3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları, öğrencilerin birlik ve dayanışma kavramlarını anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların birlikte hareket etmenin önemini kavramalarını ve grup içinde sorumluluk almayı öğrenmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların daha anlaşılır olmasına ve öğrencilerin etkin bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Birlik Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin birlikte çalışma, yardımlaşma ve paylaşma becerilerini geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38, 39, 40 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal yaşamda işbirliği ve uyumu destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım Metni “


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40


Soru : • Karıncalar karşıya geçmek için nasıl bir yol bulmuştur?


Cevap : Karıncalar karşıya geçmek için birbirine kenetlenerek bir yol bulmuştur.


Soru : • Karıncaların bu davranışı hangi atasözleri ile açıklanabilir? 


Cevap : Karıncaların bu davranışı “Birlikten kuvvet doğar.”  ve “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözleri ile açıklanabilir.


Keşfedelim : En Yüksek Kule Kimin?


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz.
• Çalışacağınız masayı grup arkadaşlarınızla birlikte belirleyiniz.
• Oyun hamuru ve pipet kullanarak 8 dakika içinde en yüksek kuleyi yapmaya çalışınız.
• Süre tamamlandığında en yüksek kuleyi yapan grubu belirleyiniz. Arkadaşlarınızı tebrik ederek etkinliği bitiriniz.
• Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İstediğiniz kuleyi yapmak için nasıl bir yol izlediniz?


Cevap : Önce kuleyi tasarladık, hamuru ve pipetleri uygun şekilde yerleştirerek denge sağlamaya çalıştık.


2. Kuleyi yaparken ne tür zorluklar yaşadınız? Bu zorluklar karşısında grup olarak nasıl bir çözüm ürettiniz?


Cevap : Kule sık sık devriliyordu; grup olarak pipetleri daha sağlam yerleştirip hamuru destek olarak kullandık.


3. Grup olarak çalışmanın hangi yararlarını gördünüz?


Cevap :  Grup olarak çalışmak fikir alışverişi yapmamızı, birbirimize yardım etmemizi ve daha iyi sonuç elde etmemizi sağladı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


• Proje konunuza karar verirken okulun imkânlarını, projenin kimlere faydası olacağını dikkate alınız. Buna göre sayfa 206’daki Ek 2’de bulunan proje öneri formunu doldurunuz.
• Aranızdan bir sözcü seçiniz. Grup kararınızı bir kâğıda yazarak sınıf arkadaşlarınıza sununuz. Tüm sunumlar bitince proje konularını tahtaya yazınız.
• Proje konularından birini seçmek için oylama yapınız. Oyunuzu vereceğiniz projenin amacına uygun ve uygulanabilir olmasına dikkat ediniz. Uygun bulduğunuz projenin adını küçük bir kâğıda yazarak öğretmen masasına koyunuz. Oylama bitince en fazla oy alan projeyi öğretmeninizle birlikte belirleyiniz.

• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Okulunuzda uygulanabilecek sosyal yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili bir projeyi grup arkadaşlarınızla birlikte düşününüz.


Cevap : Grup olarak “Okulda Kitap ve Kırtasiye Paylaşımı” projesini düşündük. Bu proje ile ihtiyacı olan öğrenciler birbirlerine yardım edebilir, paylaşmayı ve dayanışmayı öğrenirler. Amacımız, öğrencilerin birlikte hareket ederek okul ortamında yardımlaşmayı artırmak ve arkadaşlık bağlarını güçlendirmektir. Projeyi sınıfta sunduk ve arkadaşlarımızın oylarıyla uygulanacak proje olarak seçilmesini sağladık.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


• Uygulayalım bölümünde belirlediğiniz projeye uygun bir slogan bularak afişinizi tasarlayınız. Çalışmanız sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formuna göre değerlendirilecektir.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 MEB Yayınları”


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!