İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları kolay ve doğru şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere eksiksiz rehberlik sağlar.

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sunar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56
1) “Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklınıza nelerin geldiğini yazınız.
Cevap :
“Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklıma gelenler:
- Kurtuluş Savaşı
- Mustafa Kemal Atatürk
- Vatan sevgisi
- Bağımsızlık
- Kahramanlık ve fedakârlık
2) Sizce; kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir? Yazınız.
Cevap :
Kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir:
-
Tema kapağı, kitabın konusunu ve içeriğini gösterir.
-
İçindekiler, kitabın hangi konulara yer verdiğini ve sayfa numaralarını gösterir, aradığımız bilgiyi kolay bulmamızı sağlar.
-
Sözlük, bilinmeyen kelimelerin anlamlarını öğrenmemize yardımcı olur.
-
Kaynakça, kitabın hazırlanmasında hangi kaynaklardan yararlanıldığını gösterir ve bilgilerin güvenilirliğini artırır.
3) Tema kapağı ve içindekiler bölümlerini inceleyip 2. temada neler öğreneceğinizi tahmin ederek yazınız.
Cevap : 2. Temada, Atatürk’ün yaşam öyküsünü, Millî Mücadele sırasında gerçekleşen önemli olayları, İstiklal Marşı’nın anlamını ve kahraman askerlerimizin gösterdikleri fedakârlıkları öğrenmeyi bekliyorum.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Millî Mücadele Dönemi’nde kadın kahramanlarımız arasında Halide Edib Adıvar, Kara Fatma, Nezahat Onbaşı gibi isimler yer alır. Bu kadınlar, savaşta hem cephede hem de cephe gerisinde büyük cesaret göstererek vatanın kurtuluşuna katkıda bulunmuşlardır. Araştırmamı sınıfta arkadaşlarımla paylaştım ve onların da bu kahramanları tanımasını sağladım.
Soru : Metnimizi okumadan önce görsellerini inceleyerek metinde ne anlatıldığını tahmin edelim.
Cevap : Askerler siperlerde zorlu bir savaş verirken birbirlerine yardım ediyorlar. Nezahat Onbaşı ise Millî Mücadele’de gösterdiği cesaret ve kahramanlıkları nedeniyle şeref madalyasıyla ödüllendiriliyor.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Metinde Millî Mücadele döneminde Küçük Nezahat’in gösterdiği kahramanlık, cephede askerlerle birlikte yaptığı görevler, moral vermesi ve yaşadığı zorluklar anlatılmaktadır. Ayrıca, Nezahat’in onbaşı rütbesiyle onurlandırılması ve ileride Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından şükran plaketi ile takdir edilmesi de metnin konusuna dahildir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : Aşağıda, okuduğunuz metinde geçen sözcük ve sözcük gruplarının anlamları verilmiştir. Verilenleri okuyarak bulmacada gizlenmiş sözcükleri bulup boyayınız.
Cevap :
a. Birinin yaptıklarını belli etmeden izlemek = Gözetlemek (3. paragraf)
b. Uğur getireceğine inanılan bir şey = Maskot (3. paragraf)
c. Değer, kıymet bilmek = Takdir (8. paragraf)
d. Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu = Şükran (9. paragraf)
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Küçük Nezahat niçin cepheye gitmek zorunda kalmıştır?
Cevap : Babası cephede görevli olduğu için ve kızını bırakacağı bir yakını olmadığı için Nezahat, babasının yanında cepheye gitmek zorunda kalmıştır.
2. Küçük Nezahat cephede neler yapmıştır?
Cevap : Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmiş, asker kıyafetiyle moralleri yükseltmiş, su taşımış, yaralılara sargı çantasıyla yardım etmiş ve askerlerle birlikte mücadele etmiştir.
3. Küçük Nezahat, Mustafa Kemal Paşa’yla ne zaman karşılaşmıştır?
Cevap : Savaş sonrası cepheyi denetlemek için Mustafa Kemal Paşa geldiğinde, Halit Albay ile görüşürken Nezahat’i görünce karşılaşmıştır.
4. Küçük Nezahat ile Mustafa Kemal Paşa arasında geçen konuşmayı kısaca yazınız.
Cevap : Mustafa Kemal Paşa, Nezahat’in adını ve burada ne aradığını sordu; Nezahat, “Ben askerin kalesiyim, dönmek isterlerse karşılarında beni bulurlar” diyerek cevap verdi. Paşa onu selamlayıp başını okşadı ve cesaretini takdir etti.
