4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 148-151-152-153-154 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Martı Jonathan Livingston Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 148-149-150-151-152-153-154. Sayfa Cevapları öğrencilerin okuduğunu anlama, çıkarım yapma ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu bölümdeki etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları arasında yer almakta ve öğrencilere derslerde rehberlik etmektedir. Sorulara verilen cevaplar sayesinde öğrenciler hem metni daha iyi kavrar hem de yazılı ifade yeteneklerini pekiştirir.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 148-151-152-153-154 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. TEMA : DOĞA VE EVREN : Martı Jonathan Livingston Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin özgürlük, azim ve kendini geliştirme gibi değerleri öğrenmesine katkı sağlar. Bu metin, çocuklara farklı bakış açıları kazandırırken aynı zamanda onların hayal gücünü destekler. Hazırlanan çalışmalar 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154 Cevapları doğrultusunda düzenlenmiş ve öğrencilerin derslerde başarılarını artıracak şekilde sunulmuştur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Jonathan Livingston Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153-154


1. Size göre insanı ya da bir canlıyı özel kılan nedir? 


Cevap : İnsanı veya bir canlıyı özel kılan şey, onun farklı özellikleri ve kendine has davranışlarıdır. İnsan için aklıyla düşünebilmesi, duygularını ifade edebilmesi ve sevgi göstermesi onu özel kılar. Hayvanlar için ise yaşadıkları ortama uyum sağlama biçimleri, yetenekleri ve doğaya kattıkları güzellikler onları özel yapar.


2. Bildiğiniz kuş adlarını söyleyiniz. 


Cevap : Serçe, güvercin, kırlangıç, leylek, kartal, baykuş, saka, muhabbet kuşu, martı.


3. Bir kuş türünü, diğer kuş türünden ayıran özellikler hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Örneğin baykuşlar gece avlanan kuşlardır. Gözleri çok iyi görür ve başlarını neredeyse tamamen çevirebilirler. Bu özellikleri onları gündüz avlanan serçe, güvercin gibi kuşlardan ayırır. Ayrıca kartalların güçlü pençeleri ve keskin gözleri vardır; bu özellikleriyle diğer kuşlardan ayrılırlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 151 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : “Nesi Var?” adlı oyunla ilgili aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Ardından öğretmeninizin rehberliğinde oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap : Bu oyunu sınıf arkadaşlarınızla bir arada oynamanız gerekiyor. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 152 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru :  Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Jonathan uçuş çalışmalarını nerede yapıyor?


Cevap : Jonathan, sahilin ve teknelerin çok ötesinde, deniz üzerinde uçuş çalışmalarını yapıyor.


2. Martı Jonathan’ı, diğer martılardan ayıran özellikler nelerdir?


Cevap : Diğer martılar yalnızca yiyecek bulmak için uçarken Jonathan uçmayı bir tutkuyla seviyor, öğrenmeye ve yeni şeyler denemeye çalışıyor.


3. Babası Jonathan’dan neyi öğrenmesini istiyor?


Cevap : Babası, uçmanın yiyecek bulmak için gerekli olduğunu ve Jonathan’ın nasıl yiyecek bulacağını öğrenmesi gerektiğini söylüyor.


4. Jonathan babasıyla konuşmasının ardından nasıl davranıyor?


Cevap : Birkaç gün boyunca itaat ederek diğer martılar gibi davranmaya, yiyecek için çabalayıp onların yaptıklarını yapmaya çalışıyor.


5. Jonathan romanın devamında hangi özelliklerde iki martıyla karşılaşıyor? Onlarla neler yapıyor?


Cevap : Jonathan, gökyüzünde ışıklar saçan ve farklı bir uçma stili olan iki martıyla karşılaşıyor. Onlarla birlikte gökyüzünde yükseliyor ve gözden kayboluyor. Daha sonra onların gezegenine gidip çok şey öğreniyor.


3. ETKİNLİK 


Soru :  Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız. 


Cevap :

Metnin konusu: Martı Jonathan’ın uçmayı öğrenme tutkusu ve özgürlüğe ulaşma çabası.

Metnin ana fikri: İnsan (veya canlı) gerçek mutluluğu, tutkularının peşinden gidip çok çalışarak elde eder. Öğrenmenin ve denemenin yaşı yoktur.


4. ETKİNLİK 


Soru :  Metindeki gerçek ve hayalî ögelerden bazılarını aşağıya yazınız.


