4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-157-158-159-160 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Plastiğin Yolculuğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları öğrencilerin çevre bilincini geliştirmeleri, doğayı koruma konusunda farkındalık kazanmaları ve okuma-anlama becerilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları arasında önemli bir yere sahiptir. Kitaptaki çalışmalar sayesinde öğrenciler, doğaya zarar veren unsurları daha iyi kavrar ve günlük yaşamlarında çevreyi koruma bilinci kazanırlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. TEMA : DOĞA VE EVREN : Plastiğin Yolculuğu Metni Etkinlik Cevapları çevre sorunlarını anlamak ve çözüm yolları üretmek açısından öğrenciler için yol gösterici niteliktedir. Bu metin, çocuklara geri dönüşümün önemini öğretirken aynı zamanda sorumluluk bilincini de pekiştirir. Tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160 Cevapları doğrultusunda hazırlanarak öğrencilerin hem akademik hem de çevresel bilinç açısından gelişimlerine katkıda bulunmuştur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Plastiğin Yolculuğu Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160


1. Evinizde kullandığınız plastik ürünler nelerdir? 


Cevap : Evimizde su şişesi, yoğurt kabı, deterjan kutusu, poşet, plastik saklama kutusu, çöp torbası ve pipet gibi plastik ürünler kullanıyoruz.


2. Plastik ürünleri kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? 


Cevap : Plastik ürünleri fazla tüketmemeye, tek kullanımlık olanları mümkün olduğunca az kullanmaya dikkat ediyorum. Kullanım sonrası geri dönüşüm kutularına atıyorum. Ayrıca yiyecekleri uzun süre plastik kaplarda bekletmemeye ve sağlığa uygun plastikleri tercih etmeye özen gösteriyorum.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 157 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri okuyunuz. Bu kelimelerin size çağrıştırdığı ilk kelimeyi, ilgili olduğu şişenin altına yazınız. Ardından kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırdıktan sonra bu kelimelerden beş tanesini cümlede kullanarak cümleleri yazınız.


Cevap :

Çağrıştırdığı İlk Kelimeler

  • Malzeme → eşya
  • Okyanus → deniz
  • Petrol → yakıt
  • Fosil → taş
  • Sindirmek → yemek
  • Ambalaj → paket
  • Plastik → şişe
  • Kimyasal → madde
  • Hammadde → üretim
  • Tasarruf → biriktirmek
  • Enerji → güç

Anlam Tahminleri

  • Malzeme: Bir işte kullanılan araç gereç.
  • Okyanus: Çok büyük deniz.
  • Petrol: Yer altından çıkarılan, yakıt üretiminde kullanılan sıvı madde.
  • Fosil: Toprak altında taşlaşarak günümüze kadar ulaşan canlı kalıntısı.
  • Sindirmek: Yiyeceklerin vücutta parçalanarak kana karışması.
  • Ambalaj: Bir ürünü saran kâğıt, plastik veya kutu.
  • Plastik: Petrol türevlerinden elde edilen yapay madde.
  • Kimyasal: Laboratuvar ortamında üretilmiş ya da doğadan elde edilmiş madde.
  • Hammadde: Bir ürünün üretiminde kullanılan işlenmemiş temel madde.
  • Tasarruf: Parayı, zamanı veya enerjiyi dikkatli kullanma.
  • Enerji: İş yapabilme gücü.

Cümlelerim (5 tanesi)

  • İnşaat için gerekli tüm malzemeler hazırlandı.
  • Dünya üzerinde en büyük su kütleleri okyanuslardır.
  • Araba motorları petrolden üretilen yakıtla çalışır.
  • Doğada bulunan kömür, milyonlarca yıl önce oluşmuş bir fosildir.
  • Elektriği dikkatli kullanarak tasarruf yapmalıyız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 158 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Plastik ürünler neden hayatın her yerinde kullanılıyor?