5. Metnin giriş bölümünde “Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir.” denmesinin nedeni sizce nedir?
Cevap : Çünkü Nezahat Onbaşı, Millî Mücadele’de gösterdiği cesaret ve kahramanlıklarla tarihimizde önemli bir yer tutmaktadır ve bu nedenle unutulmaması gerekir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
6. Okuduğumuz metnin hikâye unsurlarını bularak boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap :
Olaylar :
- Nezahat’in babasıyla birlikte cepheye gitmesi
- Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmesi
- Askerlerle birlikte savaşta görev alması
- Mustafa Kemal Paşa ile karşılaşması
- Şükran plaketi ile onurlandırılması
Problem: Küçük Nezahat’in babasının yanında cepheye gitmesi ve savaşta görev alması
Ana karakter: Küçük Nezahat Onbaşı
Mekân (Yer): Gediz civarı ve cephe alanı
Sonuç: Nezahat gösterdiği kahramanlık nedeniyle onbaşı rütbesiyle onurlandırılmış ve şükran plaketi almıştır
Olayın yaşandığı zaman: Millî Mücadele dönemi
Metnin konusu: Küçük Nezahat’in Millî Mücadele’deki kahramanlıkları
Metnin ana düşüncesi: Cesur ve fedakâr davranışlar, insanlara örnek olur ve takdir edilmeyi hak eder
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Soru : Aşağıda, metinde geçen cümleler verilmiştir. Cümlelerin bildirdiği anlamları örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
Millî Mücadele içinde Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir. = düşünce
Halit Albay’la görüşürken yanındaki Küçük Nezahat’i görünce şaşırdı. = duygu
Bu çocuk mutlaka ödüllendirilmeye layıktır. = düşünce
Bu sözler Mustafa Kemal Paşa’yı çok sevindirmiş. = duygu
Herkes onu çok seviyordu. = duygu
Aferin sana! İşte Türk kızı böyle olur. = duygu
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Soru : Küçük Nezahat ile Atatürk’ün karşılaştığı bölümü arkadaşlarınıza anlatınız. Daha sonra da anlattıklarınızı canlandırınız. Canlandırma yaparken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanınız. Rol arkadaşınızın sözünü kesmemeye, konuşmasının bitmesini beklemeye, uygun hitap ifadeleri kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap :
Küçük Nezahat, cephede asker kıyafetiyle dururken Mustafa Kemal Paşa yanına geldi. Paşa, Nezahat’i görünce şaşırdı ve onu selamladı. Nezahat, saygıyla Paşa’ya hitap ederek kendini tanıttı ve “Ben askerin kalesiyim, dönmek isterlerse karşılarında beni bulurlar” dedi. Paşa, Nezahat’in cesaretine ve kararlılığına hayran kaldı, başını okşadı ve ona övgüde bulundu.
Canlandırma sırasında sözcükleri doğru kullanarak, söz hakkını karşı tarafa vermeye, konuşmayı kesmemeye ve uygun hitap ifadeleri (Komutan’ım, Paşam, Nezahat gibi) kullanmaya dikkat ediniz.
Soru : Yaşadığımız kısacık bir zaman dilimi bazen anılarımız arasında yer alır: okula başladığımız ilk gün, karne heyecanı, doğum günü … Sizin de unutamadığınız bir anınız olmuştur. Bu anınızı düşünüp aşağıdaki uyarılara dikkat ederek defterinize yazınız.
Yazacağınız anının konusunu belirleyiniz.
Yazınıza konuyla ilgili uygun ve ilginç bir başlık bulunuz.
Olayları oluş sırasına göre yazınız.
Anınızı paragraflar hâlinde yazınız.
Cevap :
Başlık: İlk Okul Günümün Heyecanı
Konusu: Okula başladığım ilk gün yaşadığım heyecan ve mutluluk.
Anı:
İlk okul günüm geldiğinde çok heyecanlıydım. Sabah erkenden uyandım, annem bana güzel kıyafetler giydirdi ve kahvaltımı hazırladı. Okula gitmek için servise bindiğimde yeni arkadaşlarımı görmek için sabırsızlanıyordum.
Servisten inip sınıfıma girdiğimde öğretmenim bizi karşıladı ve yerlerimize oturduk. Sınıf arkadaşlarımı tanımak için birbirimize kendimizi tanıttık. Herkes çok heyecanlıydı ve gülüyordu.
Öğretmenimiz gün boyunca oyunlar oynattı, şarkılar söyledik ve sınıfı gezdik. İlk günüm hem çok eğlenceli hem de unutulmazdı. Eve dönerken anneme bütün günü heyecanla anlattım ve ilk okul günüm hafızama kazındı.