4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Kır Kahvesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 161-162-163-164-165. Sayfa Cevapları öğrencilerin doğa sevgisini geliştirmeleri, çevreye duyarlılık kazanmaları ve metinleri anlama becerilerini artırmaları için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları içerisinde yer almakta ve öğrencilere derslerde rehberlik etmektedir. Kitapta yer alan sorular sayesinde öğrenciler hem düşüncelerini ifade etmeyi öğrenir hem de doğayla ilgili farkındalık kazanır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165 Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. TEMA : DOĞA VE EVREN : Kır Kahvesi Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin doğa ve insan ilişkisini kavramalarını sağlar. Bu metin, çocuklara doğa içerisinde huzur bulma, çevreyi koruma ve güzellikleri fark etme bilinci kazandırır. Hazırlanan tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165 Cevapları doğrultusunda düzenlenmiş ve öğrencilerin hem akademik başarılarına hem de çevre bilincine katkı sunacak şekilde hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Kır Kahvesi Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışmadan hareketle defterinize yazdıklarınızı okuyunuz. Doğadaki yolculuğun önemi hakkında konuşunuz.


Cevap :

Sevgili öğretmenim ve arkadaşlarım,

Doğadaki yolculuklar biz insanlar için çok önemlidir. Çünkü doğa bize temiz hava, huzur ve mutluluk verir. Ağaçların arasında yürümek, kuşların sesini dinlemek ve çiçekleri görmek hem bedenimizi hem de ruhumuzu dinlendirir. Ayrıca doğada yapılan yolculuklar sayesinde çevreyi daha yakından tanır, hayvanları ve bitkileri gözlemleyebiliriz.

Bence doğa yolculuklarının en önemli yönü, bize doğayı sevmeyi ve korumayı öğretmesidir. Eğer doğayı korursak gelecek nesiller de bu güzelliklerden faydalanabilir.

Teşekkür ederim.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 162 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri anlamlarından hareketle bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.


Cevap :

  • Ağız boşluğunun tavanı. → Damak
  • Dutgillerden, yapraklarıyla ipek böceği beslenen ağaç. → Dut
  • Yorgunluğu gidermek için duraklama. → Mola
  • Bilinip unutulan bir şeyi akla getirmek, hatırlamak. → Anımsamak
  • İçecek koymaya yarar, cam, plastik vb.nden yapılan kap. → Sürahi
  • Üzüntüsü, sıkıntısı, tedirginliği olmama durumu. → Rahatlık
  • Kahve, çay, ıhlamur içilen, hafif yiyecekler bulunduran yer. → Kahve

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 163 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şair ve ailesi nerede mola veriyorlar?


Cevap : Issız bir kır kahvesinde mola veriyorlar.


2. Şair ve ailesi mola verdikleri yerde hangi ağacın gölgesine oturuyorlar?


Cevap : Dut ağacının gölgesine oturuyorlar.


3. Kahveci ortalığı sulayınca neler oluyor?


Cevap : Ortalığa güzel bir doğa kokusu yayılıyor.


4. “Doğa koktu dilimiz damağımız…” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?


Cevap : Kuyudan getirilen taze ve serin suyun içildiğinde doğanın ferahlığını ve doğallığını hissettiklerini anlatmak istemektedir.


5. Şairin, yaşadıklarını güzel bir anı olarak görmesinin nedeni nedir?


Cevap : Çünkü ailesiyle birlikte huzurlu, keyifli ve doğayla iç içe bir mola yaşamışlardır.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Ailenin bir yolculuk sırasında kır kahvesinde verdikleri molada yaşadıkları doğal ve huzurlu anlar.

Metnin ana duygusu: Doğayla iç içe geçirilen zamanın insana verdiği huzur ve mutluluk.


4. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerde verilen mola yerlerini inceleyiniz. Bu mola yerlerinden hangisinde dinlenmek isterdiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap :

Ben olsaydım ilk görseldeki mola yerinde dinlenmek isterdim. Çünkü burası doğayla iç içe, suyun kenarında ve ağaçların gölgesinde bir yer. İnsan burada hem serinler hem de kuş seslerini ve suyun huzur veren şırıltısını dinleyerek rahatlayabilir. Doğal ortamda vakit geçirmek hem bedeni hem de ruhu dinlendirir.

Diğer mola yeri ise düzenli ve geniş olmasına rağmen daha çok yolcular için hazırlanmış modern bir alan. Fakat benim tercihim sessizlik ve doğayla baş başa kalabileceğim bir ortam olurdu.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 164 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Özge ve ailesinin çıkacakları yolculukla ilgili belirledikleri yolu inceleyiniz. Yolculuğa çıkmadan önce gideceğiniz yol ya da yolları belirliyor musunuz? Harita üzerinde yol belirlerken haritadaki sembol ve işaretlerden faydalanıyor musunuz? Söyleyiniz. Ardından harita sembolleriyle ilgili verilen bilgileri okuyunuz.


