İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 10-11 Sayfa Cevapları öğrencilerin temel insan haklarını ve sorumluluklarını anlamaları için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler, derslerde öğrendiklerini pekiştirebilir ve günlük yaşamda uygulayabilirler. Bu kaynak, çocukların hak ve sorumluluk bilincini geliştirmelerinde büyük rol oynar.

Öğrenciler ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hecce Yayıncılık Kitabı 1. Ünite Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları ile kendi düşüncelerini ifade edebilir ve öğrendiklerini sınayabilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 10, 11 Sayfa Cevapları ise ders içi etkinlikleri tamamlamada ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Bu sayede öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ben İnsanım Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 10-11
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları
Soru : Hz. Muhammed’in “İnsanlar gümüş ve altın madenlerine benzerler. (…)” hadisinden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap : Hz. Muhammed’in bu hadisi, insanların değerlerinin sahip oldukları mal ve servetle değil, iyi ahlak ve güzel davranışlarla ölçüldüğünü anlatır.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 11 Cevapları
Kırmızı Atkı
Karlı bir kış sabahı Kayra, kendisini soğuktan koruyacak çok sevdiği kırmızı atkısını takmış; okula gitmek üzere hazırlanmıştı. Evinden çıkmış yolda yürürken karın ne kadar güzel yağdığını düşünüyor, bir yandan da havanın soğukluğundan şikâyet ediyordu. Okula yaklaştığı sırada duvarın dibinde yavru bir köpek gördü. Kayra yavru köpeği sevmek için onun yanına gitti. Kayra “Günaydın güzel köpekçik.” dedi ve köpeği sevmek için eğildiğinde soğuk hava nedeniyle köpeğin titrediğini fark etti.
Köpeğin üşümemesi için eve gidip bir battaniye almayı düşündü fakat saatine baktığında okula geç kalacağını fark etti. Köpeğin üşümesine çok üzülen Kayra, o an çok sevdiği kırmızı atkısını çıkardı ve yavru köpeğin üzerine örttü. Yavru köpeğin başını okşadı “Bu atkı seni soğuktan korur. Şimdi gitmem gerek. Hoşça kal köpekçik.” diyerek hızlı adımlarla okulunun yolunu tuttu.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Metinde insanın hangi özellikleri ön plandadır? Kayra neden böyle davranmaktadır?
Cevap : Metinde Kayra’nın şefkatli, yardımsever ve duyarlı olduğu özellikleri ön plandadır; o, köpeğin üşüdüğünü görünce onu korumak için atkısını paylaşmıştır.
2. Kayra’nın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap : Ben olsaydım, Kayra gibi köpeği üşümekten korumak için elden gelen bir şeyi yapardım, örneğin kıyafetimi veya battaniyemi verirdim.
3. Kayra’nın davranışı insanları diğer canlılardan ayıran hangi özelliklere işaret etmektedir?
Cevap : Kayra’nın davranışı, merhamet, empati ve sorumluluk gibi insanlara özgü özellikleri göstermektedir.
Etkinlik Zamanı
İnsan, hayvan ve bitkilerin ortak ve farklı özelliklerini keşfetmeniz için birlikte bu etkinliği yapalım.
• Bir kâğıda hayvan, bitki veya insan resmi çiziniz.
• Çizdiğiniz resimleri öğretmeninize veriniz.
• Öğretmeniniz çizimlerinizi karıştırarak sizlere geri dağıtacak.
• Derste öğrendiğiniz canlılara ait özellikleri de düşünerek size gelen resimdeki
canlıyı tanıtan bir yazı yazınız.
• Yazınızı ve size gelen resimleri sınıf panonuza asınız.
Cevap : Etkinlik sırasında çizdiğim resim ve bana gelen resmi inceleyerek, o canlının özelliklerini ve yaşadığı ortamı tanıtan bir yazı yazdım. Yazımda hem ortak özellikler (örneğin canlı olması, büyüme, beslenme) hem de farklı özellikler (örneğin hayvanın hareket etmesi, bitkinin kök ve yapraklara sahip olması) vurguladım ve yazımı sınıf panosuna astım.