3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kaynakları doğru ve tasarruflu kullanmayı öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalar, çocukların okulda su, elektrik ve kırtasiye malzemelerini dikkatli kullanmalarını ve israfın önlenmesini kavramalarını sağlar. İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları, konuların anlaşılmasını kolaylaştırarak öğrencilerin sorumluluk bilinci kazanmalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de grup içinde tasarruf alışkanlıkları geliştirmelerine fırsat verir. Bu nedenle 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46, 47, 48, 49 Sayfa Cevapları, hem akademik öğrenmeyi hem de çevre bilinci ve sorumluluk duygusunu destekleyen önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49


Son ders zili çalınca tüm çocuklar ve öğretmenler yavaş yavaş okuldan ayrıldı. Okuldaki hizmetliler de temizliği tamamlayıp okulun kapısını kilitledi. Artık hiç kimse 2. kat tuvaletindeki birinci musluğun “şıp şıp” şarkısını duyamayacaktı.

– Şıp, şıp, şıp… Keşke gitseydiniz sıkıca kapatıp!
– Şıp, şıp, şıp… Ne kıymetli bir kaynak gidiyor, akıp akıp…
– Şıp, şıp, şıp… Ah tutamıyorum; yazık, yazık, yazık!

Ertesi sabah okul çalışanları kapının kilidini açtı. Öğretmenler bir bir gelmeye başladı. Koridorlarda neşeli çocuk sesleri yankılandı. 2. kat tuvaletindeki birinci musluk ne mi yapıyordu?

– Şıp… Şıp… Şıp…

Soru : • Musluk söylediği şarkıdan sizce memnun mudur? Neden? 


Cevap : Musluk söylediği şarkıdan memnun görünüyor çünkü suyun değerini hatırlatıyor ve akmaya devam ederek görevini yapıyor.


• Teneffüste okulun bölümlerini dolaşınız. Okuldaki kaynakların etkili ve verimli kullanılıp kullanılmadığını gözlemleyiniz.
• Okuldaki Kaynaklar tablosunu doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları”

• Tablonuzu arkadaşlarınızın hazırladığı tablolar ile karşılaştırınız. Aşağıdaki soruları buna göre tartışınız.

1. Arkadaşlarınızın gözlem sonuçları ile sizin gözlem sonucunuz arasında fark var mı? Cevabınız evet ise bu farklar nelerdir?


Cevap : Evet, arkadaşlarım ve benim bulduğumuz sonuçlar arasında farklılıklar var. Arkadaşlarım elektriğin etkili verimli kullanılmadığını düşünüyor. Ben ise kullanıldığını düşünüyorum.


2. Gözlem sonuçlarınıza göre okulunuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyor musunuz?


Cevap : Evet, gözlem sonuçlarında okulumuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Tasarruf Kampanyası 

Kerem, teneffüslerde okuldaki birçok kaynağın etkili ve verimli kullanılmadığını fark etti. Başta elektrik, su, sıvı sabun ve fotokopi kâğıtları gibi kaynaklar özensiz kullanılıyordu. Bu duruma çok üzülen Kerem bir şeyler yapması gerektiğini düşündü. Okul yönetiminin, öğretmenlerinin ve arkadaşlarının da desteğini alarak bir kampanya başlattı.

Kaynakların etkili ve verimli kullanımına dikkat çekmek için çeşitli afiş ve broşürler hazırladı. Bunları okulun uygun bölümlerine astı. Ayrıca kaynakların tasarruflu kullanımı ile ilgili bilgilendirme metinleri hazırlayıp okuldaki öğrencilerle paylaştı.

Kerem, bir ay geçtikten sonra kampanyanın işe yarayıp yaramadığını öğrenmek istedi. Okul yönetiminden aldığı bilgilerle kasım ayındaki okul giderleri (Tablo 1) ile aralık ayındaki okul giderlerini (Tablo 2) karşılaştırdı.


1. Kerem’in başlattığı kampanya işe yaramış mıdır? Neden?


Cevap : Evet, kampanya işe yaramıştır çünkü kaynakların kullanımı daha tasarruflu hale gelmiş ve okul giderleri azalmıştır.


2. Okuldaki öğrenciler okul kaynaklarını verimli kullanmak için sizce neler yapmışlardır?


Cevap : Elektriği gereksiz yere açmamış, suyu tasarruflu kullanmış, sabunu dikkatli harcamış ve fotokopi kağıtlarını israf etmemişlerdir.


3. Bu olaydan sonra Kerem neler hissetmiş olabilir? Neden?


Cevap : Kerem kendini mutlu ve gururlu hissetmiş olabilir çünkü başlattığı kampanya sayesinde okul kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlamıştır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


• Okulunuzdaki kaynakların verimli kullanılması için bir kampanya başlattığınızı düşününüz. Arkadaşlarınızın kampanyadan haberdar olması için kampanyanızı tanıtan sloganlar yazınız.


Cevap :

  • “Suya, elektriğe, kâğıda sahip çık, tasarrufla geleceği koru!”

  • “Her damla, her ışık değerli; israf etme, tasarruf et!”

  • “Okulumuzu koruyalım, kaynaklarımızı verimli kullanalım!”

  • “Tasarruf et, geleceğini aydınlat!”


• Seçtiğiniz slogan ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formunu kullanınız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları”


 

Our Score

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!