Cevap : Evet, yolculuğa çıkmadan önce gideceğimiz yolu önceden belirliyoruz. Harita üzerinde yol seçerken sembol ve işaretlerden faydalanıyoruz. Bu işaretler sayesinde dağ, nehir, köprü, yol ve yerleşim yerlerini kolayca anlayabiliyoruz. Böylece yolculuğumuz daha güvenli ve planlı oluyor.


Soru : Sınıfınızda ve kitaplarınızda bulunan haritalardaki sembol ve işaretleri inceleyiniz. Yukarıdaki şemada bulunmayan bir harita işaretini çizerek ne anlama geldiğini yazınız.


Cevap :

Yukarıdaki şemada birçok harita işareti var fakat bazıları eksik. Ben yeni bir işaret çizecek olsam:

📍 Okul işareti → Küçük bir kitap ya da kalem sembolü çizerim.
Anlamı: Haritada okul veya eğitim kurumunun bulunduğunu gösterir.

Bunun dışında kütüphane için 📖, havaalanı için ✈️ gibi işaretler de eklenebilir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 165 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak yazıp sınıfa getirdiğiniz anınızı arkadaşlarınızla paylaşınız. Yolculuk anında hissettiğiniz duygular ve gördüğünüz yerler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız.


Cevap :

Sevgili öğretmenim ve arkadaşlarım,

Geçen yaz ailemle birlikte çıktığımız yolculukta çok güzel bir anı yaşadım. Yolculuk sırasında önce biraz ıssız yollardan geçtik. Sonra yemyeşil ormanların içinden ilerledik. Ağaçların kokusu ve kuşların sesleri bana büyük bir rahatlık verdi. Bir mola yerinde sürahi içinde soğuk su ikram edildi, bu bana doğayı daha çok anımsattı.

Yolculuk boyunca hem doğayı seyrettim hem de yeni yerler keşfetmenin heyecanını hissettim. Gördüğüm güzellikler, bu anının benim için unutulmaz olmasını sağladı.

Teşekkür ederim.


7. ETKİNLİK 


Soru : Öğretmeninizin kontrolünde arkanıza yaslanarak gözlerinizi kapatınız. Sınıfça bir yolculuğa çıktığınızı, her yanı ağaçlarla çevrili bir yoldan geçtiğinizi hayal ediniz. Gözlerinizi açarak duygularınızı söyleyiniz. Ardından yolculuk yaparken kullandığınız yolların nasıl görünmesini istediğinizi, ne tür yolculuklara çıkmak istediğinizi aşağıya yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra hayalinizdeki yolu çiziniz.


Cevap :

Gözlerimi kapattığımda ağaçlarla çevrili, kuş sesleriyle dolu huzurlu bir yolda yolculuk yaptığımı hayal ettim. Bu bana mutluluk ve rahatlık verdi.

Yolların temiz, geniş ve ağaçlarla süslü olmasını isterim. En çok doğa gezilerine ve deniz kenarına yapılan yolculuklara çıkmayı hayal ediyorum.


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 161-162-163-164-165 Cevapları”

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


Soru : Ülkemizde dört mevsimin tamamı yaşanmasına rağmen bazı ülkelerde yılın tamamında sadece kış ve yaz mevsimleri yaşanmaktadır. Mevsimlerin özelliklerini araştırınız.


Cevap :

Ülkemizde dört mevsim yaşanır: ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış. Her mevsimin kendine özgü özellikleri vardır.

  • İlkbahar: Doğa canlanır, ağaçlar çiçek açar, hava ısınmaya başlar. Yağmurlar sık görülür.

  • Yaz: Hava sıcak ve güneşlidir. İnsanlar denize girer, tatil yapar, tarımda ürünler olgunlaşır.

  • Sonbahar: Ağaçların yaprakları sararır ve dökülür. Hava serinler, yağmurlar artar, kış hazırlıkları başlar.

  • Kış: Hava soğur, bazı bölgelerde kar yağar, bitkiler dinlenir.

Bazı ülkelerde ise yıl boyunca sadece iki mevsim yaşanır: yaz (yağışlı, sıcak dönem) ve kış (kurak ya da serin dönem). Bu ülkeler ekvatora yakın yerlerdir. Örneğin Afrika’nın bazı bölgelerinde ve Güneydoğu Asya’da sadece yağışlı ve kurak mevsimler vardır.

Mevsimler, Dünya’nın eksen eğikliği ve Güneş etrafında dönüşü sayesinde oluşur. Bu nedenle farklı bölgelerde farklı sayıda mevsim yaşanır.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!