İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199, 200
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 196-197-198-199-200. Sayfa Cevapları öğrencilerin dinleme, anlama ve yorum yapma becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır. Bu etkinlikler, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı ADA Yayıncılık Cevapları arasında yer almakta olup öğrencilerin derse daha aktif katılımını desteklemektedir. Dinleme metinlerine yönelik sorular, çocukların duyduklarını anlamalarını ve bunları yazılı olarak ifade etmelerini kolaylaştırır.

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. TEMA : SANAT : Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin sanatın farklı alanlarını tanımalarına katkı sağlar. Bu metin sayesinde çocuklar hem sanat etkinliklerinin önemini kavrar hem de kültürel açıdan yeni bilgiler edinir. Hazırlanan tüm etkinlikler 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ADA Yayınları Kitabı Sayfa 196, 197, 198, 199, 200 Cevapları doğrultusunda düzenlenmiş olup öğrencilerin hem akademik hem de kültürel gelişimlerine destek olacak şekilde sunulmuştur.
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Film Şenliği (Dinleme Metni) Metni”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 196-197-198-199-200
1. Daha önce hiç sinemaya gittiniz mi? Gittiyseniz izlediğiniz filmin konusunu söyleyiniz.
Cevap : Evet, daha önce sinemaya gittim. İzlediğim film bir animasyon filmiydi. Filmde hayvanların dostlukları, birbirlerine yardım etmeleri ve zorlukları birlikte aşmaları anlatılıyordu. Hem eğlenceli hem de öğretici bir konusuydu.
2. Hangi tür filmleri izlemekten hoşlanıyorsunuz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap : Ben en çok macera ve animasyon filmlerini izlemekten hoşlanıyorum. Çünkü bu tür filmler heyecan verici oluyor, hiç sıkılmadan izleyebiliyorum. Animasyon filmleri ise hem renkli hem de eğlenceli olduğu için bana mutluluk veriyor. Ayrıca çoğu animasyon filmi dostluk, yardımlaşma ve sevgi gibi güzel mesajlar içeriyor.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 197 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını yer aldıkları cümleden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamlarını yazdıktan sonra bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Telaş Kelimesi
- Tahminim: Heyecan ve acele içinde olma durumu.
- Sözlük Anlamı: Bir iş karşısında duyulan heyecan ve karışıklık.
- Cümle: Sınava geç kalınca büyük bir telaşa kapıldım.
Geçit töreni Kelimesi
- Tahminim: Bir topluluğun düzenli bir şekilde yürüyüş yapması.
- Sözlük Anlamı: Bir topluluk ya da birliklerin resmi bir şekilde yan yana geçmesi.
- Cümle: 29 Ekim’de yapılan geçit törenini heyecanla izledik.
İmza Kelimesi
- Tahminim: Bir kişinin kendi el yazısıyla attığı özel işaret.
- Sözlük Anlamı: Bir kimsenin kendisini tanıtmak için yazdığı ad ve soyad.
- Cümle: Ünlü yazardan kitabıma imza aldım.
Çığlık Kelimesi
- Tahminim: Korku veya heyecanla çıkan yüksek ses.
- Sözlük Anlamı: Aniden ve güçlü biçimde çıkarılan yüksek ses.
- Cümle: Çocuğun çığlığı bütün mahalleyi ayağa kaldırdı.
Konvoy Kelimesi
- Tahminim: Birlikte ilerleyen araç topluluğu.
- Sözlük Anlamı: Aynı yönde giden araçların oluşturduğu sıra.
- Cümle: Gelin arabasının önünde uzun bir konvoy vardı.
Aykırılık Kelimesi
- Tahminim: Alışılmışın dışında olma durumu.
- Sözlük Anlamı: Başka şeylerle uyuşmama, ters düşme.
- Cümle: Onun aykırılığı sayesinde farklı bir bakış açısı kazandık.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 198 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Film şenliği yılın hangi ayında yapılıyor?
Cevap : Eylül ayında yapılıyor.
2. Metnin varlık kadrosunda kimler yer almaktadır?
Cevap : Anlatıcı, annesi, babası, kardeşi Mine ve festivaldeki sanatçılar.
3. Anne ve babanın tartışmasının sebebi nedir?
Cevap : Annenin turuncu gömleğini bulamaması ve babanın başka bir gömlek giymesini önermesi.
4. Mine’nin elindeki turuncu kumaş parçaları hangi giysiye aittir?
Cevap : Annesinin turuncu gömleğine aittir.
5. Mine yaptığı hatayı anlayınca nasıl davranıyor?
Cevap : Süt dökmüş kedi gibi bir köşeye siniyor, sessizleşiyor.
6. Mine şenlik sırasında babasının ceketini neden çekiştirip duruyor?
Cevap : Babasının omzuna çıkmak istediği için.
7. Metni eğlenceli buldunuz mu? Neden?
Cevap : Evet, çünkü aile içinde yaşanan komik olaylar ve festivaldeki canlılık okuyucuyu eğlendiriyor.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu: Bir ailenin film şenliğine hazırlanışı ve şenlikte yaşadıkları eğlenceli olaylar.
Metnin ana fikri: Aile içindeki küçük aksilikler ve şenlikler, yaşamı güzelleştiren keyifli anılardır.
