Ortaokul 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı 2. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 119. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sayfadaki etkinlikleri daha kolay anlamasına ve doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, konuları kavramayı kolaylaştırarak ders başarısına katkı sağlar.

Bunun yanında 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı 2. TEMA – ATATÜRK’Ü TANIMAK : 2. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni dikkatle incelemesine ve çıkarımlarda bulunmasına yardımcı olur. Aynı şekilde 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 119 Cevapları, öğrencilerin düzenli çalışmasına katkı sunar.
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) 2. Ünite Üretim Zamanı Metni”
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) Sayfa 119
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Sayfa 119 Cevapları
Soru : a. Millî Mücadele ile ilgili bir sınıf panosu hazırlayınız. Panoyu hazırlarken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap :
Millî Mücadele ile ilgili sınıf panosu için şu şekilde bir plan hazırlayabiliriz:
1. Başlık
-
Pano üst kısmına büyük harflerle “Millî Mücadele” yazılır.
-
Başlığın altına Atatürk’ün ünlü sözlerinden biri eklenir:
“Milletin bağımsızlığını, yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır.”
2. Görseller
-
Atatürk’ün Samsun’a çıkışını gösteren bir resim.
-
Erzurum ve Sivas Kongreleri’nden fotoğraflar.
-
Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz’dan görüntüler.
-
Türk milletinin birlik ve beraberliğini simgeleyen bayraklı resimler.
3. Kronoloji (Zaman Çizelgesi)
-
1919: Samsun’a çıkış, Amasya Genelgesi.
-
1919: Erzurum ve Sivas Kongreleri.
-
1920: Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması.
-
1921: Sakarya Meydan Muharebesi.
-
1922: Büyük Taarruz ve zafer.
-
1923: Cumhuriyet’in ilanı.
4. Yazılı Bilgiler
-
Kısa notlar hâlinde Millî Mücadele’nin önemi.
-
Atatürk’ün millet sevgisi ve bağımsızlık vurgusu.
-
Türk milletinin azim ve kararlılıkla verdiği mücadele.
5. Şiir ve Edebi Parçalar
-
Millî Mücadele’ye dair bir şiir:
“Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır.”
6. Öğrenci Katkıları
-
Öğrenciler kendi çizdikleri resimleri, yazdıkları kısa yazıları veya şiirleri panoya ekler.
-
Pano, sınıfın ortak çalışması olarak düzenlenir.
📌 Sonuç: Bu pano, hem Millî Mücadele’nin tarihsel gelişimini hem de Atatürk’ün önderliğinde milletimizin verdiği büyük bağımsızlık mücadelesini yansıtacaktır.
Soru : b. Yaptığınız sınıf panosunu aşağıdaki ölçekte verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Ölçeğin sonuçlarından hareketle güçlü yönlerinizi belirleyiniz. Gelişmeye açık yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde güçlendirmeye çalışınız.
Cevap : Hepsini EVET olarak işaretleyiniz.
Soru : a. Atatürk’ün çocukların eğitimine önem vermesi toplumumuzun gelişmesine nasıl bir katkı sağlamış olabilir?
Cevap : Atatürk’ün çocukların eğitimine önem vermesi, toplumumuzun ilerlemesinde çok büyük katkılar sağlamıştır. Çünkü eğitimli çocuklar geleceğin bilinçli, bilgili ve çalışkan bireyleri olur.
Böylece ülkemizin bilim, sanat, kültür, ekonomi ve teknoloji alanlarında gelişmesi mümkün hâle gelir. Atatürk’ün eğitim anlayışı sayesinde çocuklar sadece ders öğrenmekle kalmamış, aynı zamanda vatanını seven, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmiştir. Bu da toplumun daha güçlü, özgür ve çağdaş bir yapıya kavuşmasına yardımcı olmuştur.
Soru : b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını tema sonundaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap : Bu kısmı arkadaşınızın konuşmasına göre doldurmanız gerekiyor.