İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sunar.

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103-104-105
Soru : Sizce, iyi insanın özellikleri nelerdir? Sınıfta arkadaşlarınızla düşüncelerinizi tartışınız.
Cevap : İyi insan, başkalarına yardım eden, paylaşmayı bilen, dürüst ve merhametli kişidir. İnsanları kırmadan konuşur ve hoşgörülü davranır. Sorunlar karşısında sabırlıdır ve adaletli kararlar verir. Başkalarının mutluluğunu önemser ve çevresine güven verir.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : Metnimizi okumadan önce Ozan, sizlerden gör- sellere bakarak konuyu tahmin etmenizi istemişti. Konuyu doğru tahmin edebildiniz mi?
Cevap : Evet, görsellere bakarak metnin merhamet ve yardımseverlik konusunu işlediğini tahmin edebildim; Atatürk’ün hayvanlara ve insanlara karşı merhametli davranışlarından bahsedileceğini öngördüm.
Soru : Metinde geçen bazı sözcüklerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu sözcüklerin anlamları ile görsellerini eşleştiriniz.
Cevap :

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Aşağıda metinden alınan görseller yer almaktadır. Metinde kullanılan bu görsellerle ilişkili konuları yazınız.
Cevap :
1. Görselde : Çocuklar, sokakta bir kediye su veriyor e merhamet gösteriyor.
2. Görselde ; Çocuk karıncalar için suyun üzerine köprü yapıyor ve onlara yardım ediyor.
2. Okuduğunuz metne göre sevgi ve merhamet arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız.
Cevap : Sevgi olmayan bir insanın merhamet duyması mümkün değildir; yani merhamet, sevgi ile beslenir ve sevgi ile ortaya çıkar.
3. Metinde Atatürk’ün hangi özelliklerinden bahsedilmiştir?
Cevap : Atatürk merhametli, saygılı, yardımsever, hayvanları ve insanları seven, gençlere yol gösteren ve üstün karakterli bir liderdir.
4. Metinde Atatürk ile Malik ‘in anlatıldığı bölümü oluş sırasına göre yazınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Atatürk ile Malik’in anlatıldığı bölümün oluş sırası:
- Malik’in karıncalar için köprüler yapması
- Atatürk’ün Malik’i izlemesi
- Atatürk’ün Malik’e köprünün yanlarını toprakla doldurmasını söylemesi
- Malik’in öneriyi uygulaması ve karıncaları izleyerek mutlu olması
- Atatürk’ün Malik’i başını okşayarak gülümsemesi
5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu: Atatürk’ün merhameti ve yardımseverliği
Metnin ana düşüncesi: Sevgi ve merhamet, insanın karakterini yüceltir ve başkalarına yardım etmeyi teşvik eder.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
1. Siz de ünlemin ( ! ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Cevap :
Ünlemin (!) 10 farklı kullanım alanına örnek cümleler:
-
Sevinç ve mutluluk ifade ederken:
-
Ne güzel bir gün!
-
Üzüntü ve hayal kırıklığı belirtirken:
-
Ah, neden böyle oldu!
-
Şaşkınlık ve hayret ifade ederken:
-
Vay canına!
-
Korku veya endişe belirtirken:
-
Dikkat et!
-
Emir verirken veya uyarı yaparken:
-
Hemen gel!
-
Hayranlık ve takdir belirtirken:
-
Harika bir performans!
-
Öfke veya kızgınlık ifade ederken:
-
Yeter artık!
-
Çağrı veya seslenme yaparken:
-
Hey, dur bakalım!
-
Acele veya acele edilmesi gerektiğini belirtirken:
-
Koş, yetiş!
-
İroni veya şaşırtıcı durumu vurgularken:
-
Tabii ki, çok mantıklı!
2. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Yay ayraçlardaki numaralı yerlere gelmesi gereken noktalama işaretlerini örnekteki gibi yazınız.
Cevap :

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
Soru : Bilge ve Ozan’ın konuşmaları aşağıda verilmiştir. Öğrendiğiniz bilgileri kullanarak soruları cevaplayınız.
Türkçemizde varlıkları göstermeye yarayan sözcük- ler vardır. Örneğin kendimi tanıtırken “Bilge” ismini kullanıyorum. “Bilge” ismi beni tanımladığı için ismin ilk harfini büyük harfle yazıyorum.
Bilge, ben de en sevdiğim ağacı söylerken “meşe ağacı” diyorum. Örneğin birden fazla “meşe ağacı“ vardır. Tüm meşe ağaçlarının özellikleri de benzerdir. Bu nedenle “meşe ağacı” ifadesinin ilk harfini cümle- nin başında değilse küçük harfle yazıyorum.
3. Bilge ile Ozan’ın konuşmalarını inceleyiniz. Yukarıdaki bilgilere göre verilen tablodaki yazım hatalarını düzeltiniz.
Cevap :
Cümle | Cümlenin Doğru Yazımı |
---|---|
Masanın üzerindeki Kitab’ı getirir misin? | Masanın üzerindeki kitabı getirir misin? |
Ali, vazodaki Çiçekler solmuş mu? | Ali, vazodaki çiçekler solmuş mu? |
Kedim duman bu aralar çok keyifsiz. | Kedim Duman bu aralar çok keyifsiz. |
Okullar Eylül ayında açılacağı için iz- mir’den erken döndük. | Okullar Eylül ayında açılacağı için İzmir’den erken döndük. |
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
İnsan, birine yardım ettiği zaman hem yardım edenin hem de yardım alanın yüzü güler.
Çünkü başkalarına yardım etmek ihtiyaç sahiplerini sevindirdiği gibi yardım edene de mutluluk verir.
Soru : Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından hareketle yardımsever olmanın önemi konusunda sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Konuşmalarınızda işitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, sözcükleri doğru telaffuz ederek konuşmaya özen gösteriniz.
Cevap : Yardımsever olmak çok önemlidir. Başkalarına yardım ettiğimizde hem onlar mutlu olur hem de biz iyi hissederiz. Örneğin, hasta bir arkadaşımıza yardım etmek veya ihtiyacı olan birine destek olmak hem onları hem bizi mutlu eder. Yardımsever insanlar toplumda sevilen ve güvenilen kişiler olur. Biz de çevremize yardım ederek insanlara iyilik yapmalı ve örnek olmalıyız.
Soru : İçinde merhamet, sevgi, kedi, köpek veya başka hayvanların, insanların geçtiği bir öykü yazınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap :
Başlık: Küçük Dostum
Bir gün Elif, sokakta üşüyen küçük bir kedi görmüş. Kediyi kucağına alıp eve götürmüş ve ona süt vermiş. Ertesi gün bahçede dolaşırken bir köpek yavrusu ağlıyormuş. Elif hemen onu da beslemiş ve temizlemiş. Hem kedi hem köpek onun sevgisini hissetmiş ve Elif’i hiç bırakmamış. Elif, onlara merhamet gösterdiği için çok mutlu olmuş ve her gün onları kontrol edip bakımını yapmış. İnsanlar da Elif’in bu davranışını görüp örnek almışlar.