4. ETKİNLİK
Soru : Metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap : Metni beğendim. Çünkü aile arasındaki tatlı tartışmalar, Mine’nin yaptığı komik hata ve festivalin canlı anlatımı metni eğlenceli ve akıcı hâle getiriyor. Ayrıca insanların sanatçılara olan ilgisi ve festivalin coşkusu da metni renkli kılıyor.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 199 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Metne farklı bir başlık öneriniz. Bu başlığı ve başlığı seçme nedeninizi yazınız.
Cevap :
Seçtiğim başlık: Turuncu Gömleğin Hikâyesi
Seçme nedenim: Çünkü metindeki olayların çoğu annenin turuncu gömleğini bulamaması ve bunun etrafında gelişen komik durumlar üzerine kuruludur. Bu başlık, hem metnin dikkat çekici ayrıntısını hem de eğlenceli yönünü yansıtmaktadır.
6. ETKİNLİK
Soru : Metni ana hatlarıyla ve olayları oluş sırasına uygun olacak şekilde özetleyerek yazınız.
Cevap :Metnin özeti: Her yıl eylül ayında düzenlenen film şenliğine hazırlanmak için bir aile heyecanla hazırlık yapar. Anne turuncu gömleğini bulamaz, tartışmalar olur.
Sonunda gömleğin küçük kızları Mine tarafından kesilerek oyuncak bebeğine dikilmek istendiği anlaşılır. Anne çok üzülse de beyaz gömleğini giymeye karar verir. Aile festival alanına gider, sanatçıları ve süslenmiş araçları görür, keyifli vakit geçirir.
Festival sonunda aile mutlu bir şekilde evine döner ve anlatıcı, insanların da sanatçılar gibi farklılıklara ve yeniliklere ihtiyaç duyduğunu düşünür.
7. ETKİNLİK
Soru : Metni bir kez daha dinleyiniz. Öğretmeninizin rehberliğinde tahtaya çıkarak metinde anlatılan olayı canlandırınız. Canlandırmaya başlamadan önce metnin varlık kadrosunu belirleyiniz. Varlık kadrosundaki kişi sayısına uygun gruplar oluşturunuz.
Cevap :
Varlık kadrosu: Anlatıcı, anne, baba, Mine, sanatçılar, belediye başkanı.
Canlandırma için gruplar:
- Bir kişi anlatıcı rolünü üstlenir.
- Bir kişi anne olur.
- Bir kişi baba olur.
- Bir kişi Mine olur.
- Birkaç kişi sanatçıları ve kalabalığı canlandırır.
Sahneleme sırasında aile evde hazırlanır, turuncu gömlek olayı yaşanır, ardından şenliğe gidilir ve festival sahnesi canlandırılır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 200 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmalardan hareketle ünlü bir sinema oyuncusu olduğunuzu hayal ediniz. Ne tür filmlerde oynamak isterdiniz? Bu filmlerde insanlara ne tür mesajlar verirdiniz? Arkadaşlarınızla kurallara uygun olacak şekilde konuşunuz.
Cevap :
Ben ünlü bir sinema oyuncusu olsaydım, öncelikle tarihî filmlerde ve macera filmlerinde oynamak isterdim. Çünkü tarihî filmlerle geçmişimizi anlatabilir, insanlara tarih bilinci kazandırabilirdim. Macera filmleriyle de heyecan, cesaret ve dostluğun önemini gösterebilirdim.
Oynadığım filmlerde insanlara doğayı korumanın, yardımlaşmanın ve dürüstlüğün ne kadar değerli olduğunu anlatmaya çalışırdım. Ayrıca savaş yerine barışı, kötülük yerine iyiliği seçmenin önemini vurgulardım.
Böylece hem eğlendirir hem de izleyenlere faydalı mesajlar vermiş olurdum.
9. ETKİNLİK
Soru : Bir yönetmen olduğunuzu ve film çekeceğinizi hayal ediniz. Filmin konusunu, olayların nasıl ilerleyeceğini tasarlayarak defterinize yazınız.
Cevap :
🎬 Film Tasarısı : Ben bir yönetmen olsaydım, “Kaybolan Ormanın Sırrı” adlı bir film çekmek isterdim.
Konu: Filmde, doğayı korumanın önemi anlatılacak. Bir grup çocuk, yaşadıkları köyün yakınındaki ormanda ağaçların hızla kuruduğunu fark eder. Büyükler bu duruma inanmamaktadır. Çocuklar kendi aralarında bir ekip kurup ormanın derinliklerine giderler.
Olayların Gelişimi:
-
Çocuklar ormanda gizemli işaretler ve izler bulurlar.
-
Kuruyan ağaçların aslında insanların dikkatsizce bıraktıkları çöpler ve atıklar yüzünden zarar gördüğünü keşfederler.
-
Aralarında zaman zaman tartışmalar çıksa da dostlukları sayesinde sorunları çözerler.
-
En sonunda köy halkına durumu anlatırlar. Köylüler birlikte çalışarak ormanı temizler, ağaç dikme kampanyası başlatırlar.
Sonuç: Film, çocukların azmi sayesinde doğanın yeniden canlanmasıyla mutlu bir sonla biter. İzleyicilere, doğayı korumanın herkesin görevi olduğu mesajı verilir.
Soru : Defterinize yazdığınız filmin içeriğine uygun bir afiş tasarlayınız. Afişinizi oluştururken “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmadan faydalanınız. Afişinize uygun bir resim çizmeyi ve yazım kurallarına uymayı unutmayınız. Afişinizi bitirdikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