Cevap : Çünkü hafif, dayanıklı, kolay şekil alabilen, renklendirilebilen ve ekonomik ürünlerdir.


2. Plastik nasıl elde ediliyor?


Cevap : Yeraltından çıkarılan fosil yakıt ve hammadde olan petrolün işlenmesiyle elde ediliyor.


3. Plastiğin geri dönüştürülmesi neden önemlidir?


Cevap : Çünkü yeni plastik üretimi için doğal kaynakların tüketimini azaltır, enerji tasarrufu sağlar ve çevre kirliliğini önler.


4. Geri dönüştürülebilir plastik atıklar nelerdir?


Cevap : Yiyecek ve içecek ambalajları, deterjan şişesi, çöp bidonu, sulama borusu, yer döşemesi, çöp torbası, elbise askısı, iplik vb. ürünlerdir.


5. Okyanustaki plastik atıkların çoğunu ne oluşturuyor?


Cevap : Tek kullanımlık plastikler oluşturuyor.


6. Plastikler nasıl mikroplastiklere dönüşüyor?


Cevap : Güneş ışınları ve tuzlu suyun etkisiyle kimyasal yapıları bozulur ve beş milimetreden küçük parçalara ayrılırlar.


7. İnsanlığın 2050 yılında yaşayacağı büyük tehlike nedir? Bu tehlikeyi önlemek için neler yapmamız gerekir?


Cevap : 2050’den sonra denizlerdeki çöp miktarının balık miktarını geçeceği tahmin edilmektedir. Bu tehlikeyi önlemek için plastik kullanımını azaltmalı, geri dönüşüme önem vermeli ve denizlerin kirletilmesini engellemeliyiz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metinden çıkarılacak önemli sonuçları maddeler hâlinde yazınız. 


Cevap :

Metinden çıkarılacak önemli sonuçlar:

  • Plastik doğada çok uzun yıllarda yok olur.
  • Plastiğin en iyi çözümü geri dönüşümdür.
  • Tek kullanımlık plastikler çevre kirliliğinin en büyük nedenidir.
  • Mikroplastikler, deniz canlılarının ölümüne yol açar.
  • Önlem alınmazsa gelecekte denizlerde balıktan çok plastik olacaktır.

4. ETKİNLİK 


Soru : Bilgilendirici türdeki metinlerde terim anlamında kullanılan pek çok kelime vardır. Metinde terim anlamında kullanılan dört kelime belirleyiniz. Bunları, metindekinden farklı olacak şekilde cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

Metindeki terimler: Petrol, ambalaj, enerji, mikroplastik

Cümlelerim:

  • Ülkemizde çıkarılan petrol, akaryakıt olarak kullanılmaktadır.
  • Çikolatanın ambalajını dikkatlice açtı.
  • Spor yaptıktan sonra çok fazla enerji harcadım.
  • Bilim insanları denizlerdeki mikroplastik miktarını ölçtü.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 159 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Geri dönüşüm sembolleri ve anlamlarıyla ilgili verilen bilgileri okuyunuz. Bu sembollerle daha önce nerelerde karşılaştınız? Bu sembolleri bilmenin size ve çevreye ne gibi faydaları olacağını açıklayınız.


Cevap :

Geri dönüşüm sembollerini genellikle su şişelerinin, içecek kutularının, karton kutuların, cam şişelerin ve elektronik aletlerin üzerinde gördüm. Bu semboller bize ürünün hangi malzemeden yapıldığını ve geri dönüştürülebilir olup olmadığını gösteriyor.