Cevap :

Gerçek ögeler:

  • Martıların uçuşu
  • Deniz, sahil, tekneler
  • Martıların yiyecek araması
  • Babasıyla konuşması

Hayalî ögeler:

  • Jonathan’ın karanlıkta uçmayı öğrenmesi
  • Işıklar saçan martılarla karşılaşması
  • Başka bir gezegene gidip martılardan ders alması
  • Jonathan’ın şeffaflaşarak ortadan kaybolması

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 153 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru :  Okuduğunuz metinde geçen martı Jonathan’ın yerinde siz olsaydınız daha iyi uçabilmek için neler yapardınız? Hedefinizle aranıza giren engelleri diğer insanları kırmadan nasıl ortadan kaldırırdınız? Yazınız.


Cevap : Jonathan’ın yerinde olsaydım daha iyi uçabilmek için sabırlı olur, her gün düzenli çalışarak kendimi geliştirirdim. Hedefime ulaşmak için karşıma çıkan engelleri, yılmadan ve vazgeçmeden aşmaya çalışırdım. Bana engel olanlara kızmak yerine onlara anlayış gösterir, saygıyla yaklaşırdım. Doğru bildiğim yolda ilerlerken kimseyi kırmadan, çalışarak ve denemekten korkmayarak başarımı kanıtlardım.


6. ETKİNLİK 


Soru :  Martı Jonathan’ın ve babasının kişilik özelliklerini karşılaştırarak yazınız. 


Cevap :

Jonathan’ın kişilik özellikleri

  • Meraklı ve öğrenmeye hevesli
  • Özgürlüğüne düşkün
  • Hedefleri için sabırlı ve çalışkan
  • Cesur, yeni şeyler denemekten korkmayan
  • Azimli ve hayallerinin peşinden giden

Babasının kişilik özellikleri

  • Gelenekçi ve kurallara bağlı
  • Önceliği güvenlik ve geçim olan
  • Mantıklı ve gerçekçi
  • Oğlunun farklı düşüncelerini anlamakta zorlanan
  • Sorumluluk sahibi

7. ETKİNLİK 


Soru :  “Martı” metnini, olayların oluş sırasına dikkat ederek özetleyerek aşağıya yazınız. 


Cevap :

Martı Jonathan, diğer martılar gibi sadece yiyecek bulmak için uçmak istemez; onun tutkusu uçmayı öğrenmek ve geliştirmektir. Babası ona uçmanın asıl amacının yiyecek bulmak olduğunu söylese de Jonathan bu düşünceye uyum sağlayamaz. Bir süre diğer martılar gibi davranmaya çalışır fakat mutlu olamaz.

Daha sonra karanlıkta uçmayı başarır, akrobatik hareketler öğrenir. Gökyüzünde ışıklar saçan martılarla karşılaşır ve onların yanına gider. Onlardan yeni bilgiler öğrenir, sonra dünyaya dönerek öğrendiklerini öğrencilerine aktarır. Öğrencisi Flatcher ile büyük bir başarı elde eder. Romanın sonunda Jonathan şeffaflaşarak kaybolur ve geriye “öğrenmenin yaşı yoktur” mesajını bırakır.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 154 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Öğretmeninizin kontrolünde okul bahçesine çıkınız. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz yiyecekleri bahçede uygun bir yere koyunuz.

Soru :  Kuşların yiyecekleri nasıl yediklerini gözlemleyiniz. Ardından dışarıda yaşayan bütün canlılar için yiyecek bulmanın oldukça zor olduğu kış mevsiminde, kuşların ve diğer canlıların yiyecek bulabilmesi için neler yapılabileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya ve konuşma kurallarına uymaya dikkat ediniz.


Cevap :

Sevgili öğretmenim, değerli arkadaşlarım,

Kuşların yiyeceklerini nasıl yediklerini gözlemlediğimde, gagalarını kullanarak taneleri tek tek topladıklarını, bazen de yere düşen kırıntıları hemen aldıklarını fark ettim. Güçlü gagaları sayesinde hem küçük taneleri hem de bazı böcekleri kolayca yiyebiliyorlar.

