İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 173-174-175-176 . Sayfa Cevapları öğrencilerin 5. temada işlenen konuları tekrar etmeleri, bilgilerini ölçmeleri ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları içerisinde yer almakta ve öğrencilere derslerde rehberlik etmektedir. Çalışmalar sayesinde öğrenciler hem metinleri anlama hem de yazılı ifade becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. TEMA : DOĞA VE EVREN : 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin doğa ve evren konusundaki kazanımlarını gözden geçirmelerine yardımcı olur. Bu etkinlikler, çocuklara çevre bilinci, doğa sevgisi ve sorumluluk bilinci kazandırırken aynı zamanda akademik gelişimlerini destekler. Tüm içerikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 173, 174, 175, 176 Cevapları doğrultusunda hazırlanmış ve öğrencilerin başarılarına katkı sunacak şekilde düzenlenmiştir.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 173-174-175-176
BÖCEKLERİN DÜNYASI
Dünyada toplam kaç böcek olduğunu tahmin edebilir misiniz? Tahminlere göre dünyada bir kentilyon böcek var. Bir kentilyon 1 sayısının yanında 18 adet 0 bulunan bir sayıdır. Hayal etmesi bile ne kadar zor değil mi? Böceksiz bir dünya düşünmek olanaksız. Böcekler olmasaydı kuşlar ya da kurbağalar ne yerdi?
Çiçeklerin tozlaşmasını kim sağlardı? Ölmüş bitki ve hayvanlar nasıl ortadan kalkardı?
Bahçenizdeki bir taşı kaldırıp altına bakın. Orada bir böcek bulma şansınız o kadar yüksek ki!
Böcekler, dünyanın hemen her yerinde yaşayabilirler. Suda bile! Böcekler bedenlerinde bulunan özel bezlerden koku salarlar. Bu kokulara “feromon” denir.
Ancak bu kokuları insanlar fark etmez. Feromonlar böceklerin birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlar. Böcekler kokuları, antenleriyle alırlar.
Farklı böcekler farklı besinlerle beslenir. Bitkiler, kâğıt, tohum, kumaş, diğer küçük hayvanlar, daha büyük hayvanların kanları, ölmüş bitkiler ya da hayvanlar gibi… (…)
Böcekler, doğada kolayca gizlenebilirler. Onların bu özelliğine “kamuflaj” denir. Bu nedenle hem kolayca avlanırlar hem de saklanırlar.
Böceklerin çoğu uçabilir. Bu sayede hem düşmanlarından kolayca kaçabilirler hem de her yere gidebilirler. Bazı böceklerin dört, bazılarının iki kanadı vardır. Bazılarınınsa hiç kanadı yoktur. Karıncalar gibi. Böcekler (…) bacaklarını sıçrama, kazma, yakalama, yüzme gibi işler için kullanabilirler. (…)
Zuhal Özer
Bilim Çocuk Dergisi
(1-8. soruları metne göre cevaplayınız.)
1. Dünyada toplam kaç böcek olduğu tahmin edilmektedir?
Cevap : Dünyada yaklaşık bir kentilyon böcek olduğu tahmin edilmektedir.
2. Böceklerin faydaları nelerdir?
Cevap : Böcekler çiçeklerin tozlaşmasını sağlar, ölmüş bitki ve hayvanların doğadan yok olmasına yardımcı olur, diğer hayvanlara besin kaynağı olur.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları
3. Böcekler, haberleşmeyi hangi özellikleri sayesinde yapabiliyorlar?
Cevap : Böcekler, bedenlerindeki bezlerden salgıladıkları feromon adlı kokular sayesinde haberleşirler.
4. Böcekler, nelerle beslenir?
Cevap : Bitkiler, tohumlar, kumaş, kâğıt, diğer küçük hayvanlar, büyük hayvanların kanı, ölmüş bitki ve hayvanlarla beslenirler.
5. Böceklerin varlığı en çok hangi hayvanların hayatta kalmalarını sağlıyor?
Cevap : Kuşların ve kurbağaların hayatta kalmalarını sağlar.
6. Böcekler bacaklarıyla neler yapabiliyor?
Cevap : Böcekler bacaklarını sıçrama, kazma, yakalama ve yüzme gibi işler için kullanırlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 175 Cevapları
7. Metinde geçen “bez” ve “kanat” kelimelerinin geçtiği cümleleri bularak okuyunuz. Bu kelimelerin metinde kullanıldıkları anlamlarını işaretleyiniz.
Cevap :
-
Metindeki cümle: “Böcekler bedenlerinde bulunan özel bezlerden koku salarlar.”
→ Burada “bez” kelimesi salgı oluşturan organ anlamındadır. -
Metindeki cümle: “Bazı böceklerin dört, bazılarının iki kanadı vardır.”
→ Burada “kanat” kelimesi kuşlarda ve böceklerde uçmayı sağlayan organ anlamındadır.
8. “bez” ve “kanat” kelimelerini metindeki anlamları dışındaki bir anlamıyla cümle içinde kullanarak yazınız.
Cevap :
-
Bez: Annem mutfağa yeni renkli bez aldı. (Pamuktan, düz dokuma)
-
Kanat: Kuş gözlem evinin sağ kanadı çok kalabalıktı. (Yan, taraf anlamında)
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 176 Cevapları
9. Aşağıda verilen cümlelere uygun noktalama işaretini koyunuz.
Cevap :
-
Bu sabah oldukça erken kalktım(.)
-
Asya(’)nın ektiği ağacı gördün mü(?)
-
Bütün insanlar doğayı korumakla görevlidir(.)
-
Bahçelerinde elma(,) kayısı ve kiraz ağaçları vardı(.)
-
Kır gezisi yarın saat 10(.)00(’)da başlayacak(.)
-
Sınıfta hayvan besleyen iki kişi vardı(:) Çınar ve Nehir(.)
-
Eyvah(!) yine unuttum(.)
-
Öğretmenimiz(,) “Ormanlar bizim nefesimizdir(.”) der(.)
-
Daha önce hiç Ankara(–)İstanbul otobanında seyahat ettin mi(?)
-
Dr(.) Eylül Hanım bugün hastanede mi(?)
-
Kenan ayağa kalkarak(,)
“Benimle bu şekilde konuşamazsınız(!)” dedi(.)
10. Aşağıdaki atasözlerini anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
-
Ağaç yaprağıyla güzeldir. → İnsan önemli işleri akrabası, yakınları, yandaşlarından güç alarak daha kolay yapar.
-
Ak koyunun kara kuzusu da olur. → İyi bir ailenin çocuğu kötü de olabilir.
-
Akan su yosun tutmaz. → Çalışan kimse gittikçe açılır, daha yararlı işler yapar.
-
Bir ağaçta gül de biter, diken de. → Bir aileden iyi insan da çıkar, kötü insan da.
-
Meyve veren ağaç taşlanır. → Bilgili, hünerli, işinde başarılı olan kimseler kıskanılır, eleştirilir ve işlerini yapmaları zorlaştırılır.
-
Akarsu çukurunu kendi kazır. → Bir şeyi yapma isteği ve gücü bulunan kimse, uygun bir çalışma yönü ve alanı bulur.
-
Komşu, komşunun külüne muhtaçtır. → İnsan, küçük şeylerde bile birbirine ihtiyaç duyar.
SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
Soru : İstediğiniz konuda bir resim yaparak sınıfa getiriniz.
Cevap : Bu konuda yer alan resmi kendinize göre yapmanız gerekiyor.