Bu sembolleri bilmek hem bize hem de çevreye fayda sağlar. Çünkü çöpleri ayırmamıza yardımcı olur, geri dönüşüme uygun ürünleri doğru yerlere atmamızı sağlar. Böylece doğayı korur, enerji tasarrufu yapar ve gelecek nesillere daha temiz bir çevre bırakırız.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 160 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Her yanı plastik atıklarla dolu bu sınıfta ders işlemek ister miydiniz? Çevreleri plastikle sarılı, yaşam alanları kirletilmiş deniz canlıları ne hissediyor olabilir? Düşününüz. Okyanus ve denizlerin plastik atıklardan temizlenebilmesi için yapılması gerekenler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Sevgili öğretmenim, değerli arkadaşlarım,

Her yanı plastik atıklarla dolu bir sınıfta ders işlemek ister miydik? Elbette hayır. Çünkü böyle bir ortamda hem sağlığımız tehlikeye girer hem de kendimizi rahat hissedemeyiz. İşte deniz canlıları da bizim gibi plastiklerle çevrili yaşam alanlarında mutsuz ve çaresiz kalıyor. Onlar yiyecek yerine plastik yutuyor, nefes almakta zorlanıyor ve çoğu yaşamını kaybediyor.

Okyanus ve denizlerin plastik atıklardan temizlenebilmesi için hepimize görev düşüyor. Öncelikle tek kullanımlık plastikleri daha az kullanmalıyız. Çöplerimizi geri dönüşüm kutularına atmalı, denizleri ve sahilleri kirletmemeliyiz. Ayrıca temizlik kampanyalarına katılabilir, çevremizdekileri bu konuda bilinçlendirebiliriz.

Unutmayalım, denizler sadece balıkların değil, bizim de geleceğimizin bir parçasıdır. Denizleri korumak, aslında kendimizi korumaktır.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Geri dönüşümle ilgili edindiğiniz bilgilerden hareketle geri dönüşüm ve geri dönüşüm kutularının önemini anlatan bir metin yazınız. Metninizi bitirdikten sonra kontrol ediniz. Varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. Metninizi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Geri Dönüşümün Önemi

Geri dönüşüm, doğayı korumanın en etkili yollarından biridir. Kullanmadığımız kâğıt, cam, plastik ve metal gibi atıkların tekrar işlenip üretime kazandırılması hem çevre kirliliğini azaltır hem de doğal kaynakların tükenmesini önler.

Bu süreçte geri dönüşüm kutuları büyük önem taşır. Atıkları türlerine göre bu kutulara attığımızda ayrıştırma işlemi kolaylaşır. Böylece hem enerji tasarrufu sağlanır hem de çöplerin doğaya zarar vermesi engellenir.

Hepimiz geri dönüşüme dikkat edersek gelecek nesillere daha temiz ve sağlıklı bir dünya bırakabiliriz. Bu nedenle geri dönüşüm kutularını doğru kullanmak hem çevremize hem de kendimize yapacağımız en büyük iyiliktir.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : Ailenizle çıktığınız bir doğa yolculuğunda yaşadıklarınızı yazarak sınıfa getiriniz.


Cevap :

Geçen hafta sonu ailemle birlikte doğa yürüyüşüne çıktık. Havanın güneşli ve ılık olması yolculuğumuzu daha keyifli hâle getirdi. Ormanın içinden geçen patikada yürürken kuşların cıvıltısını ve yaprakların hışırtısını dinledik. Yol boyunca rengârenk çiçekler gördük, küçük bir dere kenarında mola verdik.

Annem yanımıza getirdiği sandviçleri çıkardı, birlikte yedik. Babam bize ağaçların türlerini anlattı. Kardeşimle birlikte taşların arasından akan suyla oynadık. Doğanın içinde vakit geçirmek bizi hem mutlu etti hem de çok rahatlattı.

Dönüş yolunda hepimiz, doğayı temiz tutmanın ne kadar önemli olduğunu konuştuk. Piknik yapanların bıraktığı çöpleri görünce üzüldük. Biz de yanımızda getirdiğimiz çöpleri geri dönüşüm kutularına attık.

Bu yolculuk bana doğanın ne kadar değerli olduğunu ve korunması gerektiğini bir kez daha hatırlattı.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!