Kış mevsiminde dışarıda yaşayan tüm canlıların yiyecek bulmaları gerçekten çok zor oluyor. Kar yağınca toprağın üzeri kapanıyor, böcekler saklanıyor, bitkiler kuruyor. Bu yüzden özellikle kuşlar, kediler ve köpekler aç kalabiliyor. Bizler de bu canlılara yardımcı olabiliriz. Örneğin balkonlarımıza, bahçelerimize veya pencere kenarlarına biraz ekmek kırıntısı, buğday, darı veya ay çekirdeği koyabiliriz. Sokağımızdaki hayvanlar için uygun kaplara su ve yiyecek bırakabiliriz. Böylece hem hayvanların yaşamını kolaylaştırmış oluruz hem de doğaya karşı sorumluluğumuzu yerine getirmiş oluruz.

Unutmamalıyız ki, biz insanlar sadece kendimizden değil, birlikte yaşadığımız bütün canlılardan da sorumluyuz.

Teşekkür ederim.


9. ETKİNLİK 


Soru :  Aşağıda Kuş Cenneti ile ilgili verilen bilgileri okuyunuz. 


KUŞ CENNETİ

Marmara Bölgesi’nde, Balıkesir ili sınırları içindedir. 1959 yılında millî park ilan edilmiştir. Afrika’dan, Avrupa ve Asya’ya göç eden su kuşlarının ana göç yolları üzerinde bulunan Kuş Cenneti tepeli pelikan, ak pelikan, balıkçıl, kaşıkçı, karabatak, yaban kazı, yaban ördeği ve ötücülerden oluşan binlerce kuşun ağaçlar ve sazlar üzerine yuva yaptığı büyük kuluçka kolonilerini barındırmaktadır. Kuş Cenneti Millî Parkı, bünyesinde barındırdığı 266 kuş, 118 bitki ve Kuş Gölü’ndeki 23 balık türü ve çeşitli sürüngen türleri için yaşamsal öneme sahiptir.


Soru :  Siz de canlılara ev sahipliği yapan, onlara besin sağlayan doğal mekânların nasıl korunacağıyla ilgili defterinize bir metin yazınız.


Cevap :

Doğal mekânlar, hem insanların hem de hayvanların yaşamı için büyük önem taşır. Kuşlar, balıklar, sürüngenler ve birçok farklı canlı türü bu alanlarda barınır, beslenir ve çoğalır. Bu nedenle doğal mekânları korumak bizim görevimizdir.

Doğal mekânların korunması için öncelikle buraların kirletilmemesi gerekir. Çöpler rastgele yerlere atılmamalı, özellikle plastik atıklar doğaya bırakılmamalıdır. Ağaçların kesilmemesi, orman yangınlarının önlenmesi ve yeni fidanların dikilmesi de doğanın devamlılığı için çok önemlidir. Ayrıca göller ve akarsular temiz tutulmalı, kirli suyun buralara karışmasına izin verilmemelidir.

Bizler doğayı korursak kuşlar, balıklar, böcekler ve diğer tüm canlılar güven içinde yaşamaya devam eder. Doğayı korumak, geleceğimizi korumaktır.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : Güvenilir kaynaklardan yararlanarak geri dönüşüm konusunda araştırma yapınız. Sınıfınıza kullanmadığınız bir pet şişe getiriniz.


Cevap :

Geri dönüşüm, atık hâline gelmiş kâğıt, cam, plastik, metal gibi maddelerin çeşitli işlemlerden geçirilerek yeniden üretime kazandırılmasıdır. Bu sayede hem doğal kaynaklarımız korunur hem de çevre kirliliği önlenmiş olur.

Örneğin, 1 ton kâğıdın geri dönüştürülmesiyle 17 ağaç kesilmekten kurtarılır. Cam şişeler defalarca geri dönüştürülebilir. Plastik atıkların geri dönüşümü ise doğada yüzlerce yıl çözünmeden kalacak zararlı etkilerin önüne geçer. Metal kutuların geri dönüşümü enerji tasarrufu sağlar.

Geri dönüşümün yararları şunlardır:

  • Doğal kaynakların korunmasını sağlar.
  • Enerji tasarrufu yapar.
  • Çevre kirliliğini azaltır.
  • Ekonomiye katkıda bulunur.

Bizler de günlük hayatımızda geri dönüşüme katkı sağlayabiliriz. Kullanmadığımız pet şişeleri, kâğıtları, cam ve metalleri geri dönüşüm kutularına atarak doğayı koruyabiliriz.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!