak gaz hâline geçmiştir. (✓)
Sıvı madde soğumuştur. ()
Sıvı maddenin sıcaklığı artmıştır. (✓) 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 162 Cevapları


D. Aşağıdaki problemleri yanlarındaki boşluklara çözünüz.


1. Su dolu bir kabın kütlesi 4250 gramdır. İçine su konulmadan önce kabın kütlesi ise 350 gramdır. Buna göre suyun kütlesi kaç gramdır?


Cevap :

Su dolu kabın kütlesi = 4250 g
Boş kabın kütlesi = 350 g
Suyun kütlesi = 4250 – 350 = 3900 gram


2. Bir sepette her birinin kütlesi 425 gram olan 13 tane nar vardır. Nar dolu sepetin kütlesi 5750 gram olduğuna göre sepetin darası kaç gramdır?


Cevap :

Her bir nar = 425 g
Nar sayısı = 13
Narların toplam kütlesi = 425 × 13 = 5525 g
Nar dolu sepet = 5750 g
Sepetin darası = 5750 – 5525 = 225 gram


3. Ayşe Hanım, marketten aldığı 5 litrelik zeytinyağının bir miktarını kullandığında geriye 3300 mililitre zeytinyağı kalmıştır. Buna göre Ayşe Hanım kaç mililitre zeytinyağı kullanmıştır?


Cevap :

Başlangıçta zeytinyağı = 5 litre = 5000 mililitre
Kalan zeytinyağı = 3300 mililitre
Kullanılan zeytinyağı = 5000 – 3300 = 1700 mililitre


4. 8 litrelik sirke 250 mililitrelik şişelere konulacaktır. Bunun için kaç şişeye ihtiyaç vardır?


Cevap :

Toplam sirke = 8 litre = 8000 mililitre
Her şişe = 250 mililitre
Gerekli şişe sayısı = 8000 ÷ 250 = 32 şişe


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 163 Cevapları


E. Aşağıdaki şemada boş bırakılan yerleri uygun kavramları yazarak doldurunuz.


Cevap :

MADDENİN HÂLLERİ Katı Sıvı Gaz
Örnekler 1. Taş 2. Kalem 3. Masa 1. Su 2. Süt 3. Zeytinyağı 1. Hava 2. Su buharı 3. Oksijen

F. Su Pirinç Odun talaşı Toplu iğne Toz şeker Kibrit çöpü

Yukarıdaki verilen maddelerden karışımlar oluşturarak bu karışımların nasıl ayrıştırılabileceğini altlarına yazınız.


Cevap :

Karışım Ayrılması
Su – Pirinç Süzme yöntemiyle ayrılır. Pirinç süzgeçte kalır, su akar.
Odun talaşı – Toplu iğne Mıknatısla ayırma yöntemiyle ayrılır. Mıknatıs iğneleri çeker, odun talaşı kalır.
Toz şeker – Kibrit çöpü Eleme yöntemiyle ayrılır. Kibrit çöpleri eleğin üstünde kalır, şeker geçer.


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!