3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl İfade Etsem? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları, öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru şekilde ifade etmelerini öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların iletişim becerilerini geliştirmelerini ve kendilerini sözlü veya yazılı olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde işlenen konuların anlaşılmasını kolaylaştırır ve öğrencilerin öğrenme sürecini destekler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Nasıl İfade Etsem? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendilerini ifade ederken empati ve anlayışla yaklaşmalarına fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41, 42, 43, 44, 45 Sayfa Cevapları, hem akademik başarıyı hem de sosyal ve duygusal gelişimi destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl İfade Etsem? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45


Ağaç Köyde Bir Şapka

Ormandaki kocaman ağaç, küçük bir köy gibiydi. Gövdesindeki delikte sincap, kovuğunda tilki, dallarında ağaçkakan ve baykuş, kabuğunda örümcek yaşardı.

Bir sabah sincap uyandı, tatlı tatlı gerinirken aşağıda kırmızı bir şey fark etti. O da ne? Ağaçtan hızlıca indi. “Ooo, sıcacık! Ne güzel bir şapka… İçine girip uyuyabileceğim bir yatak olur bana.” O sırada tilki yavaş yavaş yaklaştı. “Ben de üşüyen ayaklarım için böyle bir şey arıyordum. Harika, tam benlik.” Ağaçkakan çoktan gelmiş olanları izliyordu. Sevinçle kanat çırptı. “Aaa! İşte, yumurtadan çıkacak yavrularıma bir örtü.” Örümcek de şapkanın içine ağ örme planlarına başlamıştı. Yünden örülmüş bu kırmızı şapka kimin olacaktı? Hayvanlar baykuşa danışmaya karar verdiler. Bilse bilse baykuş bilirdi. Ne de olsa o bilgeydi. Baykuş şapkayı evirdi, çevirdi ve şöyle dedi:


Soru : • Baykuş sizce ne demiştir?


Cevap : “Herkes şapkayı kullanmak istiyor ama en çok kime lazım olduğunu düşünmeliyiz.”


Soru : • Baykuş, şapkayı sizce kime vermiştir? Neden?


Cevap : Şapkayı sincaba vermiştir çünkü sincabın içine girip uyuyabileceği sıcak bir yuvaya en çok ihtiyacı vardı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


3/A sınıfı öğrencileri beden eğitimi ve oyun dersinde hangi oyunları, kaç kişinin oynamak istediğini yandaki tabloda listelemişlerdir. Öğretmenleri oyunlardan birine karar vermelerini istemiştir.


Soru : • 3/A sınıfı öğrencileri karar verirken hangi yöntemleri kullanmış olabilirler? Neden?


Cevap : 3-a sınıfı öğrencileri karar verirken çoğunluğun ne istediğine göre karar vermişlerdir


Soru : • Siz olsaydınız oynamak istediğiniz oyunları nasıl belirlerdiniz?


Cevap : Ben olsaydım en çok eğleneceğim oyunu seçerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Uygulayalım : Demokratik Yolları Kullanalım


1. Adım
• Karton kutuyu öğretmeniniz ile birlikte tamamen kaplayınız.
• Kutunun üzerini istediğiniz şekilde süsleyip boyayabilirsiniz.
• Kutunun üst kısmında makas ile bir karış uzunluğunda, bir parmak genişliğinde bir kesiği öğretmeninizle birlikte açınız.
• Bu kutunun sınıfınızda kullanılacak bir eşya olacağını düşünerek ona ortak bir isim veriniz.

2. Adım
• Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarınızı düşününüz.
• Bunlardan birini kâğıda yazarak sınıfınız için hazırladığınız dilek kutusunun içine atınız.
• Kutudaki dilekleri öğretmeninizin gözetiminde okuyarak tahtaya yazınız.
• Tahtaya yazdığınız dileklerden bir tanesini oy kullanarak seçiniz. Seçilen dilek ile ilgili aşağıdaki dilekçeyi doldurunuz.


Cevap : Grup olarak kutuya “Dilek Kutusu” adını verdik. Herkes okul ile ilgili isteklerini kâğıtlara yazıp kutuya attı. Öğretmenimiz gözetiminde dilekler okunup tahtaya yazıldı. Sınıf arkadaşlarımız oy kullanarak en çok beğenilen dileği seçti. Seçilen dilek ile ilgili olarak, sınıfça birlikte çözüm yolları düşündük ve dilekçeyi doldurarak uygulamaya koyulmasını sağladık. Bu etkinlik sayesinde demokratik karar almayı, fikirlerimizi paylaşmayı ve birlikte çözüm üretmeyi öğrendik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Park Sorunu 

Aras ile Neşe aynı apartmanda oturuyordu. Evlerinden okula giden güvenli bir bisiklet yolu vardı. Bu nedenle aileleri okula bisiklet ile gitmelerine izin veriyordu. Okul saati yaklaşınca çantalarını sırtlarına taktılar. Kask ve dizliklerini takarak yola koyuldular. Fakat iki arkadaş okula vardığında bisikletlerini park edecek yer bulamadılar.


1. Aras ile Neşe, park sorununu çözmek için neler yapmalıdır? 


Cevap : Aras ile Neşe park sorununu çözmek için okul müdürlüğüne bu sorunu söylemeleri gerekir.


2. Aşağıda karışık hâlde verilen harflerle anlamlı kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yandaki uygun boşluklara yazınız.


Cevap :

sketi = istek

yalsos =  sosyal

çedilek = dilekçe

zaketne = Nezaket

mokradetik = demokratik

iyaçhıtimılarız = ihtiyaçlarımız


3. Cümlelerdeki boşlukları yukarıdaki kelimelerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

• Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarımız sözlü olarak ifade edebiliriz.

• Kendimizi ifade ederken nezaket kurallarına uygun davranmalıyız.

• İsteklerimizi talep etmek için okul yönetimine dilekçe yazabiliriz.

• Okulumuzdaki basketbol turnuvasına katılarak sosyal süreçlerde yer alırız.

• Okulumuz ile ilgili istek ve ihtiyaçlarımızı yazarak dilek  kutularına atabiliriz.

• Sınıf başkanımızı demokratik bir yolla oy kullanarak seçeriz.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!