İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Dünyamıza Neler Oluyor? (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 171-172. Sayfa Cevapları öğrencilerin çevre sorunlarına dikkat çekmeleri, doğayı koruma bilinci kazanmaları ve metinleri anlama becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları kapsamında yer almakta ve öğrencilere derslerde rehberlik etmektedir. Sorulara verilen cevaplar, öğrencilerin hem düşüncelerini ifade etmelerine hem de çevre konusunda daha bilinçli bireyler olmalarına katkı sağlar.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. TEMA : DOĞA VE EVREN : Dünyamıza Neler Oluyor? (Serbest Okuma Metni) Metni Etkinlik Cevapları çevre kirliliği, küresel ısınma ve doğa olaylarına dikkat çekerek öğrencilerin farkındalıklarını artırır. Bu metin, çocuklara doğaya sahip çıkmanın önemini öğretirken onların duyarlılıklarını da geliştirmeyi amaçlar. Tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 171, 172 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış ve öğrencilerin hem akademik başarılarına hem de çevre bilincine katkı sunacak şekilde düzenlenmiştir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Dünyamıza Neler Oluyor? (Serbest Okuma Metni) Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-172
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 171 Cevapları
DÜNYAMIZA NELER OLUYOR?
Çok değil, yüz-yüz elli yıl önce dünyada daha az insan, daha az yapı, daha az taşıt vardı. Daha çok kuş, daha çok böcek, daha çok bitki türü yaşıyordu. Hayvanlar ve bitkiler yapay olarak genetik değişikliklere uğratılmıyordu. Nükleer atık, pet şişe, kalem pil, naylon torba, buzdolabı ve klimalarda kullanılan CFC (Kloroflorokarbon) gazı yoktu.
Denizler ve içme suları daha temizdi, solunan hava kirlenmemişti ve ozon tabakası delinmemişti. Yüz elli yıl önce sanayi ürünleri şimdiki kadar hızlı üretilmiyor, bu kadar yaygın biçimde ve hızla tüketilmiyordu. Sadece en ucuza üretilen ürünler satılırken birbiriyle rekabet edebiliyordu. (…)
O dönemde başlıca sorunlar işçilerin çalışma süresinin kısaltılması, iş yerlerinde sağlık koşullarının düzeltilmesi ve ücretlerin yaşamaya yetecek kadar yükseltilmesiydi. Üretim sırasında çevreyi kirletmemek, tüketim sırasında çevreyi korumaya özen göstermek o sırada akıllara gelmiyordu. Ama doğal çevrenin tahribi böyle başladı.
Geçen yüzyıldan beri kentler sanayi merkezleri olarak hızla büyüdü. Kırsal kesimde iş bulamayan insanlar kentlere aktı. Artan nüfus kentleri üretimin olduğu kadar tüketimin de en önemli merkezleri haline getirdi. Yerleşim birimlerinde büyük kalabalıkların yaşamaya başlaması çevre ve kamu sağlığını korumanın önemine dikkatleri çekti. (…) Temiz bir çevrede, sağlıklı bireyler olarak yaşamak elbette bütün insanların hakkıydı, ayrıca doğal dengeyi bozulmadan korumanın daha akılcı olduğu çabuk fark edildi.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 172 Cevapları
Ama teknolojide ve çevre koruma bilincindeki gelişmeye rağmen, insanoğlu kısa vadeli kazanç hesaplarıyla kendi türüne ve dünyaya yüklenmeye devam ediyor. Günümüzde denizler ve topraklar kirletiliyor. Nükleer atıklar yasalara ve kurallara aykırı olarak uluslararası ticaret konusu olmayı sürdürüyor.
İkinci kez ürün vermeyen tohumlar, rafta uzun süre bozulmaması pahasına tatsız ve kokusuz sebzeler, kısa sürede kesilecek ağırlığa ulaşan tavuklar ve danalar yetiştiriliyor. Bütün bunlar canlıların hayatını ve gelişimini doğal çizgisinden saptırıyor, yeryüzünü giderek yaşanmaz hale getiriyor. Önü alınmadığı takdirde bu süreç, pek çok kuş, balık, bitki ve böcekle birlikte insanın yaşaması için gerekli koşulların da ortadan kalkmasına kadar varabilir.
Bilimle uğraşan insanların uyarıları sadece hükümetler, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları için değildir. Alınması gereken önlemler her yaştan bütün insanları ilgilendiriyor. (…)
Alkan İNAL
Küçük Mavi Gezegen
(Kısaltılmıştır.)